Platendraaiers herspuiten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 08-09-2010 15:13
Hallo

Ik ben in bezit van 2 Jb systems Q 20 D dat ik gekregen heb van vriend. Vermits ik ze toch gekregen heb, en men droom altijd al wat is om eens platendraaiers te herspuiten zou ik dit een willen doen. Sowieso zal ik enorm goed moeten afplakken. Geef iemand een idee welke verf juist, welke lagen ik allemaal wil gebruiken. Ik denk dat ik het kleur glanzend wit ga gebruiken vermits er een Oranje licht zit in de Power switch knop. Iemand suggesties?

thx

What do you think about Platendraaiers herspuiten ??

Vote :   

mrmagix    posted on 08-09-2010 15:19
Allereerst te beginnen met een universele primer Happy, laughing. Bestaat zowiezo ook wel in spuitbus ergens. Dan heb je maar ??n laagje van nodig en vaak zijn deze ook wit. Leuke aan dit soort primer is dat je niet moet opschuren Happy, laughing

Vermits uw eerste laag wit was heb je nu met hoogglans lak (wit) minder lagen nodig. Al zijn er toch nog steeds 2 lagen aan te raden.
Spuit nooit te dicht bij het toestel (druppelvorming). Ook niet met reden dat de verflaag precies niet goed genoeg dekte. De eigenlijke dekking komt de 2de laag wel Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
brecht    posted on 08-09-2010 15:22
stel nu... Ik heb een paar stickers, ik spuit hem eerst oranje. dan sticker erop. Dan verf ik heb wit. Mogelijk? Of de moeite niet?
mrmagix    posted on 08-09-2010 15:24
Ja, dat is mogelijk Happy, laughing (zo heb ik tekst gemaakt op mijn fiets :p) Waar je wel moet voor oppassen is dat je stikker niet losweekt door de verf. En daar is afplaktape dan weer perfect voor, dat duw je aan en daar kan geen verf onder Happy, laughing
brecht    posted on 08-09-2010 15:25
Denk het gewoon bij Wit te houden... zal al mooi genoeg zijn :p Wat raad je aan? Naar gamma om spuitbus voor primer en hoogglans wit?
mrmagix    posted on 08-09-2010 15:26
Ik werk zelf in de brico in de verfafdeling :D. Gamma = Concurentie?Cool
Van dulux en levis heb je universele primers.
Spuitbussen hebben we van brico merk zelf en goedkoop Happy, laughing
brecht    posted on 08-09-2010 15:29
Ik ging altijd naar den brico Happy, laughing Maar die bestaat niet meer in Oudenaarde. Welke spuitbussen heb ik nu nodig. gewoon universele primer en hoogglanzend wit ofzo... moet er iets speciaals opstaan, want die platendraaiers da is palstiek ze denk ik. En hoeveel zou dat ongeveer kosten?
mrmagix    posted on 08-09-2010 15:32
daar heb je universele primer, dat pakt op zowat elk materiaal Happy, laughing
dus voor de primer, opletten dat er universeel op staat (of i.d.)
Oliebasis voor de hoogglans wit verf is aan te raden omdat deze goed is af te wassen en h??l kras vast is (stinkt wel een paar dagen)

kostprijs voor het geheel rond de 25 / 30 euro denk ik Happy, laughing
brecht    posted on 08-09-2010 15:33
En best eens vooraf afschuren met fijne korrel?
mrmagix    posted on 08-09-2010 15:34
moet niet pers? Happy, laughing. Pak korrel 300 of een 1000 (te verkrijge in een autoshop)
brecht    posted on 08-09-2010 15:38
kga morgen beginnen afplakken, da zal het zotste werk zijn Happy, laughing Zal een Voor/na posten dan Happy, laughing
TH3llC    posted on 08-09-2010 16:06
kijk goed welke primer je pakt.. sommige gaan niet goed met wit samen, schuren zou je eigelijk ALTIJD moeten doen,
daarna ontvetten met ontvetten(must als je het tegoei wilt doen) en gewoon witte verf..
ik raad je ook de spuitbussen van motip aan.. geen goedkope kopen, dan is het eindresultaat meestal ook goedkoop..
mrmagix    posted on 08-09-2010 16:12
Je hebt witte, grijze of transparante primer. Het samengaan in kleur maakt niet uit.
Wit is voor lichte kleuren
Grijs is voor donkere en rode kleuren
Transparant is meestal gebruikt voor gevels.

Schuren moet je niet altijd doen Happy, laughing. Maar zoals ik al zei, pak dan een h?le hoge korrel, je wilt je TT's toch niet beschadigen?

Waarom ontvetten als het al is opgeschuurt? Als je schuurt zet je eigenlijk de pori?n open (op hout veel meer als toepassing) Als je dan gaat ontvetten met ontvetter, ga je alles kleine gaatjes en krasjes van het schuren opvullen met dat product. NIET DOEN DUS.
Als je schuurt pak je een h??l licht vochtige doek en pak je daarmee het stof op. Meer niet.

Motip is inderdaad een goed merk, heb je gelijk in. Maar ik heb alsook ervaring met de gewone, witte producten in spuitbussen, en die houden zeker even goed en zijn mooi qua kleur. Motip is goed in kleuren weet je wel, blauw is echt blauw blauw en blijft na jaren ook blauw.
Maar wit kan elk merk verkrijgen Happy, laughing Het wit houden moet je zelf doen!
User edit by mrmagix on 08-09-2010 @ 16:14:29 (53%)
TH3llC    posted on 08-09-2010 17:44
je moet mij niet leren iets opspuiten...
ik spuit auto's enal...
als je het opschuurt moet je het juist ontvetten... daarvoor dient het..
en ontvetter vervliegt binnen een paar seconden..
User edit by TH3llC on 08-09-2010 @ 18:16:15 (37%)
kuituhh    posted on 08-09-2010 23:11
kijk hier maar eens naar:

http://www.aboutdj.nl/component/content/article/15-aboutdj-related/804-rob-nijhuis-sl-modificatie.html
Spin that Sh!t BAM!
mrmagix    posted on 09-09-2010 00:29
Poster: TH3llC
je moet mij niet leren iets opspuiten...
ik spuit auto's enal...
als je het opschuurt moet je het juist ontvetten... daarvoor dient het..
en ontvetter vervliegt binnen een paar seconden..

