JB Systems, goed of niet (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 11-12-2005 02:02
Hello, ben hier nieuw op deze site, dus ik wou iets vragen aan de professionals hier :p

Ik hoor op verschillende andere fobrums dat 't merk JB Systems, echt slecht is, ik hoor er niks anders dan negatieve dingegn van enz..

Nochtans heb ik nog eens gedraaid met een jb system beat 6 mixer, en ik moet zeggen, die viel heel erg goed mee, kost je echt goed op schranz mee mixxen, wat zijn jullie ervaringen, verhalen,... over JB systems nu eigenlijk?

Grtz!

What do you think about JB Systems, goed of niet ??

Vote :   

mrtnt    posted on 11-12-2005 02:25
ik vind persoonlijk jb systems nie goe/nie slecht, ik heb de cd 560 maar vind de loop hierop echt kut.
jb systems heeft inderdaad geen echt goeie reputatie daarom dat ze , onder beglec , een reeks nieuwe producten hebben uitgebracht onder de naam synq.

PS welkom op de site en veel amusement, hoop dat je het plezant is en als je je gear hebt, zet gerust een foto online bij je booth:p:p
PS2 vanwaar ben je ergens in vlaanderen? ik van kortrijk west vlaanderen, jij ook niet van daar ergens wegens je acent. :dd:d
EclipX    posted on 11-12-2005 04:27
Poster: mrtnt
ik vind persoonlijk jb systems nie goe/nie slecht, ik heb de cd 560 maar vind de loop hierop echt kut.
jb systems heeft inderdaad geen echt goeie reputatie daarom dat ze , onder beglec , een reeks nieuwe producten hebben uitgebracht onder de naam synq.

PS welkom op de site en veel amusement, hoop dat je het plezant is en als je je gear hebt, zet gerust een foto online bij je booth:p:p
PS2 vanwaar ben je ergens in vlaanderen? ik van kortrijk west vlaanderen, jij ook niet van daar ergens wegens je acent. :dd:d

Lol je hoort aan mijn accent dat ik uit Vlaanderen kom :p "horen" :d, bijna goed, ik kom uit Torhout, dicht bij Brugge!

Kzal eens fotokes pakke van mijn dj booth Happy, laughing

Grtz
JonasVerdickt    posted on 11-12-2005 10:53
Ik vind jbsystems echt slecht, had een mx4mk2 na 3weken kapot, een cd200 ligt ook al kapot na 5maanden, een hp2000pro is afgebroken na 9maanden, versterker is ook al bijna stuk by the way welkom.
User edit by JonasVerdickt on 11-12-2005 @ 10:54:12 (2%)
Lead    posted on 11-12-2005 12:26
JB systems is mijn eerste gear geweest... Na 2 jaar was het helemaal opgebruikt, en is toen vervangen door serieus spul. Als je dat in ieder geval maar in gedachte houdt. Het is leuk spul tegen een gusntige prijs om mee te beginnnen. Maar verwacht niet dat je er over 10 jaar nog mee draait Winking my eye

Let the BASS be louder
Camino    posted on 11-12-2005 12:33
het is inderdaad goedkoop spul... maar mijn pro18x mixer doet van een paar tientjes doet het nog steeds prima hoor! en dat terwijl ik zelfs van Pioneer hoor dat de faders na een tijdje beginen te kraken en te lekken...
Lead    posted on 11-12-2005 12:35
Pro18X WOW Da's mijn eerste mixertje geweest...

