Beginnende dj, gear?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Danny    posted on 17-10-2010 14:11
Ik ben 14 jaar oud, en draai voorals nog met virtual dj en een externe dj controller (180 euro) Dit ondergaat me goed, maar ik hoor van steeds meer mensen dat ik toch maar eens naar de Cd's moet gaan en/of vinyl. Maar het probleem is dat die dingen zo ongelofelijk duur zijn... Heeft er iemand aanbevelingen?

What do you think about Beginnende dj, gear? ??

Vote :   

Joepardy    posted on 17-10-2010 14:33
Probeer zoveel mogelijk te sparen, heb je uiteindelijk veel plezier van. Kijk hier en daar op marktplaats voor goedkopere setjes.

Is allemaal beetje afhankelijk van je budget. Voor CD's kan ik je eigenlijk alleen maar Pioneer aanraden. Vinyl is wel goedkoper in aanschaf van apparatuur, maar op de lange termijn duurder vanwege aanschaf platen. Plaat kost gemiddeld 10 euro voor 4 nummer en dezelfde release kan je vaak downloaden voor de helft van die prijs.

Daarnaast wordt het meestal ook afgeraden om nog met vinyl te beginnen in deze tijd aangezien veel niet meer uitkomt op vinyl. Wil je toch met vinyl beginnen, kijk dan naar Super OEMs. (Synq XTRM1/Omnitronic DD5250/Akiama DJ4000 Acura/AMDJ HTD4.5/Stanton STR8-150/ST150/Citronic PD45/Reloop RP6000MK5)
-FLoriZ-    posted on 17-10-2010 14:36
Pioneer blablabla, koop gewoon een setje axisjes ofzo, kan keigoedkoop en goed.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
dj-zero    posted on 17-10-2010 14:46
Hey d-dany, ik heb je andere topic ookal gelezen.. Ik ben nu 16, en op m'n 14e had ik al een goedkoop skytec setje staan.... nou daar kon ik niet al te veel mee... en ik weet niet zeker,,, maar toen ik 13 was zag ik bij een vriend van mij dat ie al cdj 800 mk2's had staan... Ik was zo jaloers op hem, maar aan de andere kant zag ik dat t dus wel mogelijk was dat je op jonge leeftijd al echt goed spul kon hebben... dus ik ben gaan sparen.... Iedereen kwam aan van ja je bent gek dat je dat soort spullen gaat halen dit dat zus zo... Maar ik had zoiets van ja jullie kunnen me wat,,,(t waren zelf geen dj's Winking my eye) ik wil gewoon nu eindelijk meteen iets kopen dat fatsoenlijk is!!! en zo heb ik dan na bijna 2.5 jaar sparen een dikke set met 2 cdj's en een xone aangeschaft deze zomer. Ik zeg niet dat je (meteen) voor pioneers moet gaan ofzo, er zijn genoeg andere goede merken. Ik raad je wel aan om serieuze spullen te kopen en niet zon crap waarvan je denkt van ach dan heb ik vast iets en dan koop ik dan later wel wat nieuws.. dat is weg gegooid geld!!!! Dus laat je goed adviseren en schrijf voor jezelf op waarom je iets wel of niet wil, en maak zo een wel overwogen keuzeWinking my eye! Of het nu numark,pioneer,denon,fame, technics of wat voor merk dan ook wordt... ik wens je heel veel draai plezier!!!!Happy, laughing (sorry heel veel gear tips kan ik je niet geven aangezien ik nog niet met veel echt heb gedraait, alleen wat heb gekloot in de winkels... maar kan je wel vertellen dat cdj850 en xone:22 geweldig zijnHappy, laughing!!!)
D-Danny    posted on 17-10-2010 14:49
Oke, dus je raad me aan om nu 2 jaar lang te sparen en dan een hele mooie set te kopen met bijv. reloop/pionaar/denon? Daar zou ik best naar willen luisteren, dan spaar ik nu tot volgend jaar december, en koop ik 2 pioneers + een dure mixer. MvG, Danny
dj-zero    posted on 17-10-2010 14:53
