Pioneer CDJ 100's vs. JB Systems MCD-200's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Astronaut    posted on 29-12-2010 14:38
Zoals de titel zegt. Wat adviseren jullie?
Ook moet ik een afweging maken tussen de Reloop RMX-30 Mixer of een Behringer DJX 700.

Wat zou de beste set vormen?

Ik ben begonnen met een Hercules RMX om te kijken of DJ'en me wat leek. Ben nu klaar om de volgende stap te zetten en deze CD spelers en mixers?vallen binnen mijn budget. Ik draai voornamelijk house.

Als je andere alternatieven voor mij hebt deel ze alsjeblieft!

Alvast hartelijk bedankt.

What do you think about Pioneer CDJ 100's vs. JB Systems MCD-200's ??

Vote :   

Ziax    posted on 29-12-2010 14:41
Wil je absoluut table tops?
Want als beginnend dj kunnen deze toestellen bijna evenveel als een dubbele cd speler alleen kosten deze een pak meer.

Ik weet niet eens of je de cdj 100 nog nieuw kan krijgen maar sowieso kost die veel te veel voor wat hij maar kan..
Astronaut    posted on 29-12-2010 14:47
Poster: Ziax
Wil je absoluut table tops?
Want als beginnend dj kunnen deze toestellen bijna evenveel als een dubbele cd speler alleen kosten deze een pak meer.

Ik weet niet eens of je de cdj 100 nog nieuw kan krijgen maar sowieso kost die veel te veel voor wat hij maar kan..

CDJ 100's kan ik tweemaal?krijgen voor 200 euro totaal, en de MCD's kan ik tweemaal totaal voor 250 euro vinden. Dit allemaal tweedehands uiteraard maar wel in werkende conditie.

Wat bedoel je met een dubbele CD speler? (Hebben?we het over hetzelfde?)

Nog tips over mixers?
User edit by Astronaut on 29-12-2010 @ 14:49:37 (3%)
kollius    posted on 29-12-2010 14:52
Ik heb de JB-systems nooit getest, kan ik dus niets over zeggen. Maar de CDJ 100's zijn perfecte cd-spelers voor de beginnende DJ. Mijn ervaring is dat ze bijna iedere CD lezen, maakt niet uit hoe vervuild. Alleen zijn ze zonder mp3-functie. Weet niet of dit iets uitmaakt en of die JB's dat wel hebben. Tevens hebben de CDJ's een lange levensduur. Nu na 8 jaar is die van mij aan het verslijten.

Voor wat betreft mengpaneel: Ben zelf ook begonnen met een Behringer DJX 700 (althans dat was mijn eerste nieuw aangeschafte mengpaneel, daarvoor altijd tweedehandjes gehad van diverse crap-merken). Deze heb ik 4 jaar zonder problemen gebruikt. Echter de effecten-unit is niet bruikbaar. Voor mij maakte dit niet zoveel uit omdat ik dat toen nog niet interessant vond. Voor 175 euri kon ik daar niet over klagen. Lees wel dat heel veel forumleden hier fel tegen behringer zijn vwb mixers. Gebruik nu zelf een DJX 750 bij kleine feestjes?en thuis, ook hier ben ik tevreden over, kijkend naar prijs/kwaliteit.?Let wel;?hier is wederom?de effecten-unit niet interessant / bruikbaar.

De Reloop schijnt toch de betere te zijn van de twee maar heb er zelf niet mee gedraaid.
tek-zotic    posted on 29-12-2010 14:57
dit is een makkelijke:
JB + Reloop nemen
CDJ100: kost veel te veel voor wat het is
JBtjes doen wat ze moeten doen en zijn redelijk betaalbaar (esmee heeft er ook zo'n en ze is er zeer over te spreken hier op het forum)
DJX700: nooit kopen, kan je even goed je geld aan een dakloze geven, ding begint na nog geen jaar zwaar te kraken, geluidskwaliteit is niet super, en effecten zijn ruk
Reloop rmx: no nonsense mixertje, doet wat hij moet doen, en doet dat goed ook Happy, laughing
Astronaut    posted on 29-12-2010 14:59
Poster: kollius
Ik heb de JB-systems nooit getest, kan ik dus niets over zeggen. Maar de CDJ 100's zijn perfecte cd-spelers voor de beginnende DJ. Mijn ervaring is dat ze bijna iedere CD lezen, maakt niet uit hoe vervuild. Alleen zijn ze zonder mp3-functie. Weet niet of dit iets uitmaakt en of die JB's dat wel hebben. Tevens hebben de CDJ's een lange levensduur. Nu na 8 jaar is die van mij aan het verslijten.

