[DJR] Gebruik van [] tags bb code op DJR
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 27-11-2010 19:55
We hebben besloten om de tags die op djresource worden gebruikt op het forum zoals < q u o t e > om te zetten naar de nieuwe tag [ q u o t e ]

De oude tags werken nog wel maar die worden spoedig omgezet in alle oude posts waarna je deze niet meer kunt gebruiken in nieuwe posts.

De tags die momenteel zijn omgezet zijn :

1. [ mask ] url [ /mask ]
  2. [ youtube ] url [ /youtube ]
  3. [ quote ] url [ /quote ]
  4. [ mail ] email [ / mail ]

Deze [] tags kun je meerdere malen gebruiken per post en hieronder zal ik allemaal 2 keer tonen in dit bericht. Uiteraard moet je de spaties verwijderen om het te laten werken.

1.
Voorbeeld van een mask url :
[ mask ]www.djresource.eu[ /mask ]

- Masked Url -

Nog een voorbeeld van een mask url :
[ mask ]www.nu.nl[ /mask ]

- Masked Url -

2.
Voorbeeld van een youtube filmpje :
[ youtube ]www.youtube.com/watch?v=eQF7rU_PPJ4[ /youtube ]

Nog een voorbeeld van een youtube filmpje :
[ youtube ]http://www.youtube.com/watch?v=97RMni0ZrPM[ /youtube ]

3.
Voorbeeld van een quote :
[ quote ]Dit is een quote[ /quote ]

Dit is een quote

Nog een voorbeeld van een quote :
[ quote ]Dit is een nog een quote in dezelfde post[ /quote ]

Dit is een nog een quote in dezelfde post

4.
Voorbeeld van een email tag :
[ mail ]info@djresource.eu[ /mail ]

Nog een voorbeeld van een email tag :
[ mail ]bestaatniet@djresource.eu[ /mail ]

Zoals je kunt zien kun je alle tags zo vaak gebruiken per post als je wilt. Gebruik deze nieuwe tags al om te wennen want de oude tags zijn binnenkort niet bruikbaar meer.

Het heeft niet veel met tags te maken maar je kunt nu ook vaker op een quote klikken, deze worden dan onder elkaar getoond in de editor waarna je tekst kunt invoegen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by Lead on 24-01-2012 23:17 (36%)

What do you think about [DJR] Gebruik van [] tags bb code op DJR ??

Vote :   

TH3llC    posted on 27-11-2010 20:01
dus nu kunnen we 2 quotes in 1 post doen zonder problemen?
edit: nee dus, zou wel makkelijk zijn dat als je 2 quotes wilt maken in 1 post dan je de eerste quote hebt gemaakt je bij een andere post op quote kan klikken en het er automatisch bij komt te staan
User edit by TH3llC on 27-11-2010 @ 20:10:32 (100%)
Bootstrap    posted on 27-11-2010 20:02

Fuck, niet dus CoolWaarom werkt het bij mij niet?

edit: in de beginpost staat dat het 'email' moet zijn, maar het moet 'mail' zijn Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 27-11-2010 @ 20:05:28 (100%)
W.i.M    posted on 27-11-2010 20:04
Poster: Bootstrap
[email] bedankt@hetishelemaalduidelijk.nu [/email]
Fuck, niet dus CoolWaarom werkt het bij mij niet?

het is een [ m a i l ] tag en geen [ e m a i l ] tag Smile

(aangepast in de topicpost)
Mod edit by W.i.M on 27-11-2010 20:05 (15%)
Bootstrap    posted on 27-11-2010 20:05
Poster: W.i.M

...
4.? [ email ] email [ / email]

...

Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
W.i.M    posted on 27-11-2010 20:09
Ik zag het en heb het aangepast
W.i.M    posted on 27-11-2010 20:35
Poster: TH3llC
edit: nee dus, zou wel makkelijk zijn dat als je 2 quotes wilt maken in 1 post dan je de eerste quote hebt gemaakt je bij een andere post op quote kan klikken en het er automatisch bij komt te staan

Ik heb nu gemaakt dat je de quote knop vaker kunt gebruiken. Je moet wel eerst alle berichten quoten en pas daarna je tekst bewerken en niet andersom.
Estacy    posted on 27-11-2010 22:14
hoe doe je klikbare link? heb namelijk google chrome en die editor is weg.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sebasz    posted on 28-11-2010 13:15
Lijkt me wel een logische keuze an sich. Elk forum maakt wel gebruik van die UBB tags.
Fix gelijk even een andere manier voor dat email-plaatje. Want die spambots zoeken de source af naar e-mailadressen en daar staat gewoon een plain adres in. Beter maak je dan iets van naam_domein_extentie, en dan exploden op de _ in php.

