JB Systems MCD200
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Deserteagle    posted on 11-10-2010 23:32
Hallo Dj Resource luitjes,

Heb even een vraag over de MCD200
Hoe kan ik met deze spelertjes een beat gelijk laten lopen?

Als ik aan de Jogwiel draai..dan gaat de BPM Sneller of Langzamer en ik neem aan dat het niet de bedoeling is van Beatmixen of Matchen Happy, laughing

Als iemand mij kan helpen dan graag..dan ben ik al een heel stap verder

( Heb al een keer Djles genomen..weet de basis van het mixen (Beatmixen enz.) )

What do you think about JB Systems MCD200 ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 11-10-2010 23:44
Scheinbaar weet je het niet. Wat dat BPM sneller of langzamer kan als je aan de jog draai dat is vrij normaal. Dat heet benden. Hier op deze site is genoeg te vinden hoe je moet beatmachen. Anders bied youtube wel?oplossing want daar zijn genoeg filmpjes te vinden hoe je moet beatmachen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
mrmagix    posted on 12-10-2010 09:10
Inderdaad wat Doliveira zegt. Je jog functioneert exact hetzelfde als de pitch bend toesten onder de pitchfader. Als je dat niet wilt, moet je de jog gewoon op scratch modus zetten, maar zelf vind ik die modus niet erg goed op de mcd200. Ook niet te hard letten op de BPM counter: Als je dj les hebt genomen zullen ze zeker hebben gezegt dat je vooral op het gehoor moet matchen + de counters van de MCD200 zijn helemaal niet accuraat genoeg voor er staat op te kunnen gaan. Wat het pitch benden betreft: Als je perfect hebt gematched maar je beat loop net achter of voor, kan je de beat laten inhalen door h??l eventjes de pitch omhoog of omlaag te laten gaan, wat wij benden noemen Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
main    posted on 12-10-2010 09:23
als je de basics weet, waarom weet je dan niet dat 99% van de dj's hun jog gebruiken om te beatmatchen? je zet de pitch gelijk en je stuurt bij met je jog, dat is beatmatchen.
en zoals hierboven staat, vroeger werd dat veel gedaan met de pitch zelf, even omhoog of omlaag en dan weer goed.
maar met je jog gaat dit veel simpeler (althans, vind ik)
Deserteagle    posted on 12-10-2010 15:30
iig bedankt Happy, laughing ik ga er mee oefenen Happy, laughing
Estacy    posted on 12-10-2010 17:52
Poster: main
als je de basics weet, waarom weet je dan niet dat 99% van de dj's hun jog gebruiken om te beatmatchen? je zet de pitch gelijk en je stuurt bij met je jog, dat is beatmatchen.
en zoals hierboven staat, vroeger werd dat veel gedaan met de pitch zelf, even omhoog of omlaag en dan weer goed.
maar met je jog gaat dit veel simpeler (althans, vind ik)
  ligt er nog al aan welk medium je gebruikt. op cd spelers is een jog handig. op draaitafels gebruik ik alleen de pitch. maar dat is allemaal een kwestie van wennen en kijken wat je het beste ligt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.141 days.
 Post CommentThat would be 171.4 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 4 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 6.717
Most visitors online this month : 217
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.100.606