De Late Leeuw Chatcorner Deel 45! (4/42)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

feestbeest    posted on 09-11-2010 22:00
Jaja, deel 45 alweer!
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Wat is de late leeuw?
?- Het topic voor alle nuttelose chat berichten en offtopic post's

Er zijn toch een paar regels om het leuk te houden:
?
??
- Geen discriminatie.
?? - Geen gevloek.
?? - Geen sms/chat taal, ABN graag.
?? - Geen gespam/links naar webshop's.
?? -
Eerdere Late Leeuw's:

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1?
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 2
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 3
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 4
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 5
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 6
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 7
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 8
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 9
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 10
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 11
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 12
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 13
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 14
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 15
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 16
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 17
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 18?
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 19
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 20
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 21
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 22
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 23
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 24
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 25
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 26
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 27
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 28
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 29
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 30
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 31
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 32
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 33
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 34
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 39
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 40????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 41
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 42
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 43
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 44??????????????????????????????????????????????????????????????

Have fun!
??
???????????????????????????????????????????????????????????????????
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 09-11-2010 @ 22:14:36 (23%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 45! ??

Vote :   

Xurion    posted on 11-11-2010 19:41
Mag ik de behuizing van je sennheiser hebben? :P Maargoed die omhulsel is echt ****** lelijk. Ik zou er eerlijk gezegt niet mee op een podium mee staan en je sennheiser verknallen.
Bootstrap    posted on 11-11-2010 19:47
Poster: Mixt-Ape
Eeeuh, custom earplugs?

Haha, te laat Cool

@ Xurion: Nee sorry, die hou ik Cool En ik heb zelf maar de hele earcups in dat ding gebouwd, dus niks van de sennheiser uit elkaar gehaald. Alleen de cups van de hoofdband afgehaald samen met de snoeren. De sennheiser is nu op geen enkele manier verknald, ik kan hem echt binnen 10 minuten weer terugbrengen in normale staat. Haha en ja, hij is nu echt heel lelijk, maar zoals al eerder gezegd kan me dat echt niks schelen Cool

M'n maat Steven heeft nu ook een HD25 trouwens, dus als een kroegbaas mijn hp te lelijk vindt kunnen we altijd die gebruiken Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
sher    posted on 11-11-2010 19:51
haha.. net te laat...

wilde zeggen lijkt wel zo'n gamma ding tegen kabaal...

Mooi vind ik het niet.. maar neem toch aan dat een kroegbaas niks te vertellen heeft over wat jij op je hoofd hebt...?
Bootstrap    posted on 11-11-2010 19:56
Ah balen, anders had je ?10! Maar mooi is hij ook niet en dat over die kroegbaas was ook maar een geintje Cool Serieus, als je dat ding probeert ben je verbaasd over hoe goed het werkt. Donderdag ga ik hem in de Poema testen. Dikste geluid van Utrecht, dus een mooie vuurdoop Happy, laughing
Winston    posted on 11-11-2010 20:00
Ziet er lekker ouderwets uit: echte 'cans'
Tic Toc
Bootstrap    posted on 11-11-2010 20:01
Inderdaad Happy, laughing Misschien spuit ik ze nog wel een keer in een ander kleurtje als ik het oranje zat ben.
Seca    posted on 11-11-2010 20:14
Leuk idee bootstrap :D
Bootstrap    posted on 11-11-2010 20:16
Bedankt Cool En het is dus echt heel makkelijk, ik was in een half uurtje klaar terwijl ik geen boor had voor de gaatjes in de cans. Hier heb ik een vleesmes voor gebruik haha Cool

Wat ik trouwens bizar vind ik dat dit ding van ?15 beter zit, veel beter afsluit en steviger is dan heel veel normale headphones Cool Waarom is dat?
User edit by Bootstrap on 11-11-2010 @ 20:18:20 (84%)
TH3llC    posted on 11-11-2010 20:35
Poster: Bootstrap

Wat ik trouwens bizar vind ik dat dit ding van ?15 beter zit, veel beter afsluit en steviger is dan heel veel normale headphones Cool Waarom is dat?

omdat het daarvoor gemaakt is?
als je zoiets 8/10 u op je kop hebt mag het ook goed zitten..
niiicola    posted on 11-11-2010 20:37
Hoe kwam je er bij om dat ding te kopen?
Gewoon.
Seca    posted on 11-11-2010 20:37
Deze headphone komt gewoon rond je oren, met een dikke mouche. Het sluit beter af gewoon omdat deze is ontworpen voor gehoorsbescherming zoals bv aanstaande heel lawaaierige machines, steviger omdat dat ook vereist is, worden gebruikt in zware omstandigheden ( bouw etc. )

Deze is zwaar en groot, een DJ headphone heb ik liever licht en klein.
Bootstrap    posted on 11-11-2010 20:51
@ TH3llC: Waarom kan dit bij een dure DJ koptelefoon dan niet? Die zijn toch ook gemaakt om lekker te zitten voor langere tijd?

