Uitbreiding naar CDJ Set (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KVDA96    posted on 01-01-2011 18:06
Hallo, Ik ben Kalle en ik ben 15 jaar. Ik heb nu ongeveer sinds een half jaar de Hercules RMX, dat is een mixer die je kunt aansluiten op de laptop. Ik heb nu wel een paar keer op (huis)feestjes gedraaid en nu is het zo dat ik ook op schoolfeesten en dergelijke zou willen draaien. En ik heb vernomen dat in dat soort clubs vrijwel altijd CDJ sets staan van bijv. Pioneer. Ik zou dus graag willen over stappen op een goede CDJ set om thuis te kunnen oefenen en mijn vraag was welke? Is het mogelijk om mijn Hercules RMX aan te sluiten op 2 CD spelers, of kan ik beter mijn Hercules RMX verkopen en een compleet nieuwe set aanschaffen?

What do you think about Uitbreiding naar CDJ Set ??

Vote :   

TH3llC    posted on 01-01-2011 18:19
wat is je budget?
ik zou je rmx zowiezo verkopen
Daens_    posted on 01-01-2011 18:31
Ik ben ook begonnnen met de RMX en persoonlijk zou ik een hele nieuwe set kopen...

Zodat je niet langer afhankelijk bent van je PC. ( Dit is het minpuntje van de RMX dat deze niet zonder PC kan werken )
User edit by Daens_ on 01-01-2011 @ 19:08:52 (65%)
T-to-the-J    posted on 01-01-2011 18:34
Helaas zijn links naar webshops hier verboden. Kopie?r de links en zet ze in een pm naar de desbetreffende persoon. Zou zonde zijn als het weg zou zijn!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
KVDA96    posted on 01-01-2011 18:41
Mijn budget lag rond de 800, maar als ik de RMX verkoop denk ik rond de 1000 euro.
En ik had nog een vraagje, namelijk bij de RMX was het erg handig dat je een SYNC knop had wat de de bpm precies gelijk maakte. Heb je die op CDJ's ook?
En op de RMX kon je ook altijd zien waar het hoogtepunt van het liedje zeg maar was met behulp van zo'n balkje met de hoogte geluid of dergelijke van een liedje. Heb je dat ook bij CDJ's?
DJ_OB    posted on 01-01-2011 18:57
Als je echt met cd spelers wil werken, en met die van Pioneer, dan is het mogelijk om een visualisatie van de track te zien op de cd speler. Verder heeft de pioneer geen sync knop. Wel heeft het nieuwste model een BPM meter die het BPM ook met decimalen geeft waardoor je het zelf daar op kan afstellen.

Je kijkt dan helaas alleen wel naar de duurdere modellen en dan haal je het niet met 1000 euro.

Overigens ben ik van mening dat een echte dj ook zonder sync knop moet kunnen draaien. Het kan dus geen kwaad dit je aan te leren zeker omdat als je in clubs draait je niet je eigen gear meeneemt. Als je dan een model tegenkomt die de bpm afrond op hele getallen (bijv cdj 1000) zit je toch met een probleem.
Daens_    posted on 01-01-2011 19:07
Poster: T-to-the-J
Helaas zijn links naar webshops hier verboden. Kopie?r de links en zet ze in een pm naar de desbetreffende persoon. Zou zonde zijn als het weg zou zijn!

OK, excuseer !
venzi    posted on 01-01-2011 19:17
nja, als je budget 1000 euro zou zijn zou ik zeggen een leuke 2e hands set cdj-800mkII met een leuke mixer! moet lukken toch?
djvir20    posted on 01-01-2011 19:59
Ik zou ook voor een compleet nieuwe set gaan, en btw je leert beter te beatmatchen want de synq button is maar makkelijk vanaf maken. ( maar die discussie wordt genoeg gevoert dus we laten dat in het midden).

Gr je kan inderdaad 2ehands cdj800's samen met een een reloop blackfire rmx 40(?400) ?

Gr
Ziax    posted on 01-01-2011 20:08
rmx zal iets te duur zijn vrees ik. 800's betaal je toch wel 400 per stuk denk ik.

Qua mixer zou ik uitkijken wanneer je weet hoeveel je je cd spelers hebt gebruikt. Een mixer kan je zo goedkoop en duur in gaan dan je wilt, ikzelf zou een goede cd speler belangrijker vinden om daarna eventueel een betere mixer te gaan kopen.
Als je echt krap zit is een jb systems mixer toch ook goed om met te oefenen?
Estacy    posted on 01-01-2011 20:10
een JB systems mx 4 is een prima apparaat, en anders is een Akiyama 2 kanaals ook een erg degelijke mixer voor weinig geld.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 01-01-2011 20:11
koop occasie 400's zijn leukere spelers dan de 800
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
KVDA96    posted on 01-01-2011 20:32
Thnks, en weten jullie ook waar kan ik het beste 2e hnds cdj's vinden?
Tekhead    posted on 01-01-2011 20:34
marktplaats, kapaza, 2dehands, ebay,...
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Oliviero    posted on 01-01-2011 20:44
je kan ook voor denon cd spelers gaan; die worden 2e hands heel veel verkocht. check marktplaats maar.
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 01-01-2011 @ 20:44:51 (100%)
venzi    posted on 01-01-2011 20:47
Poster: Oliver_Hero
je kan ook voor denon cd spelers gaan; die worden 2e hands heel veel verkocht. check marktplaats maar.