tja of je 2 jaar moet sparen of langer of korter dat ligt geheel aan jou:P maar ik raad je wel aan om een goede set te kopenWinking my eye ik zeg niet dat numark axis slecht zijn, want ik heb er geen ervaring mee...maar als deze dingen goed werken en ook lange tijd dan zou dat ook kunnen, maarja dat is smaak, en ik ben naar pioneer gegaan en heb er geen spijt vanHappy, laughing en ja wat is een dure mixer?? de xone:22 vind ik persoonlijk redelijk goedkoop, en ultimatief goedHappy, laughing (misschien wat weinig kanalen maarja)...
D-Danny    posted on 17-10-2010 15:05
Ik ga voorlopig gewoon even verder met zorgen dat wat meer mensen in mijn omgeving weten dat ik draai, ik heb al wel contact met iemand waar ik binnenkort een aantal keren mag gaan oefenen op 2X CDJ 2000 en 1X DJM 2000 Verder, gaan we als we gaan draaien maar gewoon mijn Hercules Dj control steel met externe geluidskaart meenemen, werkt erg fijn in combinatie met een laptop en headphones.
niiicola    posted on 17-10-2010 15:16
Ik denk dat je CDJ 2000 bedoelt... Of niet? Ik zou niet meteen voor Pioneer gaan maar een goedkoper setje. Kijk eens rond op verschillende webshops (Sorteer bijvoorbeeld op prijs) en dan bij de recensies voor dat product. Ik denk dat je goed kan beginnen met een Reloop Axis setje! Goedkope Pioneers kunnen ook wel (CDJ 200) maar ik zou niet voor de duurdere klasse gaan als beginner! Kwa mixer: Wat wil je? 2, 3 of 4 kanaals?
Gewoon.
D-Danny    posted on 17-10-2010 15:40
Jup sorry ik bedoel de 2000, zal het even aanpassen! Verder, is een Numark Axis 4 wat? Mixer, het liefste 3 kanaals, zodat ik mocht ik het willen mijn laptop erbij kan nemen.
niiicola    posted on 17-10-2010 15:47
Een Axis 4 is wel wat hoor! (maar zou toch voor de Axis 9 gaan, is wat uitgebreider enzo) Als mixer misschien een Behringer DJX-750 (ondanks het Behringer is, heb ik er veel goeds over gehoord op djr!)
Gewoon.
D-Danny    posted on 17-10-2010 15:52
Oke, net namelijk 2 axis 4 spelers gevonden voor ?155, die dan maar aanschafen? Kijk, ik moet zeker weten dat het geen troep isWinking my eye anders ga ik het niet doen.
Joep    posted on 17-10-2010 15:56
Zoals ik in je andere topic al heb gepost, zou 2x een Numark NDX400 en een Numark M6 mixer een leuk setje voor je zijn. Voor 612 euro ben je dan klaar (bij bax).
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
niiicola    posted on 17-10-2010 16:04
Ik spaar nu voor speakers en daarnaa ga ik waarschijnlijk ook 2x Numark NDX-400 kopen. Ik zal wel ff goed kijken als ik jou was.. Van de NDX-400 zijn er 2 versies de mooie en de minder mooieTongue Kijk dus wel of je de goeie koopt!
Gewoon.
Winston    posted on 17-10-2010 17:09
Tegenwoordig maakt het niet zo veel uit of je met Virtual DJ draait of met cd's.

Als je zelf geen reden hebt om over te stappen, en alleen maar wil overstappen omdat mensen dat zeggen zou ik dat niet doen.
Tic Toc
D-Danny    posted on 17-10-2010 17:12
Nee, ik draai zelf ook liever met Cd's, maar je kunt er ook veel meer mee, met Virtual Dj kun je wel veel, maar je mist toch dat echte gevoel, ookal heb je een MIDI controller.

This is an old Topic

No new postings for 5.110 days.
 Post CommentThat would be 170.3 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 4 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 29.118
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.044.173