gewone dj headphone vs studio headphone
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 29-12-2010 22:29
Hier ben ik even terug met een vraagje Winking my eye

Ik ben momenteel in het bezit van een Wesc Bagpipe Headphone.
Nu ben ik al even aan het producen en ben aan het denken om een studio headphone aan te schaffen. Nu vroeg ik mij af of dit de moeite is om een studio headphone te gebruiken of gewoon evengoed met mijn dj headphone kan producen..

Wesc Bag Pipe hoofdtelefoon

Specificaties van de DJ Headphone:
- type: 57mm power drivers
- gevoeligheid (1kHz): 119dB
- impedantie: 60 Ohm
- frequentiebereik: 20 ? 20001Hz
- vergulde 3,5mm stereo plug
- snoer: 1.5m plus 4m extensie
- gewicht: 0.354kg
? 149,95

AKG K-240 MKII semi open studio hoofdtelefoon

Specificaties van de Studio Headphone:
- gevoeligheid: 91 dB/mW, 104 dB/V
- bereik: 15Hz - 25kHz
- impedantie: 55 Ohm
- gewicht: 240 gr
- type: semi gesloten
- inclusief 4 oorschelpen (lederen en velours)
- afneembare kabel
- inclusief 6,3 mm verleng jackplug
? 122,00

What do you think about gewone dj headphone vs studio headphone ??

Vote :   

Jizzy    posted on 29-12-2010 22:40
Er zullen vast mensen zijn die met hun DJ hoofdtelefoon produceren. Ik adviseer je, in verband met het bereik, een 'studio' hoofdtelefoon aan te schaffen.
Ga naar een winkel, neem muziek mee die je heel goed kent, en probeer er verschillende uit.
Bootstrap    posted on 29-12-2010 22:55
Ik heb die Wesc wel eens op mijn hoofd gehad en hij geeft alles behalve een zuiver geluid. Hij is totaal niet geschikt om mee te produceren. Die AKG K-240 heeft mijn broertje toevallig. Voor mijn smaak mist hij wel wat bas, maar je kunt er wel prima mee produceren. Voor EDM zou ik wel een andere koptelefoon kiezen. Het beste is om er een aantal te testen met muziek die je kent en in het genre dat je wil produceren, zoals hierboven al wordt aangegeven door Jizzy.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tekhead    posted on 29-12-2010 23:00
Een kwaliteits dj headphone kan je er in princiepe ook voor gebruiken, naargelang je muziekstijl. Maar ik zou eerst eens ff aankijken of producen je echt bevalt en je er echt tijd voor maakt, en dan zou ik zowiezo een echte studio HP kopen, een AKG of Sennheiser is altijd een goede koop.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 29-12-2010 23:25
Een open headphone wint het in principe van een gesloten type als de headphones exact dezelfde specs hebben.

Als je echt serieus bent koop dan een goede studio hp die meestal duurder zijn dan Dj hp's. Anders is een goede DJ hp goed genoeg.
Tic Toc
TH3llC    posted on 30-12-2010 01:23
denk dat het niet echt veel uitmaakt, zeker niet in die prijsklasse.
als je in duurdere klasse gaat kijken zoals de

Denon Electronic?AH-D5000

dan gaat het pas veel verschil maken..
spookje88    posted on 30-12-2010 10:18
Een vriend van mij heeft een AKG studio koptelefoon uit dezelfde prijsklasse gekocht en ik heb hem ook wel eens opgehad. Ik heb zelf een Technics dj koptelefoon en ik vind dat de studio koptelefoon van hem zuiverder klinkt.

Dit komt denk ik deels een beetje door het gevoeligheidsverschil tussen de twee. Een dj koptelefoon moet hard kunnen gaan terwijl het nog goed klinkt terwijl een studiokoptelefoon helemaal niet hard hoeft te kunnen. Ik heb zelf monitor speakers en er werd mij verteld dat je zowel met koptelefoon als met studio monitoren niet tijdens het producen het geluid lekker hard moet zetten, omdat sommige dingen dan wegvallen en het bovendien heel slecht voor je gehoor is.
Waar je wel op moet letten is dat volgens mij in het algemeen studiokoptelefoons minder bas voorzien uit zichzelf, waarschijnlijk omdat voornamelijk in dj muziek de lage frequenties een grote rol spelen.
Ik vind een dj koptelefoon niet fijn om in zijn geheel uren op mijn hoofd te hebben, dus dan zou je misschien beter een studiokoptelefoon kunnen nemen.
Ik zou als je inderdaad zeker weet dat je er mee door wilt een studiokoptelefoon kopen, zit beter, klinkt helderder/zuiverder hoeft niet heel hard te gaan en de bas kan je altijd nog wat hoger zetten in het programma voor hoelang je de koptelefoon gebruikt.
User edit by spookje88 on 30-12-2010 @ 10:18:56 (1%)
Mixt-Ape    posted on 30-12-2010 11:26
Als je een goede studio hoofdtelefoon wil, kan je beter wat meer uitgeven en ineens een ?cht goeie kopen. Ik heb zelf een Beyerdynamic DT770 (of zoiets?) en ben er tevreden van. Dat is mijn mening!

Edit: Ik produce er wel enkel mee als ik geen lawaai kan maken, monitors zijn nog altijd beter. Afmixen kan je ook best gewoon met je monitors doen (ikzelf suck vrij hard in afmixen, maar dat is hoe het ongeveer zit Happy, laughing ).
User edit by Mixt-Ape on 30-12-2010 @ 11:28:39 (100%)
Ashley    posted on 30-12-2010 12:07
Een sennheiser hd-25 II is zowel goed bruikbaar voor draaien, als voor studio gebruik!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Awave    posted on 30-12-2010 15:12
Ik kan die sennheiser zeker aanraden, heb sinds ik headphones heb een aantal modellen geprobeerd, en sennheiser valt nooit tegen.

Succes.
JasperVC    posted on 30-12-2010 17:01
Die hd25 is iets te duur :/ En zoals ik kan zien gaat deze maar tot 22.000 kHz
Een andere optie is dan deze:
Die HD 25 past ook niet over de oren.. Vind ik niet zo handig Winking my eye

Sennheiser HD 280

Specificaties:
- enkelzijdig krulsnoer (minimaal 1 meter, maximaal 3 meter)
- sparend ontwerp met opvouwbare, roteerbare oorschelpen
- meegeleverde adapter naar 6.3 mm (? ') jack
- dynamische, gesloten transducer
- nominale impedantie 64 Ohm
- ladingswaarde 500 mW
- THD minder dan 0,1 %
- circumaurale oorkoppeling
- contactdruk 6 N
- 3.5 / 6.3 mm stereo jack plug
- frequentierespons 8 tot 25.000 Hz
- gewicht exclusief kabel: 220 gr

Bloedworst    posted on 31-12-2010 12:48
Hey ik heb de AKG 242 HD en dat is en behoorlijke zuivere koptelefoon om mee te produceren, en hij heeft niet van die vieze sweet ( leer of nepleer) kussentjes je kan hem uuren dragen zonder en centje last, en erg mooi helder in het hoog en mid.

This is an old Topic

No new postings for 5.096 days.
 Post CommentThat would be 169.9 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

104 Users online: 10 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 32.934
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.809