hij zegt duidelijk dat hij cdj's wil i.v.m. dat die in de meeste discotheken staan etc
Lomme_    posted on 01-01-2011 21:56
Poster: KVDA96

En ik had nog een vraagje, namelijk bij de RMX was het erg handig dat je een SYNC knop had wat de de bpm precies gelijk maakte. Heb je die op CDJ's ook?

Jezus, ga eens leren pitchen ofzo ..
tek-zotic    posted on 01-01-2011 22:11
Poster: venzi
hij zegt duidelijk dat hij cdj's wil i.v.m. dat die in de meeste discotheken staan etc

en als je goed leest zie je dat deze persoon daarmee een tabletop cd speler bedoeld en niet pers? een pioneer
want hij zegt CDj's van bijvoorbeeld pioner
venzi    posted on 01-01-2011 23:19
Poster: KVDA96
En ik heb vernomen dat in dat soort clubs vrijwel altijd CDJ sets staan van bijv. Pioneer. Ik zou dus graag willen over stappen op een goede CDJ set om thuis te kunnen oefenen en mijn vraag was welke?

hij is vrij duidelijk hoor...
Zijn er anders nog anderen merken met CDJ's dan?
Danielvb    posted on 01-01-2011 23:58
Poster: venzi
hij is vrij duidelijk hoor...
Zijn er anders nog anderen merken met CDJ's dan?

Gemini Cdj-600

Zoals al eerder gezegd, zou ik idd voor 2e hands 800s mk2 gaan.
En een simpel mixertje, en deze later gaan upgraden.
DJ_OB    posted on 01-01-2011 23:59
Als ik dit zo lees denk ik dat de topicstarter zich nog niet erg lang verdiept heeft in dj gear.

Volgens mij denkt hij dus dat cdj staat voor tabletop en dat hij niet weet dat alleen pioneer die benaming gebruikt voor hun modellen.

Verder hoeft het trouwens niet persee Pioneer te zijn. Die dingen zitten zo logisch in elkaar dat als je een dj cd speler kunt bedienen je de Pioneer ook wel snapt.
dj-zero    posted on 02-01-2011 10:32
Zoals hierboven al staat aangegeven.. Er zijn ook andere merken met deze benaming zoals Gemini en DJ-tec.
Ik neem aan dat hij met CDJ gewoon Compact Disc Jockey bedoelt.
Maar i.p.v. eindeloos hierover discussi?ren stel ik voor om gewoon weer on-topic te gaanWinking my eye

Mijn mening is net als die van vele anderen.. probeer ergens een goed setje 800's te bemachtigenHappy, laughingen dan een mixer waar je een tijdje mee vooruit kunt, zodat je m na een tijdje kunt vervangen. Daarbij zou ik ook nog even 100 euro reserveren voor een koptelefoon. Ik weet niet of/wat voor een je nu hebt, maar dit is echt iets waar je beter niet te zuinig mee kunt zijnWinking my eye
T-to-the-J    posted on 02-01-2011 10:34
Ik ben voorstander van de Technics RP-DH1200 Happy, laughing
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
dj-zero    posted on 02-01-2011 10:40
juuw!:P
djvir20    posted on 02-01-2011 13:33
Wat tekhead zegt zit ook wel wat in, de 400's kunnen veel leukere dingen zoals effectjes enz...
en ze zullen misschien ietsjes in prijs schelen.
KVDA96    posted on 02-01-2011 14:00
Poster: DJ_OB
Als ik dit zo lees denk ik dat de topicstarter zich nog niet erg lang verdiept heeft in dj gear.

Volgens mij denkt hij dus dat cdj staat voor tabletop en dat hij niet weet dat alleen pioneer die benaming gebruikt voor hun modellen.

Verder hoeft het trouwens niet persee Pioneer te zijn. Die dingen zitten zo logisch in elkaar dat als je een dj cd speler kunt bedienen je de Pioneer ook wel snapt.

Het merk hoeft niet persee Pioneer te zijn zolang het maar goede CD players zijn.
Wat ik verder opmaak uit de reacties kan ik dus het best kiezen uit 2 800's + simpele mixers of 2 400's met een mixer.
Ik heb zelf ook nog wat rondgekeken en ik dacht misschien aan 2 x Reloop RMP-1 + RMX-20.
Ik heb nog wel een goede koptelefoon namelijk de BOSE? around-ear hoofdtelefoon. Hij is erg goed om gewoon muziek mee te luisteren maar ik weet niet of je met draaien nog iets anders nodig hebt aan een hoofdtelefoon.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 28 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 5.934
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.840