hoe lang gaat equipment mee? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oliviero    posted on 13-12-2010 16:09
hallo allemaal,

ik ben sinds kort opzoek naar een goede dj set voor een beginner. ik weet al wat ik wil kopen, maar ik zit er over te denken om het 2e hands te kopen.

De meeste dingen die 2e hands worden aangeboden zijn al 2 jaar gebruikt, dus ik vroeg me af; hoe lang gaan cd spelers/mixers nou precies mee?? Want ik bedoel, als een mixer 5 jaar meegaat en je koopt er 1tje van 3 jaar oud, dan heb je er (maar) 2 jaar plezier van, maar voor hetzelfde geld gaat het 10 jaar mee en dan is het dus zeker een goede koop.

Ik zou dus graag willen weten hoelang dit equipment mee gaat: (wordt alleen gebruikt in slaapkamer en wordt afgedekt met theedoeken :p)

- A&H xone 22 mixer?
- reloop rmx40
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 13-12-2010 @ 16:10:57 (40%)
Mod edit by Lead on 13-12-2010 16:19 (8%)

What do you think about hoe lang gaat equipment mee? ??

Vote :   

Decepticon    posted on 14-12-2010 12:46
Ik wil toch even een lans breken voor de Pioneer DJM 400. Dit is dus echt een stukje kwaliteit + een geweldig mooi machientje om de basis van het mixen (maar ook als je wat verder bent) aan te leren.
Je bent een beginner zeg je zelf, dus leer nu eerst eens lekker je ding te doen met 2 kanalen en kijk daarna eens verder naar meer kanalen/effecten en andere mikmak. Tegen die tijd raak je een DJM 400 echt wel weer kwijt..(was die van mij binnen 4 uur kwijt op Internet.)

Pioneer is nog steeds gewoon the bomb en dit zeg ik als Denon-fan (dus respect voor je cd-spelers!)
Rond de 300 euro zou je er?1 moeten kunnen bemachtigen.

Een DJM 700 kost je toch nog gauw minimaal 650 euro. Deze heb ik sinds kort en dat is idd een nog mooier mengpaneel, maar deze had ik een half jaar geleden echt nog niet beslist nodig, met de 400 vermaakte ik me best.?

Trust me, een DJM 400 zal je niet tegenvallen!
Bvanleeuwen    posted on 14-12-2010 13:31
Poster: Decepticon

De 400 was na een pauper reloopje ook mijn eerste serieuze mixer.
Erg fijn en degelijk apparaat. Geen nonsence!
Bovendien kan je toch meer dan 2 aansluiten, je moet alleen af en toe even switchen...
LouisCasper    posted on 14-12-2010 13:47
Ik heb een RMX-40 hier staan, nu bijna 2 jaar oud en hij heeft het lekker gedaan maar hij begint nu wel flinke kuren te vertonen. De effectenknop is zo goed als niet meer indrukbaar waardoor dus de hele effectensectie niet goed bruikbaar meer is. Ook beginnen alle faders vervelend te doen. Je hoeft ze maar een piep klein beetje omhoog te doen en je hoort de track al op vol volume, dus daar heb je ook vrij weinig aan.
Ik wil er even bij vermelden dat ik altijd heel netjes met mijn spullen omga. De RMX-40 heb ik eerstehands gekocht en heeft zijn hele leven in een flightcase gezeten. Hij is dus ook altijd afgedekt geweest.

Conclusie: De RMX-40 is een prima mixer maar na 2 jaar moet je echt wat nieuws.
http://www.louiscasper.com
Oliviero    posted on 14-12-2010 13:59
een nieuwe djm400 is te duur voor me, maar 2e hands kan ik zeker slagen.

ik wil wel zo lang mogelijk met die djm400 kunenn doen, omdat ik niet van plan ben om hem zo snel te gaan vervangen.

daarom vraag ik me dus af hoelang zo'n mixer nou meegaat

hoe lang gaat een 2e hands djm400 van 2 of 3 jaar oud mee als ik hem alleen gebruik in mijn slaapkamer, altijd stofvrij afdek en er gewoon heel zuinig en goed mee om ga?? (dus niet op knopjes gaan zitten beuken of met de faders gaan zitten raggen)

trouwens bvanleeuwen, weet jij een goede winkel in rotterdam waar je mixer zelf kunt uitproberen?