@ niiicola: Ik had een tutorial gezien op DJTT, check de vorige pagina.

@ Seca: Hij is wel een stukje zwaarder dan mijn HD25, maar hij zit zo goed op je hoofd dat je daar echt geen last van hebt. En het blijft raar dat DJ headphones vaak niet ontworpen worden op stevigheid en afsluiting, terwijl dat heel belangrijk is. Blijkbaar kost het niet veel om het goed te doen, als dit ding maar ?15 kost.
User edit by Bootstrap on 11-11-2010 @ 20:52:51 (60%)
TH3llC    posted on 11-11-2010 21:16
daar heb je ook gelijk in..
misschien heeft het iets te maken met geluidskwaliteit?
ben maar aan het gokken he..
Bootstrap    posted on 11-11-2010 21:28
Ja ik ben zelf ook benieuwd en ik weet het antwoord ook niet Happy, laughing Maar we kunnen er als DJ community best kritisch naar kijken. Blijkbaar falen heel veel ontwerpers van DJ headphones in het design. Zou dit expres zijn? Zodat headphones niet jaren meegaan maar vaak gekocht moeten worden? Lijkt me best een slimme strategie eerlijk gezegd.
TH3llC    posted on 11-11-2010 21:37
Poster: Bootstrap
Ja ik ben zelf ook benieuwd en ik weet het antwoord ook niet Happy, laughing Maar we kunnen er als DJ community best kritisch naar kijken. Blijkbaar falen heel veel ontwerpers van DJ headphones in het design. Zou dit expres zijn? Zodat headphones niet jaren meegaan maar vaak gekocht moeten worden? Lijkt me best een slimme strategie eerlijk gezegd.

zo is het helaas met bijna alles..
ik weet nog mijn 1ste gsm de nokia 3310, toen mijn huidige gsm stuk was heb ik pakte ik die 3310 en hij werkte nog perfect!(ik schat dat die gsm rond de 10jaar was)
de gsm's die nu gemaakt worden zijn gemaakt om een jaar of 2 mee te gaan.
als fabricant is dit natuurlijk goed gezien, hij werkoopt veel meer..
Bootstrap    posted on 11-11-2010 21:42
Ja precies, lijkt me ook een redelijk logische verklaring voor de hoeveelheid slechte headphones op de markt. Ik zeg niet dat alle headphones slecht zijn, maar vaak kan het zonder (veel) extra productiekosten een stuk beter. We zouden er een leuk onderzoek naar kunnen doen Happy, laughing
EleMentcp    posted on 11-11-2010 21:42
3310Cool had de opvolger de 3410 kon je echt alles mee doen en het blijft heel!:P zelfs douchebuurt overleeft en val van een flatgebouw
Seca    posted on 11-11-2010 21:51
Poster: TH3llC

zo is het helaas met bijna alles..
ik weet nog mijn 1ste gsm de nokia 3310, toen mijn huidige gsm stuk was heb ik pakte ik die 3310 en hij werkte nog perfect!(ik schat dat die gsm rond de 10jaar was)
de gsm's die nu gemaakt worden zijn gemaakt om een jaar of 2 mee te gaan.
als fabricant is dit natuurlijk goed gezien, hij werkoopt veel meer..

Dat is het principe van 'Het oude materiaal van vroeger?krijgt ge nooit kapot, dat is nog steeds het beste!'
Zo is bv. mijn Rodec mengpaneel dat nu zo een 35 jaar oud is nog steeds in perfect werkende staat, ik verwacht dat niet van mijn Ecler EVO5 of iemands DJM800 bv. dat die het na 35 jaar nog uitstekend zal doen, dit weet je natuurlijk nooit, maar toch.

