Akiyama MC-X effectenmixer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 09-12-2005 04:18
Iemand vertrouwd met deze mixer ? En wat denken anderen ervan ? goede rev's, positief eindverslag, etc.... ziet er aantrekkelijk uit, is overwegen waard denk ik

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 09-12-2005 @ 20:28:12 (7%)
Mod edit by Lead on 10-12-2005 12:03 (7%)

What do you think about Akiyama MC-X effectenmixer ??

Vote :   

Deetek    posted on 19-01-2006 16:47
op mijn verlanglijstje staat de nieuwe SynQ SMX-2, maar als ik nu lees wat onze belgische vriend lolbroek schrijft, dat volgens Beglec de SMX-2 tussen de € 800,= en € 1000,= gaat kosten (wat mij overgens niet verteld is) zit ik er sterk over te denken deze Akiyama MC-X aan te gaan schaffen voor € 449,= Happy, laughing
djjw    posted on 05-02-2006 13:07
zijn er al meer mensen die ervaringen hebben met de mc-x mixer?

ik heb dus interesse in deze mixer , maar kan niks aan reviews vinden
User edit by djjw on 05-02-2006 @ 13:10:50 (100%)
Deetek    posted on 05-02-2006 14:12
Poster: djjw

ik zit inderdaad met hetzelfde probleem, heb al meerdere winkels benadert om te kijken of ik deze mixer ergens kon testen, zonder suc6 Unhappy

heb een pm naar teknohead gestuurd met het verzoek voor een recensie
Reemz    posted on 06-02-2006 01:25
Hopelijk heeft Tekhead snel tijd voor een uitgebreide review
Tekhead    posted on 11-02-2006 02:23
Poster: djjw

ik heb hem gekocht in Tilburg als ik me goed herinner, en die verkoper zei, dat Akiyama in Nederland bijna te vinden is. Ben momenteel mijn auto aan't herstellen en verfraaien, en daar kruipt veel tijd in, dus jullie zullen spijtig genoeg at moeten wachten, want mijn auto is echt prioritair nu.
Tekhead    posted on 11-02-2006 02:31
Poster: Deetek
op mijn verlanglijstje staat de nieuwe SynQ SMX-2, maar als ik nu lees wat onze belgische vriend lolbroek schrijft, dat volgens Beglec de SMX-2 tussen de € 800,= en € 1000,= gaat kosten (wat mij overgens niet verteld is) zit ik er sterk over te denken deze Akiyama MC-X aan te gaan schaffen voor € 449,= Happy, laughing

De adviesprijs zou 899,00 € zijn heb ik gisteren van een verdeler vernomen, in nederland 2% goedkoper vanwege de lagere btw tarieven in Nederland !
User edit by Tekhead on 11-02-2006 @ 02:32:11 (1%)
Reind    posted on 11-02-2006 04:53
Poster: Tekhead

De adviesprijs zou 899,00 € zijn heb ik gisteren van een verdeler vernomen, in nederland 2% goedkoper vanwege de lagere btw tarieven in Nederland !

De prijzen die de rondte doen zijn dan uit de lucht gegrepen, ik heb namelijk sinds de bekendmaking van de SMX2 als de prijs van 659€ te horen gekregen van Beglec. (overigens heb ik die prijs maar een tijdje stil gehouden.... tis altijd leuk om mensen te zien gokken namelijk)

Meneer lolbroek spreekt dus schijnbaar een andere Beglec als die ik spreek en voor zover ik weet spreek ik toch echt de Beglec die de SMX2 heeft gemaakt..... sterker nog ik spreek de persoon die het apparaat ontwikkeld heeft zelfs met enige regelmaat via de mail.... die 659€ zal dus wel kloppen Winking my eye
User edit by Reind on 11-02-2006 @ 04:56:33 (67%)
Tekhead    posted on 11-02-2006 11:30
Poster: Reind

De prijzen die de rondte doen zijn dan uit de lucht gegrepen, ik heb namelijk sinds de bekendmaking van de SMX2 als de prijs van 659€ te horen gekregen van Beglec. (overigens heb ik die prijs maar een tijdje stil gehouden.... tis altijd leuk om mensen te zien gokken namelijk)

