Welke hoofdtelefoon (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 23-12-2005 19:22
Hoi mijn Jbsystems hp2000 is afgebroken dus ik ga morgen om een nieuwe, mijn budget is 70euro, ik ga denk ik persoonlijk voor de stanton DJ pro 2000s raden jullie mij iets anders aan?

Alvast bedankt
User edit by the-melody on 23-12-2005 @ 19:22:26 (1%)

What do you think about Welke hoofdtelefoon ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 25-12-2005 13:11
Poster: djliberty
heel goed goede hoge en midden tonen iets minder bass maar de verkoper zei dat je dat toch niet hoort als je staat te draaien in een luide buurt(=>bass)

Klopt. Dat zei ik ook al:
Poster: PatrickBeuken
@DJ-DC: bas is niet zo belangrijk bij een hoofdtelefoon. Dat hoor je in een discotheek met veel omgevingsgeluid toch niet goed. De hoge- en middentonen zijn belangrijker.

Dj_T.im    posted on 25-12-2005 14:09
maar het is toch mooi meegenomen als alle 3 goed zijn
Lukaz    posted on 25-12-2005 14:14
Poster: PatrickBeuken

@DJ-DC: bas is niet zo belangrijk bij een hoofdtelefoon. Dat hoor je in een discotheek met veel omgevingsgeluid toch niet goed. De hoge- en middentonen zijn belangrijker.

dat ik dit nog niet eerder heb gezien! ik vind het wel degelijk belangrijk dat er een goeie bas in zit! want, hoe kan je een cue-point selecteren als je de beat niet eens hoort, nu weet ik toevallig wat DJ DC het liefst draait en daar komen de cue-points zeker bij kijken! pas op met wat je zegt,, soms is de bas belangrijker als de Mid en High!

Poster: djjw
volgens mij gaat het ook om de kwaliteit, en niet echt om
hoe hij er uitziet....

groot gelijk heb je, maar ik denk niet dat jij met een erûg lelijk ding op je oren gaat draaien Happy, laughing
User edit by Lukaz on 25-12-2005 @ 14:18:35 (40%)
Viper    posted on 21-01-2006 12:29
Ja ik vind nu ook wel dat de bas duidelijk moet zijn. Heb nu ook geen super hoofdtelefoon, maar moet soms als de muziek hard staat op een fuif, deze echt tegen mijn oren drukken of ik hoor de bas niet. En wat is er belangrijker dan bas voor een beatmix??

Trouwens die verkopers kunnen zoveel zeggen...
MaxvEck    posted on 21-01-2006 14:45
ik heb eerste de american audio hp-700 gehad ( volgens mij gelijk aan de aykima ) en deze was na wat maandjes kapot, een paar weken een technics rp-dj 1210 geleend en deze vergeleken met de pioneer de sony en de senheisser en hij versloeg ze allemaal ( al gingen de meeste wel harder )

maar een koptelefoon is iets heel persoonlijks

mijn belangrijkste eisen zijn :

- neutraal geluid
- goed afsluiting
- hard ( maar hoeft niet overdreven )
-en hij moet natuurlijk ook wel mooi zijn
the-melody    posted on 21-01-2006 14:57
Ik had eerst de American audio hp 1000, dan de Jb Systems hp2000, en nu de Stanton dj pro 2000s en dat is de beste vind ik
SnAcKBaRrY    posted on 21-01-2006 18:54
Ben op het moment aan het overwegen om een technics rp-dh 1200 te kopen maar heb volgende week pas tijd om wat van die headphones te testen in Nijmegen.
Ben eigenlijk al te veel bevooroordeeld om nog voor een andere te gaan..een ding is zeker het wordt GEEN sony dat schijnt echt een K*T ding te zijn, maar ga m' zeker ff testen net zoals de pioneer en de denon.
Als ik de keuze definitief heb gemaakt laat ik het weten...
the-melody    posted on 21-01-2006 19:10
Hmmmmmmmmmmm sony 'k denk et niet alle ja ik zie sommige Dj's zoals Regi die gebruiken de technics ook, maar een hoofdtelefoon iets iets persoonlijk dat zit rond je hoofd of je nek als je aan het draaien bent.
robbert    posted on 21-01-2006 19:13
Ik heb nu de stanton dj pro 3000 en die is ook wel lekker moet ik zeggen.
Vooral de geluidskwaliteit is echt goed.
Tekhead    posted on 11-02-2006 11:44
Poster: Nvie

En wat is dat nu weer voor redenConfused Wannabe Tiesto ofzo :P

Tiesto kan niet draaien, dus ik zou dan geen stanton kopen haha
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 11-02-2006 @ 11:44:48 (1%)
Marz-L    posted on 11-02-2006 12:01
Eerst gebruikte ik een Pioneer SE-450, toen heb ik een Sony MDR-V700 gekocht die ik nu zo'n 3 jaar gebruik. De Sony is qua klank goed, alleen vind ik hem toch wel wat lomp en af en toe zelfs onhandig...............

