ik kan je wel even helpen, door een bepaald adres te krijgen moet je dipswitches bij elkaar optellen,
dipsw - dmx adres
1=1
2=2
3=4
4=8
5=16
6=32
7=64
8=128
9=256
10=512
dus als jij dmx adres 5 wilt, zet je dipswitch 1+3 aan, bij dmx adr 6 dipswitch 2+3 dmx adres 260 is dipswitch 9 en 3
staat bij de dipswitch vaak een pijltje met welke kant 'on/aan' is. de rest allemaal (naar beneden) uitzetten
wat je kan doen is een SWITCHPACK ertussen hangen, werkt als een Dimmerpack, maar dan is het gewoon aan of uit, en kan je niet dimmen (daar gaan apparaten stuk van), en daar je led effecten aan hangen, Licht tafltje op de switchpack, en je kan elk apparaat van afstand aan en uit zetten.
en dan even uitzoeken of jou led effect van afstand de opdracht kan krijgen om met de muziek mee te doen (SOMS kan dit via dmx). vaak kan het niet via DMX, omdat DMX juist bedoeld is om je apparaten te sturen, en niet om op de muziek mee te gaan doen
vaak staat het wel in de manual,
bij LED parren is het vaak zo dat als je GEEN dmx aansluit, en dan dipswitch 10 of 9 of 8 aanzet, je verschillende modus kan aktiveren, bijv Muziek, Dimmen, Color change etc,? het draai knopje ernaast is dan voor de muziek sterkte gevoeligheid, of de snelheid van het 'color changen'
WEL is het mooier om alleen de parren aan elkaar te linken, dat ze allemaal hetzelfde doen op de muziek, anders word het 1 grote chaos disco bende.. dan maak je 1 'master' en de rest 'slave' (Master/meester geeft de opdracht, de Slave/slaaf volgt de opdracht)
(net als vroeger).?? hoe je master slave instelt moet je even opzoeken in de gebruiks aanwijzing, dit verschilt per apparaat namelijk
maar aan/uit zetten door de stroom erop te zetten of eraf te halen, kan dus via zo'n switch pack, en anders gaan alle opties via dmx, en dat moet je even opzoeken in de gebruiks aanwijzing of het mogelijk is om ze via DMX uit te zetten (dat kan) maar of het ook mogelijk is om ze via DMX in een muziek stand te zetten... dat is vaak niet mogelijk
ik kan compete (grote) lichtshows bouwen/programeren (deed het jaren voor een licht bedrijf dat werd ingeschakeld door ID&T/Qdance) nu nogsteeds voor discotheken die wat aan willen leggen, en dan soms echt bizar grote/ingewikkelde installaties, dus ik denk dat we er snel uitzijn met jou probleem