Wesc HP Mauritius
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djensn    posted on 02-01-2011 23:53
Een jaartje geleden kwam ik hier ook eens op het forum met een defectje aan mijn Wesc Headphone;

Nl. Mijn headphone jack is gebroken. Moelijk om uit te leggen bij deze HP is dat hij 2 jacks heeft. Ik heb een foto gemaakt om me te verduidelijken. (Sorry voor de onscherpte)

http://ipodx.nl/images/10400_bagpipe_mauritiusblue.jpg
http://img220.imageshack.us/f/foto0130r.jpg/

Hij heeft namelijk een kleine jack (voor iPod, Pc enzo...) en daarop kan je een grotere male jack schroeven (Voor je Mengpaneel e.a.)
Nu is dit binnenste, kleine pinnetje verwrongen, waardoor ik maar aan 1 kant meer geluid krijg. (Dit is althans mijn redenering)
Ik veronderstel dat die 2 zwarte ringetjes te maken hebben met het stereo-geluid van mijn HP (Dat hij aan beide kanten werkt als ik hem in mijn Mixer plug, klopt dit?) Nu is het de mini-jack aan het onderste ringetje geplooid waardoor, volgens mij, 1 kant van mijn headphone een geluid meer produceert. Aan de grot jack scheelt helemaal niets. Ik kan hem er nog opschroeven, maar dat kleine plugje is volgens mij onherstelbaar. Nu is de vraag; kan ik ergens nog iets verkrijgen in de aard van het origineel? Ik zou zeer graag opnieuw zo'n 2 in 1 contactje willen... Zodat ik hem steeds voor verschillende doelen kan gebruiken. Kan ik dit product nog ergens aanschaffen? (Natuurlijk het liefst zo dicht mogelijk aanleunend bij het origineel; goudkleuring enz.)

Ik hoop dat ik me wat duidelijk heb kunnen maken en dat jullie, hier op dit forum, me kunnen helpen.
Ik twijfel er niet aan!

Alvast bedankt,
Jens
User edit by Djensn on 03-01-2011 @ 00:10:50 (25%)

What do you think about Wesc HP Mauritius ??

Vote :   

jannickv    posted on 02-01-2011 23:54
[img] tags werken hier niet je moet op het boompje klikken in de editter
User edit by jannickv on 02-01-2011 @ 23:55:00 (100%)
Djensn    posted on 02-01-2011 23:55
Poster: jannickv
[img] tags werken hier niet je moet op het boompje klikken in de editter

Zie dat boompje niet staan maar toch bedankt
User edit by Djensn on 02-01-2011 @ 23:56:02 (27%)
Tekhead    posted on 03-01-2011 00:03
naast die smiley staat dat boompje.

Btw, die 2 ringen op de jack duiden idd aan dat het stereo is.
Om zo eentje te vinden idem als origineel en ook opdraaiend, zal j toch lang moeten zoeken vrees ik, je hebt wel verloop maar die zijn meestal zwart, ander alternatief is, nieuwe kabel.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Djensn    posted on 03-01-2011 00:08
Poster: Tekhead
naast die smiley staat dat boompje.

Btw, die 2 ringen op de jack duiden idd aan dat het stereo is.
Om zo eentje te vinden idem als origineel en ook opdraaiend, zal j toch lang moeten zoeken vrees ik, je hebt wel verloop maar die zijn meestal zwart, ander alternatief is, nieuwe kabel.

Daar was ik dan al juist. De kans is dus waarschijnlijk groot dat het daaraan ligt, niet?
Aan iets anders, zoals vallen, kan het volgens mij niet liggen om de simpele reden dat het nooit is gebeurd. Enkel die kwalijke trap op de minijack.

Is het dan mogelijk een nieuwe kabel te kopen met hetzelfde systeem? de 2 plugs,...

EDIT: Ik zie noch smiley noch boompje en als ik mijn bericht wil aanpassen plaatst hij steeds
's of enters bij... Weird
User edit by Djensn on 03-01-2011 @ 00:11:54 (19%)
Tekhead    posted on 03-01-2011 00:13
Ik weet niet of op je WESC een verwisselbare kabel hang. Is dat zo, dan mag het geen probleem zijn.

boompje en smiley vind je in dat balkje boven het raam waar je je berichten intikt ! Of gebruik jij Google Chrome ?
User edit by Tekhead on 03-01-2011 @ 00:16:05 (100%)
Djensn    posted on 03-01-2011 00:35
Ik weet niet of op je WESC een verwisselbare kabel hang. Is dat zo, dan mag het geen probleem zijn.

boompje en smiley vind je in dat balkje boven het raam waar je je berichten intikt ! Of gebruik jij Google Chrome ?

Chrome idd, dat zal het dan zijn Happy, laughing

Volgens mij zit de kabel vast op 1 van de oorschelpen. Bedoel je dat met een verwisselbare kabel ??n waarvan je hem er van buitenaf kunt uithalen? Hier zit er toch redelijk stevig op volgens mij...
User edit by Djensn on 03-01-2011 @ 00:36:23 (36%)
Tekhead    posted on 03-01-2011 01:11
als die kabel rechtstreeks uit je oorschelp komt dus niet met een minijack aan de schelp, dan moet je al gaan solderen, anders is het oude uithalen en nieuwe inpluggen, meer niet.
Djensn    posted on 03-01-2011 09:59
als die kabel rechtstreeks uit je oorschelp komt dus niet met een minijack aan de schelp, dan moet je al gaan solderen, anders is het oude uithalen en nieuwe inpluggen, meer niet.

ja, ik zal idd gaan moeten solderen. Maar als ik er een nieuwe jack op wil zetten, dan zal ik ook moeten solderen toch? :p
specialm    posted on 03-01-2011 10:17
Poster: Djensn
BR>

ja, ik zal idd gaan moeten solderen. Maar als ik er een nieuwe jack op wil zetten, dan zal ik ook moeten solderen toch? :p

Ja dat moet je solderen. Zoek een cameraad / familielid wie goed kan solderen en je probleem is opgelost.
Djensn    posted on 03-01-2011 10:30
Poster: specialm
Ja dat moet je solderen. Zoek een cameraad / familielid wie goed kan solderen en je probleem is opgelost.

Solderen is geen probleem voor mij Winking my eye

Maar wat is nu de beste oplossing?

1) Nieuwe kabel
2) Nieuwe jack

(beiden liefst zo dicht mogelijk bij origineel, maar zijn die beschikbaar?)
Zoniet, wat is dan de beste oplossing, een gewone nieuwe jack toch?

This is an old Topic

No new postings for 5.032 days.
 Post CommentThat would be 167.7 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 8 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 30.800
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.855