Hd 25-C II met of zonder krulsnoer ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 30-08-2010 15:35
Hoi people?

Ben van plan te switchen van headphone. Was zeer tevreden van mijn xd-53 alleen was hij toch iets te groot en zwaar om langdurig te gebruiken. Mijn broer zou hem graag overnemen dus ik heb al een goede babysit gevonden. Nu denk ik er aan om de hd-25 II te bestellen (liefst vandaag nog) maar twijfelde of ik de krulsnoer of de gewone 1,5 meter kabel zou pakken? Ik heb veel gelezen dat de krulsnoer hard zou trekken aan de schelp waardoor de schelp niet meer goed klemt en de headphone dus naar ??n kant trekt, Maar dan lees je aan de andere kant ook dat veel mensen het bijzonder moeilijk hebben om met een gewone kabel niet 'verstrikt te geraken'?

Hebben jullie enig advies voor me ?

What do you think about Hd 25-C II met of zonder krulsnoer ? ??

Vote :   

DJNazdrovje    posted on 30-08-2010 15:42
Ik heb de versie met gewone kabel. Nog van voor dat de krulsnoerversie bestond.
En ik ben nog altijd zeer tevreden over mijn niet krulsnoerversie. (Mis het krulsnoereffect niet). Echter is 1,5m kabel maar 1,5m en kan je niet even uit je dj booth stappen met je headphone nog op. (Van mij mocht de kabel 2m zijn.)
Mathiz    posted on 30-08-2010 15:54
Er is ook een 3m versie maar die lijkt me dan echt wel te lang ? Als je rechtstaat, ter hoogte van wat (heup ,knie ,..) draait de kabel dan ? dus tot waar de kabel doorhangt ?
Nog mensen ervaring met de gekrulde versie
tek-zotic    posted on 30-08-2010 15:59
krulsnoer nemen, moest je per ongeluk een beetje te ver lopen met een recht snoer kan je wel eens schade hebben, met een krulsnoer heb je nog een berg speling
Mixt-Ape    posted on 30-08-2010 16:01
Ik heb de gewone versie zonder krulsnoer. In feite nooit echt last van...
Mathiz    posted on 30-08-2010 16:06
Lijkt mij ook het fijnste (goede ervaring met andere koptelefoons) maar ik lees toch echt veel dingen zoals deze :

*De krulsnoer is iets te zwaar in verhouding met de headphones waardoor hij aan die kant iets minder afsluit.

**Hij trek die koptelefoon bijna van je hoofd af. Plus dat ik niet helemaal tevreden ben over de stekker. hij is recht en niet haaks, waardoor er naar mijn mening (vooral door de krulsnoer) teveel kracht op komt te staan, en ik denk dat er uiteindelijk wel kabelbreuk zal ontstaan.

***Voor DJ gebruik is een krulsnoer een uitkomst. Koop je hem om rustig naar te luisteren is het wat minder, aangezien het krulsnoer (door het gewicht) een beetje aan de rechter schelp trekt.?

****Geluid valt weg ==>Volgens Andr? zijn er meer mensen met dezelfde klacht en komt dit door het gewicht van het krulsnoer wat aan de constructie trekt.?

*****Only problem i would say is due to the weight of the cable pulling on your head after a while it can get annoying.?

I've had mine nearly 3 years and now the cable has started to show signs of fatigue where it joins the headphones due to the constant weight of the cable pulling down. I sometimes lose all sound !?
Bluetac has been my friend on my headphones for the last 3 months !?

Its nice to have loads of cable but it can be a pain a lot of the time.

After knowing this now I wish i had bought the 1.2mtr cable.
User edit by Mathiz on 30-08-2010 @ 16:06:43 (1%)
Dolivieira    posted on 30-08-2010 16:17
Poster: Mathiz
Lijkt mij ook het fijnste (goede ervaring met andere koptelefoons) maar ik lees toch echt veel dingen zoals deze :

*De krulsnoer is iets te zwaar in verhouding met de headphones waardoor hij aan die kant iets minder afsluit.

**Hij trek die koptelefoon bijna van je hoofd af. Plus dat ik niet helemaal tevreden ben over de stekker. hij is recht en niet haaks, waardoor er naar mijn mening (vooral door de krulsnoer) teveel kracht op komt te staan, en ik denk dat er uiteindelijk wel kabelbreuk zal ontstaan.

.

Hier heb ik geen last van ben groot met een groot hooft dus sluit gewoon goed op mijn harses.

