Monitor dilemma! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiVario    posted on 13-12-2010 18:04
Ik ben al een tijdje van plan om monitors aan te schaffen.

Het enige probleem hierbij is dat als je een echt setje monitors aanschaft (zoals bv. de krk of syrincs series..), je toch een groot bedrag bepaalt voor relatief weinig vermogen!

Daarom dacht ik dat het volgende misschien een goede oplossing was?

Namelijk 2 x Behringer b208d's ophangen in mijn kamer boven mijn gear,

met hun 175 watt rms per luidspreker is dit veel voor in mijn kamer, maar dan heb ik nog wat over en kan ik ze als ik eens gek wil doen, ze wat meer openzetten.

= 280 euro

Ook heb ik gekeken naar een 2.1 setje zoals de z2300 of z623 van logitech. deze hebben ook zo'n 200 watt rms.

Zelf ben ik eigenaar van een z4 die slechts 40 watt rms heeft, maar toch redelijk luid gaat. Alleen niet luid genoeg om te draaien. Ik gebruik dit setje om te producen (wel niet echt een zuiver natuurlijk geluid, maar voor de rest wel goed). Dit komt mij goedkoper uit, maar of het even goed zou klinken.. dat is een andere vraag.

= 180 euro

Wat zou er best aan te raden zijn? En is het prijsverschil het waard?

Alvast bedankt!
Practise makes perfect!
User edit by DiVario on 13-12-2010 @ 19:05:41 (16%)

What do you think about Monitor dilemma! ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 13-12-2010 19:22
Als je er ook mee wil produceren zou ik voor een zuiver klinkende set gaan, zoals JBL EON toppen oid, of toch KRK.
Wil je alleen draaien (vind ik) KRKs echt werkelijk VEEL te duur, en kan je beter voor die Behringers gaan
Party Sensations. Excellence in entertainment.
DiVario    posted on 13-12-2010 19:25
Deze zou ik enkel gebruiken om thuis mee te draaien.
Niet om te producen
Practise makes perfect!
Estacy    posted on 13-12-2010 19:29
voor thuis draaien zou ik lekker voor Hi-Fi producten gaan. 2 full range bookshelf speakers en een versterker. 2 Klipsch RB-51 en een klein versterkertje (Sony? Mischien een Onkyo?) kun je voor zo'n 500/600 wel krijgen als je goed zoekt. waarom dan Hi-Fi? omdat dat gemaakt is om muziek te weergeven zodat het lekker klinkt. studiomonitoren weergeven muziek zoals het binnenkomt, dus zonder het te kleuren (althans, dat moeten ze doen)

waarom dan NIET goedkopere Behringer PA speakers? omdat die gemaakt zijn om luid te gaan zonder al te veel te kosten. Budget PA klinkt niet erg mooi, en een kleiner setje Hi-Fi speakers WEL. plus: als je dat setje te klein vindt worden, kun er zo een bijpassende subwoofer bij zetten
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DiVario    posted on 13-12-2010 19:54
mijn budget is max. 300 euro, misschien dat ik best voor het logitech setje ga dan..
Practise makes perfect!
Roov    posted on 13-12-2010 19:57
Yamaha HS50M's?
Mixt-Ape    posted on 13-12-2010 19:58
^^ Beste keuze.
brecht    posted on 13-12-2010 19:59
jb systems AM (199 euro ofzo)
kobuz    posted on 13-12-2010 20:05
Op marktplaats zie ik een set Roth Audioblob 2's staan voor 150 euro. Super 2.1 set voor een mooie prijs.
tek-zotic    posted on 13-12-2010 20:07
haha relatief weinig vermogen bij syrincs: als ik de set half open zet kom je de kamer niet meer binnen

gaan VEEEEEEL HARDER EN ZUIVERDER dan degene die jij opnoemt
User edit by tek-zotic on 13-12-2010 @ 20:08:01 (60%)
DiVario    posted on 13-12-2010 20:35
vergeleken met de prijs he tek-zotic

+

ROTH AUDIBLOB 2 (op marktplaats)

Subwoofer:

power output (RMS): 12W satelliet/28W subwoofer

frequentie response: 42Hz - 80Hz

inputs: 2x phono (verloopkabeltje naar 3.5 mm stereo jack bijgeleverd)

output to satellites: 2x phono

Dan ga ik denk ik toch beter voor een logitech setje dat veel meer power heeft..
Practise makes perfect!
User edit by DiVario on 13-12-2010 @ 20:41:08 (100%)
Mixt-Ape    posted on 13-12-2010 21:11
Lol NIET dus, koop echte monitors.
Lucalicious    posted on 13-12-2010 21:35
Poster: Mixt-Ape
^^ Beste keuze.

neeee joh hou is op joh, voor draaien?
er zit gewoon nul, nada bass in die speakers, daar is de woofer gewoon te klein voor, en de versterking te eerlijk.
gewoon idd voor zo'n behringer setje gaan, zijn prima boxen om mee te draaien.
main    posted on 13-12-2010 21:39
krk tjes.
Mixt-Ape    posted on 13-12-2010 21:44
Poster: Lucalicious
neeee joh hou is op joh, voor draaien?
er zit gewoon nul, nada bass in die speakers, daar is de woofer gewoon te klein voor, en de versterking te eerlijk.
gewoon idd voor zo'n behringer setje gaan, zijn prima boxen om mee te draaien.

