CDX of CDJ-800/1000? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ramon72    posted on 21-12-2005 15:27
Jongens, help me even: misschien is dit al vaker beantwoord, maar ik wil graag een bevestiging van de prof's.

In het verleden heb ik actief als, nu inmiddels oldschool, House DJ gedraaid op twee Sl1200mk2's. Ik heb ze nog steeds en doe ze voor geen goud weg Happy, laughing

Onlangs ben ik weer in aanraking gekomen het DJ gebeuren en wordt nu toch geconfronteerd met het vinyl/CD probleem. Ik heb weinig nieuws op vinyl en was ook niet van plan om er in te investeren. Een CD branden is tien keer makkelijker en het aanbod, wat ik zoek tenminste, is op CD een stuk groter.

Even wat aannames:
- Geld doet er niet toe.
- Uiterlijk doet er niet toe.
- Emotionele banden met een merk doen er niet toe.
- Alleen het beste is goed genoeg.
- Alleen feiten tellen.

Nu de vraag:
Uitgaande van bovenstaande aannames welke CD spelers worden door de prof's aanbevolen. Ik kom de Pioneer CDJ 800 / 1000 veel tegen, maar lees ook goede berichten over de Numark CDX.

Juist omdat ik tot nu toe uitsluitend met vinyl heb gemixt trekt mij de werking van de CDX mij de aandacht, maar aan de andere kan lijkt de Pioneer de industrie standaard te zijn. (Is dat laatste waar?)

Als ik nu twee speler wil kopen, welke twee zouden dat dan moeten zijn?

Thanx voor jullie input!
User edit by Ramon72 on 21-12-2005 @ 15:34:59 (1%)

What do you think about CDX of CDJ-800/1000? ??

Vote :   

Prozei    posted on 24-12-2005 13:17
de cdx is idd de beste vinyl-feel cd-speler op de markt.
er zitten best leuke effecten op
als je de vinyl plaat aanraakt beweegt deze iets moeilijker als normaal vinyl.
zit geen speling op de plaat zoals bij de dz-1200

maar pioneer heeft met de cdj-1000 een cd speler op de markt die zo snel werkt
en super-easy. alle functies zijn duidelijk en goed overzichtelijk geen menutje's zoals bij de cdx.

voor mij zou dit iig ook een moeilijke keus geweest zijn.
maar zou toch voor de cdj gegaan zijn.
al was de keuze cdj of hdx had ik voor de hdx gegaan.

Ramon72    posted on 24-12-2005 14:35
Poster: Lead
Wat is het belang van vinyl gevoel vraag ik me af Confused

CD gevoel biedt meer voordelen Winking my eye

Wow, gewaagde uitspraak: hoe lang heb je met vinyl gedraaid?!?!

Ik vind: muziek moet je voelen.... letterlijk en figuurlijk! Als je nauwelijks of nooit met vinyl hebt gewerkt ken je dat gevoel idd niet. En geloof me dat is machtig!
User edit by Ramon72 on 24-12-2005 @ 14:35:35 (2%)
DJ_Inspiration    posted on 24-12-2005 15:04
Inderdaad, het gevoel van vinyl kan je niet vergelijken met het gevoel van een CDJ.
Waarom niet het gevoel van vinyl in een cd-speler stoppen? CDX - HDX?
Ramon72    posted on 24-12-2005 15:17
Het is inderdaad waarom de CDX mij zo aanspreekt.
Inmiddels heb ik de zowel de Pioneer 1000 MK2 als de Denon DN-S3500 kunnen testen: beide gewoon erg goed. Ze allebei hun manko's.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik "overall" een lichte voorkeur heb voor de Denon, ondanks alle Pioneer fans op dit forum (dank je DJ_Inspiration, was een goede tip!). Op een of andere manier vind ik dat apparaat toch strakker werken dan de Pioneer. Wellicht komt dat omdat de Denon toch net even iets nieuwere technologie heeft. Daarnaast, maar dat is overduidelijk een voorkeur die met een kwestie van wennen is af te leren, vind ik een draaiende platter lekker werken. De MP3 functionaliteiten zijn leuke bijkomstigheden.

Zal er nog een nachtje over slapen!
robbert    posted on 24-12-2005 15:50
Poster: Ramon72

.. ondanks alle Pioneer fans op dit forum ..

Welke pioneer fans?? :X
Lead    posted on 24-12-2005 15:53
Poster: Ramon72
Wat is het belang van vinyl gevoel vraag ik me af Confused

CD gevoel biedt meer voordelen Winking my eye

Wow, gewaagde uitspraak: hoe lang heb je met vinyl gedraaid?!?!

Ik vind: muziek moet je voelen.... letterlijk en figuurlijk! Als je nauwelijks of nooit met vinyl hebt gewerkt ken je dat gevoel idd niet. En geloof me dat is machtig!

Vanaf 1992 tot nu..... en geloof me, ik ken het gevoel van vinyl maar al te goed. (zie ook Lead's Story...)

Ik heb hier ook nog een paar duizend platen liggen die ik ooit nog een keer op CD single wil branden... Daarna zie ik alleen nog maar emotionele waarde voor de platen.

