Poster: Epocs
Esmee pardon?
Omdat jij het niet begrijpt? Moet dat dus inhouden dat ik geen fatsoenlijk Nederlands typ?
@ main.....
Aangezien de heer hierboven nog beginnend is vind ik dat je per definitie iemand niet zo moet leren mixen. Tot slot willen we alle dat er wat geleerd word en irriteerde ik me aan jou advies om zo te mixen waardoor ik voorbeelden erbij haalde. Hoor van vele dat het zelfs bij DJ lessen ook word afgeraden omdat je zo geen ene zak leert om hem niet lang mee te?laten lopen omdat een beginner geneigd is hem dan snel weg te klikken omdat het niet lekker gaat dus in feitelijk weg lopen van je fouten.
en main ik vind dat hier nogal een beetje als een encyclopedie word gereageerd terwijl man de ballen verstand heeft in praktijk....Net als in heel die DJ mag topic volgens gaf op 1 persoon na mij iedereen telkens gelijk omdat ik degelijk wel vaak erop uit trek om iedereen te beluisteren en moeite doe om alles goed in kaart te brengen vandaar dat ik soms heel erg geprikkeld reageer als mensen reageren met tips waar je iemand niet 100 ten goede doen of dingen buiten eigen bereik zegt. HELEMAAL NIKS TEGEN JOU HOOR MAIN gaat het echt niet op! Helaas zitten in sommige topics mensen zoals Esmee hier boven die praten dan gelijk mensen na want ze zegt hier boven ook dat ik ALLES letterlijk neemt terwijl ze eigenlijk 1 zinnetje citeert beetje overdreven dus om mensen zo aan te spreken? Of niet dan Esmee?
Bvanleeuwen jou confrotatie met mij dat je zei dat ik alles zo goed wist had zich wel weer even laten zien he?
Dat iemand er overheen kwam met er is een boek waar Armin dit ook al in zei?
Poster: AdenFarleigh
@ Limb:
Waarom gebruik je niet gewoon 0.16, 0.30, 1.00, 1.30 en 2.00 op het display?ipv elke keer tellen tot 8.. Dat werkt toch veel rustgevender voor jezelf, zeker met House muziek?
Zo time ik mn mixes 9/10 keer.. Verder @ TS; gewoon oefenen have fun & NEEM HET OP... dan hoor je naderhand ook wat je hebt staan uitspoken! (Hou dan ook een traclist bij als je langere mixes maakt)
Poster: djmathijs
Bedankt iedereen voor zn input. Ik heb al aardig wat filmpjes gezien op internet en die van esmee is ook zeer handig.
De timing is na al die jaren niet meer zo'n groot probleem ik hoor al wanneer het volgende stukje of break komt zonder te tellen, maar nu is het meer nog het gebruik van eq/filters in de overgang maar dit is inderdaad even goed oefenen.
En misschien wat offtopic, maar ik heb een keyboard aangeschaft en wil hierop leren spelen, raden jullie mij aan om op keyboard les te gaan of zijn er ook andere methodes om het te leren?
Poster: Estacy
Epocs, het enige wat je over die persoon hoeft te weten is dat jij moet oppassen dat je niet die kant op gaatOh en je zegt dat Mains advies bout is. hij geeft als je het mij vraagt gewoon advies. en als je dat geen goed advies vindt, prima, mag je zeggen, maar wel op een aardigere toon. en een voorbeeld van hoe het w?l moet helpt natuurlijk ook.
FF on/topic dan maar:
het allerbelangrijkste bij goede overgangen is timing. belangrijker dan EQ en faderwerk. muziek bestaat uit verschillende stukken. tussen die stukken/phrases/bars whatever in wil je in/uit mixen. waarom, omdat het zo veel beter klinkt dan dat je midden in een phrase de 2e track erin flikkert.
Mischien niet perfect uitgelegd, maar als je wat langer mixt dan zul je vanzelf horen wanneer iets nieuws gebeurt in de muziek. En als je dan in/uit mixt , d?n ben je goed bezig.
Nogmaals, timing is belangrijker dan faderwerk en EQ. dus eerst beatmatchen, dan die timing en dan mag je gaan kloten met de rest
Ik wil ermee gaan producen, maar ik denk dat het ook wel handig is om wat van noten enzo af te weten.
Poster: Bootstrap
Dat tellen hoef je na een tijdje sowieso niet bewust meer te doen, op het begin wel. Na verloop van tijd voel je aan wanneer je een nummer moet starten. Wel na een hoop oefenen. Als je wil horen hoe het niet moet: luister de mixtape van 'sterretje' van oh oh cherso
Poster: M-Tine
Haha waar kan ik die mixtape vinden? Wil wel ff weten nou wat ie ervan bakt... ik heb er zo me twijfels over dat ie goed zou zijn namelijk..
Ik wil ermee gaan producen, maar ik denk dat het ook wel handig is om wat van noten enzo af te weten.
Poster: Esmee
Weet je iets over toonladders en akkoorden? Zo niet lijkt het mij wel handig... Dan weet je meteen wat vals klinkt bij elkaar en wat niet.
Weet je iets over toonladders en akkoorden? Zo niet lijkt het mij wel handig... Dan weet je meteen wat vals klinkt bij elkaar en wat niet.
Ben ik alsnog benieuwd wat voor 'diepgaande'nummer jij kan produceren zegmaar. En daar bedoel ik niets mee, mij lukt het ook niet, maar dat is denk ik meer omdat ik niet kan produceren dan omdat ik niet begrijp hoe toonladders in elkaar zitten.
Maar knap dat je het jezelf geleerd heb dan! Lijkt me lastig bedenken welke akkoorden er bij een bepaalde toonsoort passen zonder dat je er iets van begrijpt...
Kun je alsnog mooie akkoorden in verwerken, Juist hardstyle is naar mijn idee altijd mineur wat het een beetje down maakt. En mineur is juist ingewikkelder denk ik dan majeur...
Poster: Joep
Inderdaad, zo kan het ook gewoon. Ik denk niet dat je per se hoeft te weten hoe het zit met toonladders en akkoorden. Als je het gevoel hebt, kom je al heel ver door gewoon te proberen. Niet iedere goede/bekende artiest kan noten lezen, akkoorden bij bepaalde toonsoorten plaatsen enz.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.