Pioneer CDJ 850 vs. Denon DN-S3700 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kollius    posted on 24-11-2010 11:01
Beste mede-djr's

Ik zit met het volgende. Wil nieuwe spelers aankopen maar zit te twijfelen tussen de 850 van pioneer en de 3700 van denon.

Van de ene kant ben ik gewend om met pioneer te draaien en vind de spelers er ook mooi uitzien.
Van de andere kant hoor ik positieve geluiden over Denon en vind ik de draaiende platter wel erg nice.

Dus de vraag is als volgt; Wat zouden jullie doen? De pioneers of de denon's? En waarom?
Prijs is exact hetzelfde.

What do you think about Pioneer CDJ 850 vs. Denon DN-S3700 ??

Vote :   

BennoRevelli    posted on 24-11-2010 11:30
De denon heeft meer functies, maar qua stabiliteit is pioneer denk ik stabieler.

Heb zelf relatief weinig ervaring met de CDJ850, want ik heb er weinig mee gedraaid.

Persoonlijk zou ik voor de CDJ-900 gaan als je uiteindelijk toch voor pioneer kiest, maar dit hangt natuurlijk af van je financi?le situatie.

Pluspunten bij de Pioneer 850:

- Rekordbox compatible

- USB Compatible

- Midi/HID Compatible

- Waveform

- Accuraat & stabiel

- Vrijwel gelijk in bediening als de pro serie

- Het omzetten van taglisten naar playlisten. (CDJ-850)

- Loopsectie & Loop in/out

Kortom alle basispunten zijn aanwezig.

Pluspunten bij de denon :

- Meer functies voor je geld

- Draaiende platter (niet op de 850)

- Ook usb compatible

- Ook midi compatible

- Hotcues (niet op de 850)

- Wavegrid

- Ingebouwde Effecten. (niet op de 850)

- Wide pitch range

- Keylock (mastertempo)

- Denon Music Manager software voor het samenstellen van playlists.

- Digital Out (niet op de 850)

Het draaiende platter bij de Denon is leuk, maar bied geen meerwaarde als je niet scratched.
Ik heb allebei de spelers onder mijn handen gehad en ze doen allebei wat ze moeten doen.

Heb uiteindelijk zelf de keuze voor pioneer gemaakt omdat hun spelers stabiel zijn, industrie standaard (op veel locaties) en ze hebben zich dus bewezen in de loop der tijd.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 24-11-2010 @ 11:32:29 (13%)
Bvanleeuwen    posted on 24-11-2010 11:44
Ik ken de Denon niet in gebruik maar zou sowieso kiezen voor de Pioneer ivm de waardevastheid van het product.
Bovendien staat in 'bijna' elke club Pioneer equipment!
Of gewoon 1 van beide en de gene die niet bevalt snel door verkopen Thumbs Up
User edit by Bvanleeuwen on 24-11-2010 @ 11:46:07 (56%)
Tekhead    posted on 24-11-2010 11:47
http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=1281&subrubriek=8

Link naar een professionele review van de Pioneer 850.

@ Beatunite: wat bedoel je met stabiliteit dan wel ? En waarom zou die Denon dan minder stabiel zijn ? Dat kan jij zeggen na ze beide even onder handen te hebben gehad, mmm straf. Denon is al veel langer aanwezig op de dj markt dan Pioneer, en zijn gekend om hun kwaliteit, stabiliteit, functionaliteit en dit allemaal gekoppeld aan een zeer aantrekkelijke prijs.

Als vinyljunk en jock, vind ik zowiezo een echte vinyl platter veel leuker en echter dan die rubber/plastic platter op Pioneer en vele andere merken, trouwens vind de Denon zowiezo veel mooier dan de Pioneer 850, en de surplussen van Denon DN-S3700 zijn toch niet niks t.o. de Pioneer 850. Mijn keuze is dan ook rap gemaakt.

