Cdj 1000 mk3 en Djm 700 Gloeiend heet!!!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jer    posted on 02-10-2010 20:53
Alles staat bij mij in een flightcase ingebouwd.

Ik heb woensdag een tijdje staan mixen daarna kwam er een vriend aan de deur ik deksel erop gedaan en weg gegaan zonder uit te zetten! (Dit was uiteraard niet de bedoeling! Normaal zet ik het uit en later de deksel erop!)

Ik kom er dus net achter dat alles nog aan stond ik de deksel er af gehaald je rook de geur van warme lucht maar volgens mij niks verbrand.

Alleen heb alles er even uitgehaald maar echt de onderkant van de cd splers kan je je handen aan verbranden net als de onderkant van de djm.

Zou ik hier mee schaden kunnen hebben aangericht aan me gear??

User edit by Jer on 07-10-2010 @ 09:06:54 (16%)

What do you think about Cdj 1000 mk3 en Djm 700 Gloeiend heet!!! ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 02-10-2010 20:55
Ik denk het niet, als het goed is zouden je flights net goed genoeg moeten ventileren, wel ff goed laten afkoelen nu h? Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Jer    posted on 02-10-2010 21:00
Ja dat uiteraard maar, echt zo heet niet normaal gewoon. Ik hoop het maar ik durf het nog niet aan te zetten dat doe ik morgen wel.
Bouncy    posted on 02-10-2010 21:02
Ik heb tijdens m'n review van de DJM-2000 ook gemerkt dat deze ongezond heet werd (ik kon m'n hand er niet meer op leggen), maar heb ik never nooit problemen mee gehad.. Dat soort gear kan wel tegen zo'n stootje (zolang je het maar niet te vaak doet)
T-to-the-J    posted on 02-10-2010 21:03
Ach heb je welis gedraait met een djm-600? Als die een paar uurtjes aanstaat is ie ook abnormaal heet, zo heet dat je m liever niet meer aanraakt :P
Esmee    posted on 02-10-2010 21:06
Gewoon even nachtje wachten is het morgen weer kouder. Pioneer wordt sowieso heet. Na 6 uurtjes aangestaan te hebben op een feest kun je een eitje bakken op die dingen zowat. Zeker als ze in een flightcase staan.
T-to-the-J    posted on 02-10-2010 21:07
Haha dat had ik ook met de djm-600, die wordt zowiso al tering heet, en die zat nog in een flight ook..
Lead    posted on 02-10-2010 21:13
Je moet je kisten pas dicht doen als je gear is afgekoelt. Nooit gelijk na gebruik afsluiten...

De mixer kan wel warm worden, maar heeft wel een beetje frisse lucht nodig af en toe.
Als je spelers in een kist doet let dan op dat er lucht kan stromen onder de speler. De onderkant wordt als koelprofiel gebruikt...
Let the BASS be louder
main    posted on 02-10-2010 21:20
dus eigenlijk moet je gear op zn steunen staan met ruimte eronder? heb je flightcases die dit hebben? dus een verhoging onder de steunen o.i.d.
TH3llC    posted on 02-10-2010 22:27
Poster: main
dus eigenlijk moet je gear op zn steunen staan met ruimte eronder? heb je flightcases die dit hebben? dus een verhoging onder de steunen o.i.d.

is heel snel zelf gedaan denk ik.. als je cases dan nog dichgaan.. heb zelf geen cases dus..
Winston    posted on 02-10-2010 22:55
Was in elk geval slim om alles eruit te halen om af te koelen toen je het ontdekte.

Schade heb je aangericht als iets niet goed functioneerd als je het later weer aanmaakt en test. Maar hopelijk heb je geluk.

Meestal als het heet is werken de spullen niet of minder goed en als ze voldoende afgekoeld zijn werken ze weer gewoon.

Soms kan er wel iets smelten.

Hou ons op de hoogte.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 02-10-2010 23:01
Dat is ook de reden dat ik geen Case heb en alles vervoerd met UDG tassen. Maar ik denk dat er geen schade is Jer. Verder ben ik het helemaal eens met Lead. Maar lat het een wijze les zijn om je spullen niet aan te laten staan als je case dicht is. En zoals veel members al zeggen Pioneer gear wordt zowie zo warm. komt door al die Rekenchips die er in zitten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bootstrap    posted on 02-10-2010 23:58
Mijn Xone:4D kan ook aardig heet worden. Ik laat hem ook altijd in de case staan tijdens het draaien, maar wel op een verhoging zodat hij schuin staat en er lucht onder kan komen. Hopelijk is er niks aan de hand met je spullen!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Jer    posted on 03-10-2010 08:36
Poster: Lead
Je moet je kisten pas dicht doen als je gear is afgekoelt. Nooit gelijk na gebruik afsluiten...

