Poster: Jer
Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem of de x 1600 of de djm 700.
Mijn ecler nuo 5 is nog door onbekende oorzaak opeens overleden.
En ik ben heb ook gewoon zat dus repareren nee.
Dus ik wil een mixer die zonder problemen mee kan on the road.
Midi hoeft van mij niet gebruik ik totaal niet.
Matrix input lijkt me een handige functie maar, ga ik dat echt gebruiken?
SJeven wat heb jij gekozen?
Ik heb vrijdag de dn-x1600 besteld.
Dit omdat er heel veel positieve reacties zijn en omdat ik zelf al heel goede ervaringen had met denon.
Ik heb deze mixer ook gekozen omdat ik wel eens graag met midi werk. Met mijn 2 dn-s1200 kan ik ook de spelers van bijvoorbeeld traktor aansturen. Het is een fijn extratje, maar ik heb ook steeds cd's bij me. Midi is ook vooral handig als je ergens op een feestje moet gaan draaien en je hebt wat allround muziek nodig. De cd's die ik heb zijn vooral dance.
De Matrix lijkt mij ook wel interessant, maar ik weet nog niet goed hoe ik deze ga gebruiken. Dat zal een beetje kijken en oefenen worden.
Als je dit niet nodig hebt is er inderdaad ook de Xone 42, heb ik ook al op gedraaid en is een uitstekende mixer. Hier heb je dan enkel een filter op en geen interne effecten maar dan kan je eventueel kiezen om dit uit te breiden met een externe effector. De Xone 92 kost dan weer bijna 200 euro meer dan de dn-x1600. Ik weet niet zoveel over deze mixer. Ik denk dat hij ook geen interne effector heeft, maar dat weet ik niet zeker. Misschien kan iemand anders hier nog iets over zeggen. Wat ik ook nog wel leuk vind aan deze 2 mixers is dat je 2 hoofdtelefoon uitgangen hebt. Dit is handig als je samen met iemand draait en kan je ook luisteren wat de andere doet tijdens het mixen.
Voor de denon dn-x1600 loopt er ook een interessante actie. Ik weet niet of het op alle webshops zo is, maar op
deze krijg je tem 16 sept er een dn-hp1000 bij. Als je
hier klikt zie je de actie. Hier heb ik hem ook besteld.
Ik hoop dan dat ik hem binnekort kan uitproberen.
Ondertussen is de mixer deze namiddag aangekomen. Ik heb hem nog maar heel even kunnen uittesten. Wat ik nu gevoeld en gehoord heb is al geweldig. Hij is van uitstekende kwaliteit en de effecten zijn ook zeer goed.
Het is nu alleen nog oefenen om de mixer beter te leren kennen.