Die heeft het inderdaad lang gedaan.... Nou moet ik ook wel zeggen dat er weinig op zit wat kapot kon gaan Winking my eye
Let the BASS be louder
Camino    posted on 11-12-2005 12:45
hahaha ja da's wel waar... maar ik pak hem altijd mee als backup mixertje voor de drive-in... hij is super klein en weegt niks... altijd handig als je gewone mixer gaar begint te doen..
EclipX    posted on 11-12-2005 14:16
En de turntables van JB, zijn die goed of niet? Ik hoor dat 't plastieken brol is enzo.
Collin    posted on 11-12-2005 14:28
nee , alles wat je kan bedenken van Jb Systems vind ik slecht

je kan beter effe wat doorsparen voor wat beters Gemini ( beginner ) gaat al de goeie kant op en profesionele werk is toch echt Eclere , Pioneer , Denon ,Allen & Heath enzz...
lolbroek    posted on 11-12-2005 14:35
gaymini staat wel op hetzelfde niveau als JB Systems hoor, de helft van hun producten zijn gewoon dezelfde (OEM).

Enja jb is goed, om te beginnen, EN als je zuinig met je spullen bent!
Rag je graag met faders, niet afdekken enz... Danja zal het wel wat minder lang meegaan. Wat trouwens ook maar logisch is voor de prijs. Een A&H kost je 1600 euro, en een JB 200...
Waar zou het verschil zitten denk je?

Zulke merken kan je gewoonweg niet vergelijken
djjw    posted on 11-12-2005 14:38
Poster: EclipX
En de turntables van JB, zijn die goed of niet? Ik hoor dat 't plastieken brol is enzo.

ik heb ooit een tt gekocht van jb,( ik geloof type 20 d) en voor het geld
was hij zo slecht nog niet, (geloof ong. 250 euro)
het is idd wat plastic achtig maar dat valt dan weer onder prijs/ kwaliteit he...
lolbroek    posted on 11-12-2005 14:39
Ja inderdaad, meestal koop je die spullen toch maar om op te leren niet? Beetje nutteloos om dak direct 2000 € te investeren...
"mijn mening"
david87    posted on 11-12-2005 15:02
ik een cd200 van jb , een q30 en een vx-700

ik vind hier niks slecht aan , je krijgt waar je voor betaald en bij mij is nog nix kapot gegaan , als ik een tt wou met echte hight torque kocht ik wel technics ma aangezien ik daar niet zoveel nood aanheb kocht ik een jb q30 en heb daar nog nooit problemen mee gehad , ook niet bij andere gear wat ik had van jb  , als er goed mee omgaat zal het volgens mij niet vlug kapot gaan Happy, laughing

rebounce    posted on 11-12-2005 17:22
jb is zeker nie slecht ( duurde merken zin wel beter ( ecler ,pioneer , ...) Ik heb zelf een beat 4 en cd200 en da ga goe
Bastian    posted on 11-12-2005 17:59
JB Systems: goedkoop, goed voor beginners maar als je als iets gevorderd ben toch maar naar merken gaan kijken zoals gemini is inderdaad goed beginners merk en er zit 3 jaar garantie op! zelf heb ik de jb cd200 ben er wel tevreden over maar vind eigenlijk dat jb in hun gear veel functies stopt maar of ze wel goed zijn dat is de vraag maar ze voelen dan meestal wel goedkoper aan!
Zuur    posted on 11-12-2005 23:52
JB is een goed merk voor het midden sigment, maakt tegenwoordig best veel spullen met een goeie prijs/kwaliteits verhouding. Service zal gelijk zijn aan dat van SynQ en die is gewoon goed.

Gemini is met het nieuwe sigment een beetje de slechte kant op gegaan (mijn mening). Ik vind ze minder mooi en ze ogen speelgoedachtiger. Dré van New-line schreef op zijn ook is dat het slot-in systeem van de nieuwe gemini cd-spelers niet goed is.

Ik heb liever JB dan Gemini!
Tekhead    posted on 12-12-2005 00:43
Welkom op het forum.

Je krijgt waarvoor je betaald, vroeger zwakke produkten, tegenwoordig goede produkten voor een goede prijs, en wat ik toch wel belanrijk vindt is de naverkoopservice.

