Jou favoriete drive-in mixer?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 15-09-2010 21:42
Zoals voor sommigen hier bekend heb ik twee cdj-100mk2's en een Reloop RMX-40 DSP in een flighcase zitten, welke ook zo nu en dan mee mag naar en feestje als zijnde het draai-gedelte van m'n drive-in.
Nu begon ik me zomaar af te vragen of zo'n Reloop hiervoor volgens de kenners geschikt (genoeg) is en blijft. Ik hoor namelijk steeds vaker dat bijvoorbeeld een Dateq mixer hiervoor meer geschikt is, en oerdegelijk scijnt te zijn icm een evt nodige fikse headroom. Hoe denken jullie hier over, is dat zo, of zal de Reloop hiervoor gewoon prima voldoen?

Gebruik van effecten is echt niet tot nauwelijks nodig. Belangrijker zijn degelijkheid, klank en gebruiksgemak. Mij werd een Dateq XTC aanbevolen toen dit in een kroeg ter sprake kwam (vandaar dat ik wat ben gaan rondzoeken). Enkel zag ik dat zoiets geen aparte VU's heeft per kanaal, is dat wel handig ivm het bij-gainen van tracks...?

Ben benieuwd naar jullie mening over de mixer bij (jullie) drive-in...

What do you think about Jou favoriete drive-in mixer? ??

Vote :   

timmy90    posted on 15-09-2010 21:49
ik heb een rodec cx-1100 mixer, de beste mixer waar ik ooit op gedraait heb, en dat zijn er best veel hoor!
dj-zero    posted on 15-09-2010 21:50
Ik moet het tot nu toe ook nog voornamelijk hebben van drive-in's en werk nu met een xone:22, en deze voldoet voor mij primaHappy, laughing OERdegelijk, geweldige kwaliteit, en lekker eenvoudig...
Mocht je dit te weinig kanalen vinden zou je kunnen gaan voor een xone:42....
MaximDJ    posted on 15-09-2010 22:09
Poster: focus
Zoals voor sommigen hier bekend heb ik twee cdj-100mk2's en een Reloop RMX-40 DSP in een flighcase zitten, welke ook zo nu en dan mee mag naar en feestje als zijnde het draai-gedelte van m'n drive-in.
Nu begon ik me zomaar af te vragen of zo'n Reloop hiervoor volgens de kenners geschikt (genoeg) is en blijft. Ik hoor namelijk steeds vaker dat bijvoorbeeld een Dateq mixer hiervoor meer geschikt is, en oerdegelijk scijnt te zijn icm een evt nodige fikse headroom. Hoe denken jullie hier over, is dat zo, of zal de Reloop hiervoor gewoon prima voldoen?

Gebruik van effecten is echt niet tot nauwelijks nodig. Belangrijker zijn degelijkheid, klank en gebruiksgemak. Mij werd een Dateq XTC aanbevolen toen dit in een kroeg ter sprake kwam (vandaar dat ik wat ben gaan rondzoeken). Enkel zag ik dat zoiets geen aparte VU's heeft per kanaal, is dat wel handig ivm het bij-gainen van tracks...?

Ben benieuwd naar jullie mening over de mixer bij (jullie) drive-in...

Ik heb de afgelopen 5 jaar bijna elk weekend met mijn Drive-in ergens gestaan. Zolang je er niet mee gaat gooien o.i.d. en goed onderhoudt geen probleem. Vanaf het begin draai ik al met mijn RMX 40 (oftewel, 5 jaar lang heeft hij elk weekend weer overleeft)?Cool

Dateq is voor Drive-in Shows wat degelijker. Je kan er wat hardhandiger mee omgaan. Thats it. Aan jou de keus, maar ik zou mooi bij je RMX blijven. Hier kan je VU per track zien en de geluidskwaliteit ligt maar een fractie lager dan bij een Dateq. Ook niet geheel onbelangrijk is dat je voor een beetje dateq snel ? 1000 moet neertellen, terwijl de RMX rond de ? 350 zit.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
no-rush    posted on 15-09-2010 22:53
pioneer 600 doet het ook wel goed,
rmx 40 heb ik nog nooit mee gewerkt maar lijkt me vergelijkbaar (en bataalbaarder)met de? 600