Eeeuh, als monitor? Goeie keuze.
Lucalicious    posted on 13-12-2010 21:51
hahahaha jij hebt ze nog nooit in het echt gohoord? of met een sub erbij?
uit die yamaha's komt prachtig geluid, alleen zonder de bass. als je de yamaha speaker wilt, neem dan de 80 versie, die geeft tenminste wel bass weer, en dus ook echt een perfect eerlijk geluid.
echt waar, als je die hs50 koopt, helemaal voor het draaien, ben je echt gek.
DiVario    posted on 13-12-2010 22:58
Ik wil goede luidsprekers om te DRAAIEN niet om te MONITOREN bij het producen..

Een produce set koop ik later vast nog wel, aangezien ik wel denk dat dit een groot verschil uit maakt met mijn huidige z4's..
Practise makes perfect!
Mixt-Ape    posted on 13-12-2010 23:01
uit die yamaha's komt prachtig geluid, alleen zonder de bass. als je de yamaha speaker wilt, neem dan de 80 versie, die geeft tenminste wel bass weer, en dus ook echt een perfect eerlijk geluid.

Sinds wanneer wil jij dan veel bas in je monitor?

Ik heb de 80s thuis...
MoXeGy    posted on 14-12-2010 00:39
zeker de HM80's! ze klinken lekker 'vol' en gaan ook nog eens hard. Wil je er nog eens mee gaan produceren dan heb je al redelijk nette speakers staan en je hoort er je mix gewoon veel beter mee.
User edit by MoXeGy on 14-12-2010 @ 00:40:15 (100%)
Mathiz    posted on 14-12-2010 07:30
Poster: BnA

Een produce set koop ik later vast nog wel, aangezien ik wel denk dat dit een groot verschil uit maakt met mijn huidige z4's..

pas op ik heb die Z4's ook gehad en hadde echt een goede hifi klank voor die prijs vond ik . Natuurlijk niet de geschikste studio of dj monitor .
Roov    posted on 14-12-2010 07:45

Kom jij maar eens een keer draaien bij mij thuis op de HS50M's, komt meer dan genoeg geluid uit voor thuis Winking my eye
no-rush    posted on 14-12-2010 08:10
samson resolv Cool
gaan best wel hard (die van mij dan)

grz
kobuz    posted on 14-12-2010 09:13
Kijk sowieso niet alleen maar naar het vermogen, dat zegt echt niet hoe goed speakers zijn. Heb zelf een logitech setje en die audioblobs en wed maar dat de blobs 10 keer beter draaien.

oja, die audioblobs: in mijn huiskamer (m2 van ongeveer 35) kan ik ze nog niet half open zetten en de woofer staat meestal maar op een kwart (om de buren een beetje te ontzien). En dan met GOED geluid en geen aangedikte rotzooi.
User edit by kobuz on 14-12-2010 @ 09:15:51 (100%)
djmathijs    posted on 14-12-2010 10:28
Ik heb ook de Logitech Z4 maar de hoge frequenties klinken op deze boxen echt voor geen meter.
MaximDJ    posted on 14-12-2010 11:20
Poster: BnA

\

Gewoon voor die Behringers gaan Winking my eye Je hoeft er niet mee on the road, en je wil er alleen op draaien. Krktjes en logitech setjes blaas je gelijk in stukken als je even lekker gas wil geven, en dat heb je met die behringers niet...En wie wil er nou niet gas geven tijdens het draaien

Of je koopt deze: ////www.djresource.eu/Forum/topic/19452/TK-Wharfedale-PA-speakers-versterker/#last
Wharfedale is ook wel grappig en sowieso beter dan Behringer
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 14-12-2010 @ 11:22:55 (34%)
Lucalicious    posted on 14-12-2010 12:10
kijk anders eens naar de kleinste versie van genelec, kleine speaker, maar er komt geluid uit dat je niet verwacht.
wel hetzelfde effect als krk's, erg attackerig, daarin tegen wel weer veel helderder dan de krk's, hoewel ze iets in het midden missen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

57 Users online: 12 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 66.123
Most visitors online this month : 98
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.033.602