Traktor verdacht goedkoop nu? Of niet? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Darryl765    posted on 06-11-2010 17:56
Beste mensen,

Native Instruments is nu wel heel erg aan het stunten met zijn prijzen. Hun Traktor paketten verkopen ze nu met 50% korting! Zo is het Traktor Scratch Pro pakket nu voor maar ?300,- te krijgen en het Traktor Scratch Duo pakket voor maar ?175,-..

Betekent dit dat er een nieuwe versie aankomt? Er zijn echter wel rumoeren dat Native Instruments hun Traktor software willen updaten met de software van de S4-controller. Ook werd er beweerd dat misschien de Audio 8 DJ wordt geupgrade. Maar al deze informatie is afkomstig van onbetrouwbare bronnen.

Wat denken jullie? Is dit gewoon een promotiestunt of zijn ze daadwerkelijk bezig hun voorraden te 'legen'? Misschien hebben jullie ook wel betrouwbare informatie!

Ik hoor het graag, maar ik denk dat andere forumleden hier ook wel geinteresseerd in zijn.

[NAMM 2011 komt er ook weer aan, misschien komt NI echt met iets nieuws.]
User edit by Darryl765 on 06-11-2010 @ 17:57:49 (4%)

What do you think about Traktor verdacht goedkoop nu? Of niet? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 16-11-2010 10:37
wie niet waagd, blijft....
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dj_h2o    posted on 16-11-2010 18:17
in de s2 en in soundstation vertelde ze mij dat.
kben eigenlijk wel benieuwd, maar waarschijnlijk gaat die niet al te goedkoop zijn maar we zien wel :d
stefanmplayer    posted on 16-11-2010 22:18
Ik heb in ieder geval even gebruik gemaakt van deze actie:
zou iemand mij een controller kunnen aanraden voor traktor om naast mijn cdj-400's te gebruiken om de effecten etc te bedienen?
(liefst HID en niet zelf midi mappen ben nogal eens onhandig met PC's)
dJORD    posted on 16-11-2010 22:24
Poster: Tekhead

en wie wint krijgt een ...??
User edit by dJORD on 16-11-2010 @ 22:24:58 (2%)
dj_h2o    posted on 16-11-2010 22:31
Poster: stefanmplayer
Ik heb in ieder geval even gebruik gemaakt van deze actie:
zou iemand mij een controller kunnen aanraden voor traktor om naast mijn cdj-400's te gebruiken om de effecten etc te bedienen?
(liefst HID en niet zelf midi mappen ben nogal eens onhandig met PC's)

de x1 echt een zalig ding
Dolivieira    posted on 16-11-2010 22:35
Poster: kobuz

Die cd zit in een doos met een gebruiksaanwijzing en een key erin voor de software. Dat kost wel wat meer dan 1 cent gok ik. Zeker als ze dat nog voor een mooie prijs kunnen verkopen gaan ze dat natuurlijk niet weg gooien. Verder zorgen ze er met deze actie voor dat een hoop mensen aan de Traktor gaan die dan anders misschien niet zouden doen. Erg slim als je het mij vraagt, is toch weer een groter klantenbestand, waarvan uiteindelijk toch wel een groot deel de upgrade koopt.

Precies wat ik bedoelde

Poster: dj_h2o

de x1 echt een zalig ding

Ja de X1 is ideaal hoef je niet te mappen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 16-11-2010 22:46
Ik vindt het sowiezo een drempel als er eerst moet worden gemapped.

DJ's hebben al geen zin om eerst de manual te lezen als ze hun cd decks uitpakken. Laat staan dat je eerst een paar dagen moet klooien om uit te vogelen hoe je alles netjes mapped.
Tic Toc
kobuz    posted on 16-11-2010 23:34
Dat is inderdaad wel een nadeel van veel producten in het digitale dj gebeuren: het is niet meer zo maar ff 'twee tullepies erin, plaatje erop (cdtje erin) en gaan.'

Maar zoals gezegd: de x1. Superfijne controller, plug and play, vrijwel alles wat je nodig hebt om je fx, loops en cue-points mee te bedienen voor twee decks.
Winston    posted on 17-11-2010 00:19
Voor een ieder dus het advies om van? nu af alleen naar plug 'n play controllers te kijken.

En heeft iemand een lijste met de specs voor de laptop/pc? Want ook laptop/pc moet je eigenlijk net zo zorgvuldig kiezen als je controller. Daarmee wordt immers je muziek mee afgespeeld en gemixed.
Tic Toc
User edit by Winston on 17-11-2010 @ 00:20:01 (6%)
kobuz    posted on 17-11-2010 09:34
Als je geen risico wilt lopen koop je een mac. Vind het niet leuk om te zeggen, maar sinds ik er zelf een heb ben ik om. En alleen kijken naar plug n play controllers is ook wel een beetje overdreven. Met de meeste controllers ben je ook zo aan de slag. Daarnaast is het alleen maar handig als je wat meer moeite moet doen en leert hoe het mappen in elkaar steekt, want dat is toch ook een van de handigere dingen van digitaal: je kan alles naar wens aanpassen.
Winston    posted on 17-11-2010 19:37
Nee, is toch veel gemakkelijker als het plug 'n' play is.

Net zoals bij CDJ's eerst zonder manual te lezen aan de slag en later de manual dornemen om te achterhalen hoe bepaalde dingen werken.

Dus plug 'n play midi en later pas de manual lezen en proberen mapping te customizen.

In elk geval niet zoveel problemen als je wil starten en testen, zoals nu te zien zijn op de frontpage: krakende traktor, golvende sound, piepjes, etc.
Tic Toc
User edit by Winston on 17-11-2010 @ 19:38:02 (2%)
kobuz    posted on 17-11-2010 21:11
Tja, tis maar net wat je leuk vind natuurlijk. Zo ben ik fan van traktor geworden dmv het mappen van een korg nanokontrol en een hercules geluidskaartje. Avondje klooien en het ging prima, maar ik had me dan ook goed in gelezen en ging niet voor elke scheet een topic openen op fora Winking my eye. Maar ben het met je eens dat wanneer je niet zo handig bent met computers dat je beter voor plug n play kan gaan.
Sebasz    posted on 17-11-2010 21:18
Poster: Tekhead

Moet een taalcursus Nederlands? :p
Dolivieira    posted on 17-11-2010 21:47
Poster: kobuz
Tja, tis maar net wat je leuk vind natuurlijk. Zo ben ik fan van traktor geworden dmv het mappen van een korg nanokontrol en een hercules geluidskaartje. Avondje klooien en het ging prima, maar ik had me dan ook goed in gelezen en ging niet voor elke scheet een topic openen op fora Winking my eye. Maar ben het met je eens dat wanneer je niet zo handig bent met computers dat je beter voor plug n play kan gaan.

Ik ben wel handig met computers maar ik kom nu al tijd te kort. Draaien, Werken, Mijn Kids,?Familie, Mijn Huishouden, Boekhouding enz enz. Ik wil ook nog tijd hebben?om te produceren . dan liever niet mappen. Daar ben je zo een dag mee zoet. Maar goed ieder zijn ding. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Rusafli    posted on 17-11-2010 22:08
Dat mappen kost niet zoveel tijd. Ik heb twee xone 1d's compleet naar mijn persoonlijke voorkeur binnen 3 kwartier aan traktor gemapped.Ik had dit nog nooit gedaan. Maar ben gelukkig wel handig met de pc.

This is an old Topic

No new postings for 5.206 days.
 Post CommentThat would be 173.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

211 Users online: 25 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 29.914
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.896.936