Speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Arno77    posted on 08-09-2010 21:17
Ik wil twee speakers aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij helpen een keuze te maken? Mijn budget ligt rond de 300 Euro.

Ik wil ze overigens alleen gebruiken op mijn slaapkamer dus niet bedoeld voor een optreden.
User edit by Arno77 on 08-09-2010 @ 21:22:29 (62%)

What do you think about Speakers ??

Vote :   

-Richard-    posted on 08-09-2010 21:52
En waarvoor gaan ze precies gebruikt worden; producing of draaien?
Je kunt sowieso een setje leuke aktieve studiomonitors overwegen, evt. 2e hands, dan slaag je voor je budget wel.
Gaat voor op een slaapkamer hard zat, en is best wat leuks te vinden. Of je zou een wat goedkopere serie kunnen nemen en dan nieuw. Ik heb zelf Alesis Active One mk2 monitors (zie mijn booth). Destijds gebruikt gekocht, en tot op de dag van vandaag veel plezier van gehad.

Zou denk ik in elk geval wel voor een setje leuke aktieve monitors gaan.
Trouwens ook best een aantal mensen gebruikt voor het draaien op de bedroom een setje pc speakers. Ik ook soms als ik de monitors even voor producing gebruik. Dan staat er een aktief setje Logitech speakertjes 2.1 op mijn booth.
Natuurlijk verre van goede eerlijke geluidskwaliteit, maar ook daarmee lukt het, en is natuurlijk helemaal goedkoop.

Hoop dat je er iets mee kunt!
Arno77    posted on 09-09-2010 20:22
Hoi Focus, bedankt voor je reactie.

Ik wil zowel draaien en gewoon weg muziek luisteren met deze speakers.
Ik heb even op de site van new-line gekeken en mijn oog is gevallen op de KRK RP5G2 Rokit G2.

Dit zijn ook actieve speakers en valt precies binnen mijn budget.

Zou dit een goede keus zijn?

Hoe sluit je trouwens deze speakers aan? Heb begrepen als je actieve speakers hebt je deze niet via de versterker moet laten lopen?

gr,

arno
mrmagix    posted on 09-09-2010 20:34
KRK Rokits zijn speakertjes die al voorzien zijn van een interne versterker.
Je gaat dan eigenlijk vanaf je mengpaneeltje rechtstreeks je speakertje in.

Rokits zijn speakertjes die niet erg veel vermogen hebben maar wel een prachtig geluid Happy, laughing.
Perfect voor binnenhuis gebruik dus!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Arno77    posted on 09-09-2010 20:44
Is het vermogen wel voldoende of bereik je de max al vrij vlot?
-Richard-    posted on 09-09-2010 20:48
75Watt Bi-Amp las ik toen ik even deze speakers ging bekijken. Dat moet toch wel voldoende zijn denk ik hoor. Daarbij staat KRK in elk geval zeker bekend als goede monitors. Als het een optie is raad ik je aan bij een shop even te gaan luisteren, kom je nooit met iets thuis wat je achteraf misschien toch niet helemaal bevaltCool!
main    posted on 09-09-2010 20:51
Poster: Arno77
Hoi Focus, bedankt voor je reactie.

Ik wil zowel draaien en gewoon weg muziek luisteren met deze speakers.
Ik heb even op de site van new-line gekeken en mijn oog is gevallen op de KRK RP5G2 Rokit G2.

Dit zijn ook actieve speakers en valt precies binnen mijn budget.

Zou dit een goede keus zijn?

Hoe sluit je trouwens deze speakers aan? Heb begrepen als je actieve speakers hebt je deze niet via de versterker moet laten lopen?

gr,

arno

ik wou je precies deze aanraden, heb ze zelf ook namelijk!

de krk's kun je eigenlijk niet zien als set, het zijn 2 speakers.
deze sluit je aan dmv rca of jack kabels, ze hebben ook beiden een eigen stroom toevoer (actieve monitors).

geluidskwaliteit vind ik zelf heel mooi! goeie vlakke weergave, helder, en toch een lekkere bass.
ze gaan ook zeker hard genoeg voor je kamer, hard genoeg om je oren mee kapot te blazen!

aanradertje!
-Richard-    posted on 09-09-2010 20:55
Da's natuurlijk een fijne reactie, iemand die ze zelf ook heeftCool!
En inderdaad actieve speakers zijn eigenlijk componenten op zich. Welke gewoon simpelweg rechtstreeks op je uitgangen van je mixer kunnen worden aangesloten. En niet om vervelend te doen, maar ik ben er toch erg voor v??r aanschaf ergens te gaan luisteren. Klank, en ook 'wat noemt iemand hard genoeg' blijven immers toch een beetje voor iedereen persoonlijk. Zie het niet als commentaar, maar een tipCool!
Arno77    posted on 09-09-2010 20:56
Allen bedankt voor het advies.

Nog een laatste vraag....je kunt/moet deze speakers aansluiten d.m.v een Proel XLR Kabel ?

-Richard-    posted on 09-09-2010 20:59
Als ik mijn huiswerk(kleine searchCool) goed heb gedaan zijn de aansluitmogelijkheden:
XLR (3-pin), RCA & 1/4' TRS - 10k Ohm, Balanced / Unbalanced

In elk geval dus RCA's of XLR's, wat eigenlijk de meeste mixers wel aan boord hebben!

[EDIT] En mocht nou net onverhoopt ooit zo'n aansluiting niet aan boord zijn bij apparatuur of in dit geval, zijn er altijd verloopkabeltjes (bijvoorbeeld RCA->XLR).

Cool
User edit by -Richard- on 09-09-2010 @ 21:01:05 (75%)
Arno77    posted on 09-09-2010 21:00
Oke nogmaals bedankt.
dJORD    posted on 10-09-2010 15:26
Poster: focus
Als ik mijn huiswerk(kleine searchCool) goed heb gedaan zijn de aansluitmogelijkheden:
XLR (3-pin), RCA & 1/4' TRS - 10k Ohm, Balanced / Unbalanced

In elk geval dus RCA's of XLR's, wat eigenlijk de meeste mixers wel aan boord hebben!

[EDIT] En mocht nou net onverhoopt ooit zo'n aansluiting niet aan boord zijn bij apparatuur of in dit geval, zijn er altijd verloopkabeltjes (bijvoorbeeld RCA->XLR).
Cool

klopt, kijk maar:

no-rush    posted on 11-09-2010 00:23
ik heb mooie maar samson resovolv maar die worden dacht ik niet meer gemaakt (zonder zekerheid)
LouisCasper    posted on 11-09-2010 06:25
Poster: no-rush
ik heb mooie maar samson resovolv maar die worden dacht ik niet meer gemaakt (zonder zekerheid)

Ik heb gister een setje Samson Resolv A6 mee mogen maken en die zijn ook lang niet gek! Ze gingen vrij hard en ze bleven zuiver, en dat voor maar 239 euro per set! (b*x-shop)
http://www.louiscasper.com

This is an old Topic

No new postings for 5.273 days.
 Post CommentThat would be 175.8 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

211 Users online: 27 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 28.997
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.896.019