Sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van de Kontrol S4.
Ik heb er alleen nog wel wat problemen mee.
Het probleem is als volgt:
Ik laat een track in op mijn deck A & B. Ik druk op de play button van deck A, laat hem spelen en wil dan naar deck B overgaan. Ik druk dus op de play button van mijn deck B, maar dan komt het probleem.
Nadat ik op mijn play button heb gedrukt zou er normaal geluid moeten zijn (Ja de faders en crossfaders staan goed hoor!), maar dat geluid komt er niet. Ik zie alleen een soort van bewegende balkjes boven mijn 'song waves'.
Ik heb er een video van gemaakt, dan is het misschien makkelijker om te zien wat het probleem precies is.
De latency instellingen zijn als volgt:
Sample Rate: 44100Hz
Process Buffer: 64 samples
Output Latency: 6.1ms
Ook heb ik dit geprobeerd:
Sample Rate: 44100Hz
Process Buffer: 32 samples
Output Latency: 5.3ms
Bij beide instellingen geeft hij problemen.
Heb ergens gelezen dat het misschien zou helpen om de processor instellingen te veranderen, maar nee, ook dit werkt niet.
Als laatste heb ik het toen geprobeerd met een andere laptop. Voor het geval het aan mijn laptop zou leggen. Maar ook dit had geen succes.
Hopelijk komen jullie met een oplossing.
Mvg,
Joris
What do you think about Probleem met Traktor S4 ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, ook bij anderen niet.. vind het wel heel raar :s
is je S4 juist geconfigureerd als midi apparaat ? dus kloppen de midi settings ? &zoals bootstrap ookal zegt ; heb je je kanalen juist toegewezen aan de juiste audio-interface ?
Door gescheiden ouders kon ik de printscreens niet eerder maken.
Nu zijn ze dan toch gemaakt.
Veel kan er volgens mij niet fout zijn, je hoeft zo goed als niks in te stellen aangezien ik de s4 'stand alone' gebruik.
Dat is hoogstwaarschijnlijk het probleem. Is een bekende 'bug'. Jogs calibreren zou het op moeten lossen. Zit nu op mijn telefoon dus kan je ff geen link geven met hoe je het oplost. Mocht je er morgen nog niet uit zijn geef ik je die morgen.
edit: Hier de info waar ik het over had.
- Tijdens het transport is het schijnbaar niet ondenkbaar dat zo'n binnenplaatje (waar je op drukt) van het joghweel een klein beetje los komt te zitten. Dit kan je oplossen door de buitenring vast te houden en het binnenplaatje tegen de klok in te draaien. Draai je met de klok mee komt het plaatje los.
- Kalibreren van de jogwheels kan bij meerdere problemen voor oplossing zorgen. Bijvoorbeeld wanneer scratchen niet werkt (of dat je er heel hard voor moet duwen) of dat play niet werkt terwijl play wel oplicht in de software.
- Verder is het bij windows erg belangrijk dat alles (software, drivers) eerst ge?nstalleerd wordt en daarna pas de controller aansluiten.
In dit topic komen bovenstaande punten aan bod, mocht je het interessant vinden om te lezen: http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=121448&highlight=s4+play
Hier staat de link naar de kalibratie tutorial: http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=121643
User edit by kobuz on 02-12-2010 @ 10:37:58 (100%)
This is an old Topic
No new postings for 5.062 days. Post CommentThat would be 168.7 months or a whopping 13.9 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.