Monitor dilemma! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiVario    posted on 13-12-2010 18:04
Ik ben al een tijdje van plan om monitors aan te schaffen.

Het enige probleem hierbij is dat als je een echt setje monitors aanschaft (zoals bv. de krk of syrincs series..), je toch een groot bedrag bepaalt voor relatief weinig vermogen!

Daarom dacht ik dat het volgende misschien een goede oplossing was?

Namelijk 2 x Behringer b208d's ophangen in mijn kamer boven mijn gear,

met hun 175 watt rms per luidspreker is dit veel voor in mijn kamer, maar dan heb ik nog wat over en kan ik ze als ik eens gek wil doen, ze wat meer openzetten.

= 280 euro

Ook heb ik gekeken naar een 2.1 setje zoals de z2300 of z623 van logitech. deze hebben ook zo'n 200 watt rms.

Zelf ben ik eigenaar van een z4 die slechts 40 watt rms heeft, maar toch redelijk luid gaat. Alleen niet luid genoeg om te draaien. Ik gebruik dit setje om te producen (wel niet echt een zuiver natuurlijk geluid, maar voor de rest wel goed). Dit komt mij goedkoper uit, maar of het even goed zou klinken.. dat is een andere vraag.

= 180 euro

Wat zou er best aan te raden zijn? En is het prijsverschil het waard?

Alvast bedankt!
Practise makes perfect!
User edit by DiVario on 13-12-2010 @ 19:05:41 (16%)

What do you think about Monitor dilemma! ??

Vote :   

Bouncy    posted on 14-12-2010 13:53
Ik zou zeggen, ga naar een hi-fi zaak waar ze een luisterruimte hebben, en ga eens luisteren.. Net zolang blijven zoeken tot je het WOW moment hebt... dan heb je de goede.. heb ik ook gedaan.. (k heb er alleen geen geld voor op t moment :P)
MoXeGy    posted on 15-12-2010 00:59
Als je er echt alleen mee wilt draaien kun je dat inderdaad ook doen, let er wel op dat hifi speakers veelal het geluid verkleuren om je muziek mooier te laten klinken. Daardoor kan het zijn dat je de fouten minder hoort op goedkope hifi speakers(natuurlijk zijn er ook echt goede hifi speakers maar dat terzijde). Je kunt ze dus prima gebruiken als dj monitor maar niet voor het producen(wat je nu toch niet van plan bent).
User edit by MoXeGy on 15-12-2010 @ 01:00:27 (19%)

This is an old Topic

No new postings for 4.669 days.
 Post CommentThat would be 155.6 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

110 Users online: 9 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 21.041
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.011.501