DJ Monitor set(bedroom) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wolf    posted on 01-11-2010 16:36
Ik heb nu de boxen en versterker van mijn stereo,
die niet zo van goede geluidskwalitiet zijn om te draaien.
Ik ben daarom van plan om een monitor set te kopen voor op mijn kamer.
Mijn budget is max 300 euro. En ik dacht aan een setje van actieve luidsprekers.
Wat zouden jullie aanraden om te kopen?

mvg,
Wolf

What do you think about DJ Monitor set(bedroom) ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 01-11-2010 16:55
check.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Xtremer    posted on 01-11-2010 16:58
Hidden message gelieve alleen te gebruiken als het om URL's gaat van mixtapes of download links.
Dit soort dingen zijn niet nodig!

Ontopic:
Ik kan je een set KRK RP-6G2 monitoren aanraden. Cortex iKey monitoren zijn ook leuke dingen. Spaar je even door dat zou ik gaan voor Syrincs speakers.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 01-11-2010 @ 17:00:44 (100%)
Mixt-Ape    posted on 01-11-2010 17:05
Trap niet in die KRK-stuff, koop Yamaha monitors!
Danielvb    posted on 01-11-2010 17:08
Ik heb zelf recent de m-audio bx8a deluxe aangeschaft. Veel positieve dingen overgehoord.
Ik kan ze alleen nog niet uittesten, bax had de verkeerde net kabels erbij geleverd Cool
Dus zodra ik de goede binnen krijg (wss morgen) zal je van mij horen hoe ze bevallen Happy, laughing.
Op een belgische site, keymusic (geloof ik) zag ik ze voor 300 euro Winking my eye
kuituhh    posted on 01-11-2010 17:21
Ik heb zelf Sinn7 Diebox 5. Prima monitors zeker voor op een slaapkamer voor dj-werk
Spin that Sh!t BAM!
Xtremer    posted on 01-11-2010 17:49
Poster: Mixt-Ape

Voor bij je DJ Booth is het leuk, ga je produceren dan zou ik inderdaad verder dan KRK zoekenCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lucalicious    posted on 01-11-2010 17:52
Poster: Xtremer
Hidden message gelieve alleen te gebruiken als het om URL's gaat van mixtapes of download links.
Dit soort dingen zijn niet nodig!

Ontopic:
Ik kan je een set KRK RP-6G2 monitoren aanraden. Cortex iKey monitoren zijn ook leuke dingen. Spaar je even door dat zou ik gaan voor Syrincs speakers.

cortex ikey is idd goed, of idd krk rp5g2, 6 is denk ik iets te duur Winking my eye
Vassilli    posted on 01-11-2010 17:54

DJSHAK3S    posted on 01-11-2010 19:36
mooi setje hs50 van yamaha ofzo.
of setje i-key.
eigenlijk wat de rest ook zegt Winking my eye
Seca    posted on 01-11-2010 20:11

Groot gelijk.
Ik heb ooit eens in de winkel de KRK 6 en de Yamaha HS80M getest, ik wist direct wat kiezen.
Natuurlijk is dat in ieder ander gehoor anders.
Ynnck    posted on 01-11-2010 20:24
zelf heb ik de m-audio bx5a deluxe op mijn kamer staan !
kende het merk niet, maar was een aanrader van de verkoper. (S2000 Genk)
heb ze al uitvoerig getest en zijn echt hun ?200 waard !
heb de bx8a deluxe mogen uittesten in de winkel, gingen veel harder dan de bx5a maar was t? zwaar voor op mijn kamer. zou gewoon eens gaan kijken voor deze twee, want ik stond der ook enorm versteld?van !
User edit by Ynnck on 01-11-2010 @ 20:26:27 (19%)
main    posted on 01-11-2010 20:26
Poster: Seca

Groot gelijk.
Ik heb ooit eens in de winkel de KRK 6 en de Yamaha HS80M getest, ik wist direct wat kiezen.
Natuurlijk is dat in ieder ander gehoor anders.

