KRK RP8 G2 vs Yamaha HS80M (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoV    posted on 09-12-2010 11:09
Hey all,

Ik ga overstappen op een grote set monitoren.

Mijn budget ligt rond de?500 euro en ik wil ze nieuw kopen.

Mijn oog is gevallen op de volgende:

- KRK RP8 G2
- Yamaha HS80M

Welke adviseren jullie me?
User edit by RemcoV on 09-12-2010 @ 11:10:00 (5%)

What do you think about KRK RP8 G2 vs Yamaha HS80M ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 10-12-2010 17:47
Waarom zou je de lage frequenties missen? Koop gewoon deftige monitors, zoals bijvoorbeeld deze Yamahas of beter nog: Adam A7 of iets dergelijks.
User edit by Mixt-Ape on 10-12-2010 @ 17:47:28 (10%)
MoXeGy    posted on 10-12-2010 18:24
Ook deze yamaha's missen de lage frequenties evenals de krk's we hebben op school een van de duurste psi's staan, maar omdat je in de studio daar gewoon een ruk akoestiek hebt, heb je er in princiepe vrij weinig aan.
ik neem aan dat RemcoV zijn kamer niet helemaal gaat verbouwen om de akoestiek goed te maken gezien zijn budget voor monitoren.

Al met al, of het nu echt allemaal zoveel uitmaakt voor remco? nah niet echt en ik zou gewoon lekker gaan luisteren naar je smaak luisteren.
User edit by MoXeGy on 10-12-2010 @ 18:25:23 (4%)
Estacy    posted on 10-12-2010 18:40
als je lage frequenties mist, moet je geen studiomonitors koen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MoXeGy    posted on 10-12-2010 18:56
je wilt een zo eerlijk mogelijk beeld, zodat je jouw mix op 'elke' speaker goed klinkt.

Dit wil je toch ook met je kick/laag? Natuurlijk is het zo dat als je echt goede monitoren hebt en je weet hoe jou ruimte reageert dat je dan inprinciepe geen sub nodig hebt. maar mij lijkt het dat je de 40,50,60,70 toch ook netjes wil hebben?

De KRK's en de yamaha zitten opzich niet zover van elkaar qua niveau maar om te beginnen en voor de prijs zijn ze best oke.

@remco, sorry voor het vervuile van je topic maar ik denk dat het wel leerzaam is voor de meesten. daarom graag ook eventjes onderbouwen waarom moet je geen studiomonitoren kopen als je laag wilt? Dit heeft er toch niets mee te maken?
User edit by MoXeGy on 10-12-2010 @ 19:05:21 (100%)
Seca    posted on 10-12-2010 21:17
Als je ze naast elkaar test, ga je waarschijnlijk zowiezo naar de yamaha's grijpen. ( Veel neutraler geluid )
@Moxegy, de Yamaha's en KRK's zitten zeker ver uit elkaar qua niveau.
Normaalgezien koop je studiomonitors om een zo goed mogelijke weergave te geven voor je producties. Voor draaien is het natuurlijk wel een beetje anders, je kan natuurlijk de equalizer vanachter op de HS80 verzetten zodat je wat meer bass hebt, maar ik heb toch liever dat deze afstaat.
Ik heb ze al beide naast elkaar gezet, en ik wist het gelijk te zeggen welke ik wou.
durko    posted on 10-12-2010 21:36
Ik heb zelf die hs80m maar ik ben het er niet mee eens dat hier gezegd wordt dat het geluid neutraler is. Op de KRK s heb je een hogere weergave van de bas en beetje midden. Bij de yamaha' s kun je dit heel duidelijk horen op het hoog. Het is maar gewoon wat je zelf fijn vindt. De yamaha's zijn misschien fijner voor dancemuziek in mijn beleving en de KRK's neigen meer naar rock en dergelijke.
Bouncy    posted on 11-12-2010 07:45
Poster: MoXeGy

Dit wil je toch ook met je kick/laag? Natuurlijk is het zo dat als je echt goede monitoren hebt en je weet hoe jou ruimte reageert dat je dan inprinciepe geen sub nodig hebt. maar mij lijkt het dat je de 40,50,60,70 toch ook netjes wil

Ja, ik wil ze netjes ja, op mijn nieuwe monitorsetje (k kan niet wachten tot ik ze in huis heb) kun je zelfs de 18hz nog horen, en nee, er zit geen sub onder.. Sterker nog, het zijn vrij kleine kastjes met volgens mij een 8' woofertje. Ik denk dat menig DJR lid hier met open bek zou staan als ze die kastjes eens konden horen..

Daarbij komt, heb jij ooit een sub gezien in grote studio's?
main    posted on 11-12-2010 08:13
met krk's heb je sowieso wel genoeg bass dacht ik... aangedikt en t gaat tot 35hz (wat vrij laag is in deze prijsklasse)
Lucalicious    posted on 11-12-2010 11:43
als je tussen deze twee moet kiezen, de yamaha nemen, overduidelijk de betere. als je dan krk wilt neem dan op zijn minst de vxt serie. deze klinken nog redelijk helder. maar de yamaha blijft eerlijker.
maaaar, ja moet geen van beide nemen en een adam a7x kopen. alhoewel deze 500 ps zijn, dus zou ik de a5x nemen, 300 ps. voor deze monitoren ga ik zelf?ook.
MoXeGy    posted on 11-12-2010 21:35
Mischien is het voor remco wel handig om af te vragen wat hij precies wil en of hij er mischien nog wat geld bij wil leggen. ik denk dat je nu wel redelijk de goede en minpunten van bijde speakers in dit topic hebt en dat je na het luistere van bijde speakers een conclusie kan trekken.

@Bouncy, Dat geloof ik meteen Winking my eye Welke monitoren heb je? Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 11-12-2010 @ 21:36:46 (88%)

This is an old Topic

No new postings for 5.058 days.
 Post CommentThat would be 168.6 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 6 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 13.725
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.486