Als vet tot in de TT zit, zelfs na opschuren, wat voor TT heb je dan? Eentje doordrongen door vet?
Zever noem ik dat dan ... Vet kruipt niet in plastiek.
En je schuurt iets op, dus schuur je ook een h??l deel vet weg, als het er dan zou zijn.

En daarbij, ik snap niet waarom jij reageert van 'je moet mij niet leren' *stoef stoef stoef*
Iemand die 17 is en auto's spuit enzo tegenover iemand die al 3 jaar vast in de verfafdeling staat in een doe het zelf zaak? Ik weet het niet hoor...

Ontvetter vervliegt inderdaad na enkele seconde, de vraag is alleen of je dat wel nodig hebt...

'k hoop hierop een iets vriendelijker antwoord te krijgen.
User edit by mrmagix on 09-09-2010 @ 00:30:20 (1%)
TH3llC    posted on 09-09-2010 01:24
Poster: mrmagix

Als vet tot in de TT zit, zelfs na opschuren, wat voor TT heb je dan? Eentje doordrongen door vet?
Zever noem ik dat dan ... Vet kruipt niet in plastiek.
En je schuurt iets op, dus schuur je ook een h??l deel vet weg, als het er dan zou zijn.

En daarbij, ik snap niet waarom jij reageert van 'je moet mij niet leren' *stoef stoef stoef*
Iemand die 17 is en auto's spuit enzo tegenover iemand die al 3 jaar vast in de verfafdeling staat in een doe het zelf zaak? Ik weet het niet hoor...

Ontvetter vervliegt inderdaad na enkele seconde, de vraag is alleen of je dat wel nodig hebt...

'k hoop hierop een iets vriendelijker antwoord te krijgen.

ontvetter reinigt alles.. achtergebleven stof door het schuren wil je niet meespuiten en dat verwijdert de onvetter ook..
je spuit toch niets wat vol stof hangt?
je kan zoals je zei een vochtig doekje maar dan nog, niets is zo proper als je het met ontvetter doen

mn antwoord was niet 'on-vriendelijk' bedoelt ofzo ik wil gewoon zeggen dat je het beste ontvet.. wat de omstandigheden ook zijn
mrmagix    posted on 09-09-2010 01:26
Nja, ik ga gewoon zwijgen... Als je wilt geloven dat ontvetter stof doet vervliegen... mij best.
timmy90    posted on 09-09-2010 01:36
ontvetter doet helemaal geen stof vervliegen of verwijdert helemaal geen achtegebleven vuil...
gisteren nog gemerkt bij het kuisen van de coursefiets en het reinigen van ketting en tandwiel...
TH3llC    posted on 09-09-2010 01:37
Poster: timmy90
ontvetter doet helemaal geen stof vervliegen of verwijdert helemaal geen achtegebleven vuil...
gisteren nog gemerkt bij het kuisen van de coursefiets en het reinigen van ketting en tandwiel...

ik zeg toch niet dat ontvetter stof laat vliegen..
spuit het op een doekje of papier en wrijf erover je zal zien hoe vuil het is, zeg dan nog eens dat ontvetter geen nut heeft

doe het zoals je zelf wilt, ik doe het met ontvetter en voor mij werkt het perfectSmile
is misschien een ander soort weet ik veel, deze discussie komt toch niet aan een einde
User edit by TH3llC on 09-09-2010 @ 01:39:37 (41%)
mrmagix    posted on 09-09-2010 01:38
@ timmy90
Finally some support! Thank you Happy, laughing
User edit by mrmagix on 09-09-2010 @ 01:38:39 (35%)
timmy90    posted on 09-09-2010 01:45
1 Brico ervaring en
2 mijn papa werkt bij dupont, ??n van de grootste verfproductielijnen in belgie en behoort tot de grotere in de wereld,
?met 27 jaar dienst en verschillende opleidinge, zelf autos spuite en bakke en toestande gaan we hierbij de?
discussie?beeindigen, iemand nog commentaar??
?ik ben niet iemand die zijn gelijk altijd moet halen, maar gelijk is gelijk!

mrmagix, graag gedaan Cool
ArCee    posted on 09-09-2010 12:23
Licht opschuren met?een beetje?tinner op een versleten schuursponsje op kunststof.
Stofvrij maken (door schuren met sponsje gebeurd dit al deels).
Zorgen dat motoren en het electra gedeelte als stofvrij is afgedekt/ingepakt.
Voorbewerken met kunststof primer (is transparant/kleurloos).
Daarna in de kleur spuiten.
Aflakken.

..........dacht ik?
mrmagix    posted on 09-09-2010 12:53
ArCee heeft 'm :D

Juist opletten met thinner. Dat durft vettig zijn en als je dan een teveel gebruikt kan je weer gaan poetsen voor dat weg te krijgen Happy, laughing. Ook als je primer op waterbasis zou zijn, dan zorgt thinner ervoor dat je verf niet gaat pakken op de plastiek.

This is an old Topic

No new postings for 5.148 days.
 Post CommentThat would be 171.6 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 11 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 31.861
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.046.916