Welke toonarmhoogte?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 08-10-2010 19:26
Hallo Na een lange discussie met men vrienden wil ik het eens van jullie weten. Ik heb Synq XTRM-1 platendraaier en concorde Pro naald. De winkel zei een gewicht(naalddruk gebruiken van 2,5) maar welke toonarmhoogte?

What do you think about Welke toonarmhoogte? ??

Vote :   

Ziax    posted on 08-10-2010 19:56
op aboutdj.nl staat er een hele tutorial van hoe je je tt moet afstellen Happy, laughing
brecht    posted on 08-10-2010 19:57
heb hem al gelezen maar toonarmhoogte staat van zoek bij producent en vind die NIET
Estacy    posted on 08-10-2010 21:26
bij twijfel kun je em beter helemaal omlaag zetten. In principe moet je em zo zetten dat de onderkant van het element parallel staat aan de plaat. Ik heb overigens 3 gram op mn Concorde Pro. ik hoorde dat 4 gram aanbevolen was, maar dan skipt ie bij mij juist meer. bij 2.5 gram gaat ie ook te snel skippen.(heb overigens een Numark TT200)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 08-10-2010 23:52
Ben zelf geen expert. Maar dit vond ik voor ortofon naalden van iemand van ortofon zelf:

Lot's of mis-information on tone-arm height adjustment because of that scale. It's strictly a reference and has no bearing whatsoever on what the correct adjustment should be.

Simple procedure : w/platter stopped and a record (and slip mat if used) in place, lower the tonearm so stylus is in the groove.
Adust the height so that, when looking from the side the tonearm is perfectly parallel to the record surface (ie neither nose up nor nose down.) should look like 2 railroad tracks.

If the arm is nose up, raise the height. Nose down, lower it. Keep in mind that a stylus does not track perpendicular to the record, but at an industry standard of 20 degrees. The only time that angle is maintained is when the tonearm is adjusted correctly. Hope this clears things up. BTW as a point of reference, my test set-up 1200mk III , using an Ortofon slip mat (what else?) reads 1.6.
Additionally, that tracking angle is also dependent on the correct trackig force
Tic Toc
Estacy    posted on 09-10-2010 10:49
de tonearm parallel zetten aan de plaat kan ook, maar tis moelijker te zien.
brecht    posted on 10-10-2010 23:59
kick
Estacy    posted on 11-10-2010 07:25
wat hier gezegd wordt zijn de 2 mogelijkheden om de toonarmhoogte goed te zetten. als je bewijs wilt zien: http://www.new-line.nl/?i=30 en deze http://www.aboutdj.nl/tutorials/draaitafels/8-correct-afstellen-van-een-toonarm.html en dan het een na laatste plaatje excuses voor nietklikbare links
User edit by Estacy on 11-10-2010 @ 07:26:09 (3%)
kuituhh    posted on 11-10-2010 08:49
dan nog iets wat wel binnen dit topic past. Ik heb een sl1200 met concorde pro s. Nu is zoals eerder vermeld de gewenste naald druk (fabriekant) 4 gram. Loop ik heel het verhaaltje na welke staat op aboutdj. Dan kan ik mijn contra gewicht uit eindelijk maar max. 2,5 gram naar voren schuiven. Dan begint de toonarm en kan het gewicht gewoon niet verder naar voren. Zijn er meer technics gebruikers die dit ervaren?
Spin that Sh!t BAM!

This is an old Topic

No new postings for 5.240 days.
 Post CommentThat would be 174.7 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 22 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 6.891
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.797