Ipad kopen? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJSHAK3S    posted on 26-12-2010 21:17
Heey mensen,
Ik zit er over te denken om een ipad te kopen.
Wat zijn jullie ervaringeren ermee?
Waarvoor ik hem wil gebruiken:
Misschien beetje produce.
Thuis op internet WIFI geen mobiel internet.
Misschien wat leuke spelletjes.
Muziek.
En af en toe filmpje, en youtube.
Zou dit ding het geld waard zijn , ik spreek hier over de 16gb zonder mobiel internet.
Is 16 gb over het algemeen genoeg ook?
Hopelijk hebben jullie er ervaring mee.
-DJ SHAK3S

What do you think about Ipad kopen? ??

Vote :   

TH3llC    posted on 26-12-2010 23:37
ik vind het persoonlijk nogal overbodig..
hoeveel kost degene die jij wilt kopen?
ga het nu niet opzoeken maar als je het over een duurdere hebt zou ik liever een laptop of macbook kopen
dan heb je naar mijn mening maar waar voor je geld
Vassilli    posted on 26-12-2010 23:45
Ik zal nog even wachten. Er komt binnekort een nieuwe aan.
DJSHAK3S    posted on 27-12-2010 00:13
@th3llc, de ipad 16g is de goedkoopste, 500,- macbook is meer dan 2 keer zo duur. @Vasilli is deze goedkoper, is het een ipad of weer iets anders of andere fabrikant?
jannickv    posted on 27-12-2010 00:35
ik denk dat hij het heeft over de geruchten over Ipad2

Lees deze artikels even door Winking my eye
iPad 2 Rumors: Flatter and Louder
iPad 2 Rumored for April so Should you Wait?
TH3llC    posted on 27-12-2010 00:37
Poster: DJSHAK3S
@th3llc, de ipad 16g is de goedkoopste, 500,- macbook is meer dan 2 keer zo duur. @Vasilli is deze goedkoper, is het een ipad of weer iets anders of andere fabrikant?

in dat geval zou ik doorsparen en een macbook kopen of een laptop
dit is een persoonlijke mening natuurlijk..
waarom zou je specifiek een iPad willen?
Muis    posted on 27-12-2010 08:08
Ik heb een ipad.
Als je er mee zou willen produceren moet je hem niet kopen, er zijn nog niet genoeg goede apps om ermee uit de voeten te kunnen in een studio.
Voor spelletjes / films / foto's / muziek is hij wel bijzonder geschikt.
Zelf heb ik de 64gig met 3G , en ik vind hem echt super.
Sebasz    posted on 27-12-2010 10:44
wat een kut apparaat is dat zeg. zo 'fantastisch' en 'magisch' is dat ding absoluut niet. ik als je een laptop en/of computer hebt is dat ding zowat overbodig.
heb hem zelfs een week uit kunnen testen omdat ik hem geleend had van een vriend. de eerste 2 dagen loop je er me te kutten voor de lol en daarna is de pret en nieuwigheid er af en denk je , fuck wat irritant ik gebruik wel ff snel de laptop of computer.

achterlijk overgehypt ding
venzi    posted on 27-12-2010 10:46
waneer komt er een uitvoering waar dvd-roms in kunnen =P
Muis    posted on 27-12-2010 11:15
Poster: Sebasz
wat een kut apparaat is dat zeg. zo 'fantastisch' en 'magisch' is dat ding absoluut niet. ik als je een laptop en/of computer hebt is dat ding zowat overbodig.

heb hem zelfs een week uit kunnen testen omdat ik hem geleend had van een vriend. de eerste 2 dagen loop je er me te kutten voor de lol en daarna is de pret en nieuwigheid er af en denk je , fuck wat irritant ik gebruik wel ff snel de laptop of computer.

achterlijk overgehypt ding

Ach... wie ben jij om de mening van anderen te uiten ?
Als je nou gewoon zegt, dat jij 'persoonlijk' het een kutapparaat vindt, kom je veel beter uit de verf.
DJSHAK3S    posted on 27-12-2010 11:22
@jannickV had ik al gedaan het was meer zo bedoeld van: die wordt zeker niet goedkoper.
@TH3llC ik heb al een laptop Winking my eye , ipad voor de doelen hierboven onderander het vervangende werk voor mijn dsi waar ik ook veel mee op djr zit.
@muis wil hem niet serieus voor studio gebruiken maar gewoon voor wat leuke apps, en films dan kan hij mijn portable dvd speler vervangen.
Thx mensen voor de reacties :D
Muis    posted on 27-12-2010 11:43
>@muis wil hem niet serieus voor studio gebruiken maar gewoon voor wat leuke apps, en films dan kan hij mijn portable dvd speler vervangen.
Thx mensen voor de reacties :D

Daarvoor is het een prima apparaat, als je meer moet weten kun je altijd bij mij terecht!
dJORD    posted on 27-12-2010 11:45
Dit is een verdomt leuk ding al je al een goede pc hebt, je kunt hem gebruiken als je op de bank zit/ligt om webpages, tv gidsen, aandelen e.d?te bekijken, maar om echt op te werken niet...
Lead    posted on 27-12-2010 16:32
Ik heb al een tijdje een iPad en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.