De mogelijkheden die je hebt met een CD overtreffen alle mogelijkheden die de draaitafels bieden. Verder is er natuurlijk snelheid, nauwkeurigheid en geluidskwaliteit.... en draaien met CD's is beter voor je rug Winking my eye

En muziek moet je voelen ?? Zet dan je monitors iets harder :D

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-12-2005 16:02 (100%)
Ramon72    posted on 24-12-2005 15:59
Dan zou je dat gevoel toch moeten herkennen?
Ikzelf ben sinds 1984 actief, waarvan sinds 1986 met SL1210mk2's. Ik heb dus nooit anders gekend dan vinyl en eerlijk gezegd is voor mij juist dat CD gevoel nog ver te zoeken. Rare tik van mijn, blijkbaar. Ben overigens toch heel benieuwd wat jij voelt met cd's.

Zo heb ik ook altijd iets tegen software pakketten gehad als Reason en zo als het gaat om muziek producties: geef mij maar de analoge mengtafels en oude syths die je kunt vast pakken en bovendien niet met single point zijn te bedienen...
User edit by Ramon72 on 24-12-2005 @ 17:31:48 (2%)
Lead    posted on 24-12-2005 16:03
Ja natuurlijk ken ik het gevoel, maar ik vind dat het CD gevoel gewoon beter is.... Biedt meer mogelijkheden en slaat nooit over....

En ik hoef niet zo krampachtig vast te houden aan dingen uit het verleden....

Ik ben blij dat we van de postkoets, de olielamp en de stoomboot af zijn Winking my eye
Let the BASS be louder
Nvie    posted on 24-12-2005 16:23

Ik ben blij dat we van de postkoets, de olielamp en de stoomboot af zijn Winking my eye

Tut tut... de stoomboot keert ieder jaar weer terug hoor Winking my eye
Ramon72    posted on 24-12-2005 17:35
Hoezo verleden? SL1210mk2 zijn nog steeds niet weg te slaan...
Bovendien mijn grootste probleem is mijn vinyl verzameling, wat moet ik daar nou mee doen . Overzetten? No way! Dat red ik niet meer in dit leven.

Ach, hoedanook: de cd spelers komen er bij mij ook. Vraag is alleen nog welke!
User edit by Ramon72 on 24-12-2005 @ 17:37:44 (1%)
Lead    posted on 24-12-2005 17:51
En tegen dat probleem loop ik dus ook aan... Ik wil eigenlijk volledig over op CD maar zie er geen brood in om al die 12"s over te zetten op een cdtje.
Let the BASS be louder
Ramon72    posted on 26-12-2005 12:58
Ok, ik ben eruit: het worden twee Denons DN-S3500 (1e kerstavond besloten Happy, laughing)
User edit by Ramon72 on 26-12-2005 @ 13:13:19 (78%)
Lead    posted on 26-12-2005 13:10
Dat soort vragen worden hier niet beantwoord....
Hier praten we over functies en features. [ INFO ]
In het vervolg graag dit soort vragen niet op deze site plaatsen Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 26-12-2005 13:17 (9%)
Ramon72    posted on 26-12-2005 13:13
Fixed Lead
Lead    posted on 26-12-2005 13:18
thanx :D
Let the BASS be louder
badman    posted on 28-12-2005 15:50
voor degenen die toch nog twijfelen!

10 jaar geleden de cdj500mk2's aangeschaft bij de sl1210mk2's. rodec buiten voor de djm500. na 5 jaar de sl1210mk2's buiten voor de numark ttx1's (digitale output). sedert een jaar de cdj1000mk2's. binnenkort waarschijnlijk nog een av-versterker voor thuis: de Pioneer VSX-AX2AV-S. allez, niet alles wat nieuw is, is slecht hee... alleen, voor dat geld zouden de cdj's in't metaal mogen zijn, zoals de technics. mss een idee om voor degenen die het wensen, zo'n carrosseries aan te bieden. da' zou op zijn minst al een ferme upgrade zijn Thumbs Up
zieke_gast    posted on 02-01-2006 13:06
vraagje hierover, was zelf ook aan het kijken naar die denon cd-spelers.

De DN-S5000 is toch een betere speler dan de DN-3500??

Deze speler heeft toch meer mogelijkheden en opties, dan is het toch voor de hand liggender om voor deze te gaan.

kan iemand mij dit uitleggen?
victorn    posted on 02-01-2006 17:01
Niet beter, maar anders. In ieder geval is de S3500 makkelijker te bedienen, heeft hij een sterkere (direct drive) plateau-aandrijving en een aantal prima effecten (filter, echo etc.). Als dat belangrijke punten voor je zijn is de S3500 de betere speler. Waarbij ik er even vanuit ga dat de fouten van deze speler met de komende software-update worden opgelost.

De S5000 kan wel meer op het gebied van hot starts, loops en sampler en kan 2 tracks van dezelfde cd tegelijkertijd afspelen op 2 verschillende uitgangen.

Ramon72    posted on 02-01-2006 17:13
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de roadmaps van Denon en Pioneer?
M.a.w.: wat wordt wanneer uitgefaseerd en wat zit er aan te komen?
Lead    posted on 02-01-2006 17:38
Hehe, dat zijn de best bewaarde geheimen uit de DJ business denk ik.

Dat soort info zul je hoogst waarschijnlijk niet tegen komen op het net... En wie wat weet zal hier zijn mond over dichthouden denk ik Winking my eye

Alle voorspellingen die mensen doen zijn gebaseerd op schattingen, gokken en giswerk.

Maar hou voor het Pioneer nieuws deze site in de gaten... Het uitgebreidste nieuws over nieuwe aangekondigde zaken vind je natuurlijk hier :p
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.856 days.
 Post CommentThat would be 228.5 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

61 Users online: 1 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 6.026
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.256