Voor wat betreft mengpaneel: Ben zelf ook begonnen met een Behringer DJX 700 (althans dat was mijn eerste nieuw aangeschafte mengpaneel, daarvoor altijd tweedehandjes gehad van diverse crap-merken). Deze heb ik 4 jaar zonder problemen gebruikt. Echter de effecten-unit is niet bruikbaar. Voor mij maakte dit niet zoveel uit omdat ik dat toen nog niet interessant vond. Voor 175 euri kon ik daar niet over klagen. Lees wel dat heel veel forumleden hier fel tegen behringer zijn vwb mixers. Gebruik nu zelf een DJX 750 bij kleine feestjes?en thuis, ook hier ben ik tevreden over, kijkend naar prijs/kwaliteit.?Let wel;?hier is wederom?de effecten-unit niet interessant / bruikbaar.

De Reloop schijnt toch de betere te zijn van de twee maar heb er zelf niet mee gedraaid.

Dankje voor je reactie!

De JB's hebben wel MP3 afspeelfunctie. Maar ik heb bijvoorbeeld veel MP3'tjes op mn computer en die moet ik dan conveteren naar een formaat wat de CDJ 100's wel kunnen afspelen?

Oke bedankt voor je verhaal over de mixers. Zou je wel met een DJX 750 in een club kunnen staan? Of echt alleen huisfeesjes?

Ik wacht ook nog even af op meer verhalen van andere mensen.
Toch is iets met effecten wel interessant. Ik heb natuurlijk niet een heel groot budget.
ElVrieso    posted on 29-12-2010 14:59
MCD-200 - RMX30 - MCD-200

^^

Edit:

Als je evt. de behringer neemt, zou ik hem echt alleen voor thuis gebruik nemen. Winking my eye
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 29-12-2010 @ 15:02:35 (100%)
Astronaut    posted on 29-12-2010 15:03
Poster: tek-zotic
dit is een makkelijke:
JB + Reloop nemen
JBtjes doen wat ze moeten doen en zijn redelijk betaalbaar (esmee heeft er ook zo'n en ze is er zeer over te spreken hier op het forum)
DJX700: nooit kopen, kan je even goed je geld aan een dakloze geven, ding begint na nog geen jaar zwaar te kraken, geluidskwaliteit is niet super, en effecten zijn ruk
Reloop rmx: no nonsense mixertje, doet wat hij moet doen, en doet dat goed ook Happy, laughing

De CDJ's zijn wel vrij goedkoop voor 100 euro per stuk dacht ik zo zelf, en ze vormen?een goede beginbasis?om?mijn vaardigheden te ontwikkelen??

Ja de JB's blijken volgensmij ook vaak goed te bevallen.
Hahahaha @dakloze.
kollius    posted on 29-12-2010 15:07
Poster: Astronaut
Dankje voor je reactie!

De JB's hebben wel MP3 afspeelfunctie. Maar ik heb bijvoorbeeld veel MP3'tjes op mn computer en die moet ik dan conveteren naar een formaat wat de CDJ 100's wel kunnen afspelen?

Oke bedankt voor je verhaal over de mixers. Zou je wel met een DJX 750 in een club kunnen staan? Of echt alleen huisfeesjes?

Ik wacht ook nog even af op meer verhalen van andere mensen.
Toch is iets met effecten wel interessant. Ik heb natuurlijk niet een heel groot budget.

