Welke geluidsset voor drive-in? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DaDragon    posted on 23-11-2010 00:22
Het is nog niet zover maar het zit er wel aan te komen.... Een eigen drive-in. Momenteel worden we vaak gevraagd voor bruiloften, feesten e.d. Deze feesten zijn meestal tot 150 - 200 personen. Nu is mijn vraag: Wat is een beetje een redelijke geluidsset waar we voor deze grootte publiek goed uit de voeten kunnen? Budget is ongeveer 2000 euro. Normaal huren we altijd maar nadeel is dat huren altijd veel extra tijd kost. We willen zelf een set. Welke set zou makkelijk kunnen voldoen aan onze eis? Je ziet zoveel en je leest zoveel. Maar wil graag ervaringen hierin horen. Mooie tekst op de websites zeggen niet altijd wat vind ik.

What do you think about Welke geluidsset voor drive-in? ??

Vote :   

TH3llC    posted on 23-11-2010 00:47
heb je het liefst een actieve of een passieve set speaker?
wil je 2 tops en 2 subs?
of eventueel 4tops en 2 subs?
of helemaal geen subs en alleen maar tops?
DJXplore    posted on 23-11-2010 10:51
Ik zou persoonlijk gaan voor 2 x mackie srm 450 en als je dat dan nog nodig vind kan je nog altijd achteraf subwoofers er bij nemen.
DaDragon    posted on 23-11-2010 10:58
Poster: TH3llC
heb je het liefst een actieve of een passieve set speaker?
wil je 2 tops en 2 subs?
of eventueel 4tops en 2 subs?
of helemaal geen subs en alleen maar tops?

Het liefste wil ik een zo vol mogelijk geluid. Immers kan je niet aankomen met alleen twee tops waar bijna geen bas inzit.
Of het actief of passief is maakt verder niet zoveel uit. Echter komt bij passief de kosten voor een versterker er dus bij in.

Poster: DJXplore
Ik zou persoonlijk gaan voor 2 x mackie srm 450 en als je dat dan nog nodig vind kan je nog altijd achteraf subwoofers er bij nemen.

Heb je aan deze twee speakers genoeg voor 200 man? En hoe zit het met de bas? Want het geluid moet wel vol klinken.
Tekhead    posted on 23-11-2010 11:02
Bose heeft mega speakers, zijn wel heel prijzig maar spelen, loeiend hard en loepzuiver.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ElVrieso    posted on 23-11-2010 11:03
Misschien moet je eens kijken naar de EON serie van JBL. Dan neem je 2 tops, en ??n sub. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
K0ENE    posted on 23-11-2010 11:08
koop voor dat geld eerst 2 goede top speakers, en later als er meer geld beschikbaar is pas de subs.
ruben-b    posted on 23-11-2010 11:57
ik ben nu zelf bezig met het merk proel (2x flash15sa en 2x flash12ha) een totaal vermogen van 1700watt rms en spatzuiver totaalprijs iets boven de 2000 alleen (2200 ofzo)
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
DaDragon    posted on 23-11-2010 12:27
Poster: ruben-b
ik ben nu zelf bezig met het merk proel (2x flash15sa en 2x flash12ha) een totaal vermogen van 1700watt rms en spatzuiver totaalprijs iets boven de 2000 alleen (2200 ofzo)

Kan nergens de SPL vinden van deze boxen of testen die gedaan zijn.
Vind dat altijd een beetje een risico om zoiets dan te kopen.
ruben-b    posted on 23-11-2010 12:33
spl staat bij ze op de website, de sub red 125 en te de toppen iets van 123, 200 man red je daar wel mee hoor heb zelf thuis zon sub staan en ben er meer dan tevreden over(alleen de connnectoren zijn wel beetje gammel naar mijn zeggen)
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
MaximDJ    posted on 23-11-2010 19:30
Ik zit nu zon 10 jaar in het Drive-in gebeuren, en het is gewoon cruciaal eigenlijk dat je met een Bass, Top combinatie werkt. Met alleen toppen kan je niet komen aanzetten, en wees eerlijk, dat klinkt nergens naar.

Je kan kijken naar een set zoals JBL EON (Actief, kwalitatief zeer goed) en dan met 2 subs en 2 toppen (Met 1 sub kom je geheid bass tekort met 200 man) maar hier betaal je wel bijna 4000 a 5000 euro voor. Boven je budget dus..

