Raad voor beginnende DJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ForceBreaker    posted on 07-01-2011 02:23
Hallo iedereen,

Het is nu al bijna 1 jaar dat ik mij erg interesseer in het mixen van allerlei muziek. Echter doe ik dit nu uitsluitend maar via mijn PC, heb slechts paar keer met 'het echte materiaal' mogen draaien via een vriend en dat beviel mij.

Nu is die vriend van mij zelf nog niet zolang bezig, dus veel informatie kon die mij niet echt geven over wat ik nu het best koop...

Daarom vraag ik jullie om meer raad!

Ik ga meteen met de deur in huis vallen... Een echt groot budget heb ik niet, zo'n 900 euro maximum. Als ik de prijzen bekijk van merken zoals Pioneer, Denon... valt me al meteen op hoe duur alles wel is.
Naast dit merk kwam ik ook nog veel andere tegen zoals Numark,Reloop , wat mij al iets goedkoper leek.

Echter weet ik niet echt goed hoe ik mijn budget maximaal kan benutten en met maximaal benutten bedoel ik 'kwaliteit voor mijn geld'

Ik weet dat ik sowieso een Mixer + 2 draaitafels of 2 CDJ's nodig heb, maar wat heb ik hiernaast nog nodig?

Momenteel beschik ik over een Macbook Pro (mid 2010) met 4gb aan RAM geheugen en draai ik daarop Virtual dj, wat ik dan meteen zou willen veranderen in Tractor Scratch bij aankoop van dit materiaal. Of is dit geen must ?

Verder beschik ik ook nog over volgende versterker van pioneer: http://www.pioneer.eu/nl/products/22/98/405/VSX-920-K/index.html met boxen van B&W (http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Home_Audio/600_Series/685.html). En ook nog een Headset van Sennheiser die ik dan ook zou willen aansluiten om naar tracks op voorhand te kunnen luisteren zodat ik deze dan goed kan 'inmixen'

Graag zou ik hier dus alles op kunnen aansluiten, het is dus ook de bedoeling dat ik mijn tracks digitaal van mijn laptop naar mijn decks krijg en eventueel ook Cd's erin kan steken.

Nu zit ik met de vraag wat het excentrieke verschil is tussen ' een turntable' en een 'CD player' Kan je bij beiden tracks importeren vanuit je PC? Kan je er bij beiden CD's insteken?

Ook bij de mixers viel er mij iets op: Vele beschikken over 2,3 en zelfs meer kanalen. Wat is hier precies het nut van?

Ik weet dat het allemaal best veel klinkt, maar wat lijkt in jullie ogen het beste om te kopen?
Kan ik iets degelijks voor die prijs kopen of ben ik beter dat ik nog wat spaar en dan eventueel pioneer materiaal koop zoals de 350 serie die nu in aanbieding staat voor 1500 euro (2 CDJ's+Mixer)?
En wat maakt pioneer nu precies zo duur? Is dit puur 'het nummer 1 merk' door zijn opmerkelijke prestaties of zit er ook veel naambekendheid bij?

Conclusie: Ik ben dus opzoek naar Dj Materiaal voor 900 euro, je moet instaat zijn om er een laptop+ headset op aan te sluiten om tracks apart te beluisteren. Decks waarmee je kunt cue-en + beatcounter lijken me ook best handig ( of hebben die dat allemaal?). Redelijk wat effecten op de mixer lijkt me ook handig.

Voor de rest schiet er mij nu niet meteen nog wat te binnen.

Alvast bedankt om dit allemaal door te lezen en ik hoop dat jullie raad mij wijzer kan brengen.

Mvg ForceBreaker

What do you think about Raad voor beginnende DJ ??

Vote :   

venzi    posted on 07-01-2011 02:29
hallo!
?
nu komt meteen mijn 1e vraag, mag het ook 2e hands zijn (in goede staat natuurlijk)
?
TH3llC    posted on 07-01-2011 02:33
Poster: ForceBreaker

Conclusie: Ik ben dus opzoek naar Dj Materiaal voor 900 euro, je moet instaat zijn om er een laptop+ headset op aan te sluiten om tracks apart te beluisteren. Decks waarmee je kunt cue-en + beatcounter lijken me ook best handig ( of hebben die dat allemaal?). Redelijk wat effecten op de mixer lijkt me ook handig.

Voor de rest schiet er mij nu niet meteen nog wat te binnen.

Mvg ForceBreaker

ga even alleen op de conclusie reageren omdat het nogal veel vragen zijnCool
waarom wil je persee je laptop erop aansluiten? met cd-spelers en mixer kan je ook alles doen hoor..
een beatcounter hebben ze denk ik toch wel bijna allemaal en elke cd-speler heeft een cue knop.
misschien is midi iets voor jou? kijk eens naar de traktor NI S4, ligt onder je budget.
met een midi controller kan je dus software besturen(dat is denk ik wat je wilt? omdat jeje computer erop wilt aanluiten)
anders timecode maar dan ge je met je budget niet toekomen.

ForceBreaker    posted on 07-01-2011 12:04
Graag had ik geen 2de hands gehad (verleden al iets naars met meegemaakt) ^^

Aangezien ik over redelijk wat digitale tracks beschik en maar over enkele CD's, leek het me wel handig om deze tracks te laden via Traktor/Virtual dj. Maar stel zoals je zegt om te werken zonder laptop, moet je deze dan eerst op USB zetten ofzo ?