Meneer lolbroek spreekt dus schijnbaar een andere Beglec als die ik spreek en voor zover ik weet spreek ik toch echt de Beglec die de SMX2 heeft gemaakt..... sterker nog ik spreek de persoon die het apparaat ontwikkeld heeft zelfs met enige regelmaat via de mail.... die 659€ zal dus wel kloppen Winking my eye

ja ja dat zal wel, beglec is een groothandelaar van electromateriaal en geen ontwikkelaar van enig electro en audio materiaal, zij importeren en verdelen o.a. jb systems en synq voor Belgie en synq is een sub-merk van jb systems, gelijk citronics een sub-merk is van skytec ! alle 2 OEM merken. Als jij de ontwikkelaar met enige regelmaat contacteerd zou ik zijn naam wel eens willen weten, want die is mijn inziens met je aan't sollen. Wat betreft de prijs wil ik niet discuteren want deze stond nog niet vast
djjw    posted on 11-02-2006 21:55
ik heb de akiyama mc-x besteld en dus binnen gehad...

nog niet echt tijd gehad om er eens goed mee te spelen...

dus voor ik hier een mening geef,

zal ik morgen eens kijken of ik er wat uurtjes voor vrij kan maken..

tairip    posted on 12-02-2006 08:08
Ik kan het model dat bij ons in de winkel staat binnen 1 minuut vast laten lopen in de effecten, voor de rest is het een zeer degelijke mixer!
Tekhead    posted on 12-02-2006 18:29
Poster: tairip
Ik kan het model dat bij ons in de winkel staat binnen 1 minuut vast laten lopen in de effecten, voor de rest is het een zeer degelijke mixer!

verklaar u nader aub

tairip    posted on 13-02-2006 13:14
ga maar eens met het filter aan het kloten en tegelijkertijd de parameter erg veranderen! als je genoeg draait loopt ie vast!
Reind    posted on 13-02-2006 13:37
Poster: Tekhead

ja ja dat zal wel, beglec is een groothandelaar van electromateriaal en geen ontwikkelaar van enig electro en audio materiaal, zij importeren en verdelen o.a. jb systems en synq voor Belgie en synq is een sub-merk van jb systems, gelijk citronics een sub-merk is van skytec ! alle 2 OEM merken. Als jij de ontwikkelaar met enige regelmaat contacteerd zou ik zijn naam wel eens willen weten, want die is mijn inziens met je aan't sollen. Wat betreft de prijs wil ik niet discuteren want deze stond nog niet vast

Synq en OOK Citronic en OOK JB Systems ontwikkelen ook zelf producten, de Synq CDX-1 is er daar 1 van en Citronic heeft een hele lijst met "eigen ontwikkelde" producten net als JB Systems. Vlak een bedrijf als Citronic al helemaal niet uit want die zijn veeeeeeeeel groter dan sommige mensen beseffen.
Dat men een OEM product verkoopt wil nog niet zeggen dat er helemaal niets zelf ontwikkeld word. (dat geld namelijk alleen voor merken als US Blaster, BST en Omnitronic)

De SMX-2 word geen OEM product en is in "eigen huis" ontworpen door Synq. De prijs stond wel degelijk vast maar mocht nog niet direct op het net gepleurd worden.
Er is namelijk ruim 1,5 jaar geleden al gevraagd aan mensen als mij wat er op zo'n mixer zou moeten zitten en hoe dat geimplenteerd zou moeten worden. Leuke is dat er ook een aantal van die dingen terug te vinden zijn die ik ze destijds gemaild heb.

In de zin dat Beglec hem gemaakt zou hebben zit inderdaad een fout.... dat moet Synq zijn. (beglec was de eerste waar ik een prijs van hoorde en die werd daarna bevestigd door het contact wat bij Synq het product management doet) Foutje wat er in is geslopen terwijl ik drukker was met tikken dan met nadenken waarschijnlijk Winking my eye

Ik zou als ik jou was je eigen bronnen dus maar eens na trekken in plaats van aan de mijne te twijfelen en net te doen alsof ik een lul verhaal aan het ophangen ben Winking my eye (en daarnaast heb ik ook gewoon het mail adres van de fabriek waar al die gear gemaakt word dus het was heel snel gechecked Winking my eye )
User edit by Reind on 13-02-2006 @ 13:46:56 (59%)
Deetek    posted on 14-02-2006 13:04
Poster: Reind

Wat ik eerder ook al zei is dat ik ook contact met Beglec heb gehad, mij wouden ze ook niet de adviesprijs geven maar gaven me wel als richtlijn dat, de SMX-2 niet superveel zou afwijken van de adviesprijs van de SMX-1.

