www.djmeks.be
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 31-10-2010 17:32
Beste DJR's

Men dj website is eindelijk af. Heb deze volledig zelf geprogrameerd.

DJ Meks Logo

Wat staat er allemaal online? Pic's , Videos , dj setjes , bio , agenda, latest news, guestbook.
Kzou zeggen bekijk hem even en geef mij je reactie hier of op mijn website Winking my eye

Alle commentaar is welkom

www.djmeks.be

facebook page
Netlog page
User edit by Meks on 31-10-2010 @ 17:35:43 (11%)

What do you think about www.djmeks.be ??

Vote :   

specialm    posted on 01-11-2010 02:17
Mooie site aleen hij laad traag

en nee het licht niet aan me Internet / browser.
TH3llC    posted on 01-11-2010 14:35
Poster: specialm

en nee het licht niet aan me Internet / browser.

jawel..
specialm    posted on 01-11-2010 14:58
Poster: TH3llC

jawel..

ja nu wel :P komt vanwegen kl*te upc die zijn bezig hier.
jannickv    posted on 01-11-2010 15:38

jawel..

niet helemaal correct.... bv.: de website achtergrond is 1 grote afbeelding... dat heeft wat tijd nodig voor te laden ed
Limb-Girdle    posted on 01-11-2010 18:08
Geen onaardige site, leuke kleurencombinatie en toffe lightbox effecten op je site. Wel heb ik een aantal puntjes die mij opvallen of anders had gedaan:

• Waarom zit er een login systeem op je website? Is de bedoeling van je website meer dan informatief? Zo niet, dan zou ik het login schermpje gewoon lekker weglaten.
  • De achtergrond. Ik zie dat het een .bmp formaat is, wat voor sommige browsers problemen kan opleveren. Je kunt beter een .png of .jpg extensie gebruiken Winking my eye. Ook zou ik de grote van je achtergrond reduceren (nu is het bijna 3000 kb groot). Het is beter om dit ongeveer max. 300 kb te maken. Download hier een 444 kb .png versie van je achtergrond.
  • Een gastenboek op een dj website is voor mij not done. Een gastenboek stamt uit het jaar 2000 - en heeft geen toegevoegde functie voor je website, vind ik.
  • Voeg eventuele sociale netwerken toe aan je site, zoals Hyves, Facebook, Myspace, etc.
  • Ook vindt W3 Validator nog wat fouten in je pagina's.
  • Zet op je contactpagina een emailadres waarnaar bezoekers kunnen e-mailen - niet alleen een textbox. Er zijn veel mensen die er een hekel aan hebben om een textbox op een website in te vullen, ze sturen veel liever een mail met hun eigen programma.
  • Zet er naast je meta keywords ook een meta description neer, zo scoor je hoger in de google-indexaties.
  • Als laatste zou ik het menu kopje 'bookings' veranderen in 'contact'.
Succes met je site!

Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 01-11-2010 @ 18:20:04 (65%)
TH3llC    posted on 01-11-2010 18:45
Poster: jannickv

niet helemaal correct.... bv.: de website achtergrond is 1 grote afbeelding... dat heeft wat tijd nodig voor te laden ed

het er geen last van, hij springt ook niet direct open maar duurt ook niet te lang
Esmee    posted on 01-11-2010 18:50
Zelfs ik met mijn supertrage internet had na een paar sec de site gewoon mooi in beeld.
Bij je biografie staat op 1 van de laatste zinnetjes his fist gig, ik neem aan dat dat first? moet zijn.
jannickv    posted on 01-11-2010 18:59

het er geen last van, hij springt ook niet direct open maar duurt ook niet te lang

Het is gewoon dat je geen 3mb grote afbeelding als achtergrond moet gaan gebruiken op een website.
Als ik dat doe op school gaan ze mij er ook op wijzen.
Milo    posted on 01-11-2010 19:26
Hmmm, eerlijk gezegt vind ik het een rommeltje.

Lay-Out
- Verschillende soorten lettertypes
- Weinig margin tussen buttons
- Login formulier past totaal niet bij derest

Code
- Errors in je html (zie limbgirdle)
- Inline styles, (check het formulier)
- Menu maak je niet zo maar wel zo
- Wel eens naar de include functie van php gekeken?
- Waar zijn de meta tags
- Vreemde class namen, colertitle1, colertitle2? probeer duidelijk te zijn als:? green_font_12 of iets dergelijks, zal later makkelijker zijn.
- Je gastenboek is een beetje F5 gevoelig :$...

Gr, Milo

PS: Succes met het verbeteren van de puntjes Winking my eye!
User edit by Milo on 01-11-2010 @ 19:31:15 (100%)
Meks    posted on 02-11-2010 10:14
thnx voor alle tips , tis men eerste website. Dus kan nog van alles leren.

@LimbGirdle?
De login is er omdat ik zo online mijn website kan aanpassen (php)
Voorlopig kan ik daarmee men guestbook, agenda, shoutbox?aanpassen.
Maar in de toekomst?is het de bedoeling dat ik ook pic's en zo voort kan oploaden.

Oorsprongeklijk was deze website een opdracht voor school. Vandaar deze een guestbook bevat.

Kwist ook dat W3 validator nog een aantal foutmeldingen gaf en zal daar zeker naar kijken.

Bedankt voor al jullie moeite Winking my eye

@milo

Idd die f5? kan verveelend zijn xp. Dat hebben we niet gezien in school. Weet je waar ik een oplossing kan vindn (site of zo).

User edit by Meks on 02-11-2010 @ 10:19:38 (27%)
Xtremer    posted on 02-11-2010 10:52
Je wilt dus met een eigen CMS aan de gang kunnen. Waarom begin je niet met Wordpress?
Zeer gemakkelijk aan te passen en ziet er goed uitSmile.

Over je lay-out:
Het is allemaal wat simpel, hier en daar een gradient en je achtergrond is zoals hierboven al gezegd irritant qua laden.
Verder zou ik wat doen qua fonts. Het is zeker niet de lelijkste site, maar mag beter (gelukkig gebruik je geen Comic SansCool).

De code:
- Er worden HTML errors weergeven, waaronder &nbsp.
Dit heeft te maken met een stukje in je HEAD.
Het volgende zou helemaal bovenin de HEAD thuis horen:

<html xmlns='http://www.w3.org/1999/xhtml' xml:lang='nl' lang='nl'>
<head>
<meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=utf-8' />

- Ook ontbreken er META tags, deze zijn nodig voor het indexeren van jou website door zoekmachine bots. Je kunt ze zelf schrijven of laten genereren door http://www.metatags.nl/

- Je gebruikt bij je colortitels ID's. Dit geeft ook fouten. Ik raad je aan niet gebruik te maken van ID's, maar van Classes. #colortitel2 dus aanpassen naar .colortitel2 en div id= naar div class=.
Even een korte uitleg: ID's bestaan meestal maar 1 keer, classes mag je meerdere keren gebruiken.
Voorbeeld: je container, waar alles in staat kun je een ID gebruiken, dit omdat hij maar 1 keer bestaat.

Tips:
- Houd het login paneel van je website voor jezelf. Plaats eventueel een link in je footer naast Webmaster:info@djmeks.be met Admin Login.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 02-11-2010 @ 10:53:09 (9%)

This is an old Topic

No new postings for 5.249 days.
 Post CommentThat would be 175 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 54 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 16.879
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.126.397