bedroom dj speakers (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 14-10-2010 19:33
dj's,

na een tijdje gezocht te hebben op de site ben ik er nog niet helemaal uit.

ik heb een setje krk rp 5 g2's staan in mn kamer, waarmee ik produce en draai. nu is het zo dat deze (voor mij) niet lekker genoeg zijn tijdens het draaien (liever harder en meer bass), het geluid uit de krk's is natuurlijk perfect, maar voor het draaien heb ik liever wat meer aangedikt.

hebben jullie tips voor mij wat een goed setje is om mee te draaien op je kamer? (max 300,- )

bij een welbekende winkel die begint op bax en eindigt op shop kwam ik dit setje tegen: 'omnitronic AS 360' actieve geluidsset. zou dit een goed setje zijn?

mvg,

main/ka?n/k lect
User edit by main on 14-10-2010 @ 19:40:45 (1%)

What do you think about bedroom dj speakers ??

Vote :   

main    posted on 16-10-2010 23:14
Poster: TH3llC
peavey is niet zomaar een of ander merk, dat kan ik je verzekeren

dat is voor mij zeker een pro om nog eerder voor de set te gaan die door jou was aangegeven Winking my eye

maar heeft iemand een actief setje? en waarom een passief setje ipv een actieve?
Ziax    posted on 17-10-2010 00:00
Ik heb er gewoon geen ervaring mee, daarmee dat ik het even vraag Happy, laughing. Ik ga ze zeker in m'n achterhoofd houden als ik een PA system wil kopen als m'n hifi boxen het begeven. Het zullen wel passieve worden, ik heb tenslotte al een C2-450 amp van jb staan.

voor thuis maakt actief/passief niet veel uit toch? Als je ze wil neerplaatsen en ze hoeven daar nooit meer weg te gaan zou ik een passief nemen als je al een amp hebt die het nodige vermogen kan leveren.?
nadeel: neemt samen meer plaats in

Als je on the road gaat is het minder werk als je voor actieve gaat en ook handig om als monitor mee te nemen. Al kan zaalgebruik ook natuurlijk.
TH3llC    posted on 17-10-2010 00:21
@Ziax: ben ik niet helemaal mee eens, in de meeste gevallen wel maar stel dat je een tuinfeest hebt of in een tent dan is er niet overal een stroomvoorziening voor speakers zeker als je je speakers ook achterin de tent wil, dan is passief handiger omdat je maar 1 kabel moet leggen voor het geluid? met actief moet je met verlengkabels beginnen leggen voor stroom per speaker
maar zoals je zegt voor thuis maakt het heel weinig uit.
ik heb eigelijk niet nagedacht over passief of actief toen ik mijn speakers kocht, heb ze gekocht omdat de prijs/kwaliteit goed meeviel en de rest maakte me niets uit, actief heeft zijn voor delen maar dat heeft passief ook,
de keuze blijft aan main voor wat hij liever heeft
main    posted on 17-10-2010 00:24
hmm, dit brengt wel weer een heel nieuw standpunt mee, hier ga ik jullie morgen ochtend meer over vertellen qua wat ik wil!
Joep    posted on 17-10-2010 16:57
Ik heb eigenlijk bijna dezelfde vraag. Op dit moment heb ik namelijk enorme B&W boxen (waar ik trouwens nog zeer tevreden mee ben hoor), maar het probleem is dat deze schuin achter me staan. Vanwege de grootte is het namelijk niet mogelijk deze op te hangen of v??r me neer te zetten. Daarom zoek ik nu goed klinkende, kleine speakers, die ik aan de muur kan bevestigen (op oorhoogte) en die een aardig vermogen hebben. De door main genoemde set omnitronic AS 360 leek me ook wel mooi, maar aangezien ik daar verder niets over kan vinden, vraag ik me af of jullie misschien een paar goede setjes kunnen noemen.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
main    posted on 18-10-2010 08:00
om nog even terug te komen op actief/passief: ik denk dat ik toch voor passief ga, zoals hierboven al werd gezegd is dat handiger met de stroom, en ik heb geen zin om per speaker een verlengsnoer mee te nemen!
Joep    posted on 19-10-2010 11:24
Poster: Joep
Ik heb eigenlijk bijna dezelfde vraag. Op dit moment heb ik namelijk enorme B&W boxen (waar ik trouwens nog zeer tevreden mee ben hoor), maar het probleem is dat deze schuin achter me staan. Vanwege de grootte is het namelijk niet mogelijk deze op te hangen of v??r me neer te zetten. Daarom zoek ik nu goed klinkende, kleine speakers, die ik aan de muur kan bevestigen (op oorhoogte) en die een aardig vermogen hebben. De door main genoemde set omnitronic AS 360 leek me ook wel mooi, maar aangezien ik daar verder niets over kan vinden, vraag ik me af of jullie misschien een paar goede setjes kunnen noemen.