De uitspraak van de medewerker blijk nu, nadat Reind de prijs heeft gegeven, waar te zijn. De SMX-2 blijkt maar € 100,= af te wijken van de SMX-1. Precies wat ik eerder dus ook al zei Happy, laughing maargoed......

Anderen denken het weer beter te weten en hebben zogemaand ook contacten Unhappy waardoor er weer een hoop verwarring ontstaat ....... jammergenoeg!!

dion    posted on 14-02-2006 13:27
hij ziet er een beetje uit als een djm
Deetek    posted on 14-02-2006 13:55
Poster: dion
hij ziet er een beetje uit als een djm

dat klopt inderdaad dion.....

ik zou alleen voor geen goud een pioneer willen, je bent toch gek als je € 1000,= uit gaat geven aan een mixer omdat er "Pioneer" opstaat.

Deze mixer schijnt ook erg goed te zijn en de prijs nog gunstiger € 449,=

Camino    posted on 14-02-2006 17:38
je moet de vergelijking tussen de DJM en zijn klonen echt niet ingaan.... zeker als het om kwaliteit van de fx en de duurzaamheid gaat....
DJ_Inspiration    posted on 14-02-2006 19:04
De DJM-600 gaat al een lange tijd mee nu en was de eerste echte degelijke effectenmixer.
Nu in de tijd van nu, zijn er in mijn ogen veel betere alternatieven qua effecten en faders enzo denk ik.
Kijk eens naar de Synq SMX-1, SMX-2, Ecler Nuo5, Denon DN-X1500, Akiyama MC-X,..

De DJM-600 is een hele goeie mixer maar voor de tijd van nu heb je beter voor dat geld vind ik. Daarom wordt nu ook zijn opvolger de DJM-800 verwacht zodat Pioneer ook kan volgen met de tijd. Dan veroveren ze terug de harten van iedereen en zal overal waarschijnlijk een DJM-800 staan net zoals dit met de 600 het geval is.

djjw    posted on 14-02-2006 22:01
Heb sinds vorige week dus de mc-x mixer,
te kort om een eerlijk en goed verhaal over teschrijven,

maar hier zijn toch wat eerste ervaringen...

Voor het geld(tot nu toe) een goede mixer, vooral die vu meter naast de eq werkt prettig.
De eq zelf doet redelijk goed zijn werk, de fader gaan zeer licht, maar geven toch wel een goed gevoel. Je hebt veel mogelijkheden wat betreft het aansluiten van verschillende apperatuur.
Er is een crossfader reverse knop(voor de liefhebber).
De boost knop is een leuk extraatje, en het geluid wat er uit komt klint goed.

Alle knopjes zijn wat aan de grote kant, maar je kan wel overal goed bij..
(grote knopjes , geven wel het idee tot instabiliteit, maar daar nog geen last van)
De hoofdtelefoon aansluiting aan de voorkant maakt
inbouwen wat lastig. (maar een klein "haaks" verlengkabeltje doet wonderen)

Alles bij elkaar een fijne mixer om mee te werken.
de effecten unit heb ik nog niet echt tijd voor gehad...

User edit by djjw on 14-02-2006 @ 22:03:19 (9%)
FutureBattle    posted on 14-04-2006 17:45
Toch nog maar ff replyen, ik heb em nu hier staan (weliswaar te leen) en heb hem vandaag uitgebreid getest. Het is op zich een hele goede mixer ware het niet dat de BPM counter op de fx niet altijd doet wat ie zou moeten doen er je het BPM niet handmatig in kan stellen of tappen. Ook zit er nog een foutje in want als je de fx aanzet hoor je een klik/gekraak, dit mag natuurlijk niet en ik ga er dan ook vanuit dat dit verholpen gaat worden. Voor de rest is de crossfader curve niet instelbaar, hoor je een klein tikje als je een kanaal onder een crossfader kant zet en wil de crossfader nog wel eens kraken (geen slijtage de mixer is bijna nieuw). Voor de rest is het een erg lekker ding om mee te werken Happy, laughing
HouseArrest    posted on 14-04-2006 19:45
de synq smx-2 heb ik al voor 600 euro gezien op ebay. Nu kopen. Spiksplinternieuw!
Het was btw een duitsewebshop, misschien voor de geintresseerden een tip om eens op ebay te kijken en dan door te linken naar de webshop
User edit by HouseArrest on 14-04-2006 @ 19:46:10 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.818 days.
 Post CommentThat would be 227.3 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 11 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 24.547
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.406.422