@look,
ik heb al meerdere klachten daar over gehoord, maar volgens mij zijn effectenknoppen en faders gewoon te vervangen.
User edit by Oliviero on 14-12-2010 @ 14:03:00 (22%)
TH3llC    posted on 14-12-2010 14:04
Poster: Decepticon
Ik wil toch even een lans breken voor de Pioneer DJM 400. Dit is dus echt een stukje kwaliteit + een geweldig mooi machientje om de basis van het mixen (maar ook als je wat verder bent) aan te leren.
Je bent een beginner zeg je zelf, dus leer nu eerst eens lekker je ding te doen met 2 kanalen en kijk daarna eens verder naar meer kanalen/effecten en andere mikmak. Tegen die tijd raak je een DJM 400 echt wel weer kwijt..(was die van mij binnen 4 uur kwijt op Internet.)

Pioneer is nog steeds gewoon the bomb en dit zeg ik als Denon-fan (dus respect voor je cd-spelers!)
Rond de 300 euro zou je er?1 moeten kunnen bemachtigen.

Een DJM 700 kost je toch nog gauw minimaal 650 euro. Deze heb ik sinds kort en dat is idd een nog mooier mengpaneel, maar deze had ik een half jaar geleden echt nog niet beslist nodig, met de 400 vermaakte ik me best.?

idd, niets aan toe tevoegen!
heb mijne 320? betaald aan seca hier op het forum, was geen krasje op, alles werkt nog steeds perfect, doet wat ie moet doen met wat extra's, zeker zijn geld waard!
Bvanleeuwen    posted on 14-12-2010 16:27
Poster: Oliver_Hero
hoe lang gaat een 2e hands djm400 van 2 of 3 jaar oud mee als ik hem alleen gebruik in mijn slaapkamer, altijd stofvrij afdek en er gewoon heel zuinig en goed mee om ga?? (dus niet op knopjes gaan zitten beuken of met de faders gaan zitten raggen)

trouwens bvanleeuwen, weet jij een goede winkel in rotterdam waar je mixer zelf kunt uitproberen?

Ik ken eigenlijk geen DJ winkel in Rotterdam. Ik heb spullen getest en gekocht bij een bekende zaak in Nijmegen. Mijn laatste aankopen heb ik vanwegen een goede aanbieding bij een andere bekende zaak in Goes gedaan. Die CDJ2000'a heb ik blind en zonder testen gekocht. Haha Happy, laughing

Ik heb net even voor je gekeken: Er staan op Marktplaats enkele DJM400's in de buurt van Rotterdam.
Doe een bod en maak een afspraak. Voel hoe de faders en knopjes zijn! Ik weet zeker dat je er lang lol van kan hebben.
Misschien moet je over een paar jaar een beetje investeren in onderhoud (laten reinigen of weet ik wat) - maar dat komt de restwaarde alleen maar ten goede...
bartezzz    posted on 14-12-2010 17:20
Ik heb nu een nou toch wel bijna 3,5 jaar oude djm-400 en ik heb dr nog nooit problemen mee gehad.
faders en knopjes voelen eigenlijk nog even goed aan als toen ik de mixer net had en dan doe ik er niet eens zo heel erg netjes mee.
Dek de mixer bijv. bijna nooit af en hij gaat ook gewoon wel eens mee naar feestjes en hij trekt t allemaal prima!
zeker een goede mixer en denk dat je er ook erg lang mee door kan!
Danielvb    posted on 14-12-2010 17:31
Poster: Bvanleeuwen
Het is net als bv bij een auto. Gewoon goed onderhouden dan gaat alles l a n g e r mee !! En ja, onderhoud kost geld!

Aan wat voor onderhoud moet ik dan denken? Want knoppen/switches vervangen zou ik pas doen als je er problemen mee ondervind. Als je ze goed tegen stof afdekt, heb je daar ook minder last van.

Dus waar moet ik precies aan denken bij onderhoud. Heb zelf een pioneer setje nieuw gekocht en wil van deze zolang mogelijk plezier hebben natuurlijk.
Esmee    posted on 14-12-2010 17:45
Poster: Look
Ik heb een RMX-40 hier staan, nu bijna 2 jaar oud en hij heeft het lekker gedaan maar hij begint nu wel flinke kuren te vertonen. De effectenknop is zo goed als niet meer indrukbaar waardoor dus de hele effectensectie niet goed bruikbaar meer is. Ook beginnen alle faders vervelend te doen. Je hoeft ze maar een piep klein beetje omhoog te doen en je hoort de track al op vol volume, dus daar heb je ook vrij weinig aan.
Ik wil er even bij vermelden dat ik altijd heel netjes met mijn spullen omga. De RMX-40 heb ik eerstehands gekocht en heeft zijn hele leven in een flightcase gezeten. Hij is dus ook altijd afgedekt geweest.