NEE, het vervangt geen PC, Mac, laptop of Macbook. Voor serieuze computer programma's werkt de iPad gewoon niet en heb je toch een 'normale' computer nodig. Voor produceren of serieus mixen is de iPad NIET geschikt. Voordeel boven een computer is dat de iPad retesnel is opgestart (eigenlijk zet je hem bijna nooit uit, je zet meestal alleen het scherm uit.

Waar hij wel voor geschikt is ? Voor vele andere zaken : internetten op de bank doe je sneller dan met je laptop, mail checken gaat overal waar je verbinding hebt/kunt maken, Youtube werkt goed met de ingebouwde app, contacten syncen met iTunes is een eitje, etc. Spelletjes zijn er eindeloos en er zijn erg verslavende te vinden in de iStore, ideaal voor op reis/vliegtuig.

Je moet een iPad niet kopen als je een computer nodig hebt, je koopt hem omdat je hem niet nodig hebt en als je hem eenmaal hebt vindt je tientallen reden waarom je niet meer zonder kunt...
Let the BASS be louder
Woudtje    posted on 27-12-2010 16:44
Poster: Lead
Ik heb al een tijdje een iPad en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.

NEE, het vervangt geen PC, Mac, laptop of Macbook. Voor serieuze computer programma's werkt de iPad gewoon niet en heb je toch een 'normale' computer nodig. Voor produceren of serieus mixen is de iPad NIET geschikt. Voordeel boven een computer is dat de iPad retesnel is opgestart (eigenlijk zet je hem bijna nooit uit, je zet meestal alleen het scherm uit.

Waar hij wel voor geschikt is ? Voor vele andere zaken : internetten op de bank doe je sneller dan met je laptop, mail checken gaat overal waar je verbinding hebt/kunt maken, Youtube werkt goed met de ingebouwde app, contacten syncen met iTunes is een eitje, etc. Spelletjes zijn er eindeloos en er zijn erg verslavende te vinden in de iStore, ideaal voor op reis/vliegtuig.

Je moet een iPad niet kopen als je een computer nodig hebt, je koopt hem omdat je hem niet nodig hebt en als je hem eenmaal hebt vindt je tientallen reden waarom je niet meer zonder kunt...

Damon Albarn ( Gorillaz ) heeft anders een album helemaal op de iPad gemaakt. De iPad is dus WEL geschikt om te produceren Thumbs Up.
Mixt-Ape    posted on 27-12-2010 17:17
Ik ging het net zeggen, maar ik dacht nee... Happy, laughing lolololol
Snoey    posted on 27-12-2010 17:26
Ik zou nog even een half jaartje wachten, want der komen nog ontzettend veel tablets aan.

En waarom zou je met een apparaat willen werken die je dwingt hun software te gebruiken?
Als ik een filmpje erop wil knallen, moet ik eerst converteren :S (als simpel voorbeeldje)

Mijn voorkeur gaat uit naar de Playbook van Blackberry.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Woudtje    posted on 27-12-2010 17:56
Die Playbook lijkt mij ook wel wat. Op de iPad mis ik toch wel flash ondersteuning. Op veel sites waar je muziek kunt kopen zoals: freaky, djshop.de etc. heb je een flash plugin nodig om muziek te kunnen beluisteren.
DJSHAK3S    posted on 27-12-2010 18:21
maar het is en blijft apple...
nils7    posted on 27-12-2010 23:44
Ik ben het met Jeroen eens!

super ding... velen roepen dat het niks is..
Kom hier maar langs ik verkoop er zo 1 aan je na een demonstratie Winking my eye
TripleSpin    posted on 28-12-2010 00:07
Ik heb er nu ook een paar keer ??n in m'n hand gehad, en ben dus aan het twijfelen geweest. Maar nu dus toch besloten om door te sparen voor een mac book, of misschien wel een mac pro (als het sparen lukt) ..
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Lead    posted on 28-12-2010 11:23
Als je moet kiezen tussen een ipad en een macbook moet je voor de macbook gaan, je verwacht dan te veel van ee tablet. Dat is iets heel anders dan een computer...
Let the BASS be louder
Muis    posted on 28-12-2010 11:45
Dat klopt inderdaad, het is meer een handige gadget voor ernaast. Voor als je even iets moet doen waarvoor je eigenlijk de laptop of pc niet wilt opstarten.

En in het vliegtuig of in de auto is het heerlijk! Ik ben naar mexico geweest afgelopen september, 11 uur vliegen! De hele reis film gekeken op de ipad! Heerlijk!!
DJSHAK3S    posted on 28-12-2010 15:09
Nogmaals, macbook is niet een beetje meer, heb al een laptop dus op dit moment geen behoefte aan.
Snoey    posted on 28-12-2010 15:47
Een laptop met windows?

Zo ja, waarom zou je dan uberhaupt een Ipad nemen.

Want:

Je moet Itunes gebruiken
Wil je films erop zetten, moet je je video's converteren naar een ander formaat. (kost tijd)
Je moet met hun browser werken

En zo zijn er nog meer dingen, waarvoor Apple andere formaten gebruikt dan Windows en andere besturings systemen.

Ik zou kiezen voor een apparaat dat minder gesloten is, zodat je de vrijheid hebt om makkelijker met andere apparaten te kunnen werken.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Xurion    posted on 28-12-2010 15:48
@Snoey , jailbreaken Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

86 Users online: 15 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 13.160
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.390