Welke gear voor beginners.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Kevinn    posted on 14-10-2010 16:43
He hallo.

Ik wil eigelijk?beginnen met draaien etc. Alleen ik heb goed advies nodig wat?voor apperatuur het beste voor me is. Ik wil me richten op House, electro die kant. Wat is daarvoor het beste, welke apperatuur heb ik nodig dan als ik vragen mag? Graag ook merknamen erbij zetten zodat ik alvast wat rond kan kijken. Ik heb een laag budget opzich. Rond ?500,- heb ik te besteden. Ik wil gewoon een mooi beginners setje, dat ik kan kloten en oefenen alvast, hoeft niet van beste kwaliteit ofzo te zijnSmile. Als ik meer ervaring enzo heb, dan koop ik wel betere gear..
?
Nja ik weet niet of ik nou wat info ben vergeten maar heb wat advies nodig alvast bedankt he.

Kevin

What do you think about Welke gear voor beginners. ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 14-10-2010 16:54
Midicontroller met Traktor is dan voor jou de beste optie.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
DiVario    posted on 14-10-2010 17:14
Met een laptop en virtual dj heb je wel genoeg zeker? -.- sorry, ontopic: Zoek eens met de search, naar 'gear voor beginners', 'gear beginners' of iets wat daar op lijkt, je zal ongetwijfeld vele topics tegenkomen die je kunnen helpen!
Practise makes perfect!
-FLoriZ-    posted on 14-10-2010 17:15
Sterker nog;

////www.djresource.eu/Forum/topic/17550/p/5/Wat-Te-Doen-Met-Mijn-Poenkoop-advies-topic/#last
Helemaal speciaal voor jouw soort mensen die ook op zoek zijn. XOXO.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
T-to-the-J    posted on 14-10-2010 17:28
Kijk eens naar:

Numark NDX-400 440 voor een setje
Numark M2 mixer 80 euro ongeveer
JB systems hp2000 35 euro (het is een koptelefoon)

?Dan zit je voor 570 op een heeeel leuk beginners setje. Je zit inderdaad iets boven je budget, maar dan heb je zeker een leuke set!! (Ik ben ervan uit gegaan dat je al speakers hebt)
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
User edit by T-to-the-J on 14-10-2010 @ 17:29:32 (7%)
Kevinn    posted on 14-10-2010 19:36
Aha oke numark dus, dankje voor de tip. Ja ik heb wel al speakers, ik zal hiernaar kijken dankje voor het advies Happy, laughing
T-to-the-J    posted on 15-10-2010 14:53
Graag gedaan!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Kevinn    posted on 15-10-2010 17:39
eeh,

ik heb wat gevonden van numark, een beginnend setje op bax: Numark NDX200 2x + M1 mixer wat vinden jullie hiervan is dit een goede keuze voor mij. als beginnend? kan je wel even mee door op je kamer wat mixen/draaien?
Esmee    posted on 15-10-2010 17:52
Lekker 2x NDX 400 nemen wat T to the J al zei, deze speler heeft namelijk alles wat je je wensen wilt. Hotcues, usb, loopjes, slot in. Perfect dus.
Ik zou niet voor 35 euro een koptelefoon hebben, gewoon lekker je iPod oortjes gebruiken en even doorsparen naar een fatsoenlijke koptelefoon (Stanton pro 2000 80 euro)
Als mixer gewoon een leuke 2 kanaals mixer uitzoeken met 3 bands eq! T liefste ook nog rec out. Persoonlijk zou ik voor de reloop acces 2 gaan van 109 euro. Kun je namelijk ook de crossfader op uitzetten en heeft record out.
Kevinn    posted on 15-10-2010 18:11
Ah oke dankjewel, maarja dan ben ik wel flink wat duurder uit, nog ff sparen dan hehe. En trouwens, weet iemand ook fijne cd's om mee te beginnen en kan je deze gewoon in de winkel kopen of site? en hoe duur zijn deze dan per stuk
dJORD    posted on 15-10-2010 19:03
Poster: Esmee
Lekker 2x NDX 400 nemen wat T to the J al zei, deze speler heeft namelijk alles wat je je wensen wilt. Hotcues, usb, loopjes, slot in. Perfect dus.
Ik zou niet voor 35 euro een koptelefoon hebben, gewoon lekker je iPod oortjes gebruiken en even doorsparen naar een fatsoenlijke koptelefoon (Stanton pro 2000 80 euro)
Als mixer gewoon een leuke 2 kanaals mixer uitzoeken met 3 bands eq! T liefste ook nog rec out. Persoonlijk zou ik voor de reloop acces 2 gaan van 109 euro. Kun je namelijk ook de crossfader op uitzetten en heeft record out.

Acces 2 usb kost nu tijdelijk maar 89 euro bij winkel in keulen (pm if you don't know which one) en acces 2 zonder usb maar 85!!
mrmagix    posted on 15-10-2010 21:15
Stap de winkel eens in man Happy, laughing Waar je wel goed voor moet opletten is WELKE CD's je koopt --> PREmixed CD's ben je niets mee (CD's waarop staat mixed by DJ ...). Dit omdat je ze zelf moet mixen en anders ben je elke keer de intro van je liedje kwijt! Ikzelf koop het grootste deel online en in de winkel enkel verzamelcd's van collecties die ik volg en single's... iTunes is mijn grote vriend op het internet Happy, laughing Kost niet veel (90 cent tot 1,20 ofzoiets) en je bent zeker dat je niets dubbel koopt! Vaak als je 2 recente cd's van de zelfde stijl koopt, staat de helft dubbel op de andere Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 15-10-2010 @ 21:16:53 (9%)

This is an old Topic

No new postings for 5.174 days.
 Post CommentThat would be 172.5 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 14 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 14.870
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.477