Dj Booth Ontwerp!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjRepeat    posted on 13-11-2010 22:03
Ja ik heb een ontwerp gemaakt voor een booth die ik wil gaan maken! Ik ga op een oud buro een? holle laag van 15 cm op doen? (soort ophoging over het hele bureau).

Onder de gele lijn is het oude bureau en erboven dat wil ik er allemaal op gaan maken. Dat wat ik erop ga maken word dus gewoon een vierkant zonder vulling ( Met aan de voorkant een gat ). Ik doe wel een plank aan de voorkant waar de led strip tegen aan komt. En doe er dan plexiglas voor. Op de verhoging komt nog een verhoging waar ik de snoeren in kan verwerken naar de speakers en naar de stop contacten.

Zoals je hier ziet ( Het vierkante moet het draad voorstellen. En er komen ook nog 2 gaten in de hoeken bovenaan die dan naar de speakers kunnen. Alles is zelf gemaakt met Sketchup zelf de mixer ect haha was moeilijk.

Laat me horen wat je er van vind!

Dj Repeat

What do you think about Dj Booth Ontwerp! ??

Vote :   

Nood    posted on 13-11-2010 22:19
Is een mooi ontwerp dat je hebt. Ik zie dat je ervoor kiest om je monitors iets hoger te zetten, waarom maak je niet iets zodat ze op oorhoogte komen?

Ga je je bureau een andere kleur geven? Ik denk dat met een lichtere kleur de LED strip beter tot zijn recht komt.
Dat hangt waarschijnlijk ook af van de ruimte waar je je booth in zet, al ben ik geen interieurarchitecht Winking my eye

Post maar wat foto's als je bezig bent, ik ben fan van DIY :p
DjRepeat    posted on 13-11-2010 22:22
Nood
Het bureau kleurtje is nu al wel licht. Maar moet natuurlijk wel zelfde kleur hout vinden. Anders komen mijn schilders talenten er aaan te pas. Het zijn behoorlijke boxen dus die zou ik wel goed horen mischien maak de ophoging op de ophging wel hoger Winking my eye

Edit: Meer mensen met reactie ? Happy, laughing
User edit by DjRepeat on 14-11-2010 @ 09:56:38 (16%)
dJORD    posted on 14-11-2010 11:24
Ik zou de onderkant van je meubel open laten, want dan komt er ook licht onderuit (een soort neon onder de auto effect)
Xurion    posted on 14-11-2010 11:37
Dat 'gat' voor kabels is wel overdreven groot.
Vinnyo    posted on 14-11-2010 11:37
Hoe wilt je trouwens die holle ruimte maken waar de ledstrip komt?
dJORD    posted on 14-11-2010 11:48
Poster: Vinnyo
Hoe wilt je trouwens die holle ruimte maken waar de ledstrip komt?

Met een vrees, of als je deze niet tot je beschikking hebt met een boormachine en een decoupeerzaag!
DjRepeat    posted on 14-11-2010 11:51
Ja dat gas is groot klopt maar dat worden gewoon kleine gaatjes met een boor. Dat met die led strips laat ik nog wel zien ben bezig met beter ontwerp.
Daens_    posted on 14-11-2010 12:12
Wat ik zou doen is i.p.v. een gat te maken achter je dj set zou ik die ' eronder ' doen.

gewoon zo'n doorvoerdop achter je mixer.

==> ////www.djresource.eu/Imagedump/image/1128/Doorvoerdop/

Hoe kan je een afbeelding posten in dit topic?
User edit by Daens_ on 14-11-2010 @ 12:13:54 (67%)
TH3llC    posted on 14-11-2010 12:23
ziet er goed uit, met die ledstrip en alles extra's je eventueel zou willen toevoegen moet je wachten tot je ze in je handen hebt en dan op je meubel kijken hoe ze het makkelijktste geplaats worden
verder ziet het er wel goed uit.
het je veel gereedschap tot je beschikking?(frezen, vaste zaagmachines voor planken,...)
of ge je het met klein gereedschap doen?
DjRepeat    posted on 14-11-2010 12:32
ik ga t proberen met normale zagen enz geen machine's ja een boor. Moet nog wel ff kijken hoe ik alles ga vastmaken.

afbeelding plaatsen door naast die link knop dat plaatje te drukken.
mauricel89    posted on 14-11-2010 14:39
Wat voor hout ga je gebruiken aangezien je een holle ruimte wil hebben?
Ik ben zelf ook bezig met een dj booth wat best veel overeenkomsten heeft met jou ontwerp alleen heb ik er wel voor gekozen om een stevig frame binnen in de tafel te maken voor een goede ondersteuning.
Ook heb ik een rgb led strip erin verwerkt maar dan aan de boven kant van de tafel. Ik zal snel even een foto uploaden, succes ermee !
DjRepeat    posted on 14-11-2010 15:03
ok jij ook welk hout gebruik jij ? jij ook succes
mauricel89    posted on 14-11-2010 15:09
Ik heb me frame gemaakt van 5 bij 5 vuren houten balken ( beetje overdreven maar dat komt omdat ik heel veel van die balken overhad) daarop heb ik 8mm mdf gezet. Dit is dik genoeg als je wel een goede ondergrond hebt, niet bij een holle ruimte want dan zakt het in.

Ga je trouwens je booth tegen de muur zetten? Zoja, dan kan je beter je boxen gewoon tegen de muur ophangen in een schuine hoek op oorhoogte, krijg je het beste resultaat uit je boxen (ook trillingen op je tafel door de bass vermijdt je dan)
DjRepeat    posted on 14-11-2010 15:22
heb je anders msn pm maar.

ik doe t op mijn bestaande bureau
MarcoD    posted on 14-11-2010 21:13
Ik zou de monitor speakers hoger plaatsen.
Op statiefen gemonteerd op je meubel. Zie ook mijn foto's. Succes
Ywe    posted on 14-11-2010 21:26
Ziet er tof uit... dat sketchup is ook wel super, kan je mooi beeld ervan krijgen...
youngbeatsz    posted on 14-11-2010 22:15
spijtig dak ni me sketch up kan werke
DjRepeat    posted on 14-11-2010 22:30
Mischien zijn er andere programa's. Ik kan ook voor je maken als je zegt hoe en wat maar dan is het natuurlijk altijd wel iets anders dan dat jij precies wilt.
Estacy    posted on 14-11-2010 23:17
er is geen enkel ander simpeler (en gratis) programma dan sketchup. paint dan, maar das niet te vergelijken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.080 days.
 Post CommentThat would be 169.3 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 1 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 6.046
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.276