De mixer kan wel warm worden, maar heeft wel een beetje frisse lucht nodig af en toe.
Als je spelers in een kist doet let dan op dat er lucht kan stromen onder de speler. De onderkant wordt als koelprofiel gebruikt...

Normaal doe ik dat ook altijd! Maar nu even snel deksel erop en afgeleid en toen weg.
Maar heb ze denet aan gehad en het werkt allemaal nog perfect. Gelukkig!
Maar anders wel een mooi excuus voor de 2 x cdj 2000.
Pedroz    posted on 03-10-2010 10:29
Zonder koeling kan er gewoon geen enkel elektrisch apparaat 'koud' blijven. Dit komt omdat geen enkel?toestel op aarde een rendement van 100% kan halen (hier valt uiteraard over te discussi?ren)Winking my eye
Rendementsverlies gaat bij dit soort toestel gewoon gepaard met hitte.

Voor een goede ventilatie zorgen is dus de boodschap!!
dJORD    posted on 03-10-2010 10:36
mijn mixer hangt +/- 1cm boven de bodem van mijn flight, en mijn cd spelers op 1/2 cm omdat ze op hun eigen pootjes staan. ik heb ??n maal het deksel er een aantal uur opgelaten maar ze waren niet heel erg heet!!
soundcollector    posted on 03-10-2010 18:03
Denk dat dit voor een keertje geen kwaad kan, maar zeker niet meerdere malen doen (je gear beetje sparen).

Waarschijnlijk is de geur gewoon stof wat een beetje 'verbrand' en wat je kan beginnen ruiken. Als ik op men macbook een heel zwaar programma draai wordt men adaptor ook immens warm, kan ook niet vastpakken, maar dit schijnt soms toch normaal te zijn.

Gewoon mee uitkijke dat er niks in brand schiet ofzo...
venzi    posted on 03-10-2010 18:08
een paar vries elementen in je case leggen?:P
Torque    posted on 05-10-2010 09:23
Zo zie je maar weer dat pioneer toch klasse spul heeft. Het staat 72 uur in een afgedekte flightcase te spelen en nog niet kapot. Vind het wel erg slordig van het baasje Winking my eye
Hardshort    posted on 05-10-2010 14:14
Poster: venzi
een paar vries elementen in je case leggen?:P

Dan ga je het forceren.
Door de warmte zet je gear uit, dit is minimaal maar kan wel haarscheurtjes veroorzaken zodra je het spul gelijk in de diepvries legt omdat de temperatuursverschillen zo extreem zijn.
Altijd op zichzelf gewoon weer op kamertemperatuur laten komen.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
LilQuint    posted on 05-10-2010 16:08
Ik heb me mixer zo hangen in me booth, Alleen hangt hij aan de randjes. De rest hangt er los onder, Dus word NOOIT warm, Soms is ie zelfs koud dat ik kippevel krijg xD
Ywe    posted on 05-10-2010 17:50
Mijn katten gaan altijd op mijn mixer liggen als ik even naar de keuken loop voor een biertje oid. Is lekker warm voor ze. Verschrikkelijk irritant :P maar wel schattig
Mixt-Ape    posted on 05-10-2010 17:51
Bij mij altijd op m'n motorkap!
Stefjuuh    posted on 05-10-2010 19:06
Tijdje terug in de volle zon op 3x cdj-2000 en een djm-800 gestaan. Spul werd ook abnormaal heet (niet in een case overigens). Er is 1 cdj-2000 gesneuveld, maar dit kwam omdat deze vers uit de doos kwam (condens-verhaal) en ik die vervolgens meteen flink heb lopen gebruiken. Winking my eye

T kan allemaal wel wat hebben dus, maar tis inderdaad niet handig om het te vaak te doen!

This is an old Topic

No new postings for 5.341 days.
 Post CommentThat would be 178 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online: 12 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 16.925
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.993.146