Opzoek naar goede dj controller (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kev0    posted on 30-11-2010 20:04
Heey allemaal..

Tijdje geleden dat ik hier online ben geweest, leuk om weer terug te zijn

Ik zal gelijk beginnen met mijn vraag, ik ben al een tijdje aan het mixen enzo, en wou nu ''digitaal'' mixen met behulp van een DJ controller, er is alleen onwijs veel aanbod dat ik er niet uit kom.

Ik zag eerst de Vestax VCI 300 MKII dit leek mij wel een goede, ook uiteraard wat research gedaan, maar ik kom hier ook wel eens de Native Instruments Kontrol S4 tegen, dit is ook wel een uitgebreide.

Ik hoop dat jullie een beetje een idee hebben in welke richting ik het zoek, het gaat dus ook om puur muziek mixen.

Alvast bedankt voor jullie reactie's

groeten

What do you think about Opzoek naar goede dj controller ??

Vote :   

Awave    posted on 30-11-2010 21:01
Om puur te mixen kan je beter iets anders nemen dan een S4, die echt gericht is op het gebruik door pure controllerists. Dit neemt niet weg dat je hiermee ook prima kan mixen. Zelf gebruik ik de Vestax VCI 100 SE, een redelijk compact apparaatje dat alle nodige functies heeft en dankzij djtechtools prima mappings heeft. Hier kan je prima mee mixen, tenminste, dit is mijn ervaring.

Succes met je zoektocht!
kobuz    posted on 01-12-2010 09:36
Waarom is de s4 puur voor controllerists? Ik zie geen arcade buttons namelijk Winking my eye. Maar even zonder gekkigheid, als je een complete controller wilt, waarmee je met 4 decks kan draaien of met samples kan klooien: s4. Wil je een analoge mixer en controller in een: Denon MC6000. Heb je aan twee kanalen genoeg en een beetje budget: Vestax VCI100 MKII.
kev0    posted on 01-12-2010 11:50
Oke, het gaat indd om puur lekker mixen, maar is er veel verschil tussende VCI00 MKII en de VCI300?
kobuz    posted on 01-12-2010 13:00
Een wereld van verschil, wat toch wel vrij duidelijk uit de plaatjes en product omschrijvingen komt Winking my eye. De vci100 mkII is veel vriendelijker voor Traktor, zeker als je eea aan effecten wilt doen: twee fx units, aparte filter knoppen. Daarnaast is de MKII ook zo in gericht dat je 'makkelijk' met 4 decks kan draaien. Bij de vci100 krijg je Traktor LE en bij de 300 serato. De 300 is wel een stuk duurder.
User edit by kobuz on 01-12-2010 @ 13:00:52 (19%)
kev0    posted on 01-12-2010 13:05
jaa ligt eraan of je 300 neemt of 300mk2 volgens mij..

mhh dan is het denk twijfelen tussen vestax vci100mk2 of de vci300
Awave    posted on 01-12-2010 15:51
@ Kobuz: Ik benadruk ik mijn post vooral dat de S4 voor startende gebruikers van controllers niet super is, vooral vanwege de mensen die er aan mee hebben gewerkt tijdens de productie. Vooral het filmpje van DJ Shiftee die het apparaat introduceert laat toch de ware aard van het apparaat zien.

Ik weet zelf niet heel veel af van de VCI 100 MK2, maar zijn voorganger zit prima in elkaar, kan ik je vertellen!

Succes met je zoektocht en laat even weten hoe het is afgelopen Thumbs Up
kobuz    posted on 01-12-2010 16:34
Hij wordt zo inderdaad wel in de markt gebracht hier en daar. Juist voor beginners is een controller als de s4 toch wel een goede keuze, aangezien het plug en play is (geen geouwehoer met functies mappen, knoppen die niet werken adhv de labels). Enige is dan wel dat er inderdaad een hoop functies opzitten, waar de beginner behoorlijk van in de war kan raken. Maar die functies hoef je natuurlijk niet gelijk te gebruiken. Een djm800 is voor een beginner ook behoorlijke overkill, maar als je het geld er voor over hebt, hoef je natuurlijk niet voor een simpelere mixer te gaan alleen maar omdat je een beginner bent.

@kev0: voor de vci300 MKII geldt exact hetzelfde als voor de 'gewone' 300. Zit geloof niet echt veel verschil tussen die twee, maar dat kan ik mis hebben. Als je twijfelt tussen de vci100MKII en de vci300 zou ik voor de 100 gaan, aangezien hij meer op Traktor gericht is en meer knoppen biedt voor je effecten. Twee fx units volledig kunnen bedienen werkt erg fijn. Zelfs als je maar 1 effect te gelijkertijd gebruikt is het prettig om per deck een aparte unit te hebben. Of je kan twee soorten fx te gelijkertijd hebben zonder steeds te moeten switchen. Daarnaast zouden de aparte knoppen voor de filters sowieso voor mij een pre zijn.

succes met je keuze!
kev0    posted on 01-12-2010 19:06
Oke dankjewel.. Happy, laughing zal er nog ff goed over nadenken

User edit by kev0 on 01-12-2010 @ 19:16:47 (100%)
Joep    posted on 01-12-2010 21:25
En wacht dacht je van de American Audio VMS4?
Hij staat toevallig te koop op het forum zie ik:?
////www.djresource.eu/Forum/topic/19816/TK-American-Audio-VMS-4/
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
kev0    posted on 01-12-2010 23:06
die ziet er ook niet verkeerd uit Joep

Echt lastig omdat er zoveel verschillende zijn
Tekhead    posted on 01-12-2010 23:34
prima apparaat met zeer goede prijs/kwaliteit.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
kev0    posted on 03-12-2010 00:29
en toch denk ik ook nog aan de Traktor Kontrol S4, veel over gezien
kobuz    posted on 03-12-2010 10:08
Poster: Tekhead
prima apparaat met zeer goede prijs/kwaliteit.