En voor de rest van de punten die in het engels staan omschreven.
Snoer kan je namelijk heel makkelijk vervangen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-08-2010 @ 16:19:21 (18%)
Mathiz    posted on 30-08-2010 16:27
Hoe gaat het snoervervangen in zijn werk ? kan je zoveel wisselen als je wil , van curled naar gewoon ?
Dolivieira    posted on 30-08-2010 16:29
Ja die snoeren zijn los te krijgen.
Bootstrap    posted on 30-08-2010 16:46
Ik heb de CII met krulsnoer. Echt perfect om mee te draaien mijns inziens. Heb geen last van het zware snoer. Hij sluit aan de rechterkant ook goed af terwijl ik niet een heel groot hoofd heb. Het lijkt me vervelend om een lang recht snoer te hebben en aan 1,5 meter recht snoer zou ik niet genoeg hebben. Ik heb ook een andere hp met een lang recht snoer en daar ga ik constant op staan.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Mathiz    posted on 30-08-2010 16:57
dus ik zou het beste gaan voor een met krulsnoer ?
Gery    posted on 30-08-2010 17:01
Ik heb mijn HD25 ook nog van in de periode voor het krulsnoer, heb uiteidnelijk mijn snoer moeten vervangen omdat er een slecht contact in het contact aan de plug zat. Op dat moment waren er enkel krulsnoeren beschikbaar en ik had een snoer nodig, dus heb ik sindsdien het krulsnoer.

Op een normale discobar komt het bij mij ongeveer tot aan de heupen, miss iets lager, stoort niet in ieder geval.

Bij erg wilde bewegingen durgt het gewicht van de kabel wel eens het oortje van je koptelefoon trekken, maar dit is in ieder geval niet zo erg. wil je dat blokkeren kan je zoals mij doen en er een colson strip rond doen zodat het oortje altijd geblokkeerd word onderaan en er niet meer kan van vallen Happy, laughing

uiteindelijk vind ik het krulsnoer best handiger als het gewoon snoer. vooral in situaties met een ruime discobar!
DJ - Producer
Muis    posted on 30-08-2010 17:03
ik zag een maatje van mij zn DJM 800 van zn booth aftrekken met een headphone zonder krulsnoer.?
Je hebt geen speling laat maar zeggen.. dus idd, ff een paar centimeter te ver en je trekt je mixer van je tafel af!
Esmee    posted on 30-08-2010 17:04
Mijn oude headphone had recht, deze krul. Ik heb dan wel geen HD 25, dus heb geen ervaring met zwaar zijn of afzakken...
Maar krul is gewoon een stuk lekkerder naar mijn mening. Nooit last van een te lange kabel (die op de grond hangt/waar mensen op staan whatever)
Stel je staat bij de tafel achter de booth in je cd map te bladeren (Kabel hangt dus strak vanaf de mixer naar je hoofd) En iemand loopt tegen de kabel aan veert hij gewoon mee als t ware ipv dat je je plug naar de kloten maakt.
Estacy    posted on 30-08-2010 17:43
ja, maar qua gewicht zijn de Technics RP-DH en de Senn HD 25 toch echt 2 uitersten... maar krulsnoer is wel echt handig. bij mn technics (de RP-DJ) die ook vrij licht is merk je wel dat de kabel kant toch echt wel wat zwaarder is. maar dis niet zo'n probleem, ik steek altijd een stukje kabel in mn zak zodat het snoer aan mn broekzak trekt, en niet aan mn hp.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 30-08-2010 17:50
Poster: Bootstrap
Ik heb de CII met krulsnoer. Echt perfect om mee te draaien mijns inziens. Heb geen last van het zware snoer. Hij sluit aan de rechterkant ook goed af terwijl ik niet een heel groot hoofd heb. Het lijkt me vervelend om een lang recht snoer te hebben en aan 1,5 meter recht snoer zou ik niet genoeg hebben. Ik heb ook een andere hp met een lang recht snoer en daar ga ik constant op staan.

Idd Bootstrap ik heb ook niet genoeg aan 1,5 meter en een lang recht snoer ga je idd vaak op staan. Heel vervelend
Seca    posted on 30-08-2010 17:52
Koop gewoon een met rechte draad, geen krulsnoer, en als je wilt kan je later toch gewoon een krulsnoer erbij aanhangen?

Dus ik stel voor: koop 1.5m, vind je dit te kort, dan hang je daar gewoon die krulsnoer aan.

Zo eentje heb ik ook nog liggen.

Ik deed dit gewoon omdat ik geen extra geld wou uitgeven aan een krulsnoer + accesoires.
( Kwam in mijn geval ong. 40-50? goedkoper uit, en had deze kabel toch nog liggen dus.. )
User edit by Seca on 30-08-2010 @ 19:51:02 (100%)
Gery    posted on 30-08-2010 20:13
Poster: Muis
ik zag een maatje van mij zn DJM 800 van zn booth aftrekken met een headphone zonder krulsnoer.?
Je hebt geen speling laat maar zeggen.. dus idd, ff een paar centimeter te ver en je trekt je mixer van je tafel af!
 dan mag je er al serieus aan gaan sleuren! Happy, laughing
DJ - Producer
tek-zotic    posted on 30-08-2010 21:02
Poster: Gery
dan mag je er al serieus aan gaan sleuren! Happy, laughing

als je strunkelt is dat snel gebeurd denk ik
Muis    posted on 30-08-2010 21:14
ik weet niet wat er precies gebeurde... was gewoon bij hem thuis! Maar hij viel niet op de grond... hij hing nog maar voor de helft op de tafel laat maar zeggen!

This is an old Topic

No new postings for 5.208 days.
 Post CommentThat would be 173.6 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 15 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 35.084
Most visitors online this month : 97
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.002.563