BTW: Snaad van het forum verkoopt zijn Denons DN-S3700, informeer je eens bij hem, je zal ze kunnen aanschaffen voor een :mooi prijsje Winking my eye Suc6?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 24-11-2010 11:47
De Pioneer werkt toch ook met rekord box?
Tic Toc
Tekhead    posted on 24-11-2010 11:49
Dat heeft hij toch vermeld?Winston !
kollius    posted on 24-11-2010 11:59
@Tekhead Heb je ze toch niet gekocht dan?
Tekhead    posted on 24-11-2010 12:14
Neen omdat Snaad ze plots niet meer verkocht, omdat zen plannen gewijzigd waren. Nu is het budget daarvoor niet meer aanwezig, opgesoupeerd aan andere gear en een nieuwe Mac.
Jorrit    posted on 24-11-2010 15:06
Als je een cd-speler wil die zich gedraagt als een draaitafel, neem dan een time-code setup met SL's. Ik heb de 3700 nog niet onder handen gehad, maar het draaiende jogwheel op de 3500 was echt dramatisch (maw: was decoratie, niet functioneel).

Ik heb dezelfde afweging moeten maken. Doorslaggevend was voor mij het gebruiksgemak van de 850 en rekordbox. Ik draai maandelijks in een locatie met Rekordbox, dan is het wel prettig thuis het een en ander te kunnen uitproberen met je voorbereide loops. Het gebruiksgemak van de Denon is iets wat me heel erg tegenhield. Een essentiele functie als loop-out adjust is al moeilijk vindbaar, laat staan de 'extra's'.
Tekhead    posted on 24-11-2010 15:35
Dat dramatische jogwheel is verdwenen met de 3700, en het gebruiksgemak van deze Denon is ook geen probleem meer tegenover vroeger uitgebrachte spelers.
User edit by Tekhead on 24-11-2010 @ 15:36:23 (1%)
Dolivieira    posted on 24-11-2010 16:47
Ik zal ook voor Pioneer gaan. Al moet ik zeggen dat de Denon geen slechte speler is en er robust uitziet. maar aangezien in elke club Pioneer staat zal ik voor de Pioneer kiezen. Mits je niet van plan ben om in clubs te gaan draaien. Maar ben in de Tien jaar dat er bijna alleen met Cds gedraait wordt nog nooit een Denon 3700 tegen gekomen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
kollius    posted on 25-11-2010 16:31
Heb 1 DN s3700 besteld. Kan hem 2 weken uitproberen. Ben benieuwd of het bevalt die platter.
@Dolivieira; aangezien ik ervaring heb met Pioneers ben ik niet bang om hiermee?te draaien als ze ergens staan. Maar voor mezelf vind ik die denon's er erg nice uitzien. Tevens heb ik in meerdere reviews gelezen dat de effecten best bruikbaar zijn op de S3700.

Als ik het niets vind laat ik het jullie natuurlijk weten Thumbs Up
Als ik het wel iets vind natuurlijk ook Tongue
User edit by kollius on 25-11-2010 @ 16:32:15 (11%)
BennoRevelli    posted on 25-11-2010 16:40
Poster: kollius

Heb 1 DN s3700 besteld. Kan hem 2 weken uitproberen. Ben benieuwd of het bevalt die platter.

@Dolivieira; aangezien ik ervaring heb met Pioneers ben ik niet bang om hiermee?te draaien als ze ergens staan. Maar voor mezelf vind ik die denon's er erg nice uitzien. Tevens heb ik in meerdere reviews gelezen dat de effecten best bruikbaar zijn op de S3700.

Ik ben benieuwd..
hou ons op de hoogte!

User edit by BennoRevelli on 25-11-2010 @ 23:03:13 (18%)
lek3ct    posted on 25-11-2010 18:15
ik heb de 3700! Ik heb wel paar dingen te zeggen over dat ding:
- draaiende platter gebruik ik echt nooit!
- Het scherm is onleesbaar als je in een overbelichte (bv buiten in zomer) kamer bent
- BPMmeter werkt nog steeds lang geen kant! (zelfs met de allernieuwste update van september)

Voor de rest is het echt een beest van een ding!
tek-zotic    posted on 25-11-2010 18:26
Poster: lek3ct
- draaiende platter gebruik ik echt nooit!
- Het scherm is onleesbaar als je in een overbelichte (bv buiten in zomer) kamer bent
- BPMmeter werkt nog steeds lang geen kant! (zelfs met de allernieuwste update van september)

scherm onleesbaar in overbelichting heb je ook met een pioneer Happy, laughing ( nooit filmpjes gezien van outdoor festivals waar er dan maar snem een ge?mproviseerd kartonnen zonneschermpje boven hangtConfused )

heb de denon een keer getest; moet zeggen een dijk van een cd speler, ik verkies hem boven pioneer.