Ik zou eens kijken naar de DAP Soundmate MK II (Actief) bestaande uit 2 tops + 2 subs. Geloof me, er is GEEN betere ergelijkbare set voor dit geld!!! Ik heb hier jaren en nog eens jaren mee gedraaid en ben er echt ongelooflijk tevreden over. Je hoort wel eens slechte berichten over DAP, maar de geluidsetjes worden steeds beter. Het bedrijf verbeterd zich ook namelijk....Ook ik werk met EAW/Myer Sound en Dynacord, en ben nogal kritisch op geluid. maar wees eerlijk. Niet te betalen, en ook niet praktisch vergeleken bij een Soundmate set. Ik heb deze set tot 320 man gebruikt, en dat ging met gemak. Er zit een lekkere bass in en een spetterende Mid/hoog en erg zuiver.

Dus als ik jou was, wist ik het wel.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
DaDragon    posted on 23-11-2010 19:36
Poster: MaximDJ
Ik zit nu zon 10 jaar in het Drive-in gebeuren, en het is gewoon cruciaal eigenlijk dat je met een Bass, Top combinatie werkt. Met alleen toppen kan je niet komen aanzetten, en wees eerlijk, dat klinkt nergens naar.

Je kan kijken naar een set zoals JBL EON (Actief, kwalitatief zeer goed) en dan met 2 subs en 2 toppen (Met 1 sub kom je geheid bass tekort met 200 man) maar hier betaal je wel bijna 4000 a 5000 euro voor. Boven je budget dus..

Ik zou eens kijken naar de DAP Soundmate MK II (Actief) bestaande uit 2 tops + 2 subs. Geloof me, er is GEEN betere ergelijkbare set voor dit geld!!! Ik heb hier jaren en nog eens jaren mee gedraaid en ben er echt ongelooflijk tevreden over. Je hoort wel eens slechte berichten over DAP, maar de geluidsetjes worden steeds beter. Het bedrijf verbeterd zich ook namelijk....Ook ik werk met EAW/Myer Sound en Dynacord, en ben nogal kritisch op geluid. maar wees eerlijk. Niet te betalen, en ook niet praktisch vergeleken bij een Soundmate set. Ik heb deze set tot 320 man gebruikt, en dat ging met gemak. Er zit een lekkere bass in en een spetterende Mid/hoog en erg zuiver.

Dus als ik jou was, wist ik het wel.

Ja heb de soundmate 1 mk2 ook al eens mogen beluisteren. En ik was daar ontzettend verbaast over dat er zo'n ontzettend goed geluid uitkwam.

Ga van de week eens even een zaak opzoeken die deze set heeft staan zodat ik em eens kan beluisteren. Als je zegt 320 man... wow. Dat is dan ver boven verwachting.

Bedankt voor al jullie bijdragen en antwoorden.
Ik ga van de week eens even luisteren. Daar hoort zeker de Soundmate 2 MK2 bij. Zeker omdat de 1 mk2 mij ook al enorm verbaasde met zijn geluidsdruk.
MaximDJ    posted on 23-11-2010 20:04
Bij de MKII vergeleken is de MKI nog eigenlijk zeer slecht. Haha als je eenmaal die MKII gehoord hebt, wil je die MKI echt niet meer horen :P Succes met luisteren en met je zoektocht Winking my eye
venzi    posted on 23-11-2010 20:08
Dap heeft idd heel erg goed geluid! aantal weken terug nog met dap setje gedraait, 18'' subs en leuke topkastjesHappy, laughing versterkers waren niet van DAP, weet zo nietmeer waarvan.
?
maar iig, TOP GELUID!
MaximDJ    posted on 23-11-2010 20:23
Njah, ligt er wel echt aan welke serie. De laatste series zijn redelijk goed, de laatste Soundmate serie is eigenlijk het best. Maar als je echt een oude set hebt, is het niet wat...
DaDragon    posted on 23-11-2010 20:23
Ja heb nog even wat info gezocht en een aantal testen over de DAP Soundmate 2 MK2...

Daarin wordt overal aangegeven:
DAP was vroeger niet erg best en was van redelijk lage kwaliteit.
Maar vooral de laatste jaren maken zij grote sprongen in de kwaliteit van hun speakers.
Vooral de DAP Pro serie (daar vallen ook de soundmates onder) komen kwalitatief erg goed uit de testen.

Als de SM 2 MK2 dus nog veel beter klinkt dan de SM1 dan heb ik veel hoop op deze set.
MaximDJ    posted on 23-11-2010 20:29
Precies wat ik zei dus. Ik merk het zelf ook.
Kan je absoluut verzekeren dat deze set beter klinkt, en wordt ook nog eens geleverd met hoezen, wielen en tussenpalen, dus is gewoon superhandig... Succes met beluisteren
DaDragon    posted on 23-11-2010 20:36
Thanks in ieder geval.

