Beginnen met je muziekcollectie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hoeike8819    posted on 20-10-2010 09:35
Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier op het forum.
Enige tijd geleden heb ik mijn apparatuur aangeschaft en ben ik gaan experimenteren met mijn set.

Echter heb ik nog geen muziekdatabase. Om echter een ruime keuze te hebben ben ik op zoek naar mensen die House en Club House draaien en die hun muziek in een lijst hebben staan zodat ik die lijst kan gebruiken als opstap naar meer.

Uiteraard volg ik alle hitlijsten, maar dit is tot op heden nog te weinig om een echte goede database met muziek samen te stellen.

Wie o wie kan mij helpen aan een lijst (in word of excel) met titels.

What do you think about Beginnen met je muziekcollectie ??

Vote :   

dj-zero    posted on 20-10-2010 09:52
Kijk eens op www.dance-tunes.com :D
Hier staan allerlei muziek stijlen voor dj's en je hebt per stijl ook nog verschillende categorieen, zoals de top 100 en de 100 nieuwste tracks....
Hier kun je dus ook meteen de tracks kopen en hoef je niet zo lang te zoekenWinking my eye
Mocht je er niet voor willen betalen kun je de site natuurlijk ook, zoals je bedoeling is als lijst van titels gebruiken....
Hoop dat je hier iets aan hebt??
Awave    posted on 20-10-2010 09:54
Ook www.beatport.com??? of www.beatjunks.com die linkt naar junksforum.com? zijn zeer handige sites om achter nieuwe tunes of juist oude te komen. Zoek bij beatport bijvoorbeeld eens op artiest en je krijgt een handige overview. Beatjunks houdt je up to date met lekkere mashups of bootlegs. Ook bij beatjunks kun je bij classics kijken en er is een topic met House Classics tot en met 2008. Heel veel nummers!

Veel succes!

~Awave
Hoeike8819    posted on 20-10-2010 09:54
Dance Tunes .com gebruik ik idd al.
Het probleem is dat ik ook wat meer oudere muziek in mijn collectie wil hebben.
Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand met een lijst met nummers.

Ik ben idd nu al bezig met de top 100 enz uit Dance Tunes te kopen en downloaden.
Estacy    posted on 20-10-2010 15:46
ga es een keertje uit. bezoek wat feestjes. hoor je vanzelf wel wat classics die je moet hebben. Ik kan niet genoeg stressen hoe belangrijk je muziek collectie is. Je muziek is belangrijker dan je gear, dit willen veel mensen nog wel vergeten. Neem ook zeker de tijd voor je collectie. Meer is NIET beter.
maargoed, neem de tijd, ga eens uit, bekijk oude hitlijstjes en doe gigantisch veel research. dan komen de titels die je moet hebben vanzelf bovendrijven. keten jezelf ook niet vast aan ??n download site. Dance Tunes heeft ook niet alles, en hoe meer bronnen je hebt, hoe uitgebreider je keus is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 20-10-2010 18:26
Als je bewondering hebt voor 1 of meer beroemde DJ's kun je hun tracklists zoeken op internet. Ik denk niet dat DJ's je gewoon hun lijst zullen geven. En ik zelf heb helemaal geen lijsten, want ik draai met cd. En ik vraag me af waarom je oude tracks wil. House/club draai je toch liever het nieuwste, wat nog niemand anders draait. Er loopt net een topic dat een ieder hetzelfde draait, omdat ook het publiek hetzelfde wil horen. En dat je dan moeilijk aan de bak komt als je geen gevestigde naam hebt.
Tic Toc
Awave    posted on 20-10-2010 19:34
Top 100 Classics staan ook op BeatPort.. kijk maar rechts, staat bij de top 100 een kopje Classics en daar ook een top 100 van..

User edit by Awave on 20-10-2010 @ 19:35:16 (51%)
RAS    posted on 20-10-2010 19:44
Als je echt heel commerci?le nummers zoekt dan kun je kijken naar de tracklists van de 538 Dance Smash Hits cd's. Die serie gaat al behoorlijk wat jaren mee en dan heb je dus alle dance hits van de afgelopen jaren. Die Word of Excel lijst maak je zelf maar lekker Winking my eye.

User edit by RAS on 20-10-2010 @ 19:45:54 (27%)

This is an old Topic

No new postings for 5.261 days.
 Post CommentThat would be 175.4 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

98 Users online: 41 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 31.820
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.108.816