Poster: Ziax
Wil je absoluut table tops?
Want als beginnend dj kunnen deze toestellen bijna evenveel als een dubbele cd speler alleen kosten deze een pak meer.
Ik weet niet eens of je de cdj 100 nog nieuw kan krijgen maar sowieso kost die veel te veel voor wat hij maar kan..
Poster: kollius
Ik heb de JB-systems nooit getest, kan ik dus niets over zeggen. Maar de CDJ 100's zijn perfecte cd-spelers voor de beginnende DJ. Mijn ervaring is dat ze bijna iedere CD lezen, maakt niet uit hoe vervuild. Alleen zijn ze zonder mp3-functie. Weet niet of dit iets uitmaakt en of die JB's dat wel hebben. Tevens hebben de CDJ's een lange levensduur. Nu na 8 jaar is die van mij aan het verslijten.
Voor wat betreft mengpaneel: Ben zelf ook begonnen met een Behringer DJX 700 (althans dat was mijn eerste nieuw aangeschafte mengpaneel, daarvoor altijd tweedehandjes gehad van diverse crap-merken). Deze heb ik 4 jaar zonder problemen gebruikt. Echter de effecten-unit is niet bruikbaar. Voor mij maakte dit niet zoveel uit omdat ik dat toen nog niet interessant vond. Voor 175 euri kon ik daar niet over klagen. Lees wel dat heel veel forumleden hier fel tegen behringer zijn vwb mixers. Gebruik nu zelf een DJX 750 bij kleine feestjes?en thuis, ook hier ben ik tevreden over, kijkend naar prijs/kwaliteit.?Let wel;?hier is wederom?de effecten-unit niet interessant / bruikbaar.
De Reloop schijnt toch de betere te zijn van de twee maar heb er zelf niet mee gedraaid.
Poster: tek-zotic
dit is een makkelijke:
JB + Reloop nemen
CDJ100: kost veel te veel voor wat het is
JBtjes doen wat ze moeten doen en zijn redelijk betaalbaar (esmee heeft er ook zo'n en ze is er zeer over te spreken hier op het forum)
DJX700: nooit kopen, kan je even goed je geld aan een dakloze geven, ding begint na nog geen jaar zwaar te kraken, geluidskwaliteit is niet super, en effecten zijn ruk
Reloop rmx: no nonsense mixertje, doet wat hij moet doen, en doet dat goed ook
Poster: Astronaut
Dankje voor je reactie!
De JB's hebben wel MP3 afspeelfunctie. Maar ik heb bijvoorbeeld veel MP3'tjes op mn computer en die moet ik dan conveteren naar een formaat wat de CDJ 100's wel kunnen afspelen?
Oke bedankt voor je verhaal over de mixers. Zou je wel met een DJX 750 in een club kunnen staan? Of echt alleen huisfeesjes?
Ik wacht ook nog even af op meer verhalen van andere mensen.
Toch is iets met effecten wel interessant. Ik heb natuurlijk niet een heel groot budget.
Poster: kollius
Dan zou ik voor de JB's gaan vanwege de MP3-functie. Anders moet je eerst vele spindles CD-R's verbruiken om Audio-cd's te branden van je MP3-tjes.
De DJX 750 is totaal niet geschikt voor Club-gebruik aangezien je daar wel gebruik wilt maken van effecten. Het mengpaneel is meer geschikt voor tuinfeestjes, carnavalswagen of kleine feesten van 60-jarigen e.d. Voor grotere hous- /techno feesten is hij niet geschikt. Maar als beginnend DJ?lijkt?me niet dat je al op feesten +200 man komt te staan.
Poster: tek-zotic
dit is een makkelijke:
JB + Reloop nemen
CDJ100: kost veel te veel voor wat het is
JBtjes doen wat ze moeten doen en zijn redelijk betaalbaar (esmee heeft er ook zo'n en ze is er zeer over te spreken hier op het forum)
DJX700: nooit kopen, kan je even goed je geld aan een dakloze geven, ding begint na nog geen jaar zwaar te kraken, geluidskwaliteit is niet super, en effecten zijn ruk
Reloop rmx: no nonsense mixertje, doet wat hij moet doen, en doet dat goed ook
Poster: Astronaut
CDJ 100's kan ik tweemaal?krijgen voor 200 euro totaal, en de MCD's kan ik tweemaal totaal voor 250 euro vinden. Dit allemaal tweedehands uiteraard maar wel in werkende conditie.
Wat bedoel je met een dubbele CD speler? (Hebben?we het over hetzelfde?)
Nog tips over mixers?
Poster: -FLoriZ-
Lees de regels, geen webshoplinks.