Ik zou de 'zeer' ervoor weglaten, maar inderdaad krijg je een hoop waar voor je geld. Geen ander apparaat die zoveel voor de prijs levert. =)
User edit by kobuz on 03-12-2010 @ 10:12:41 (33%)
Bonchanoize    posted on 03-12-2010 20:33
Ik heb een Reloop Digital Jockey IE2 en ik ben er zeer tevreden over. Voor amper 300 euro heb je al heel wat:
Redelijk wat draaiknoppen, touch-sensitive jogwheels, goeie kwaliteit, vlotte loopfunctie + wordt geleverd met traktor en is bijgevolg zeer compatibel. Er zijn ook nog uitbreidingsmogelijkheden (en er is uiteraard een interne geluidskaart). Ik kan hem alleen maar aanraden.
Let the magic begin
kev0    posted on 06-12-2010 15:48
okee, ook een mooie
jochemke    posted on 06-12-2010 16:24
Heb zelf de m-audio xponent. Ben er zeer tevreden over (staat nu standaard op men kamer samen met mijn setje jb systems xd)
TimmyV    posted on 06-12-2010 16:32
Wat is je budget? Kijk ook even naar de Allen & Heath Xone: DX.

4 decks controller voor Serato Itch(ook te gebruiken met Traktor).
Geniale functies heeft het apparaat zoals 2 apparte effect units, uitgebreide looping-features? en nog wat dingen die echt goed werken.
Als je wat specifieke dingen wilt weten over het apparaatje moet je me even contactenSmile
Let's go f*cking mental
Danekato    posted on 06-12-2010 16:35
Ik heb zelf de S4, let wel op er zijn nogal wat bugs op dit moment met het apparaat. Ik zou zeggen bekijk even het NI forum en beslis dan of je geduld hebt om te wachten op goede drivers!
Ook heb ik de Reloop digital Jockey 2 IE, ook zeer geschikt om te beginnen!
Awave    posted on 06-12-2010 16:50
Een A&H DX is wel een lastig apparaat om mee te beginnen hoor, ik zou persoonlijk iets simpelers aanraden,
maar als TS het apparaat aankan moet hij daar natuurlijk voor gaan Thumbs Up
kobuz    posted on 06-12-2010 17:41
Als je met Traktor wilt gaan werken zou ik sowieso voor de s4 gaan en niet voor de DX, al is het alleen maar voor de prijs. Bugs die er nu zijn zijn volgens mij goed te verhelpen, tenzij je OS gaat tegenwerken (in het geval van Windows). Wij hebben in ieder geval een hoop van die dingen verkocht en van niemand klachten gehoord. Heb jij er problemen mee Danekato?
Danekato    posted on 06-12-2010 18:23
Ja nogal, de drop-outs zijn onvoorstelbaar. Inderdaad de MAC gebruikers hebben hier geen last van, jammer genoeg gebruikt 80% van de populatie een Windows PC. Ik heb systemen uitgeschakeld, W-LAN ook samples veranderd. Nog steeds houden de drop-outs aan, gebruik ik de soundcard van mijn Reloop IE heb ik nergens last van, echter is dit niet handig van ik kan geen gebruik maken van de cue.
Daarnaast speelt bij mij nu ook nog (waarschijnlijk) een kapotte FX button op, vervelend maar ik zou het fijn vinden als NI alleen al te kennen zou geven dat ze werken aan een fix van de drivers! Heb dit jammer genoeg nergens terug kunnen vinden en om nou een MAC te gaan aanschaffen om normaal te kunnen draaien... Winking my eye
kev0    posted on 06-12-2010 18:43
Mhh oke, dus dan misschien toch wachten tot die helemaal bug fixed is ?
Danekato    posted on 06-12-2010 19:03
Ik probeer niemand af te schrikken, het is en blijft een prachtig apparaat! Werkelijk waar, maar hij werkt ook wel op sommige Windows PC's echter zijn er veel die hetzelfde probleem ondervinden als ik. Vandaar moet je een keuze gaan maken, kun je wachten tot een bug gefixed is maar wel een super apparaat krijgen (S4)? Of ga je liever richting de meer 'low-budget' controllers om mee te beginnen? Misschien de DX nog maar die is wel weer een 150 euro duurder dan de S4 en allicht iets ingewikkelder.
mauricel89    posted on 06-12-2010 19:20
Poster: Bonchanoize
Ik heb een Reloop Digital Jockey IE2 en ik ben er zeer tevreden over. Voor amper 300 euro heb je al heel wat:
Redelijk wat draaiknoppen, touch-sensitive jogwheels, goeie kwaliteit, vlotte loopfunctie + wordt geleverd met traktor en is bijgevolg zeer compatibel. Er zijn ook nog uitbreidingsmogelijkheden (en er is uiteraard een interne geluidskaart). Ik kan hem alleen maar aanraden.

Heb hem zelf ook en ben er meer dan tevreden mee. Draai nu nog Traktor LE maar binnenkort de Pro versie . 4 decks en hoop effecten meer.
Danekato    posted on 06-12-2010 19:28
Dat 4 decks draaien met de Reloop kan tegenvallen maar Traktor Pro is natuurlijk een must-have Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

93 Users online: 6 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 9.243
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.795.989