Pioneer DJM700 of Denon dn-x1600 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SJven    posted on 26-08-2010 16:36
Hallo,

Ik zou binnnekort een nieuwe mixer gaan aanschaffen. Nu weet ik niet goed welke mixer.
Ik twijfel nog tussen de djm 700 of de dn-x1600. De denon is ongeveer 100 euro duurder.
De dn-x1600 is ook heel goed voor midi-sturing volgens mij. Op het internet vond ik niet veel over de midi van de djm 700. Weten jullie hier soms iets meer van of wat is jullie mening over deze mixers?

slu
User edit by SJven on 26-08-2010 @ 16:37:14 (11%)

What do you think about Pioneer DJM700 of Denon dn-x1600 ??

Vote :   

Jer    posted on 13-09-2010 10:25
Ik heb toch voor de djm 700 gekozen heb hem gister besteld.
?
Gister even naar correct geweest en daar even staan spelne met de x 1600 en de djm 700.
En de denon is het gewoon niet voor mij hij voelt naar mij idee wat minder robuust aan als de pioneer.
Heb ze ook even naast elkaar gehouden en hij oogt ook gewoon een stuk drukker dat is niks voor mij.

Het is alleen jammer dat ze hem niet meer in het zwart op voorraad hadden dus hij komt pas morgen.
En ze zeiden ook dat hij eruit ging.
?
SJven    posted on 14-09-2010 18:54
Ok, ja dat is eigen keuze he. Ik zit nu ook wel even te kijken, op welk knopje moet ik nu weer drukken, maar ik denk dat dit ook oefenen is.
Boyd    posted on 14-09-2010 20:19
Denon DNX1600 zit wel goed in elkaar hoor, heb er gister ook even mee gespeeld. Ik denk dat denon toch een goed product heeft neergezet, mist misschien wat pioneer gebruiksvriendelijkheid. Maar die mis je ook een klein beetje op de DJM2000.
Tekhead    posted on 14-09-2010 21:43
Poster: Jer
Ik heb toch voor de djm 700 gekozen heb hem gister besteld.
?
Gister even naar correct geweest en daar even staan spelne met de x 1600 en de djm 700.
En de denon is het gewoon niet voor mij hij voelt naar mij idee wat minder robuust aan als de pioneer.
Heb ze ook even naast elkaar gehouden en hij oogt ook gewoon een stuk drukker dat is niks voor mij.

Het is alleen jammer dat ze hem niet meer in het zwart op voorraad hadden dus hij komt pas morgen.
En ze zeiden ook dat hij eruit ging.
?

Wat een bullshit, de Denon DN-X1600 is een veel beter product dan de DJM-700, en up-to-date. en nog goedkoper ook dacht ik.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Jer    posted on 14-09-2010 21:46
Gelukkig is er vrijheid van meningsuitingCool?maar bedankt voor de reactie.

Ik heb hem vandaag binnen gehad en heb er in ieder geval geen spijt van.
Mooi apparaat staat ook netjes in me flightcase tussen de pio's en heel overzichtelijk.
En van deze ga ik?bijna zeker alle functie's gebruiken.?
Tekhead    posted on 14-09-2010 21:58
uiteraard, maar je bent een Pio fan me dunkt, dus zijn alle andere merken 'not done' zeker ?

En Denon heeft met de 1600 toch een veel gebruiksvriendelijker product neergezet dan hun vorige generatie mixers (wat ik persoonlijk niks moeilijk in gebruik vind)
User edit by Tekhead on 14-09-2010 @ 22:00:01 (100%)
Jer    posted on 15-09-2010 08:17
Dan heb je met echt totaal verkeerd begrepen ik zei niet dat die slecht was ik heb er ook serieus over na zitten denken maar, te eerste was hij iets van 110 euro duurder ik wou niet teveel geld uitgeven ben ook nog met een 3d thuisbioscoop bezig.

En inderdaad hij werkt een stuk fijner dan vorige mengpanelen van denon. Maar je betaald voor die denon toch wat meer ook voor de geluidskaart die ingebouwd zit en dat ga ik gewoon totaal niet gebruiken.
Maar het is zeker een heel goed product alleen niet voor mij.
Dolivieira    posted on 15-09-2010 08:33
Dat je een goed product heb gekocht ben ik compleet met je eens. Heb de DJM namelijk zelf ook. Maar dat ik denk toch dat je nog een keer terug ga denken wat je allemaal met de DENON DN-X1600 allemaal kan doen. Maar goed de DJM is zeker een goed mengtafel. Veel plezier ga je er wel van hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 15-09-2010 13:02
Poster: Jer
Dan heb je met echt totaal verkeerd begrepen ik zei niet dat die slecht was ik heb er ook serieus over na zitten denken maar, te eerste was hij iets van 110 euro duurder ik wou niet teveel geld uitgeven ben ook nog met een 3d thuisbioscoop bezig.

En inderdaad hij werkt een stuk fijner dan vorige mengpanelen van denon. Maar je betaald voor die denon toch wat meer ook voor de geluidskaart die ingebouwd zit en dat ga ik gewoon totaal niet gebruiken.
Maar het is zeker een heel goed product alleen niet voor mij.

sorry, van mijnentwege voor het misverstand jer.
SJven    posted on 15-09-2010 21:40
Ik heb ook al met pioneer gedraaid, gaat ook heel goed. En als je met pc draaien niet zo belangrijk is de djm zeker goed genoeg. Pioneer is ook altijd kwaliteit. Het is gewoon een questie van smaak ook.
Ik zelf heb ook heel hard zitten twijfelen, ook omwille van het prijsverschil.
Dolivieira    posted on 15-09-2010 23:04
Het zijn allerbij goede mixers. Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 16-09-2010 02:05
Poster: SJven

Ik zelf heb ook heel hard zitten twijfelen, ook omwille van het prijsverschil.

De 100.00 euro prijsverschil, is meer dan gerechtvaardigd, dit is een recente mixer, de djm-700 is al een oudere mixer, met veel minder mogelijkheden. Klaarblijkelijk word weer alleen Pioneer hun prijzen klakkeloos aanvaard Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.116 days.
 Post CommentThat would be 170.5 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 3 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 19.404
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.992.498