vers van de kerstman. een midi kabel voor mijn Roland em 20, wat al 2 jaar staat te rotten. Ik sluit hem aan op cubase, doet het prima, behalve het volgende:
- wanneer ik een toon aansla, blijft cubase hem 'vasthouden' ik hoor dus alsmaar dezelfde toon, zeer irritant en niet mee te werken.
iemand een idee? het gaat om een Roland em-20 keyboard met een midi kabel van het merk icon (midiport).
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
What do you think about Midi keyboard cubase probleem. ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Is dat bij elke toets die je indrukt? bij mij is het heel af en toe als ik op stop druk dat er dan een toon door blijft spelen maar zodra ik weer op play/stop druk dan is het ook over. Wat je ook eventjes moet na gaan is of je keyboard niet de toon uit blijft slaan of dat het probleem toch echt in cubase zit. Je kan links onder in je transport menu/balk je geluidskaart in de gaten houden en je kunt ook controleren of cubase midi noten binnen krijgt.
@Mischaa bedoeld? je de sample rate van de geluidskaart? Want dat heeft er vrij weinig mee te maken, deze kun je gerust op 44khz of hoger houden. De buffer van je geluidskaart kun je inderdaar hoger of lager maken en hiermee beheer je vooral je latency van je geluidskaart.
User edit by MoXeGy on 26-12-2010 @ 11:30:39 (21%)
bedankt, ik werk met een laptop (nieuw model i5) maar volgens mij is de geluidskaart gewoon zwaar slecht. Ook uitgaant geluid naar mijne monitoren is bar slecht. Daarom wil ik weten wat ik moet aanschaffen om het allemaal een beetje werkend te krijgen.
heb je toevallig een realtek hd geluidskaart? ik heb hier namelijk een oudere laptop liggen en hier heeft hij eigenlijk nergens last van ondanks alles super sloom gaat en op mijn pc werkt het ook vlekkenloos. Het zou inderdaad je geluidskaart kunnen zijn maar als eerst zou ik kijken waar het precies fout gaat.
Nou zowiezo bij de instellingen van Cubase, ik kan uit 3 Asio opties kiezen, bij device setup (ben nogal nieuw in Cubase, net overgestapt na 5 jaar FL)
Ik weer wat gekloot, nu krijgt hij niet eens signaal binnen. Bij VST connection staat bij input nu ook not connected. Cubase is een geweldig programma, als je weet hoe het in elkaar steekt..
Miss geeft je keyboard geen note off commando, moet je in je prog van je keyboard instellen als je die erop heb, of je note off comando in cubase is ingesteld ignore?in je midi setup, ofzo is altijd het uitzoeken waard, welke cubase heb je ??
Ik heb Cubase 5, Het is nogal een basic keyboard zonder een echt 'menu'. Het is het uitzoeken zeker waard, maar het probleem is dat ik er zeer weinig over vind.
Google keywords wat ik geprobeert heb: -Connect Roland em-20 Cubase -Connect Keyboard to cubase -Connect keyboard to computer -Midi Cubase -Device setup cubase -device settings cubase.
ga zo maar door.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community