Dan zou ik voor de JB's gaan vanwege de MP3-functie. Anders moet je eerst vele spindles CD-R's verbruiken om Audio-cd's te branden van je MP3-tjes.

De DJX 750 is totaal niet geschikt voor Club-gebruik aangezien je daar wel gebruik wilt maken van effecten. Het mengpaneel is meer geschikt voor tuinfeestjes, carnavalswagen of kleine feesten van 60-jarigen e.d. Voor grotere hous- /techno feesten is hij niet geschikt. Maar als beginnend DJ?lijkt?me niet dat je al op feesten +200 man komt te staan.

@tekzotic; Ik heb pas na 4 jaar last gehad van 1 krakende fader (van de 5). Toch niet slecht voor een mixer van ?175,-. Als je bedenkt dat ik er menig feestje mee gedraaid heb, heb ik hem toch dubbel en dik terugverdiend. En na 4 jaar doet?het niet zo een pijn om hem in de prullenbak te kieperen bij een defect.
User edit by kollius on 29-12-2010 @ 15:12:29 (31%)
Astronaut    posted on 29-12-2010 15:12
Poster: kollius
Dan zou ik voor de JB's gaan vanwege de MP3-functie. Anders moet je eerst vele spindles CD-R's verbruiken om Audio-cd's te branden van je MP3-tjes.

De DJX 750 is totaal niet geschikt voor Club-gebruik aangezien je daar wel gebruik wilt maken van effecten. Het mengpaneel is meer geschikt voor tuinfeestjes, carnavalswagen of kleine feesten van 60-jarigen e.d. Voor grotere hous- /techno feesten is hij niet geschikt. Maar als beginnend DJ?lijkt?me niet dat je al op feesten +200 man komt te staan.

Ja dat zou zeker schelen als ik niet teveel CD's hoefde te branden. Toch vind ik het wel wat hebben om aan het draaien te zijn en dan CD's wisselen enzo, je map doorbladeren. Hahah ik kom nu zeker echt over als een beginner maar dat valt mee.

Dan wordt het lastig want ik sta op een Valentijnsgala binnenkort voor 250 mensen!
Ken je ook nog andere mixers die een beetje rond het budget van 150 euro vallen?
Dolivieira    posted on 29-12-2010 15:19
Ga gewoon voor de JB MCD200. De CDJ100 zijn vrij gedateert. Voor het mengtafeltje zou ik voor de Reloop gaan. Beter van kwaliteit en zoals de meeste memebers al hebben gezegd: Doet wat die moet doen. Die effecten op de DJX700 zijn prul.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
kollius    posted on 29-12-2010 15:23
Dat doe je dan goed Cool?Maar dan zou ik de behringer idd laten vallen... Helaas is voor ?150,- naar mijn mening geen echt goed mengpaneel te vinden. Als je rond de ?350 gaat zitten zul je meer vinden.

Je zou ook nog voor de grotere feesten een mengpaneel kunnen huren dat daar wel voor voldoet. De huurkosten verreken je in je totaal-prijs. Dan zou je alsnog de reloop of behringer kunnen kopen voor de kleine feesten of wachten totdat je genoeg bijelkaar hebt om goede apparatuur te kopen.

Of kijken of er leuke 2e-hands mengpanelen te koop zijn. Zie; ////www.djresource.eu/Forum/topic/20055/TK-Synq-smx-1/?bijvoorbeeld.
Esmee    posted on 29-12-2010 15:52
Poster: tek-zotic
dit is een makkelijke:
JB + Reloop nemen

Iedereen kraakt low budget dingen altijd maar af, t maakt niet uit waar je t op kan, als je het maar kan.
Cdj 1000 kan bijna hetzelfde als mcd 200.
Cdj 100 heeft geen; loop, hotcues, mp3
Voor de mp3 hoef je het niet te doen, tenminste, ik heb het nog nooit gebruikt.
Ik heb nu in dat jaar dat ik ze heb 1x een weigerende cd gehad. Even laadje open, cd schoonmaken, en weer laden en hij deed het weer. Nu zijn mijn cd's niet brandschoon, dus dat vind ik best knap. Ik heb wel meerdere cd's weigerend gehad in cdj 1000 mk2... dus... Ok even in uit en schoonmaken doet wonderen, maar thuis heb ik daar nooit last van.

