Dj booth ontwerp 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjRepeat    posted on 14-11-2010 19:27
Ja ik heb de ontwerpen verandert zo is het overzichtelijker en makkelijker te begrijpen. Je moet zelf even op de links klikken tenzij iemand makelijke codes weet ivm dat ik op mobiel ben. ////www.djresource.eu/images/dump/screenshot/1-20101114-190239.jpg ////www.djresource.eu/images/dump/screenshot/2-20101114-192024.jpg ////www.djresource.eu/images/dump/screenshot/3-20101114-192142.jpg ////www.djresource.eu/images/dump/screenshot/4-20101114-192302.jpg Graag reactie's of tips. #Iemand die stevig hout weet

What do you think about Dj booth ontwerp 2 ??

Vote :   

Estacy    posted on 14-11-2010 19:31
MDF ftw
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjRepeat    posted on 14-11-2010 19:35
MDF ? Is dat hout ofzo ?
TH3llC    posted on 14-11-2010 19:38
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4

zo, dit is al wat gemakkelijker^^
ziet er goed uit en mdf is een soort hout..
Medium-Density Fibreboard, vezelplaat dus..
je wilt dit allemaal zelf maken maar je weet niet wat mdf is??
zeker dat je handig genoeg bent om dit te maken?
of denk je dat iedereen dit zomaar kan? niet slecht bedoelt ofzo
User edit by TH3llC on 14-11-2010 @ 19:41:14 (100%)
Estacy    posted on 14-11-2010 19:39
Poster: DjRepeat
MDF ? Is dat hout ofzo ?

google my friend... mdf : medium density fiber board
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjRepeat    posted on 14-11-2010 19:41
Haha dankje weet je miss die code dat je de afbeelding kan zien. Ben namelijk mobiel
LLCoolP    posted on 14-11-2010 20:00
Ik wens je veel sterkte, als je nog niet eens weet wat voor materiaal MDF is.
hopeljik kun je wel een zaag vasthouden?

PS: Houd er rekening mee dat mdf wel snel beschadigd met stoten enz
Join the party and become famous!
DjRepeat    posted on 14-11-2010 20:03
Geen verstand van hout betekend niet gelijk dat je niet kan zagen ect. Ik weet alles behalve het hout en daar vraag ik niet voor niets om Winking my eye
dJORD    posted on 14-11-2010 20:06
Het is niet de bedoeling dat je hiervoor een nieuw topic opent, je had gewoon verder kunnen gaan in de vorige. Niet om lullig te doen maar om je wegwijs te maken aangezien je nieuw bent!
User edit by dJORD on 14-11-2010 @ 20:06:12 (1%)
LLCoolP    posted on 14-11-2010 20:07
Geen verstand van hout betekend niet gelijk dat je niet kan zagen ect. Ik weet alles behalve het hout en daar vraag ik niet voor niets om Winking my eye
 Coolje bent wel?scherp met antwoorden ha! mooi!

Zoals ik ook al pm(de) let er ook op hoe hoog je de tafel maakt, fijn is het als je rekening houd met je lengte en het daarop aandpast. Zo kun je fijner paar uur achter elkaar er achter staan
DjRepeat    posted on 14-11-2010 20:10
Haha. Ja ik doe op het oude bureau 25 cm dat is laag 2 en dat voelt fijn voor mijn handen. ty dat je me eraan helpt herineren Happy, laughing Ik krijg ook noh hulp van mijn vader ik zelf ben 15 alleen zou t dan ook moeilijk worden haha
TH3llC    posted on 14-11-2010 20:43
zoals LLcoolP zegt mdf is direct beschadigt, zaag je te snel, klop je er eens op, de randen en hoeken breken heel heel snel af..
maar hoe handig ben je nu eigelijk? aangezien je niet op mijn post reageert..
heb je ervaring met deze dingen?
en ik zou op alle randen, hoeken een ijzeren lat ofzo zetten anders ziet het er na een jaar ofzo niet meer uit omdat de randen zo gevoelig zijn voor beschadiging.
als? je dit nooit eerder hebt gedaan wordt het een grote mislukking..
wil je maar waarschuwen..