beste wat je kan doen is volgens mij naar een shop gaan en ze alle2 eens onder handen nemen
Seca    posted on 25-11-2010 18:30
Poster: lek3ct

Tja, maakt dat eigenlijk iets uit dat deze niet 100% juist is? Happy, laughing
Ok, beter dat deze wel klopt maarja, who cares uiteindelijk.
User edit by Seca on 25-11-2010 @ 18:31:17 (4%)
T-to-the-J    posted on 25-11-2010 18:34
Als je alle files met denon music dinges initialiseerd schijnt de bpm wel goed te werken..
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Tekhead    posted on 25-11-2010 19:38

?
goede keuze gemaakt.
Lucalicious    posted on 25-11-2010 20:31
ik heb een keer met de denon gespeelt, en ik moet zeggen, die platter is wel heilig! maar als je niet veel scrathshed ofzo heb je er niks aan. ik ben verder totaal niet onder de indruk daarintegen.

ik zou absoluut voor de pioneer gaan, ook omdat als jij dan een rekordbox archief enzo opbouwt, kan je die ook vor de 2000 's in clubs gebruiken straks
timmy90    posted on 25-11-2010 20:39
wat mij persoonlijk heeft tegen gehouden om de dns 3700 niet te kopen was het volgende,

als je je plaat gelijk zet, kan je bij de pio aan de zijkant van je jog een beetje bijgeven qua snelheid of hem wat inhouden,
dat kan je niet bij de denon, ofwel moet je je platter mode switchen of je doet dat met de pitchbend knoppen, wat niet zo makkelijk en snel werkt..

voor de rest is de 3700 een super speler!
Vinnyo    posted on 25-11-2010 21:11
Ik sta voor de zelfde keuze, echter ga ik de CDJ 850 bestellen. Happy, laughing
Victor    posted on 25-11-2010 21:52
Ik moet zeggen dat Pioneer wel een flinke stap heeft gemaakt met de 850. De 800 vond ik nogal, nou ja... verouderd. De 850 is een stuk aantrekkelijker en ziet er ook veel beter uit.

Toch heeft de Denon wel een paar hele grote voordelen, vooral de hotstarts en de?mogelijkheid een toetsenbord aan te sluiten zodat je makkelijk tracks kan zoeken op je usb-device. Ook op midi gebied is de Denon in het voordeel.

Pitch bend correcties kunnen op de DN-S3700 wel met de draaiende platter worden gemaakt (SL-1200 style). Bij de voorgangers met draaiende platter was dat een stuk minder goed voor elkaar. En als de bpm counter ernaast zit kan je eenvoudig met de beat meetappen zodat de juiste waarde wordt gevonden en de beatgerelateerde effecten en loops foutloos gaan. Zit Pioneer ernaast dan gaat het gewoon fout met je autoloops, want handmatig tappen is geen mogelijkheid.

Voor de rest is het (als je het mij vraagt) vooral een kwestie van voorkeur voor stilstaande of draaiende platter.
kollius    posted on 26-11-2010 15:07
Hoor hier dus toch genoeg positieve geluiden over de S3700... Jammer dat TNT net nu moet staken, zal ik hem waarschijnlijk pas maandag of dinsdag binnen krijgen.
MoXeGy    posted on 26-11-2010 18:09
ik zou graag je bevindingen van de speler willen weten, ben benieuwd!
BennoRevelli    posted on 27-11-2010 14:57
Hoor hier dus toch genoeg positieve geluiden over de S3700... Jammer dat TNT net nu moet staken, zal ik hem waarschijnlijk pas maandag of dinsdag binnen krijgen.

Het staken is alleen met betrekking tot brievenpost. paketten bij jouw in de buurt worden als het goed is wel gewoon bezorgd Winking my eye
kollius    posted on 27-11-2010 16:26
Heb hem binnenCool?Maar kan hem nog niet testen, dat wordt iets voor morgen Cool?In ieder geval ziet ie er degelijk uit, de knoppen voelen goed aan alhoewel?de play en cue?soft-touch knoppen zijn. Aangezien ik daarin toch pioneer ben gewend valt dat wel op. Of het iets uitmaakt moet nog blijken. Ben benieuwd.

Maar nu eerst eens naar een 'zietsoeng', beetje carnaval draaien Cool?Dat begint hier altijd vroeg haha.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 15 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 20.969
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.994.063