turntable's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjRepeat    posted on 09-11-2010 17:24
wat heb je nou precies aan turntable's als je cd kan ? en kunnen die ook op mp3. mischien domme vraag maar ik zie er veel op mrktplaats

What do you think about turntable's ??

Vote :   

Ziax    posted on 09-11-2010 17:26
misschien eventjes deftig Nederlands proberen schrijven zodat we begrijpen wat je bedoelt? :s
DjRepeat    posted on 09-11-2010 17:31
ok haha. wat heb je nou precies aan turntable's als je ook gewoon pioneer cdj kan kopen met meer functies?
moet je persee platen hebben ervoor of kan het ook via de pc erin slepen mp3 dus

beter ? :p
Rusafli    posted on 09-11-2010 17:37
Ik heb nog erg veel platen, zoals meerdere met mij hier, en die passen niet in een cd speler. Happy, laughing

Verder is een turntable gevoel weer net even anders als cd's. Ieder zijn voorkeur dus.

Daarnaast kunnen de platendraaiers ook gewoon met de tijd mee middels time-code. (dan behoud je nog een beetje het oude platenspeler gevoel, maar kun je toch mp3's afspelen.

Platen worden overigens ook nog steeds uitgebracht (niet alles meer helaas).
Het is wel wat lastiger zoeken naar platen en wat kostbaarder , maar ze zijn er nog.

Ik vind een turntable heerlijk werken. Maar zoals gemeld. Ieder zijn voorkeur.
Joep    posted on 09-11-2010 17:38
Je kunt alleen met MP3 werken als je timecode vinyl gaat gebruiken i.c.m. speciale software die timecode ondersteunt.
EDIT: ik was weer eens te laat...
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 09-11-2010 @ 17:38:30 (29%)
p-wee    posted on 09-11-2010 17:40
idd,

er zijn nog mensen (like me!) die graag vinyl spinnen!! tja dan heb je toch n paar turntables nodig he. kan het wel zijn dat men tegenwoordig veel cd's gebruikt, neemt niet weg dat vinyl ook heel goed kan en dat er nog mensen zijn die hier van houden.

ik vind het heerlijk, lekker oldschool, geen toestanden, gewoon lekker je plaatjes spinnen!
DjRepeat    posted on 09-11-2010 17:42
ok maar er zijn ook mensen die cd en turntable's hebben of is dat normaal ?
Rusafli    posted on 09-11-2010 17:46
Er zijn er genoeg die beiden hebben, maar ook genoeg die alleen een cd speler hebben of alleen een turntable, of alleen een pc.

En sommigen hebben gewoon alles staan. Kijk maar naar de booths op djr.

Het is maar wat je zelf fijn vind. Daar is gelukkig geen regel voor. haha
User edit by Rusafli on 09-11-2010 @ 17:48:01 (18%)
Estacy    posted on 09-11-2010 17:53
Poster: p-wee
idd,

er zijn nog mensen (like me!) die graag vinyl spinnen!! tja dan heb je toch n paar turntables nodig he. kan het wel zijn dat men tegenwoordig veel cd's gebruikt, neemt niet weg dat vinyl ook heel goed kan en dat er nog mensen zijn die hier van houden.

ik vind het heerlijk, lekker oldschool, geen toestanden, gewoon lekker je plaatjes spinnen!

idd. bovendien, vindt ik persoonlijk turntables 'the real deal' niks geen BPM counters of effectjes. een pitch control meer niet. vinyl is bovendien veel meer fysiek, je hebt echt 'muziek' in je hand; de muziek staat in de groeven op de plaat. je hebt meer feeling met de muziek en tis allemaal veel intiemer. ook platen zelf vindt ik mooier, veel mooier dan een mp3'tje op je computer
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
p-wee    posted on 09-11-2010 18:07
Poster: Estacy

idd. bovendien, vindt ik persoonlijk turntables 'the real deal' niks geen BPM counters of effectjes. een pitch control meer niet. vinyl is bovendien veel meer fysiek, je hebt echt 'muziek' in je hand; de muziek staat in de groeven op de plaat. je hebt meer feeling met de muziek en tis allemaal veel intiemer. ook platen zelf vindt ik mooier, veel mooier dan een mp3'tje op je computer

well said!
DjRepeat    posted on 09-11-2010 18:13
naja ik weet niet of t fijn is

This is an old Topic

No new postings for 5.208 days.
 Post CommentThat would be 173.6 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 36 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 19.983
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.998