Ben er ingeslaagd om abelton te besturen via mijn tuch pannel van men djm 2000. Maar hoe kan ik nu men geluidjes in abelton via usb afspelen door mijn djm 2000. Bijvoorbeeld via het tuch pannel of op zen minst via channal 3 en 4 in usb mode??
Iemand een idee Kvind hier niets over terug in de handleiding of op internet.
De bedoeling zou zijn dat ik het midi tuch gedeelte als sampeler kan gebruiken
What do you think about DJM 2000 ft. abelton ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Kijk even in je Ableton instelllingen bij je geluidsuitgang. Waarschijnlijk moet je daar dan djm2000(of hoe hij daar mag heten) selecteren. Een djm2000 heeft een ingebouwde geluidskaart toch?
Poster: Meks Heeft hier eigenlijk iemand ervaring met een djm 2000?
Ja, wellicht de drivers installeeren van je DJM-2000 den deze dan als geluidskaart gebruiken. Dus in ableton zeggen dat je de DJM als geluidskaart wil en dan toewijzen aan een bepaald kanaal.
Ok ondertussen is het gelukt op kannaal 1 door mijn djm geluidskaart te selecteren. Maar ik wil niet kannaal 1 gebruiken maar kannaal 3 of 4. Hoe kan ik in abelton kiezen op welk kannaal ik deze wil aantsluiten.
Heb eens horen zeggen dat de djm 2000 4 geluidskaarten bevat. Waarschijnlijk voor elk kannaal 1 maar ik die in ableton gewoon de geluidskaar van met djm 2000 . Niet bvb djm 2000 1?en djm 2000 2 en djm 2000 3 en djm 2000 4.
ok heb ik ge probeer maar krijg volgende warning: This change will disable active track routing. To vieuw and modify track routing choose 'in/out' from the vieuw menu.
Wat nu ? moet ik iets aanpassen in het vieuw menu en waar vind ik die ?
Poster: Meks ok heb ik ge probeer maar krijg volgende warning: This change will disable active track routing. To vieuw and modify track routing choose 'in/out' from the vieuw menu.
Ja dat klopt want je verandert je actieve routing (kanaal 1) naar een ander kanaal. Vervolgens selecteer je bij de master-output ook het kanaal dat je wel wilt gebruiken.
Thah ja supper tis me gelukt xp. Misschien nog een klein vraagje hoe krijg je die verveelende delay weg telken ik een clip (bvb een stukje vocal) wil starten?
edit: hoe kan ik anders een vocal beatmachen op een beat?
edit2: zou dit kunnen doordat er vanboven zoon een instelling is van 1 bar 2 bar ... en dat het enkel bij een 1 bar start (indien ingesteld op 1 bar) ??
Als ik dat af zet heb ik dat dus niet meer . Maar is dat de beste oplossing ?
Inderdaad quantize aanpassen zoals MoXeGy zegt. Of je nudge knoppen aan je DJM mappen over midi. Dat is zeg maar een soort pitch bend binnen ableton. Zitten linksboven vlak bij je BPM als ik me niet vergis:P
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 5.295 days. Post CommentThat would be 176.5 months or a whopping 14.5 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...