Draaien met Hercules DJ Console RMX? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Daan123    posted on 30-08-2010 15:12
Beste mensen, ik heb al een tijd de Hercules DJ Console RMX icm een Macbook, ik vind het zelf aardig gaan en daarnaast vind ik het natuurlijk hartstikke leuk om te draaien. Nu wil ik eigenlijk echt gaan draaien in clubs. Maar nu vraag ik mij af, kan je echt 'proffesioneel' gaan draaien met een Hercules DJ Console RMX of sta je daar voor lul mee? Omdat ik mensen alleen maar met cd spelers zie draaien.

What do you think about Draaien met Hercules DJ Console RMX? ??

Vote :   

dJORD    posted on 30-08-2010 15:15
in clubs staat meestal al gear (cd-spelers meestal), dus hoef je alleen nog je muziek op cd's te zetten en kun je in clubs draaien zonder je rmx!!
XMatiC    posted on 30-08-2010 15:26
Met zo'n controller kan je makkelijk Syncroniseren klikken.
En daar spelen jochies van 10 mee.
& Dat is niet echt professioneel nee,

Mensen kijken je raar aan als je met zo'n controller aankomt.
In een club staat er meestal al 2 cd speler's en een mengpaneel.
En hoef je eigen spullen niet mee te nemen.?
Je moet dan gewoon je computer aansluiten aan de set via Traktor,SSl en dergelijke programma's?
Dan kun je de liedjes van op je pc gebruiken op de set die er staat.
Of natuurlijk al je liedjes op cd branden

Als je oud genoeg bent en je een mix opneemt en opstuurt naar die club.
Wens ik je veel succes !
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 30-08-2010 @ 15:57:32 (28%)
kobuz    posted on 30-08-2010 15:51
Ik vind de hierboven genoemde antwoorden een beetje onzin. Ja, sommigen zullen je ?misschien raar aankijken, omdat je met een controller aan komt zetten. Nee, je bent niet de enige die dat zal doen. Het zit nu in de overgangsfase zullen we maar zeggen. Zorg wel dat je een cdtje kan draaien, mocht je digitale set het om wat voor reden dan ook laten afweten.

Bedenk je overigens wel dat je niet zomaar in de clubs komt te staan wanneer jij vindt dat je er klaar voor bent en dat je misschien een wat betere geluidskaart mee moet nemen dan de interne van de RMX. Heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat de geluidskaart het over een dikke PA set niet zo goed zal doen. Voor 100 euro heb je al een Native Instruments Audio2, komt top geluid uit.

Laat je in ieder geval niet afschrikken door cd draaiers, ieder zijn ding toch Winking my eye
niiicola    posted on 30-08-2010 15:52
Ik draai ook digitaal, maar als je profesioneel over wilt komen, gebruik dan niet de sync knop (die overigens ook niet altijd te vertrouwen is)
Gewoon.
Ywe    posted on 30-08-2010 15:59
NU ik mijn CD spelers verkocht heb om beginkapitaal voor de new species te krijgen, draai ik ook met RMX. Best geinig, ben er nu 3 dagen mee bezig en klinkt strak. Ik heb ook een macbook pro eraan hangen Maar ziet er gelikt uit.

Ik ben nu dus DJ set voor aankomed weekend aan het voorbereiden, ik twijfelde er ook aan om gewoon de rmx aan de mixer te hangen, dan heb ik 4 kanalen ipv 2. Ook heb ik dan veel sneller samples en bootlegs om in te mixen. Maar ja, wat er al gezegd is, mensen kijken je wel aan als je met 'speelgoed' aan komt zetten.

Niet van aan trekken en gewoon je ding doen!

en ergens anders op forum staat discussie over sync knop, dat kunnen we hier wel buiten beschouwing laten denk ik. Ik merk wel dat ik m zo nu en dan gebruik omdat ik weinig tijd heb voor pitchen :P heb nu 20 nummers in kwartier gepropt, en dan ben ik nog maar op de helft!
XMatiC    posted on 30-08-2010 16:02
Poster: Ywe
heb nu 20 nummers in kwartier gepropt, en dan ben ik nog maar op de helft!