Tegenwoordig word er bijna 'alles' in massaproductie gemaakt, allemaal seriewerk dus. Ik denk dat zo ook de kwaliteit achteruit gaat. Er worden tegenwoordig ook vele goedkopere onderdelen in gestoken.
User edit by Seca on 11-11-2010 @ 21:55:32 (28%)
Sjoewe    posted on 11-11-2010 21:59
Poster: Joep
Z Ik lees dat dat normaal is?

Leg er maar eens een normale plaat op en zet je speakers uit. Dan hoor je ook heel zachtjes de muziek die op de plaat staat resoneren vanaf de naald. Maar op tijdcode platen staat alleen een piepsignaal, dus dat is wat je hoort.
TH3llC    posted on 11-11-2010 22:10
Poster: EleMentcp
3310Cool had de opvolger de 3410 kon je echt alles mee doen en het blijft heel!:P zelfs douchebuurt overleeft en val van een flatgebouw

ik heb ook nog zo een gsm van coca-cola gehad, die je toen kun winnen(weet niet of dit ook in nederland was)
daarmee ben ik eens gaan zwemmen en 2 weken later ging hij waar en hij zag er terug nieuw uit^^
Seca    posted on 11-11-2010 22:27
Ik heb nog ne 3310 en ne coca-cola van het merk bosch liggen, die gooi'k toch ook ni weg zenne! :P Stel da menne gsm ff kapot is neem'k gelijk menne 3310, die werkt toch nog Happy, laughing
Het spijtige is wel dat een jaartje geleden de batterij van die coca cola gsm nog maar een kwartiertje mee ging na volledig opgeladen te zijn, en ondertussen krijg ik hem niet meer aangezet, heeft wel zijn beste tijd gehad ook Winking my eye

@TH3LLC hoe is't met de DJM 400?die'k u ooit is verkocht heb? Happy, laughing
User edit by Seca on 11-11-2010 @ 22:29:18 (19%)
TH3llC    posted on 11-11-2010 22:38
Poster: Seca
Ik heb nog ne 3310 en ne coca-cola van het merk bosch liggen, die gooi'k toch ook ni weg zenne! :P Stel da menne gsm ff kapot is neem'k gelijk menne 3310, die werkt toch nog Happy, laughing
Het spijtige is wel dat een jaartje geleden de batterij van die coca cola gsm nog maar een kwartiertje mee ging na volledig opgeladen te zijn, en ondertussen krijg ik hem niet meer aangezet, heeft wel zijn beste tijd gehad ook Winking my eye

@TH3LLC hoe is't met de DJM 400?die'k u ooit is verkocht heb? Happy, laughing

goedgoed, de dag na ik hem was komen halen begint een fader op mijn vorige mixer te kraken^^
werkt nogaltijd perfectCool
maar ga binnen een paar maande wel uitkijken voor een nieuwe mixer
Ziax    posted on 11-11-2010 22:55
bij koptelefoons komt er toch een pak meer research en development aan te pas denk ik.
ook de speakers moeten ontworpen, volgens een bepaalde kwaliteit (hoe hoog is afh van de producent) worden. Design, onderzoek naar slijtage kabels (hoeveel HP zijn er niet die op een scharnierpunt na enig gebruik slecht contact geven) ...
Ik wil daarom niet zeggen dat het een verschil van 15 tot 150e waard is maar er zit wel iets in Winking my eye

+ bij HP zit een pak meer marketing ook, reclame, mooie doos, hoesjes..? en misschien zelfs een kleinere markt (zijn er niet veel meer mensen in de bouw die zoiets kopen (wereldwijd) dan HP (dan zeker de modellen rond 150?)
Bootstrap    posted on 11-11-2010 23:01
Ja ik snap natuurlijk dat er veel meer kosten gaan zitten in het ontwikkelen van de drivers etc. Maar dat laat ik hier buiten beschouwing. Ik probeer nu te achterhalen hoe het komt dat het structurele design (het 'frame' so to speak) vaak niet goed is ontworpen bij headphones.
Estacy    posted on 11-11-2010 23:19
de problemen die jullie hier noemen (zwakke constructie, slechte drivers en afsluiting etc) heb ik totaal geen last van.
mn Technics RP-DJ1210 is built to last zoals elk product van technics (op de rp-dh na dan, die gaat meestal net iets sneller kapot dan een rp-dj) dus een goede headphone, het kan wel!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

70 Users online: 28 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 8.663
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.680.761