Kijk eens uit naar reloop TT en CD, veel spul voor weinig geld
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Illusion    posted on 12-12-2005 11:11
De jb-systems mk4 mkII is nu onze Drive-In mixer. Hij doet ut goed, en ik ben best tevreden over Jb-systems.

Maar mijn voorkeur gaat naar gemini en pioneer mixers.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DJ-Emotion    posted on 13-12-2005 19:37

Er is aardig wat geinvesteerd door zogenoemde "kloon" merken wat resulteerd in een goede Prijs/kwaliteit verhouding.
Numark is ooit als Kloon begonnen en doet het naar mijn mening aardig hoewel
hun prijzen dan ook flink zijn gestegen.

Ik heb zelf ooit een JB system Classic 9 mixer gehad, nooit problemen.
Gemini vind ikzelf een stuk minder, Kwaliteit laat erg te wensen over...

Een vergelijk met pioneer mixers lijkt mij een verhaal van Appels en Peren.
Hoewel Pioneer geen top of the range is staan ze wel dik boven een b.v. JB.
User edit by DJ-Emotion on 13-12-2005 @ 19:38:39 (1%)
the-melody    posted on 13-12-2005 20:10
Ik heb zelf een high q10 en ik vind dat hij het beter doet dan mijn t2 en de lichten zijn ook goed.
User edit by the-melody on 14-12-2005 @ 15:38:23 (41%)
ciderke    posted on 14-12-2005 02:11
@ 'lolbroek' en 'zuur' :
Ik zou toch niet durven zeggen dat Gemini evengoed of zelfs minder goed is dan Jb systems hoor. Ik weet niet wat die nieuwe Gemini's doen, maar ik heb een iets oudere platendraaier van Gemini (half jaar geleden gekocht, maar ze verkopen hem bijna nergens meer) nl. Gemini PDT-6000. Daar is niets op aan te merken, zeer hoge torque, veel functies en degelijk. Ik denk dat dit (vooral het laatste) niet altijd kan gezegd worden over Jb systems ...

PS: ik denk dat Dré hem zelfs heeft aangeraden...
Zuur    posted on 14-12-2005 11:28
De oudere spullen van Gemini waren ook wel van goede kwaliteit. De CDJ-20, pdt-6000 waren goeie producten.

Maar de nieuwe reeks niet. TT's met rechte arm (alleen handig voor scratchers), slecht slot-in systeem. Doe mij dan 10x liever een JB speler
lolbroek    posted on 14-12-2005 12:22
Ja @ 'ciderke' als je die TT neemt, kan je even goed vergelijken met de SynQ, tis namelijk ook een JB Product nietwaar? enkel onder een andere naam uitgebracht. En die ligt dan weer samen met de mixers een stapje hoger.

De nieuwe reeks van Gemini staat wat op het niveau van de goedkopere reeks van JB ze zijn ongeveer gelijk, alhoewel ik toch liever met een bvb Mx 4 werk dan met een Gemini PS-626 i
EclipX    posted on 14-12-2005 18:32
Ik heb ne beat 4, en die valt heel erg goed mee, niks slechts aan te merken hoor! En ook nog Q20D tt, heb ik al een tijd, en zie er de noodzaak nog niet in voor andere, duurdere te kopen, voor mijn part koop ik nog iets van jb systems, 't is goedkoop, en ok

Behalve die beat 6 mk2, was wel brol, knopjes vielen er af als je snel met de fader iets deed, begon te kraken, etc..
Marz-L    posted on 14-12-2005 20:12
JB Systems,
hum heb er een 5 kanaals mixertje van gehad toen ik 14 was en een paar jaar later de Classic 6.
Allebei goed bevallen.

Echter dit was 6 jaar geleden............
Denk dat het het zo is als eerder hier genoemd:
"Je krijgt waarvoor je betaald".
Gebruik je JB Systems voor op je kamer zal het lang meegaan, gebruik je het ook voor on the road, dan heeft het meer "care" nodig........
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 1 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 9.594
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.102.203