cdj 2000 werkt niet goed met traktor duo
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

janqaz    posted on 26-09-2010 09:10
Een tijdje terug heb ik traktor duo aangeschaft.( maar krijg hem niet goed werkende?
Mijn Laptop?heeft aan boord een i3 processor aanboord en 3 gig werkgeheugen dus snelheid heeft ie genoeg.
Heb de software goed geinstalleerd krijg ook wel geluid (is overgens niet echt?super )?het vreemde nu is dat het jogwheel niet rood kleurt en de binnen ring ( led ) schokkerig draait?terwijl je op youtube het syteem in combinatie met de cdj2000 perfect ziet draaien en rood oplichten.

Vreemd genoeg in alle voorbeelden die ze op youtube laten zien werken ze met traktor duo pro of scratch, maar dat zou toch niet uit mogen maken.

Met vriendelijke groet?

janqaz?

Reply?Delete

What do you think about cdj 2000 werkt niet goed met traktor duo ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 26-09-2010 09:51
Het zou moeten werken. Heb je ook Asio4all en de PioneerCDJ2000 driver van de pioneer site geinstalleerd op je computer? Heb je ook de CDJ2000 in de instalwizard geselecteerd?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
BennoRevelli    posted on 26-09-2010 10:39
Poster: janqaz
Een tijdje terug heb ik traktor duo aangeschaft.( maar krijg hem niet goed werkende?
Mijn Laptop?heeft aan boord een i3 processor aanboord en 3 gig werkgeheugen dus snelheid heeft ie genoeg.
Heb de software goed geinstalleerd krijg ook wel geluid (is overgens niet echt?super )?het vreemde nu is dat het jogwheel niet rood kleurt en de binnen ring ( led ) schokkerig draait?terwijl je op youtube het syteem in combinatie met de cdj2000 perfect ziet draaien en rood oplichten.

Vreemd genoeg in alle voorbeelden die ze op youtube laten zien werken ze met traktor duo pro of scratch, maar dat zou toch niet uit mogen maken.

Met vriendelijke groet?

janqaz

Die kleur van het jogwheel led is aangepast sinds de laatste 3.1 firmware update,?

Dus dat zou betekenen dat je nog een oude firmware versie gebruikt, wat ik je zeer zeker afraad.
Je kan je versie checken door het volgende :

- Zet je CDJ-2000 aan.
- Druk op ?[MENU / UTILITY] voor meer dan een seconde. hierna word het ?[UTILITY] scherm weergegeven.
- Scroll door het menu heen met je rotatieknop tot je bij 'firmware VERSION No.' uitkomt. als er bij het nummer een waarde beneden 3.1 staat moet je de cdjs updaten.
- Druk weer op ?[MENU / UTILITY] om terug te gaan naar het menu.

Die schokkerige rotatie van dat rondje in je cdj is ook nog een bekend probleem.
Het werkt gewoon nog niet lekker met traktor,,

Het enige wat je kan proberen is naar je pioneer cdj driver op je pc en de latency (vertragingssnelheid) ?naar een lagere waarde aanpassen, bijv. 10 ms of minder.

Dit kun je ook binnen traktor doen door naar de audio settings ?te gaan en daar de latency aan te passen van je cdj geluidskaart.

Als je nog geen driver had geinstalleerd, moet je eerst even de nieuwste cdj driver installeren Zie hier

Maar voordat je dit doet zou ik eerst even kijken naar die firmware update.

Klik hier voor alle info

We horen het van je,
Greetz
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 26-09-2010 @ 10:44:57 (3%)
Dolivieira    posted on 26-09-2010 11:03
Bij het aan zetten verschijnt de versie ook lings onderin.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 26-09-2010 11:10
Naast de CDJ moet je natuurlijk ook de llaatste updates voor Traktor geinstalleerd hebben, pas vanaf die update gaat het werken zoals het hoort.
Let the BASS be louder
BennoRevelli    posted on 26-09-2010 11:47
Poster: Dolivieira
Bij het aan zetten verschijnt de versie ook lings onderin.

Dat is alleen bij de nieuwere firmware Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Lead    posted on 26-09-2010 12:12
Bij het melden van problemen gaat iedereen er natuurlijk wel vanuit dat een Firmware datgene is wat iemand zelf al gedaan heeeft. Dit lost, niet alleen voor CD spelers, meestal al veel dingen op...
Let the BASS be louder
janqaz    posted on 26-09-2010 13:17
hai

Bedankt voor je snelle reaktie

Heb alles gedaan wat je heb gezegd de firmwire geupdate voor beide spelers en de lantency is standaard ingesteld op 5.3 msec heb ook de pioneer driver geupdate.
Heel jammer maar licht nog steeds niet rood op en binnen led-ring tijdens afspelen nog steeds heel schokkerig
Eigenlijk stom dat ik de software heb gekocht maar ik wlde wel eens weten hoe dit werkte duur grapje overgens was 69 euries er voor kwijt.Misschien heb jij nog wat suggesties.

met vriendelijke groet,

janqaz

Delete

This is an old Topic

No new postings for 5.290 days.
 Post CommentThat would be 176.3 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

172 Users online: 12 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 16.008
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.271.073