grz
Meks    posted on 15-09-2010 23:16
Eerst een oude jb systems talent : niet aan te raden xp
dan een djm 800: altijd 100 procent op kunnen vertrouwen
nu men djm 2000 zal het ook wel goed doen xp
tek-zotic    posted on 15-09-2010 23:20
voor drive in vind ik rodec MX180MKIII, gewoon een tank van een mixer: kan tegen meer dan een stootje, ook een pils kan ie wel tegen Happy, laughing, geluidskwaliteit zit goed, dus ideaal voor drive in
timmy90    posted on 15-09-2010 23:45
@ tek-zotic niets aan toe e voegen!
DJKIWI    posted on 16-09-2010 00:21
Mijn ideale drive-in-mixer: Dateq 7.3
Degelijk, gooede klank,veel inputs waaronder ook meerdere mic's,diverse uitgangen en effect send return.
Degelijke lange kraakvrije faders
Voor het gainen van tracks gebruik je gewoon de voorafluistering, dan zie je automatich op je vu-meter het signaal.

-Richard-    posted on 16-09-2010 21:41
IS dat binnenwerks hetzelfde als zon XTC DJKIWI?
Ik bedoel is dat zeg maar gewoon 'grotere broer' met meer kanalen?
Zoals MaximDJ al zegt is zo'n jongen best prijzig, mocht ik evt. gaan overschakelen..
Maar nog steeds beetje aan het afwegen wat nu beste is. RMX houden of overstappen.
Belangrijk is goede Mic ondersteuning en (vanwege evt. collega dj's soms) wel beetje 'hufterproof'.
Sommige mensen willen om maar een voorbeeld te noemen wel een paar rode LEDjes meenemen
tijdens 't draaien, en heb weinig zin mijn Speakers om zeep te helpen..(al weet ik dat rood=fout, de ene mixer gaat hier mooier mee om dan de andere). Daarnaast zijn FX eigenlijk wel overbodig voor mij momenteel dus da's geen eis.
Handig en snel probleemloos ermee kunnen draaien welWinking my eye, evenals een zo klein mogelijke kans op problemen, dus daar komt de degelijkheid weer om de hoek...

Een djm-600 heb ik ook overwogen, maar weet niet of dit een flinke vooruitgang gaat zijn t.o.v. de RMX(leeftijd, techniek) , hoewel ik het wel een beetje de 'echte' versie van de RMX vind, persoonlijk...
Maar zo ik van MaximDJ hoor moet de RMX ook zijn mannetje kunnen staan, dus da's wel goed nieuwsCool!

En natuurlijk bedankt voor de tips zover.
User edit by -Richard- on 16-09-2010 @ 22:09:35 (33%)
Estacy    posted on 17-09-2010 09:14
een XTC (je bedoelt denk ik de 1) zit ietsjes anders in elkaar dan een 7.3. Naar mijn weten zitter er ook ietsjes mindere faders in. Nog steeds heel erg goede faders, maar niet zo stevig als die in een 7.3 of 8.3. Ik meen ook gehoord te hebben (correct me if I'm wrong) dat bij een XTC de printplaten niet verticaal staan zoals in de duurdere modellen. dit wel zeggen, als je bier ofzo eroverheen knoeit, dan loopt het niet zo erlangs maar blijft het op de printplaat liggen. nogmaals, dit weet ik niet zeker.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaximDJ    posted on 17-09-2010 10:28
Klopt Estacy, heb je gelijk in. Dit komt omdat de XTC goedkoper is Winking my eye
DonBasco    posted on 17-09-2010 14:58
De argumentatie voor wat een goede Drive-In mixer is redelijk persoonlijk.?
Hij moet natuurlijk bestand zijn tegen regelmatig vervoer, maar dat zijn de meeste professionele mixers sowieso wel (vanaf 1000 euro).? En een flightcase biedt daarvoor natuurlijk ook?de nodige bescherming.

