Traktor control S4 + MacBook pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ken007    posted on 14-11-2010 02:39
Ik heb mij besloten deze twee te gaan halen nu heb ik nog enkele vraagjes: --Traktor control S4 : is het mogelijk om deze thuis ZONDER externe misxer te gebruiken en met 2 cd spelers + 1 ipod en laptop eraan en als ik op verplaatsing speel MET externe mixer te gebruiken dus enkel de control functies? --MacBook Pro: 1) Ik ben er echt niet uit welke grote: Als dj zo ik sneller 13 of 15 inch nemen en in men studio zou ik liever groter hebben natuurlijk! wie geeft mij raad? 2) Zijn voor mijn doeleinden (DJ,Producen,opnemen(logic),beetje vst's enzo) de standaard specificaties goed genoeg of zou ik dingen aanpassen? (HD snelheid? ram? ...) Alvast bedankt

What do you think about Traktor control S4 + MacBook pro ??

Vote :   

ARKEI    posted on 14-11-2010 04:13
Hallo,

Het is mogelijk om thuis zonder externe mixer te werken. Output (Cinch-cinch/Jack-jack) connectors kunnen direct in de input van je versterker of actieve monitors. Cd-spelers kan je op kanalen C en D aansluiten, mits je ook de Kontrol S4 aansluit aan je laptop + software. Faders, EQ, cue, gain kan je dan gewoon gebruiken zoals op een standaard dj-mixer + Traktor FX's in de software. Op verplaatsing kan je uiteraard het zelfde doen. Maar dan sluit je je output van de Kontrol S4 aan op een kanaal van de mixer die aanwezig is. Je Ipod kan je via je laptop aansluiten, niet direct op de Kontrol S4.

Als dj vind ik zelf mij 13'' scherm groot genoeg. Had voor mijn 13' en oude MacBook Pro 15'. Heb totaal geen last van het kleiner scherm tijdens het draaien. Dat is natuurlijk mijn menig.

Voor het producen en dergelijke kan ik je aan raden om bij je 13' MBP een 20' ? 23' breed-beeld flatscreen bij aan te kopen. De meer kost van de 17' gaat hoger liggen dan de aankoop van een extra flatscreen. Uiteindelijk is het scherm dan nog groter. Heb dit zelf ook gedaan.

Wat de specificaties betreft weet ik dat een 13'-2GH geheugen-standaard versie prima werkt (Vriend van mij werk ook op een 2GH met Logic). Heb zelf de 4GH - standaard versie met Logic. Uiteraard werk dit zeer goed. Ik gebruik ook Ableton samen met Traktor via midi-clock. En ook 'AutoCAD 2011 for Mac'. Vandaar de 4GH versie.

Mss zijn er andere op het forum die hier ook ervaring mee hebben. Die je zeker kunnen verder helpen.

Gr.
User edit by ARKEI on 14-11-2010 @ 04:19:19 (10%)
Hampsink    posted on 14-11-2010 13:49
Heb sinds vrijdag de Kontrol s4 binnen en deze bevalt zeer goed, mocht je nog twijfelen. Gewoon halen die handel! Winking my eye

Met een Mac heb ik geen ervaring, maar heb wel een 15' Sony laptop. Ik ben niet anders gewend en heb er geen spijt van.
In de winkel vond ik 16' of 17' wat te groot om zo even mee te nemen, dus besloot ik voor de 15' te gaan. 13' vond ik dan weer net iets te klein. Maar zoals gezegd, ik heb geen ervaring met een 13' laptop, dus of 'ie on the road daadwerkelijk te klein is weet ik niet.

Ik zou als ik jou was gewoon eens, indien dit mogelijk is, bij vrienden of familie langs gaan die een 15' en of 13' hebben en dan zelf te kijken wat voor JOU het fijnste werkt.
ken007    posted on 14-11-2010 21:55
Spijtig genoeg eeft de s4 slechts een itgang dus is deze NIET deftig te gebruiken met externe mixer enzo dus zal ik mij denk ik iets anders moeten zoeken!!
misschien de denon mc-6000
User edit by ken007 on 14-11-2010 @ 22:46:12 (19%)
kobuz    posted on 15-11-2010 11:56
Waarom zou je een externe mixer willen gebruiken? Koop dan het Traktor Scratch pakker (voor de audio8) en twee keer de x1. Kan je vier kanalen aansluiten op je mixer.

S4 lijkt mij overigens wel handiger. Uitgang naar de djm en verder alleen de s4 gebruiken, hoef je niet met een hoop kabels te kloten.
ken007    posted on 15-11-2010 18:09
Voor als ik bijvoorbeeld 2 cd spelers en een platenspeler gebruik?

alvast bedakt
kobuz    posted on 16-11-2010 10:28
Die kan je dus op de s4 aansluiten en door de software heen routen. Alleen op locatie lijkt het me niet handig als je alles van de djm naar jou s4 moet gaan aansluiten, wanneer je tussen twee andere dj's in draait.
ken007    posted on 16-11-2010 17:19
das waar maja alles heeft voor EN nadelen he xD
tprobleem is dat ik geen booth kan hebben als ik de s4 gebruik (speakers bij mij)
ken007    posted on 29-11-2010 23:06
nog een paar mensentips of opmerkingen voor de mbp? want deze komt volgende maand ofzo!!!!
DiVario    posted on 29-11-2010 23:07
Ik heb een macbook pro 13 inch om te draaien en vind dat eigenlijk wel voldoende.
Practise makes perfect!
Bootstrap    posted on 29-11-2010 23:11
Poster: BnA
Ik heb een macbook pro 13 inch om te draaien en vind dat eigenlijk wel voldoende.

Sinds wanneer draai je digitaal? Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
ken007    posted on 29-11-2010 23:40
nog een paar mensentips of opmerkingen voor de mbp? want deze komt volgende maand ofzo!!!!
Sandr    posted on 30-11-2010 11:17
Ik draai onderhand ook alweer een poosje Traktor op m'n macbook en als je 2 kanalen gebruikt werkt het prima.
Als je echter met 4 kanalen tegelijk gaat werken blijft er wel erg weinig ruimte over om door je muziekcollectie te scrollen. Je kan dit wel instellen dat je decks even 'verdwijnen' zodra je gaat bladeren door je collectie maar dit heeft niet echt mijn voorkeur.

Dus als je in traktor 2 kanalen gaat gebruiken is een 13 inch ruim voldoende. vind het zelfs een pluspunt dat hij lekker klein is. Je zet hem overal weg en hij springt niet zo in het oog.
Play that funky music white boy....
DiVario    posted on 30-11-2010 12:00
Poster: Bootstrap
Sinds wanneer draai je digitaal? Happy, laughing

Sinds een halfjaartje nu.
Heb platenspelers gekocht van iemand op het forum hier.

Zal dan eens mijn nieuwe booth posten Winking my eye
Practise makes perfect!

This is an old Topic

No new postings for 5.193 days.
 Post CommentThat would be 173.1 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

204 Users online: 14 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 34.684
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.901.706