edit:
zie nu pas dat je me een pm hebt gestuurt met:
Kan niet op forum posten. Maar als je hout niet kent wil dat niet betekenen dat je geen dj booth kan maken. En ik vraag niet voor niets advies voor hout :p
dat is dus wel het geval.. hout kun je niet vergelijken met metaal of wat dan ook..
het is een heel apart vak, ik zeg niet dat ik er alles van weet, helemaal niet maar ik heb ook zelf een dj meubel gemaakt van hout(check mijn dj booth)
maar ik had wel al ervaring met houtbewerking en ik kan je verzekeren dat er veel werk bij komt kijken.
User edit by TH3llC on 14-11-2010 @ 20:47:31 (100%)
DjRepeat    posted on 14-11-2010 20:49
Ok dan ga ik denk ik ander hout gebruiken. Kijk de reactie onder jouwe.

Als je niks van hout weet hoeft dat niet te betekenen dat je niet kan zagen enz.
Ik help me pa wel is ermee hij gaat mij nu ook helpen en doe dit ook wel is op school. Happy, laughing
TH3llC    posted on 14-11-2010 20:55
Ok dan ga ik denk ik ander hout gebruiken. Kijk de reactie onder jouwe.

Als je niks van hout weet hoeft dat niet te betekenen dat je niet kan zagen enz.
Ik help me pa wel is ermee hij gaat mij nu ook helpen en doe dit ook wel is op school. Happy, laughing

heb je eigelijk een budget?
ik wil maar zeggen , ja kan beter nu wat meer uitgeven aan hout(betere kwaliteit) dan blijft je meubel er goed uitzien.
als je goedkoop hout gaat gebruiken zal dit niet het geval zijn..
ik had het voordeel dat er juist een motor was gelevert dus kon is de kist gebruiken waar hij inzat.
stevig hout en gratis, en ik heb latten van een palet gebruikt enzo^^

mauricel89    posted on 15-11-2010 01:03
Ik ben zelf begonnen met een oude side table. De tafel had 4 ronde poten, was niet meer erg stevig en was te laag. Ik ben eerst begonnen met een frame te maken wat bovenop de tafel vast gezet werd. Ik heb 5 bij 5 vurenhouten balken gebruikt omdat ik daar veel van over had.

De ronde poten heb ik met 4 ( 2 boven 2 onder ) latjes van 1 cm aan elkaar vast gezet zodat ze niet meer konden bewegen en de tafel stabiel was. Nadat alles waterpas zat heb ik 8mm mdf platen op maat laten zagen bij de g*mm*. Aan de zijkant van de tafelpoot heb ik een gat geboord waar een stroom kabel naar binnen kan.

http://img441.imageshack.us/i/img2010111400003.jpg/

Onder aan de tafel 2 dozen gemaakt van ieder 4 stopcontacten dus totaal van 8. De kabel gaat aan de binnenkant van de poot en onder de tafel zodat je hem nergens ziet. In het midden van de bovenkant van de tafel een gat en aan de onderkant zodat de kabels naar beneden vallen en gelijk in het stopcontact kunnen.

Een rgb led strip van 60 leds de meter aan een strook mdf vast gemaakt inclusief de rgb controller. Hij staat nu in totaal 2 keer in de mdf grondverf en de poten 1 keer in de hoogglans zwarte lak. De mdf voorplaat is nog apart want daar komen nog houten letters op.

Weet wel waar je aan begint en bepaal je budget van te voren. Ik heb hier redelijk ervaring mee omdat ik zelf af en toe in de kleinbouw werk. Succes ermee !

http://img687.imageshack.us/i/img2010111400004.jpg/

http://img684.imageshack.us/i/img2010111400006.jpg/
TH3llC    posted on 15-11-2010 01:12
Poster: mauricel89
Ik ben zelf begonnen met een oude side table. De tafel had 4 ronde poten, was niet meer erg stevig en was te laag. Ik ben eerst begonnen met een frame te maken wat bovenop de tafel vast gezet werd. Ik heb 5 bij 5 vurenhouten balken gebruikt omdat ik daar veel van over had.