Zo'n knopje kan gebeuren, valt dat niet te vervangen?
En die faders, zit daar geen draai knopje naast zodat je de curve in kan stellen?
Lomme_    posted on 14-12-2010 18:12
Ik heb nu een dik jaar mijn Xone:22. Naar mijn mening is dit een mengpaneel dat wel 5 - 6 jaren kan meegaan. Je moet het natuurlijk niet uit je venster van je slaapkamer gaan gooien, want daar kan geen enkel mengpaneel tegen (behalve Rodec :D)
User edit by Lomme_ on 14-12-2010 @ 18:12:38 (33%)
Mixt-Ape    posted on 14-12-2010 18:13
Da's te zien op welke verdieping je slaapkamer is!
kuituhh    posted on 14-12-2010 18:13
Poster: Look

Net wat Esmee zegt. Bij de effecten on/off knop is het ophangpunt waarschijnlijk lam. Je kunt voor een paar euro een nieuwe plastic knop kopen. Het gaat hier dan puur om een plastic knopje en dus niet om de daadwerkelijke schakelaar op de printplaat.

Anders gebruik even de zoek functie. Ik heb daarover een tutorial geschreven met als het goed is foto's erbij hoe je de knop kan vervangen. Zeer eenvoudig en zelf te doen binnen 5 minuten.

Ook wat Esmee zegt van dat curve knopje. Misschien is die verdraaidConfused
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 14-12-2010 @ 18:16:51 (6%)
Decepticon    posted on 15-12-2010 11:04
Hoe lang iets meegaat is ook afhankelijk van hoe je met het spul omgaat. Ik zie bv. veel DJ's die (voordat ze een plaat erin gooien) minimaal 20 x op de cue knop drukken. Dan zal een cue knop wel wat eerder aan vervanging zijn naar me dunkt Thumbs Up

Mijn materiaal staat afgedekt in flightcases, het gaat maar enkele keren mee naar optredens...allemaal zaken die de levensduur kunnen verlengen...of verkorten als je het niet doet.

Bij een tweedehands apparaat heb je?wel een beetje de mazzel nodig dat je een goeie verkoper treft. Ik kocht laatst mn DJM 700 van iemand en ik zag direct dat de verkoper heel zuinig was op zijn materiaal. Het hele huis was netjes, huidige apparatuur stond er keurig bij, dan zit je goed en dat is natuurlijk top! Dat verlengt automatisch de tijd waarin ik er (zuinig!) mee kan omgaan.?

Kortom: er is volgens mij niet een heel concreet aantal jaren te noemen over de levensduur. Maar Pioneer geeft uit mn hoofd 2 jaar garantie op mengpanelen, dan zou ik denken dat als je er zuinig mee bent, dat je minimaal 4 a 5 jaar met een mengpaneel kunt zonder grote problemen. En he, soms moet er een knopje worden vervangen of krast er een schuifje... Zoals ik altijd maar zeg: geen slijtage/aftakeling is net zo krom als het verhaal van de evolutie....iets wordt niet beter/nieuwer...als je iets koopt, dan slijt het en wordt het minder Thumbs Up
Rusafli    posted on 15-12-2010 11:15
Hoelang iets meegaat ?

Van 2 sec (je gear bij het uitpakken meteen op de grond laten vallen) tot jarenlang.

Ligt een beetje aan hoe intens je iets gebruikt (faders/microswitchen slijten nu eenmaal).

Gewoon goed voor zorgen. Ik heb een oud mengpaneel dat ik niet meer gebruik, maar is al meer dan 30 jaar oud en werkt nog prima.

Maar onderhoud is al meermaals gemeld hier. En het ene merk is wat sneller aan onderhoud toe als het andere.

Overigens een prijs van een product wil niet altijd alles zeggen over zijn levensduur.