Verder geldt eigenlijk dat je zelf moet kijken welke functionaliteit je zoekt.
Hoeveel kanalen wil je??(ik heb zelf aan 4 genoeg)
Hoeveel microfoons wil je aan kunnen sluiten? (voor meer dan 2 microfoons kom je al snel bij Dateq)
Wil je gebruik maken van effecten (hier geef je zelf al aan dat je dat niet zoekt)
Met de antwoorden op deze vragen kan je bij een goede webshop zelf je keuze maken.
T-to-the-J    posted on 18-09-2010 09:56
Poster: DJKIWI
Mijn ideale drive-in-mixer: Dateq 7.3
Degelijk, gooede klank,veel inputs waaronder ook meerdere mic's,diverse uitgangen en effect send return.
Degelijke lange kraakvrije faders

Niks aantoe te voegen!! Heb een paar keer op een dateq 7.3 gedraait die al heeel wat pilsjes ophad(Misschien wel een paar liter) En het werkte opzich nog wel (vraag? niet hoe :P)
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Seca    posted on 18-09-2010 12:15
De Rodec MX/BX/CX Series.
Ik heb ook al goede dingen gehoord over dateq, maar heb hier nog nooit mee gedraait.

De leukste tot nu toe vind ik de MX180 serie, overzichtelijk, robuust & een mooie mixer.

BP    posted on 19-09-2010 12:55
Jarenlang met een Denon DNX 100 gedraaid, sinds kort met een Xone 22. Over beide erg tevreden, maar de Xone 22 heeft meer headroom, nog wat degelijker gebouwd en aparte booth- en recorduitgangen.

Verder is het aan jou of je meer dan 2 kanalen (+ mic) nodig hebt. Over het algemeen volstaat dit prima voor drive-in feesten.
Estacy    posted on 19-09-2010 14:07
Poster: BP

Verder is het aan jou of je meer dan 2 kanalen (+ mic) nodig hebt. Over het algemeen volstaat dit prima voor drive-in feesten.

dat ligt aan wat voor Drive-inn je doet. als je een keer karaoke doet, dan zul je aan 2 kanalen bij lange na niet genoeg hebben. als je bandjes uitversterkt, dan ook niet. als je een feestje moet doen waarin veel gepraat wordt, dan zul je meerdere mics nodig hebben, dus meer kanalen. als je een verzoekje op een iPod krijgt, dan wil je een extra kanaal om dat ding aan te sluiten, niet dat je met kabels moet gaan kloten.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
-Richard-    posted on 19-09-2010 16:20
Hm ja, twee kanalen vind ik echt een beetje weinig. Heb nu 4 kanalen en een aparte voor de mic (hoewel mic knaal wel iets uitgebreider mag naar mijn zin). Op 't moment even met twee cdj's dus twee kanalen vrij zeg maar, maar als het goed is komt er in de toekomst nog een laptopje bij (handig voor verzoekjes ofzo) en dan heb je ook vaak al ??n kanaal voor 't afspelen plus ??ntje voor het voorbeluisteren erbij, dus zit de 4-kanaler al vol...

Ps; wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen die Dateq Apollo en de 7.3Cool?
(helemaal niet thuis is dat merk en de types nl...)
User edit by -Richard- on 19-09-2010 @ 16:24:39 (30%)
pieterb    posted on 19-09-2010 20:50
k draai nu nog met djx 700.... zodra ik geld heb wil ik een rmx 40 blackfire gaan kopen...
verder heeft ie altijd voldaan... alleen die fx hea... -_-'

User edit by pieterb on 19-09-2010 @ 20:50:54 (6%)
Decepticon    posted on 20-09-2010 15:00
Dateq XTC wordt door drive-inn deejays die ik ken zeker aanbevolen wegens robuustheid en klank.
MaximDJ    posted on 20-09-2010 17:28
Dateq XTC is de meest voor de hand liggende. Je stelt geen eisen aan effecten e.d. dus...Dan is de XTC onverwoestbaar maar wel saai
Dolivieira    posted on 20-09-2010 20:56
Geef mij maar een Dateq LPM7 of GPM 8. Anders een Rodec MX180.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RemcoV    posted on 21-09-2010 10:52
Dateq LPM7 of een GPM 8, eventueel een Apollo.
Dateq is gewoon de shit!

This is an old Topic

No new postings for 5.108 days.
 Post CommentThat would be 170.3 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 7 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 15.881
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.850.593