En fix gelijk even dat de smileys werken als je die typt. Want de :P en :p werkt bijvoorbeeld niet. Zwaar irritant omdat ik geen WYSIWYG editor krijg! Omdat ik op Google Chome zit!!
niiicola    posted on 28-11-2010 15:45
Ik heb nu gemaakt dat je de quote knop vaker kunt gebruiken. Je moet wel eerst alle berichten quoten en pas daarna je tekst bewerken en niet andersom.

Poster: Sebasz
Lijkt me wel een logische keuze an sich. Elk forum maakt wel gebruik van die UBB tags.
Fix gelijk even een andere manier voor dat email-plaatje. Want die spambots zoeken de source af naar e-mailadressen en daar staat gewoon een plain adres in. Beter maak je dan iets van naam_domein_extentie, en dan exploden op de _ in php.

En fix gelijk even dat de smileys werken als je die typt. Want de :P en :p werkt bijvoorbeeld niet. Zwaar irritant omdat ik geen WYSIWYG editor krijg! Omdat ik op Google Chome zit!!

Poster: Estacy
hoe doe je klikbare link? heb namelijk google chrome en die editor is weg.

het is een [ m a i l ] tag en geen [ e m a i l ] tag Smile

(aangepast in de topicpost)

Werkt super!!
Gewoon.
Sebasz    posted on 28-11-2010 16:49
werkt hier niet. maar komt misschien omdat die wysiwyg editor nog steeeeds niet op chrome werkt?
W.i.M    posted on 28-11-2010 17:05

goeie tips.

Heb je er meer kom maar op, vanavond ga ik kijken wat ik er allemaal in ga bakken Happy, laughing
Mod edit by W.i.M on 28-11-2010 19:43 (1%)
Lead    posted on 28-11-2010 20:09
werkt hier niet. maar komt misschien omdat die wysiwyg editor nog steeeeds niet op chrome werkt?

De WYSIWYG werkt niet op Chrome en de kans dat hij het ooit gaat doen ik klein.

Webkit browsers zoals Chrome hebben bepaalde restricties voor Javascripts. De ontwikelaars van het scripts willen het wel werkend maken, maar het kan gewoon niet.

Of je de WYSIWYG editor nu gebruikt of niet, de tags zouden wel moeten werken...
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 30-11-2010 22:51
Poster: TH3llC
 ik snap er de ballen van
nu een beetje al

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 30-11-2010 @ 22:52:30 (5%)
W.i.M    posted on 30-11-2010 22:53
Poster: Tekhead
ik snap er de ballen van

klik op de quote knop bij dit bericht, klik dan op de quoteknop boven dit bericht.

En kijk dan eens in de editor wat er staat, 2 berichten die je gequote hebt Smile
Mod edit by W.i.M on 30-11-2010 22:53 (9%)
Tekhead    posted on 30-11-2010 22:54
Poster: Lead

Webkit browsers zoals Chrome hebben bepaalde restricties voor Javascripts. De ontwikelaars van het scripts willen het wel werkend maken, maar het kan gewoon niet.

Of je de WYSIWYG editor nu gebruikt of niet, de tags zouden wel moeten werken...
 1-2 test

3-4 test
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mrmagix    posted on 30-11-2010 23:05
'k heb nog steeds geen WYSIWYG in Safari... ligt dat aan mij of is dat ook nog een onopgelost foutje? Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Sebasz    posted on 01-12-2010 12:44
Poster: Lead

Hm beetje vreemd. Ik weet zo gauw even niet welke editor jullie gebruiken omdat ik die niet meer kan zien. Maar ik acht de kans zeer waarschijnlijk dat met updates hij gewoon zou moeten werken onder welke browser dan ook (tenminste van IE6 en hoger). Dus lijkt me meer aan de implementatie te liggen dat ie niet goed werkt want er zijn al vaker rare bugs tevoorschijn gekomen die niet gebruikelijk zijn. Zoals de br/ br/ br/ bug na het editen, dat alle enters verdrievoudigd worden :P

Gooi dat hele ding anders eens om met http://ckeditor.com/why-choose die werkt sowieso wel op elke browser en heeft een scala aan mogelijkheden.

desnoods wil ik best helpen met het implementeren daarvan Winking my eye
TH3llC    posted on 01-12-2010 13:22
1-2 test

3-4 test

1-2 test

3-4 test

Poster: mrmagix
'k heb nog steeds geen WYSIWYG in Safari... ligt dat aan mij of is dat ook nog een onopgelost foutje? Happy, laughing

ok het werkt dus

This is an old Topic

No new postings for 5.224 days.
 Post CommentThat would be 174.1 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

190 Users online: 9 Guests (181 Unknown)
Pages generated today : 14.427
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.269.492