Maar intussen al wat besloten of geluisterd ?
MaximDJ    posted on 15-12-2010 13:56
Ik kan in 1 zin antwoord geven op je vraag;

- Je gear gaat net zolang mee als dat jij er zuinig op bent, op waardeloze merken nagelaten Winking my eye

Zoals veel vaker gezegd, en zoals Rusfali zegt: Onderhoud en zuinig zijn op je apparatuur is het gouden ei. Ik heb een Phonic mengpaneel uit 1971. Werkt nog prima, altijd goed onderhouden en stofvrij gestaan
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Oliviero    posted on 15-12-2010 14:06
natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk, maar uhm laat ik mijn vraag anders stellen:

1 persoon gebruikt al de bovengenoemde mixers allemaal precies net zo veel en die persoon is even zuinig met al zijn gear. welke gaat dan het langst mee of welke gaan langer mee dan ...?
User edit by Oliviero on 15-12-2010 @ 14:06:32 (20%)
TH3llC    posted on 15-12-2010 15:00
natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk, maar uhm laat ik mijn vraag anders stellen:

1 persoon gebruikt al de bovengenoemde mixers allemaal precies net zo veel en die persoon is even zuinig met al zijn gear. welke gaat dan het langst mee of welke gaan langer mee dan ...?

rodec gaat lang mee, kun je na 10 jaar bij wijze van spreken als je hem open doet de cola en etensresten uithalen en hij werkt nog prima
Dolivieira    posted on 15-12-2010 19:57
Dat dacht ik niet. Een rodec gaat inderdaad heel lang mee. Maar Cola daar kaan geen? electronische apparaat tegen. Dus bij deze die droom gelijk uit de wereld hebben. Er zit iets in Cola dat printplaten opvreet. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lomme_    posted on 15-12-2010 19:59
Je kan niet zeggen hoelang iets meegaat, tenzij het een tijdbom is. Hoelang gaat een mens mee? Hangt ervan af hoe voorzichtig je bent. Er bestaat geen juist antwoord op deze vraag Winking my eye
Estacy    posted on 15-12-2010 19:59
bier daarentegen slikken ze wel... dus vooral bier drinken!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
T-to-the-J    posted on 15-12-2010 20:11
Dateqs kunnen ook wel wat bier hebben hoor! ooit gedraait op een dateq lmp 7.2 waarvan ik eerst de fader heb moeten losbikken. Eq's die vast geplakt zitten. Durfde zowat mn koptelefoon er niet in te stoppen, haha Tongue
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Seca    posted on 15-12-2010 20:52

Hoe kan je dat nu vantevoren weten?
Het is electronica..

Natuurlijk heb je welk merknamen waarvan je bijna zeker weet dat deze zeer lang zullen meegaan. ( gewoonweg kwaliteitsmerken )

Dan denk ik aan:

Rodec
Dateq
Ecler
Rane
Allen & Heath
...

Ik heb ook al verschillende keren gehoord dat er perongeluk een hele pint bier over een rodec is gekapt tijdens een gig, niets aan de hand, gewoon verderdoen Winking my eye

Ik heb hier enkele rodec's van de jaren '70 staan, waarvan er geen slijtage merkbaar is.
De rodec van tekhead heeft zelfs een brand weerstaan.
User edit by Seca on 15-12-2010 @ 20:56:35 (57%)
specialm    posted on 15-12-2010 21:18
Volgens mij als je er zelf netjes en zuinig mee omgaat gaat het ook langer mee.

Kijk als je b.v Bier en cola elke keer over je Mixer gooit dan gaat hij misschien een week mee.

als je gewoon zuinig op je gear bent dan gaat het ook lang mee.

Ik heb een mengpaneel van Yamaha ( Mc 802 ) ding is al ouder dan 15 jaar maar die ziet er als nieuw uit.

Dus mijn tip ! Zuinig zijn.
TH3llC    posted on 15-12-2010 21:21
Poster: TH3llC
odec gaat lang mee, kun je na 10 jaar bij wijze van spreken als je hem open doet de cola en etensresten uithalen en hij werkt nog prima

Poster: Dolivieira
Dat dacht ik niet. Een rodec gaat inderdaad heel lang mee. Maar Cola daar kaan geen? electronische apparaat tegen. Dus bij deze die droom gelijk uit de wereld hebben. Er zit iets in Cola dat printplaten opvreet. ?

nja..
Adrien1989    posted on 16-12-2010 23:34
Het hangt vooral van jezelf af hoe lang je spul meegaat. Sommige producten zijn wat gevoeliger dan anderen, maar als je zuinig bent op je spullen scheelt dat al enorm veel.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 12 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 9.917
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.357.300