Pioneer DJM700 of Denon dn-x1600 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SJven    posted on 26-08-2010 16:36
Hallo,

Ik zou binnnekort een nieuwe mixer gaan aanschaffen. Nu weet ik niet goed welke mixer.
Ik twijfel nog tussen de djm 700 of de dn-x1600. De denon is ongeveer 100 euro duurder.
De dn-x1600 is ook heel goed voor midi-sturing volgens mij. Op het internet vond ik niet veel over de midi van de djm 700. Weten jullie hier soms iets meer van of wat is jullie mening over deze mixers?

slu
User edit by SJven on 26-08-2010 @ 16:37:14 (11%)

What do you think about Pioneer DJM700 of Denon dn-x1600 ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 26-08-2010 16:39
ik zou de 700 nemen, maar ik heb geen ervaring verder met de denon. maar de 700 vond ik erg fijn werken!
Vassilli    posted on 26-08-2010 16:44
Die Denon is erg goed! Beter kwaliteit faders en mooie effecten. En de MIDI opties zijn top!
Bvanleeuwen    posted on 26-08-2010 16:57
Kleine tip: denk aan de restwaarde van het product...!
SJven    posted on 26-08-2010 17:15
Ik zou ook eerder voor de denon gaan omdat ik 2 dn-s1200 spelers heb, en ik vind deze ook van zeer goede kwaliteit, ook zijn deze zeer handig voor met midi te werken.

Van de denon heb ik ook al veel positieve reviews gevonden. Maar met pioneer heb je dan dat je heel zeker bent van de kwaliteit en vroeger was dit het probleem van een beetje van denon. Die problemen zijn blijkbaar wel voorbij als ik de reviews moet geloven.
Estacy    posted on 26-08-2010 17:23
Poster: Vassilli
Die Denon is erg goed! Beter kwaliteit faders

Dat moet nog blijken. Als ik Reind mag geloven, zitten er Alpha faders in, net als een DJM.

de DJM heeft zich al bewezen, de Denon nog niet. en als je kijkt naar de DN-S3700, die overladen was met bugs, zou het mischien verstandig zijn, als je voor de Denon gaat, nog even te wachten. En de restwaarde zit wel goed denk ik, Denon is een gerespecteerd merk.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tek-zotic    posted on 26-08-2010 18:21
ik zeg die denon, erg mooi toestel
@ estacy, ik heb gelezen dat de DN-X 1600 weinig last heeft van bugs, ik heb hem keertje in een winkel getest en hij voelt heel erg lekker aan,
Vassilli    posted on 26-08-2010 18:22
@Ecstasy
Ik vond ze lekkerder werken dan de djm faders.
Estacy    posted on 26-08-2010 18:25
Poster: tek-zotic
@ estacy, ik heb gelezen dat de DN-X 1600 weinig last heeft van bugs, ik heb hem keertje in een winkel getest en hij voelt heel erg lekker aan,

dat geloof ik best! Ik weet wel dat bij de X1700 en de DN-S3700 dit heel anders was.?

Maar ik zou ook voor de Denon gaan, alleen al omdat ie sinds kort Traktor certified is. wat wil zeggen dat je geen Audio 4/8 nodig hebt, maar gewoon je mixer kan gebruiken als geluidskaart.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 26-08-2010 19:30
Het zijn allebij goede mengtafels. Heb zelf een DJM700 en ben er zeer content mee en is de laatste die ik nu kwa gear zou vervangen. Maar moet?ik nu voor de keuze staan dan gaat die Denon mee naar huis. Zit iets meer functie op. Die full midi en ingebouwde geluidskaart vind ik wel tof. DJM700 heeft ook midi maar werkt een beetje ingewikkeld. Denon heeft USB en afneembaar snoer, 4 keer faderstart
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 26-08-2010 @ 19:31:30 (1%)
skyline643    posted on 26-08-2010 19:42
Zeker de Denon, heb zelf voor de keuze gestaan en ik zou dezelfde keuze opnieuw maken. De Denon heeft veel meer mogelijkheden, ook enkele leukere effecten, MIDI, is zeker even overzichtelijk en eenvoudig te bedienen, matrix inputs, en is ook goedkoper!
Mixt-Ape    posted on 26-08-2010 19:42
Ik denk dat tussen deze 2 de Denon idd de betere keuze is, hij is natuurlijk ook gewoon een stuk nieuwer...
Seca    posted on 26-08-2010 19:46
De Denon DN-X 1600 uiteraard!
djroy16    posted on 26-08-2010 19:54
De Denon is een vernieuwende mixer die nu ook gebruikt kan worden in combinatie met Traktor. De DJM is een bekende mixer die zijn dienst wel heeft bewezen..

Ik zelf zou denk ik kiezen voor de Denon. Hij is nieuwer en meer mogelijkheden.
lek3ct    posted on 26-08-2010 20:48
Poster: Estacy

en als je kijkt naar de DN-S3700, die overladen was met bugs...

Overladen is een groot woord, ik ondervind enkel problemen met de BPMcounter die langs geen kanten kanten kan tellen... ( hij veranderd constant van waarde) Niet dat ik dat veel gebruik/ nodig heb, maar het is gewoon het enige probleem met mijn s3700 hoor! :P

Ontopic weer: Ik ken niet veel mensen die actief gebruik maken van de Midifuncties op hun mixer... Maar als Midi toch een gevoelig plekje bij jouw is, koop toch gewoon een deftige midicontroler Winking my eye Het zelfde geldt voor de faderstart! Je gebruik het af en toe... (Persoonlijk vind ik de Pio ook mooier, maar dit hou ik liever buiten beschouwing) Daarom zou ik toch voor de djm 700 gaan! Happy, laughing
User edit by lek3ct on 26-08-2010 @ 21:50:15 (6%)
tek-zotic    posted on 26-08-2010 21:34

dat geloof ik best! Ik weet wel dat bij de X1700 en de DN-S3700 dit heel anders was.?