Iemand?
mp    posted on 21-10-2010 21:36

Iemand?

ik heb net LD systems LD-SAT62speakers gekocht bij m*sicst*re in duitsland
en ben heel erg te spreken over de geluidskwaliteit ervan
ze zijn leverbaar in Zwart en wit,en ze worden geleverd met beugels om ze op te hangen.

ja hoor, 130 watt klinkt weinig maar gaat hard genoeg voor de slaapkamer.
elke dag is een feest!!
User edit by mp on 23-10-2010 @ 00:17:07 (27%)
Joep    posted on 21-10-2010 21:51
Bedankt voor de tip! Ik had nog nooit van dat merk gehoord, staat het wel een beetje goed bekend?
main    posted on 21-10-2010 22:14
Poster: mp

ik heb net LD systems LD-SAT62speakers gekocht bij m*sicst*re in duitsland
en ben heel erg te spreken over de geluidskwaliteit ervan
ze zijn leverbaar in Zwart en wit,en ze worden geleverd met beugels om ze op te hangen.

komt daar wel hard geluid uit? dus lekker om mee te mixen?
Joep    posted on 21-10-2010 22:33
Er is ook een SAT 82 zie ik nu. Die gaat weer wat harder dan de 62. En volgens mij wel hard genoeg om mee te mixen.
User edit by Joep on 21-10-2010 @ 22:34:05 (9%)
Chili    posted on 22-10-2010 14:30
Als je de speakers toch op oorhoogte hangt kun je best voor een leuk setje monitors gaan. Ik heb zelf de Alesis M1 Active 520, klinken erg fijn, en gaan hard zat voor in een slaapkamer.
User edit by Chili on 22-10-2010 @ 14:30:50 (1%)
Joep    posted on 22-10-2010 17:47
Maar ik hoor juist altijd dat het niet fijn is om een tijdje muziek te luisteren via monitoren...
TH3llC    posted on 22-10-2010 22:41
Maar ik hoor juist altijd dat het niet fijn is om een tijdje muziek te luisteren via monitoren...

vind ik dus ook..
monitors klinken beter als speakers.. en dan?
als ik mix heb ik graag veel volume zodat je de muziek voelt(trillingen)
vind ik persoonlijk v??l fijner dan wat meer geluidskwaliteit
Estacy    posted on 22-10-2010 23:02
om te mierenneuken: monitors en studiomonitors zijn verschillend. Want een monitor is niks meer als iets dat iets weergeeft (beeldscherm-beeld of luidspreker-geluid) als je het over studio monitoren hebt, dan (ik ga weer mierenneuken) horen ze niet te klinken. Als studiomonitors klinken betekent dat dat ze het geluid kleuren. dat wil je niet omdat je zo accuraat mogelijk geluid wil. daaraantegen wil je voor mixen gewoon stevig geluid. dus gekleurd. Dan ben je het beste af bij hifi aangezien dat gemaakt is om naar te luisteren.

Maargoed ik dwaal af.

Ik zou zeggen, zoek een 2e hands hifi setje. Denk aan JBL, B&W, KEF, wharfdale etc. Een goedkoop setje studiomonitors kan ook aangezien deze meestal nogal gekleurd zijn. Bijv. Alesis Monitor One active, klinkt erg leuk voor 330 euro voor een setje.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Rusafli    posted on 23-10-2010 12:06
Er zijn overigens genoeg 'hifi' speakers die niet kleuren en daardoor juist wel klinken.
Als audiofiel zeg ik juist dat het beter klinkt als ze niet kleuren aangezien dat het het meest de werkelijkheid benadert. (ligt ook een beetje aan het genre dat je luistert en aan de rest van je apparatuur)
Maar ik kan me voorstellen dat velen juist wel een gekleurde klank willen hebben.
Zelf gaan luisteren is nog altijd het beste, en nog beter is het om de speakers thuis te proberen. De akoestiek is namelijk zeer verschillend in de winkel of thuis. Succes met je keuze. Er is aanbod genoeg lijkt me.

This is an old Topic

No new postings for 5.164 days.
 Post CommentThat would be 172.1 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 11 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 10.660
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.358.043