Led devil via DMX aan en uit zetten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrwhoopie    posted on 09-11-2010 21:28
ik wil mijn setup wat makkelijker maken als dat kan, ik heb 2 T-bars waar mijn parren ophangen,nu komt er bij elke baar een Led devil bij,de leddevils hingen vroeger via dmx aan elkaar maar nu zou ik het dus anders willen doen als lichtsturing heb ik een LM430 en deze bediend perfect de parren dat is geen probleem, maar nu wil ik dus via die knopjes 5,6,7,8 de ledparren aan en uitzetten en dat ze dan gewoon op de muziek meegaan, maar hoe moet ik die dipswitchen dan zetten? Ik vind helaas niets op het net...

What do you think about Led devil via DMX aan en uit zetten ??

Vote :   

DJXplore    posted on 09-11-2010 22:08
De knoppen van die lm 430 worden bediend door zoals je zegt 5.6.7.8 dus al je wilt zet je gewoon je 2 leddevils op kanaal 5 bv en dat is dipswitch 1 omhoog en dipswitch 3. Als je een volledige tabel wilt download gewoon op de site van beglec?de manual van de?led devil.En als je dipswitch 10 op on zet denk ik werk je op 1 dmx kanaal dus aan/uit.
User edit by DJXplore on 10-11-2010 @ 00:53:56 (27%)
timmy90    posted on 09-11-2010 22:25
heb je je led devils al?
mrwhoopie    posted on 10-11-2010 00:45
Ja al een jaar ofzo,maar met dipswitch 1 en 3 gebeurt er dus nietsConfusedrare dingen zo dmx :p
Tomazos    posted on 10-11-2010 03:46
ik kan je wel even helpen, door een bepaald adres te krijgen moet je dipswitches bij elkaar optellen,

dipsw - dmx adres
1=1
2=2
3=4
4=8
5=16
6=32
7=64
8=128
9=256
10=512

dus als jij dmx adres 5 wilt, zet je dipswitch 1+3 aan, bij dmx adr 6 dipswitch 2+3 dmx adres 260 is dipswitch 9 en 3
staat bij de dipswitch vaak een pijltje met welke kant 'on/aan' is. de rest allemaal (naar beneden) uitzetten

wat je kan doen is een SWITCHPACK ertussen hangen, werkt als een Dimmerpack, maar dan is het gewoon aan of uit, en kan je niet dimmen (daar gaan apparaten stuk van), en daar je led effecten aan hangen, Licht tafltje op de switchpack, en je kan elk apparaat van afstand aan en uit zetten.

en dan even uitzoeken of jou led effect van afstand de opdracht kan krijgen om met de muziek mee te doen (SOMS kan dit via dmx). vaak kan het niet via DMX, omdat DMX juist bedoeld is om je apparaten te sturen, en niet om op de muziek mee te gaan doen

vaak staat het wel in de manual,
bij LED parren is het vaak zo dat als je GEEN dmx aansluit, en dan dipswitch 10 of 9 of 8 aanzet, je verschillende modus kan aktiveren, bijv Muziek, Dimmen, Color change etc,? het draai knopje ernaast is dan voor de muziek sterkte gevoeligheid, of de snelheid van het 'color changen'

WEL is het mooier om alleen de parren aan elkaar te linken, dat ze allemaal hetzelfde doen op de muziek, anders word het 1 grote chaos disco bende.. dan maak je 1 'master' en de rest 'slave' (Master/meester geeft de opdracht, de Slave/slaaf volgt de opdracht) (net als vroeger).?? hoe je master slave instelt moet je even opzoeken in de gebruiks aanwijzing, dit verschilt per apparaat namelijk

maar aan/uit zetten door de stroom erop te zetten of eraf te halen, kan dus via zo'n switch pack, en anders gaan alle opties via dmx, en dat moet je even opzoeken in de gebruiks aanwijzing of het mogelijk is om ze via DMX uit te zetten (dat kan) maar of het ook mogelijk is om ze via DMX in een muziek stand te zetten... dat is vaak niet mogelijk

ik kan compete (grote) lichtshows bouwen/programeren (deed het jaren voor een licht bedrijf dat werd ingeschakeld door ID&T/Qdance) nu nogsteeds voor discotheken die wat aan willen leggen, en dan soms echt bizar grote/ingewikkelde installaties, dus ik denk dat we er snel uitzijn met jou probleem Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 10-11-2010 @ 03:52:39 (49%)
niiicola    posted on 10-11-2010 07:29
Voor de dipswitches (als je lui bent):
http://www.theatrix.net/main/dip.htm
Gewoon.
mrwhoopie    posted on 10-11-2010 13:57
de parren werken uiteraard al mooi samen,maar de led devils doen niet mee achter de LM,dan zal ik indd een switchpak moeten kopen,maar dan doe ik nog even door zoals ik het nu deed,want nu ois he gewoon extra dmx dat ik moet leggen tussen de 2 devils,daar kan ik nog net mee leven...

bedankt alvast Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.178 days.
 Post CommentThat would be 172.6 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

212 Users online: 17 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 33.361
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.527.992