mijn gehoord (en budget) ging naar de rp 5 g2, vind ik nog steeds heerlijke monitors!
wel te bedenken dat ik ervoor een logitech x-230 setje had..
Wolf    posted on 02-11-2010 12:40
Met dit alles gelezen te hebben en me wat verder verdiept te hebben in deze boxen.
Valt mijn keuze op de M-audio BX5a of te wel yamaha HS50M.
En welke van cortex ikey zijn goed? Want dat zijn wel mooie boxen.
tek-zotic    posted on 02-11-2010 12:43
Poster: Ynnck
zelf heb ik de m-audio bx5a deluxe op mijn kamer staan !
kende het merk niet, maar was een aanrader van de verkoper. (S2000 Genk)
heb ze al uitvoerig getest en zijn echt hun ?200 waard !
heb de bx8a deluxe mogen uittesten in de winkel, gingen veel harder dan de bx5a maar was t? zwaar voor op mijn kamer. zou gewoon eens gaan kijken voor deze twee, want ik stond der ook enorm versteld?van !

lol m-audio is nogtans erg bekend hoor Happy, laughing
Wolf    posted on 11-11-2010 13:08
Ga me vandaag een setje yamaha hs50m kopenHappy, laughing
Dus op deze topic mag een slotje op.
DjRepeat    posted on 11-11-2010 14:35
Misschien klink en ben ik nogal dom maar waar heb je precies een monitor voor nodig en wat is het precies
BEN BEGINEND DJ :P
Lucalicious    posted on 11-11-2010 14:43
een monitor is een ander woord voor een speaker. oftewel, hier komt je geluid uit, vrij essentieel haha Winking my eye
DjRepeat    posted on 11-11-2010 14:47
Poster: Lucalicious
een monitor is een ander woord voor een speaker. oftewel, hier komt je geluid uit, vrij essentieel haha Winking my eye

Haha ok
Ja ik weet wel was een speakers is :P
aurelienvdv    posted on 12-11-2010 12:47
is er eigenlijk veel verschil tussen merken al KRK, yamaha, genelec. is het ook goed om gewoon een grote monitor te nemen zoals een dynacord m12 of een funktion-one RM12?
Estacy    posted on 12-11-2010 15:31
tuurlijk zit daar een verschil in. een KRK is een stuk gekleurder qua geluid dan een genelec. een monitor is trouwens niet een luidspreker, maar een ding dat iets weergeeft. zoals een beeldscherm. wat een studiomonitor doet is accuraat het geluid weergeven. zo'n grote monitor wat jij bedoelt, die weergeeft het geluid van de artiest zodat die kan horen wat ie doet
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjRepeat    posted on 12-11-2010 15:34
Heb je nou eigelijk persee monitors nodig?. Kan het niet gewoon met een setje Logitec speakertjes van een dvd set of de computer? Of verschild dat qua iets (Behalve kwaliteit natuurlijk)
Mixt-Ape    posted on 12-11-2010 15:36
Dat kan idd, monitors zijn altijd beter maar om mee te beginnen maakt het niet zoveel uit,, zolang je maar een speaker bij je oor ofzo hebt, zodat je deftig kan monitoren!
DjRepeat    posted on 12-11-2010 15:38
Dat kan idd, monitors zijn altijd beter maar om mee te beginnen maakt het niet zoveel uit,, zolang je maar een speaker bij je oor ofzo hebt, zodat je deftig kan monitoren!

Hoe bedoel je deftig monitoren ?
Ik hoorde ook dat als je monitor heb dat het net als in een club later aankomt dat je het iets later hoord dan dat je het doet op je mixer. Ect is dat zo ?
Estacy    posted on 12-11-2010 15:42
met deftig monitoren wordt luisteren bedoelt. als jij kan luisteren naar wat je aan het doen bent, dan is het goed. en in de club, dan zit er vertraging tussen wat je doet en de main PA. maar daarom heb je een monitor, omdat die dichterbij staat heb je minder kabel nodig en dus is er minder vertraging
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjRepeat    posted on 12-11-2010 15:45
Maar t zou dus ook gewoon met speakertje van een pc kunnnen ?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

86 Users online: 5 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 4.914
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.951.520