Verder zijn de cue knoppen inderdaad niet t zelfde als bij pioneer, maar wat wil je voor de prijs. T enige wat ik mis is een slot in. Al werkt mijn vaak even snel of zelfs sneller dan een pioneer slot in.

Ik probeer pioneer nu verder niet naar beneden te halen hoor, maar prijs kwaliteit verhouding doet JB t bijmij beter dan pioneer.
Als je vragen hebt zeg je het maar!

De enige rede waarom je pioneer cdj 100 zou kunnen kiezen is de naam pioneer, de slot in, wat voor mij geen super groot voordeel is, maar voor drive in/verhuur/clubs wel. En de effecten, maar die heb ik nooit geprobeerd toen ik de cdj 100 gebruikte. (heb hem 2x ofzo onder mn vingers gehad)

DiVario    posted on 29-12-2010 16:00
de mcd200's waren mijn eerste spelers, en ik was daar eigenlijk wel redelijk tevreden over! deze hebben zelfs hotcue's & of loops dacht ik!
Practise makes perfect!
mrwhoopie    posted on 29-12-2010 16:30
Ik heb jaren cdj100 gehad,en die voldeden prima,ik vind de knoppen van de cdj beter en directer dan bij jb-systems.
DaCompra    posted on 29-12-2010 17:34
Citronic heeft de mpcd-s6 (die ik in bezit heb) dat is toch dezelfde speler als de mcd 200?
Ben er heel tevreden over!
Daens_    posted on 29-12-2010 20:02
Dit lijkt mij een goeie beginnersset !

==> http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/dj-cd-set-01-reloop-rmp-1-scratch-zwart-2x-+-rmx-30-blackfire/product-details.html

Ik ben namelijk ook begonnen met de RMX ! die beviel me goed Happy, laughing
Tekhead    posted on 29-12-2010 20:13
Poster: Astronaut
CDJ 100's kan ik tweemaal?krijgen voor 200 euro totaal, en de MCD's kan ik tweemaal totaal voor 250 euro vinden. Dit allemaal tweedehands uiteraard maar wel in werkende conditie.

Wat bedoel je met een dubbele CD speler? (Hebben?we het over hetzelfde?)

Nog tips over mixers?

Bedoel je nu dat? je dus 100,00? euro voor 1 cdj-100 moet betalen en 125 euro voor 1 MCD-200 ?

BTW Estacy verkoopt zijn OEM cdj speler dacht een american Audio, idem als de MCD-200, ook voor 100,00 euro
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
-FLoriZ-    posted on 29-12-2010 20:19
Lees de regels, geen webshoplinks.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Tekhead    posted on 29-12-2010 20:21
Poster: -FLoriZ-
Lees de regels, geen webshoplinks.

dit bedoel je op Daens z'n reply me dunkt Floriz ?
Dolivieira    posted on 29-12-2010 21:11
Oems CD spelers zijn leuke spelers voor weinig. Maar net zo als de Oem platenspelers zitten?er verschillen in prijs en?functies?bij de verschillende merken die ze laten maken. Maar kwa functies?laten ze alle hoeken van de kamer zien vergeleken bij de CDJ100s ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 29-12-2010 21:15
Inderdaad Dennis, en ik meen te weten dat in het oem merken wereldje, Synq het prijzigste is , en BST het goedkoopst, al moet gezegd dat synq prima service en na-verkoop geeft, en BST meestal geen service.
Astronaut    posted on 30-12-2010 11:59
Iedereen hartelijk bedankt voor alle adviezen. Ben nu een stuk zekerder en ik kom er zo wel uit!

Slotje?

This is an old Topic

No new postings for 5.136 days.
 Post CommentThat would be 171.2 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 17 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 35.941
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.923.937