De ronde poten heb ik met 4 ( 2 boven 2 onder ) latjes van 1 cm aan elkaar vast gezet zodat ze niet meer konden bewegen en de tafel stabiel was. Nadat alles waterpas zat heb ik 8mm mdf platen op maat laten zagen bij de g*mm*. Aan de zijkant van de tafelpoot heb ik een gat geboord waar een stroom kabel naar binnen kan.

http://img441.imageshack.us/i/img2010111400003.jpg/

Onder aan de tafel 2 dozen gemaakt van ieder 4 stopcontacten dus totaal van 8. De kabel gaat aan de binnenkant van de poot en onder de tafel zodat je hem nergens ziet. In het midden van de bovenkant van de tafel een gat en aan de onderkant zodat de kabels naar beneden vallen en gelijk in het stopcontact kunnen.

Een rgb led strip van 60 leds de meter aan een strook mdf vast gemaakt inclusief de rgb controller. Hij staat nu in totaal 2 keer in de mdf grondverf en de poten 1 keer in de hoogglans zwarte lak. De mdf voorplaat is nog apart want daar komen nog houten letters op.

Weet wel waar je aan begint en bepaal je budget van te voren. Ik heb hier redelijk ervaring mee omdat ik zelf af en toe in de kleinbouw werk. Succes ermee !

http://img687.imageshack.us/i/img2010111400004.jpg/

http://img684.imageshack.us/i/img2010111400006.jpg/

links klikbaar maken is niet moeilijk en veel makkelijker voor de lezers
LLCoolP    posted on 15-11-2010 18:13
Poster: TH3llC
zoals LLcoolP zegt mdf is direct beschadigt, zaag je te snel, klop je er eens op, de randen en hoeken breken heel heel snel af..

?
?
hadt ik me dat van te voren eerder bekeken, nu moet ik erg?voorzichtig? zijn mijn cases erop zetten anders als ik tegen de hoeken knal, stukje eruitUnhappy

( vanavond plaat zagen voor tegen de muur met licht vakken erin)
DjRepeat    posted on 15-11-2010 19:19
Iemand msn waarmee ik beetje over booth kan praten ? pm anders Happy, laughing Heb niet heletijd zin om op dit forum Happy, laughing
niiicola    posted on 15-11-2010 19:49
Misschien aardig of topic maar hoe moet je eigenlijk iets in laten zakken zeg maar. Dat er een stuk hout in het midden iets lager zit:

-------------------------------

| |

| ---------- |

| | | |

| | | |

| ---------- |

| |

-------------------------------

Dat middelste vakje dan 1 cm lager dan de rest.
EDIT: lay-out verneukt.. Maarja hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Gewoon.
User edit by niiicola on 15-11-2010 @ 19:50:29 (17%)
Seca    posted on 15-11-2010 21:15
Poster: LLCoolP

?
?
hadt ik me dat van te voren eerder bekeken, nu moet ik erg?voorzichtig? zijn mijn cases erop zetten anders als ik tegen de hoeken knal, stukje eruitUnhappy

( vanavond plaat zagen voor tegen de muur met licht vakken erin)

Dan kon je beter een spaanderplaat nemen.

De hoekranden afplakken ( kan je ook zo op maat laten maken en dan laten afplakken ) en je hebt een mooie plaat zonder schilderwerk. Keukens/kasten & badkamers worden bv. veel in spaanderplaat gemaakt.
DjRepeat    posted on 15-11-2010 21:18
Dat spaanderplaat is dat duur ?
Xurion    posted on 15-11-2010 21:47
Nee, heb mijn laptop/monitor stand ook van gemaakt met beugels.

This is an old Topic

No new postings for 5.079 days.
 Post CommentThat would be 169.3 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 8 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 9.529
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.759