Behoud cd-spelers (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 18-09-2010 14:47
Beste,

Sinds enkele maanden ben ik digitaal gaan draaien. Laptopje had ik al, toen Traktor scratch duo erbij gehaald. Maar ik merk dat ik mijn cd-spelers (cdj-400) gewoon bijna niet meer gebruik. Alleen om af en toe een cue-punt te maken en om op play/stop?te drukken. Ik vind dit gewoon hartstikke zonde want nu doe ik dus eigenlijk zo goed als niks meer met een relatief dure cd-speler.

Al mijn cd's heb ik al in mijn laptop staan, dus ik gebruik ook geen cd's meer.

Nu is de vraag aan jullie: moet ik mijn cd-spelers behouden of kan ik ze beter verkopen en er een alternatief (zo ja, wat?) voor kopen.

Groet

Edit: Mijn set bestaat uit Reloop RMX-20 + 2 x cdj-400 + Traktor scatch duo + Kontrol x1
User edit by Hampsink on 18-09-2010 @ 14:51:27 (15%)

What do you think about Behoud cd-spelers ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 18-09-2010 15:09
Ik zou de hele set verkopen en 4ch digitaal gaan, maar dat is wat ik zou doen Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
MaykFroix    posted on 18-09-2010 15:13
Hoe ga je dan bijsturen en de pitch verzetten zonder CDJ's?
T-to-the-J    posted on 18-09-2010 15:14
Langleve xone 1d, faders en genoeg knoppen om pitch bend knoppen van te maken. En misschien zelfs sync(A)
Hampsink    posted on 18-09-2010 15:27
Poster: Freez
Hoe ga je dan bijsturen en de pitch verzetten zonder CDJ's?

Daarvoor draai je digitaal. Niet helemaal daarvoor, maar je kunt met ??n simpele knop alles gelijk zetten. Ja en daar kan je weer een hele discussie over starten, maar die zijn er hier al genoeg geweest. Ik pitch dus ook niet meer met mijn cdj's.
niiicola    posted on 18-09-2010 15:29
De draait niet digitaal om te syncen!!?
1 van de raarste argumenten die ik heb gehoord...
Gewoon.
MaykFroix    posted on 18-09-2010 15:29
Poster: Hampsink

Daarvoor draai je digitaal. Niet helemaal daarvoor, maar je kunt met ??n simpele knop alles gelijk zetten. Ja en daar kan je weer een hele discussie over starten, maar die zijn er hier al genoeg geweest. Ik pitch dus ook niet meer met mijn cdj's.

Ik gebruik die sync knop ook weleens maar moet toch altijd bijsturen met mijn CDJ's...

Vraag me toch af waarom ik ze dan nooit perfect gelijk krijg zonder bij te sturen? :P
T-to-the-J    posted on 18-09-2010 15:31
Dan is het aan te raden om je beatgrids eens goed te zettenCool
Hampsink    posted on 18-09-2010 16:45
Poster: niiicola
De draait niet digitaal om te syncen!!?
1 van de raarste argumenten die ik heb gehoord...

Je verstaat me fout. Wat ik bedoel is dat als je digitaal draait, waarom je geen gebruik zo maken van de sync knop.
Ik draai niet digitaal omdat ik dan niet meer hoef te beatmatchen, echt niet.

Edit: Back on topic please Winking my eye
User edit by Hampsink on 18-09-2010 @ 16:46:28 (9%)
Winston    posted on 18-09-2010 17:11
Als je alles kunt wat je wilt met de X1 dan kun je voor mijn part de CDJ's wegdoen. En er hoeft geen alternatief, want je hebt alles wat je nodig hebt.
Tic Toc
Hampsink    posted on 18-09-2010 19:13
Het enige wat ik zou missen als ik geen cdj's meer heb, is dat ik, wat dus niet kan met de X1, een ceu-point zoeken, dat gaat zo goed als niet met de x1.
Winston    posted on 18-09-2010 23:06
Jij bent de expert, zeker vergeleken met mij.

Maar ik heb moeite je te geloven dat het niet kan, want cue point zoeken is echt zo een basis DJ ding.
Tic Toc
DJBas    posted on 18-09-2010 23:15
alles in de verkoop en een xone:4d ervoor in de plaats, is dat geen optie?
jannickv    posted on 18-09-2010 23:33
cue punt zoeken kan perfect met de x1.... Shift en de bovenste rotary knop. (standaard midimapping toch)
Hampsink    posted on 18-09-2010 23:41
Sorry ik bedoelde niet cue-point zoeken. Ik bedoelde eerder een cue-point nauwkeurig maken, je track aan het begin van het nummer plaatsen, etc.?
Aangezien traktor dat niet altijd doet...
Winston    posted on 18-09-2010 23:45
Je hebt springen naar de cue points en een cue point maken. Maar ik had het over maken, dat begreep ik ook uit je verhaal.

En het maken van een cue point is echt een basis handeling voor het beatmixen. Als de X1 dat niet kan is het waardeloze prul. Dat kan ik me niet voorstellen.
Tic Toc
Hampsink    posted on 18-09-2010 23:53
Maken kan 'ie wel... Daar niet van. Je kunt hem alleen niet precies zetten, niet zoals je doet met je vinyl of jog wheel. Dat is vervelend snap je
jannickv    posted on 19-09-2010 00:06
ik kan me niet voorstellen dat je een ofbeat cuepoint wil... traktor zet je cue automatisch op de dichtstbijzijnde beat is dat wat je bedoeld?
Hampsink    posted on 19-09-2010 00:24
Poster: jannickv
ik kan me niet voorstellen dat je een ofbeat cuepoint wil... traktor zet je cue automatisch op de dichtstbijzijnde beat is dat wat je bedoeld?