Toch wel jammer dat een naam zolang de nasleep heeft van vroeger.
En waar je vaak ook leest, nu ik echt aan het zoeken ben, is dat mensen hun oordeel al klaar hebben zonder dat ze uberhaubt deze set beluisterd hebben.
MaximDJ    posted on 23-11-2010 21:21
Wat helaas vaak genoeg voorkomt in deze wereld. Soms heb ik gewoon zin om mede collegas te Bitch Slappen door zon vooroordeel tegen mijn set (Soundmate 3) wat totaal nergens op slaat
Estacy    posted on 23-11-2010 21:51
tja, logotjes van de kasten halen en klaar. DAP maakt zoals elk merk goede en slechte dingen. de MC reeks is crap, maar wat ik hoor is de Soundmate wel goed.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mp    posted on 23-11-2010 22:26
Ik zou kijken naar een alto set vb. 2x SR-500Sa subs en 2x PS4-Ha toppen daarmee werk ik meestal.
voor feestjes van de voor jou genoemde doelgroep gaan ze snoeihard,en loepzuiver.
elke dag is een feest!!
Mon-D    posted on 23-11-2010 22:26
Ik heb de Dap Danceshade voor een hele goedkope prijs kunnen kopen, heb de tops weggedaan en daarvoor 2x wharfedale tops gehaald! de subs voor de danceshade zijn ook waar voor zijn geld, zeker wat ik ervoor heb betaalt want ik kreeg ze voor de helft van de prijs mee! ik dacht, nou voor dat geld 2 subs en blazen dat ze doen en de tops weggedaan want dat was bagger! haha. maar ik zou ook voor de soundmate mk2 kijken!
MaximDJ    posted on 23-11-2010 23:11
Poster: Estacy
tja, logotjes van de kasten halen en klaar.

Dat zou onzin zijn....Waarom zou je dat doen? Ik schaam mij niet voor een set waar goed geluid uit komt...
DaDragon    posted on 24-11-2010 07:13
Poster: MaximDJ

Dat zou onzin zijn....Waarom zou je dat doen? Ik schaam mij niet voor een set waar goed geluid uit komt...

Inderdaad. Logo's verwijderen is nergens voor nodig. Zeker niet als de set goed is.
DaDragon    posted on 29-11-2010 23:23
Ben niet voor de DAP Soundmate 2 MK2 gegaan.

Het geluid is echt goed te noemen. Echter gok ik het aantal personen wat het aan zou kunnen toch op ruim 150.
De 200 zou ik wellicht net gaan redden.

Omdat ik toch soms net over de 200 man heb denk ik niet dat deze set voor mij geschikt is.
Ik heb liever wat over dan iets te kort of net genoeg.

Iemand nog idee?n voor een mooie top/sub combinatie?
Tomazos    posted on 30-11-2010 05:26
DAP :S

ik heb nog NOOIT een dap set knal gehoord,
altijd lelijk en dof k*t geluid,

laatst zag ik een DAP 'pro' staan.. :-X

waarom kijk je op marktplaats niet gewoon naar 2 Dynacord mx15 Tops? 400w RMS per top,
ik heb ze ook vaak genoeg zien spelen met 600W RMS continu, dit kunnen ze gewoon hebben, ga je er iets boven gaat een zekering oplichten, en als je NOG harder gaat, moet je de zekering vervangen:P

hier kan je makkelijk 200 man op spelen.. toppen zijn 15' en vaak uitgerust met EV speakers,
klinken knap als je ook nog eens met een subwoofer gaat uitbreiden..

deze topjes hangen nogsteeds in menig discotheek te blazen, kan je later altijd nog een 18' sub onder zetten,

plaats op deze mx15 topjes een Dynacord SL1200 versterker, en je hebt een Prima setje om mee te beginnen!,
deze toppen klinken echt knap!

http://www.dynacord.com/en/products/7/1/49/175_mx-15.html

beter inversteer je vanaf het begin goed, ipv de 1e keer 'troep' te kopen omdat er meteen gelijk een sub bij moet..
goedkope goeie subs zijn er niet, datzelfde geluid red een knappe Top ook Happy, laughing,

Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 30-11-2010 @ 05:31:56 (11%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

102 Users online: 37 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 11.366
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.381