Ben nu serieus aan het overwegen om nog meer euro's aan Pioneer te doneren en een HDJ-1000 te kopen..........

the-melody    posted on 11-02-2006 14:27
mijn volgende wordt een die technics die chukie hier ergens opheeft:p
_Ivan_    posted on 12-02-2006 10:27
K'heb de stanton dj pro 2000 pas. K'ben ook wel fan van tiesto:P en ik weet dat hij daar ook regelmatig mee draait. Maar daarom heb ik hem niet gekocht!Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 12-02-2006 11:19
:p heb die ook heb die genomen omdat de enigste was die rond me hoofd paste de rest viel er allemaal af:p
greup    posted on 12-02-2006 11:20
ik heb de technics 1210 op mijn hoofd staan, nu al 3 jaar. en ik ben er zeer over te spreken. een goed neutraal geluid, gaat hard genoeg en heeft een redelijke afsluiting. Ik prefereer hem duidelijk boven de pioneer. ik vind de pioneer niet lekker werken, je kunt niet zoals bij de technics even makkelijk een oorschelp weg klappen, en k vind de oorschelpen wel errug groot. Is natuurlijk persoonlijk, maar van alle koptelefoons die ik op mijn hoofd heb gehad blijf ik die technics het fijnst vinden.

en dat tiesto vaak te zien is/was met die stanton zal ongetwijfeld wel te maken hebben met een leuk sponsor contractje. Neemt niet weg dat die koptelefoon voor het geld erg goed presteerd

the-melody    posted on 12-02-2006 11:29
wel dat denk ik ook wat anders liep Tiësto wel met een Pioneer of een technics ofzo rond:p
Tekhead    posted on 12-02-2006 18:56
Poster: djliberty
Wou eerste de Pioneer nemen maar ik heb 167euro(de rest ben ik aant sparen voor een tt) en 200 euro voor een hoofdtelefoon zag ik niet zitten dus een stanton DJ pro 2000s en wat platen.

De Akiyama hdj 700, kost rond de 60,00€, maar in Antwerpen te koop voor ietsje meer dan 30,00 € !

Rotthier - Minderbroedersrui - Antwerpen (omgeving St. Katelijnevest)

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
the-melody    posted on 12-02-2006 19:04
weet ik niet zijn men ma wel zal eens gaan kijken als de mijne versleten is

Winston    posted on 12-02-2006 22:20
Poster: greup
en dat tiesto vaak te zien is/was met die stanton zal ongetwijfeld wel te maken hebben met een leuk sponsor contractje.

Tiesto beweert dat hij zijn headphones koopt op zijn website evenals zijn platen. Maar ik vindt hem geen goede referentie meer, want hij gooit z'n headphones na elke grote gig weg in het publiek en dat gebeurt bij hem meermalen in het jaar.
Maar er zijn wel veel goede reviews over dat model.
Tic Toc
greup    posted on 12-02-2006 22:45
ik zeg ook dat die koptelefoon z'n prijs zeker waard is. maar het is zeker niet de beste en ik geloof niet dat tiesto vrijwillig dat ding gebruikt. dat is allamaal sponsor werkt. maar ja zeker weten doe ik het niet
_Ivan_    posted on 28-02-2006 09:33
Volgens mij gebruikt hij ook wel regelmatig een ander merk... hij heeft lang niet altijd de stanton op....
Feel&.Celebrate.Life!
dion    posted on 28-02-2006 11:18
kijk eens voor een pioneer he altijd mooi en goed
_Ivan_    posted on 28-02-2006 11:20
Ja,,, maar aan pioneer hangt ook wel een flink prijskaartje
Feel&.Celebrate.Life!
dion    posted on 28-02-2006 11:20
ja dan moet je gewoonj even sparen he maar dan heb je ook wel wat
_Ivan_    posted on 28-02-2006 11:21
daar heb je helemaal gelijk inWinking my eye wat heb jij dan nu voor headphone
Feel&.Celebrate.Life!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

84 Users online: 5 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 6.647
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.070.225

DJResource