Wat veel niet ?
Dat is nu een voordeel dat komt door met je pc te draaien.
Ook dat je nummers sneller vind op je pc

Iedereen zijn ding,

User edit by XMatiC on 30-08-2010 @ 16:08:33 (92%)
kobuz    posted on 30-08-2010 16:05
Poster: niiicola
Ik draai ook digitaal, maar als je profesioneel over wilt komen, gebruik dan niet de sync knop (die overigens ook niet altijd te vertrouwen is)

Als je professioneel wilt overkomen zet je gewoon een goede set neer, zorg je dat iedereen uit zijn dak gaat en dat de uitbater zoveel biertjes verkoopt dat hij je graag terug ziet komen. Dat er dan een andere dj naast je staat te lachten om je RMX zal niemand kunnen schelen Winking my eye
XMatiC    posted on 30-08-2010 16:08
Poster: kobuz

Als je professioneel wilt overkomen zet je gewoon een goede set neer, zorg je dat iedereen uit zijn dak gaat en dat de uitbater zoveel biertjes verkoopt dat hij je graag terug ziet komen. Dat er dan een andere dj naast je staat te lachten om je RMX zal niemand kunnen schelen Winking my eye

Zo !
Dat is gesproken !

Zoals op Dj Malis site : 'Een Dj ben je niet, door wat je hebt of doet. een Dj ben je, wanneer je de tent uit zijn dak kunt laten gaan.'

User edit by XMatiC on 30-08-2010 @ 16:08:53 (1%)
Daan123    posted on 30-08-2010 16:13
Het is dus een beetje dat er echt 2 kampen zijn :P Over de syncknop heb ik al de nodige discussies gelezen ja :P Persoonlijk gebruik ik hem regelmatig, maar bovendien is het beatmatchen tegenwoordig al niet meer zo moeilijk aangezien de nummers die ik draai 9 van de 10x al een bpm van 128 hebben of dicht in de buurt daarvan. En zn speelgoed is de RMX toch ook niet? Het ziet er redelijk prof uit, al hebben cdspelers natuurlijk meer uitstraling. Maar ik zal iig kijken voor zo'n geluidskaart.
niiicola    posted on 30-08-2010 16:16
Poster: kobuz
Bedenk je overigens wel dat je niet zomaar in de clubs komt te staan wanneer jij vindt dat je er klaar voor bent en dat je misschien een wat betere geluidskaart mee moet nemen dan de interne van de RMX. Heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat de geluidskaart het over een dikke PA set niet zo goed zal doen. Voor 100 euro heb je al een Native Instruments Audio2, komt top geluid uit.

Floris en ik hebben op het eindfeest van onze school gedraaid met een bcd3000, maar over de geluidskwaliteit was niks te zeggen!
Gewoon.
Ywe    posted on 30-08-2010 16:35
Poster: Daan123
En zn speelgoed is de RMX toch ook niet? Het ziet er redelijk prof uit, al hebben cdspelers natuurlijk meer uitstraling. Maar ik zal iig kijken voor zo'n geluidskaart.

Nee ik vind hem er zeer goed uitzien, zeker met macbook pro ernaast/boven (laptopstand)

Stond ook tussen haakjes he :P
Muis    posted on 30-08-2010 17:10
Begint die discussie weer... haha.?

Richie hawtin draait toch ook met laptop ? Lucien foort.. Kevin Arnemann.. Carl Cox... Dubfire

Als reden geven ze dat zo veel meer tijd over hebben om een hele dikke set neer te zetten, denk aan effecten, 3 a 4 decks tegelijk, enz enz.?

Zolang jij de boel op zn kop zet, en een dikke set neerzet, ben je gewoon een DJ

dJORD    posted on 30-08-2010 18:19
helemaal gelijk, maar hoe wil jij 3 of 4 decks mixen met een rmx?? je kunt met een xone 4d veel meer dan met een traditionele set, maar met een rmx betwijfel ik dat sterk!!?
Muis    posted on 30-08-2010 18:22
jah ik sprak even in het algemeen over MIDI...?