Ik heb gekeken naar de Traktor NI S4 maar is het dan niet beter om te kijken naar een merk zoals Reloop?
Ik zag daar een set staan voor 950 euro, bestaande uit een:

Reloop?RMX-40 DSP Black Fire Edition
en 2*Reloop RMP-1 Scratch MK2

Hier kan zelfs nog wat met gespeeld worden door bijvoorbeeld de mixer te vervangen door een:

Reloop?RMX-30 Blackfire Edition 3-Kanal Mixer

en dan eventueel de CD-players door 2* - Illegal - - Illegal -

Reloop?RMP-2 B black ( is wel 1050 euro tesamen met mixer)

Dus als ik dan dit allemaal bekijk kom ik met 100 euro meer niet aan tochwel veel beter materiaal? Of is Reloop niet meteen een goed merk?

Oja, kan je dan bij deze? dingen van Reloop je laptop aansluiten met dan Traktor Software op?
Gery    posted on 07-01-2011 12:22
traktor werkt uiteraard het vlotst, maar als je dit al in je basis investering stopt schiet er al helemaal niet veel meer over voor de dj-set zelf.

Ik ben destijds begonnen met een dubbele denon (voor die tijd de standaard, btw)
daarna stelselmatig ge-upgrade maar telkens met A producten.

Turntable of CD is een heel andere ervaring, en is vooral persoonlijk.
Ik hou ervan om met vinyl te draaien, maar on the road en op feesten is dit verrevan handig!

Met cd spelers kan je beginnen met cd's te branden, voor 20 euro heb je al snel 50 lege cd's,
terwijl je hier slechts 2 platen mee kan kopen.. ?Als je voor turntables kiest zou je al quasi
verplicht zijn meteen ook Traktor Scratch (duo) aan te schaffen.

Daarom denk ik dat je het best voor CD spelers kan kiezen, het is ook de toekomst waar het dj'en
naartoe gaat. ?Met CDJ's kan je makkelijk van CD of zelf USB muziek draaien. ?op termijn kan je dan
nog doorsparen voor een traktor.

Ik zou echter niet gaan voor B merken. Liever wat doorsparen dan. Want na verloop van tijd zal
je waarschijnlijk toch willen gaan voor beter materiaal en als je dan de eindsom maakt zal je meer
uitgegeven hebben door twee maal een aankoop te moeten doen ipv een keer een goede.

Pioneer is ergens met reden de industrie standaard en de top keuze van bijna elke DJ.
Een 350 set is heel leuk, maar ik zou toch eens uitkijken naar een tweedehands 400 set.

Ik heb een jaar of 2 bijna wekelijks op 400 gedraaid in een caf? en prijs kwaliteit zijn dat best
goede spelers!
DJ - Producer
ForceBreaker    posted on 07-01-2011 13:01
Poster: Gery
traktor werkt uiteraard het vlotst, maar als je dit al in je basis investering stopt schiet er al helemaal niet veel meer over voor de dj-set zelf.

Ik ben destijds begonnen met een dubbele denon (voor die tijd de standaard, btw)
daarna stelselmatig ge-upgrade maar telkens met A producten.

Turntable of CD is een heel andere ervaring, en is vooral persoonlijk.
Ik hou ervan om met vinyl te draaien, maar on the road en op feesten is dit verrevan handig!

Met cd spelers kan je beginnen met cd's te branden, voor 20 euro heb je al snel 50 lege cd's,
terwijl je hier slechts 2 platen mee kan kopen.. ?Als je voor turntables kiest zou je al quasi
verplicht zijn meteen ook Traktor Scratch (duo) aan te schaffen.

Daarom denk ik dat je het best voor CD spelers kan kiezen, het is ook de toekomst waar het dj'en
naartoe gaat. ?Met CDJ's kan je makkelijk van CD of zelf USB muziek draaien. ?op termijn kan je dan
nog doorsparen voor een traktor.

Ik zou echter niet gaan voor B merken. Liever wat doorsparen dan. Want na verloop van tijd zal
je waarschijnlijk toch willen gaan voor beter materiaal en als je dan de eindsom maakt zal je meer
uitgegeven hebben door twee maal een aankoop te moeten doen ipv een keer een goede.

Pioneer is ergens met reden de industrie standaard en de top keuze van bijna elke DJ.
Een 350 set is heel leuk, maar ik zou toch eens uitkijken naar een tweedehands 400 set.

Ik heb een jaar of 2 bijna wekelijks op 400 gedraaid in een caf? en prijs kwaliteit zijn dat best
goede spelers!

Ik heb eens zitten kijken naar die 400 reeks van Pioneer en dat zien er inderdaad mooie spelers uit ( zoals elke speler van Pioneer) Heb zelfs gezien dat de Mixer van 600 --> 436 euro in prijs gegaan is. Alleen kan ik op vele sites de CDJ 400 niet meer terugvinden, bij velen staat er niet meer beschikbaar of uit assortiment, ook voor de mixer moet je al lang wachten om hem te krijgen... Alleen kan ik hem nog terugvinden op de site van Pioneer, maar daar staat er geen prijs bij, dus enig idee hoeveel die kost ?

Zou het soms kunnen dat deze vervangen wordt door de CDJ 350 ?
Xarltuz    posted on 07-01-2011 13:18
waarom perse alles nieuw?
de cdj 400 vindje al voor een mooie prijs 2de hands,
en pioneer gaat al niet snel kapot, en de meeste dj
zijn ook heel verzichtig op hun gear...
een speler van 1-1,5 jaar zal dan ook nog
perfect werken hij zal misschien gebruikssporen hebben dat is al...
je zou ook meer en beter?kunnen kopen als je tweedehands gaat..
?
en de CDJ 350 is de vervanger van de 400...

This is an old Topic

No new postings for 5.155 days.
 Post CommentThat would be 171.8 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

207 Users online: 12 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 41.732
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.754