Ik weet dat Traktor dat doet... Maar ik mis gewoon de 'vinyl feeling' als ik alleen met de x1 draai. Je cue zetten met je jog wheel...?

Voor de rest gebruik ik buiten de cue/play knoppen mijn cdj's niet meer, zonde dus...
Winston    posted on 19-09-2010 00:32
Dat begrijp ik wel. Dat van de vinyl feeling. Daarom draai ik het liefst met grote cd players, met grote jogs en cd met vinyl look. Anders voelt het Dj-en niet echt aan toch ....

DJ apparatuur is duur. En digital laptop DJ-ing maakt het wel veel goedkoper maar je verliest de originele feel helemaal. Daarom is het geen zonde dat je nog je CDJ's hebt. Mijn advies nu is dus houden die dure decks. En troost je, de CDJ-2000 zijn zeker 6 keer zo duur.

Tic Toc
User edit by Winston on 19-09-2010 @ 00:32:28 (2%)
ArCee    posted on 23-09-2010 16:33
Ik zou mijn tijd nemen om je spul te verkopen, eenmaal weg = weg!
Ik heb mijn apparatuur (en vinyls) ook ooit eens verkocht omdat ik dacht dat ik klaar was met draaien etc.......en jaren later spijt als haren op mijn pan toen het weer ging kriebelen.
Kijk het een jaar aan, doe je er dan niets meer mee, dan kan het altijd nog, anders moet je er weer duur aan als het tegen zit Cool
Estacy    posted on 23-09-2010 16:40
Poster: ArCee

Ik heb mijn apparatuur (en vinyls) ook ooit eens verkochtl

Ik vindt gear toch iets anders als je muziek. ik zou mn cd's/vinyl noooit wegdoen omdat ik dat met veel moeite verzameld heb. Gear daaraantegen, als je het verkoopt kun je ook weer nieuwe kopen zonder te veel moeite. maar probeer maar eens die ene plaat die je zo vet vondt terug te vinden.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
kobuz    posted on 23-09-2010 19:32
Ik heb mijn draaitafels ook nog staan, maar mijn cd speler heel snel weg gedaan toen ik met traktor aan de gang was. Ik weet niet wat de emotionele waarde van de cdj's voor je zijn (en wat ze nog waard zijn), maar is het niet een idee om alles te verkopen en straks voor de S4 te gaan? Hele brute all-in-one oplossing denk ik. Verder heb je natuurlijk ook nog de xone DX en de Denon MC6000.

Ik zou me ook wat meer in het zelf mappen van functies verdiepen als ik jou was. Als je op de x1 de shift en hotcue knop te gelijk in gedrukt houdt, gaat je controller in MIDI mode en kan je alles nog eens mappen zoals jij wilt. Dan kan je een van je rotaries bijvoorbeeld zo in stellen dat als je gewoon draait grof door de track zoekt en als je ingedrukt houdt en draait heel fijn zoekt. Als je begrijpt wat ik bedoel Winking my eye
Hampsink    posted on 23-09-2010 21:34
Poster: kobuz
Ik heb mijn draaitafels ook nog staan, maar mijn cd speler heel snel weg gedaan toen ik met traktor aan de gang was. Ik weet niet wat de emotionele waarde van de cdj's voor je zijn (en wat ze nog waard zijn), maar is het niet een idee om alles te verkopen en straks voor de S4 te gaan? Hele brute all-in-one oplossing denk ik. Verder heb je natuurlijk ook nog de xone DX en de Denon MC6000.

Ik zou me ook wat meer in het zelf mappen van functies verdiepen als ik jou was. Als je op de x1 de shift en hotcue knop te gelijk in gedrukt houdt, gaat je controller in MIDI mode en kan je alles nog eens mappen zoals jij wilt. Dan kan je een van je rotaries bijvoorbeeld zo in stellen dat als je gewoon draait grof door de track zoekt en als je ingedrukt houdt en draait heel fijn zoekt. Als je begrijpt wat ik bedoel Winking my eye

Aan die S4 zat ik ook al aan te denken. Alleen heb ik wel gehoord dat zoiets niet de club in kan vanwege de master ofzo. Nja zo'n techneut ben ik nou ook weer niet maargoed.
Dolivieira    posted on 23-09-2010 21:38
Poster: Hampsink

Aan die S4 zat ik ook al aan te denken. Alleen heb ik wel gehoord dat zoiets niet de club in kan vanwege de master ofzo. Nja zo'n techneut ben ik nou ook weer niet maargoed.

Dat kan wel. Kijk er zit dan geen monitor out op een S4. Maar als je de master van de S4 gewoon op een line van de vaste mengtafel zet. Kan je de monitor geluid gewoon van de mengtafel gebruiken. Over valt een mouw aan te passen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Hampsink    posted on 23-09-2010 21:43
Maar ik neem aan (heb nog niet in clubs gedraaid) dat ze niet zo blij zijn als ze daar mijn S4 zien binnenkomen?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

92 Users online: 12 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 11.472
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.798.218