Samples inmixen is trouwens ook leuk met laptop!
T-to-the-J    posted on 30-08-2010 19:50
Poster: dJORD
helemaal gelijk, maar hoe wil jij 3 of 4 decks mixen met een rmx?? je kunt met een xone 4d veel meer dan met een traditionele set, maar met een rmx betwijfel ik dat sterk!!?

Het schijnt dat er bijna geen weerstand zit op de pitch fader van de RMX, Dan map je die gewoon als channel fader en niks aan het handje!

OT: Het publiek boeit het niet met welke gear je draait, als het maar een goede set is!!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Ywe    posted on 30-08-2010 19:51
off topic: je kan ook 2 cd spelers er ook nog bij aansluiten... heb je ook nog 3/4 kanaals
T-to-the-J    posted on 30-08-2010 20:08
Nog beter: Je kan je rmx als geluidskaart gebruiken en timecode draaien op de cdj's+djm Winking my eye
niiicola    posted on 30-08-2010 20:19
Traktor Pro staat dat niet toe, VDJ wel. Voor traktor moet je Native Instruments Audio 4/8 DJ hebben.
Gewoon.
T-to-the-J    posted on 30-08-2010 21:12
Traktor pro niet nee, traktor scratch pro wel Winking my eye
Muis    posted on 30-08-2010 21:17
Poster: T-to-the-J

Het schijnt dat er bijna geen weerstand zit op de pitch fader van de RMX, Dan map je die gewoon als channel fader en niks aan het handje!

OT: Het publiek boeit het niet met welke gear je draait, als het maar een goede set is!!

Er zit wel degelijk weerstand op hoor.. best zwaar ook nog.. heb hem zelf namelijk!
niiicola    posted on 30-08-2010 22:23
Poster: T-to-the-J
Traktor pro niet nee, traktor scratch pro wel Winking my eye

Traktor scratch pro is een pakket. Traktor pro is de software. Om timecode te gebruiken met welke versie dan ook van Traktor heb je audio 4/8 dj nodig. Geloof me.
Gewoon.
Joep    posted on 30-08-2010 22:34

Traktor scratch pro is een pakket. Traktor pro is de software. Om timecode te gebruiken met welke versie dan ook van Traktor heb je audio 4/8 dj nodig. Geloof me.

Er zijn volgens mij ook andere geluidskaarten dan de audio4/8dj waarmee je timecode kunt draaien hoor...
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
MaikThoma    posted on 30-08-2010 23:21

Floris en ik hebben op het eindfeest van onze school gedraaid met een bcd3000, maar over de geluidskwaliteit was niks te zeggen!

Ik heb em thuis ook staan maar ik wil em toch echt vervangen door een mixer met 2 spelers, :P ook omdat ik dan meer ermee ga doen, want momenteel raak ik er erg op uitgekeken...

En de Hercules heb ik laatst zien staan bij MediaMarkt en heb toch ook gemerkt dat het zeker geen slechte mixer is, maar de faders zit idd weinig weerstand in maar het verschilt wel per dj wat je beter vind natuurlijk. Al je een goeie mix ermee kan draaien zou ik er geen probleem mee hebben, als het publiek maar uit zn dak gaat want daar draai je voor zoals jezelf had had geqoute van Dj Malis.
niiicola    posted on 31-08-2010 06:46
Poster: Joep

Er zijn volgens mij ook andere geluidskaarten dan de audio4/8dj waarmee je timecode kunt draaien hoor...

Jawel, maar traktor accepteert alleen Audio 4/8 dj. Deckadance, vdj enz. die accepteren ook andere geluidskaarten. Lezen!
Gewoon.
pieterb    posted on 31-08-2010 17:30
ik draaide in het begin ook feestjes met een hercules dj console mkII (nog erger), maar omdat je met zon klein kastje aan kwam zetten waren mensen soms JUIST onder de indruk... en daarbij, in de clubs zit er meestal een soort verhoogde rand om de dj booth heen, hierdoor kunnen mensen toch niet recht op je gear kijken Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 15 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 25.082
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.406.957