Maar ik zou ook voor de Denon gaan, alleen al omdat ie sinds kort Traktor certified is. wat wil zeggen dat je geen Audio 4/8 nodig hebt, maar gewoon je mixer kan gebruiken als geluidskaart.

klop estacy, de 1700 had er wel last van, maar de 1600 niet, daarom dat mensen overstapten op de 1600 of de ecler evo4 ( denk dat ik het zelfs op de denon forums had gelezen van gebruikers )

@ lek3ct dat is zeker persoonlijk want ik vind die denon ganz geil :D en de pio maar zo al 10000 keer gezien Happy, laughing
User edit by tek-zotic on 26-08-2010 @ 21:37:01 (22%)
lek3ct    posted on 26-08-2010 21:49
Poster: tek-zotic

@ lek3ct:... en de pio maar zo al 10000 keer gezien Happy, laughing
  Dat is juist het verschil met mij Winking my eye Ik heb die djm700 nog maar 1 keer gezien in het echt, net als de 1600...
SJven    posted on 27-08-2010 16:13
Ok, ik denk dat ik dan het grootste deel van de meningen ga volgen en mij een denon dn-x1600 aanschaffen.
Iedereen bedankt voor de info en als er iemand nog iets weet mag je het altijd posten.
User edit by SJven on 28-08-2010 @ 10:46:34 (1%)
SJven    posted on 10-09-2010 18:57
De dn-x1600 is onderweg, net besteld.
Volgens de website zou ik hem dan morgen moeten krijgen.
Dolivieira    posted on 10-09-2010 22:31

Daarvoor zou ik hem juist niet nemen. Is leuk voor DJ die alleen thuis draaien maar ik draai zeker 2 tot 7 keer buiten de deur dus dan ben ik blij dat ik wel een een Audio8DJ heb. Maar goed. Ik zou hem zoals ik al zegt verkiezen boven de DJm omdat hij nieuwer is en meer functie heeft. En goedkoper is dan de de DJM. Over de kwaliteit weet je dat het bij Denon gewoon top is. Wat ik wel een nadeel vind en dat geld ook voor de DJMs dat je de 3 phono aansluitingen niet kan schakelen naar line dat je dan per kanaal 2 line ingangen per kanaal krijgt. Ik zag dat het op de reloops wel zat.
skyline643    posted on 11-09-2010 07:55
Poster: Dolivieira

Daarvoor zou ik hem juist niet nemen. Is leuk voor DJ die alleen thuis draaien maar ik draai zeker 2 tot 7 keer buiten de deur dus dan ben ik blij dat ik wel een een Audio8DJ heb. Maar goed. Ik zou hem zoals ik al zegt verkiezen boven de DJm omdat hij nieuwer is en meer functie heeft. En goedkoper is dan de de DJM. Over de kwaliteit weet je dat het bij Denon gewoon top is. Wat ik wel een nadeel vind en dat geld ook voor de DJMs dat je de 3 phono aansluitingen niet kan schakelen naar line dat je dan per kanaal 2 line ingangen per kanaal krijgt. Ik zag dat het op de reloops wel zat.

Vind ik ook een minpunt. Voor zo een mixer zijn 5 line-ingangen wat beperkt. 6 zou een minimum moeten zijn. Mja, als je ooit een Rodec gehad hebt, daar heb je aansluitingen zat!
Dolivieira    posted on 11-09-2010 15:43
Poster: skyline643

Vind ik ook een minpunt. Voor zo een mixer zijn 5 line-ingangen wat beperkt. 6 zou een minimum moeten zijn. Mja, als je ooit een Rodec gehad hebt, daar heb je aansluitingen zat!

Idd dat was wel mooi bij Rodec dat je op elk kanaal 4 apparaten kon aansluiten. Ik heb weinig merken gezien die dat konden.
Jer    posted on 12-09-2010 08:36
Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem of de x 1600 of de djm 700.

Mijn ecler nuo 5 is nog door onbekende oorzaak opeens overleden.
En ik ben heb ook gewoon zat dus repareren nee.

Dus ik wil een mixer die zonder problemen mee kan on the road.
Midi hoeft van mij niet gebruik ik totaal niet.
Matrix input lijkt me een handige functie maar, ga ik dat echt gebruiken?

SJeven wat heb jij gekozen?

Dolivieira    posted on 12-09-2010 11:05
Poster: Jer

Dat soort dingen moet je wel goed overwegen.
Mixt-Ape    posted on 12-09-2010 11:06
Ookal gebruik je de matrix niet, dan nog zou ik voor de DN-X1600 gaan...

Als je geen midi zoekt, kijk dan ook naar een Xone: 42 of misschien zelfs 92.
SJven    posted on 12-09-2010 11:52
Poster: Jer

Ik heb vrijdag de dn-x1600 besteld.
Dit omdat er heel veel positieve reacties zijn en omdat ik zelf al heel goede ervaringen had met denon.

Ik heb deze mixer ook gekozen omdat ik wel eens graag met midi werk. Met mijn 2 dn-s1200 kan ik ook de spelers van bijvoorbeeld traktor aansturen. Het is een fijn extratje, maar ik heb ook steeds cd's bij me. Midi is ook vooral handig als je ergens op een feestje moet gaan draaien en je hebt wat allround muziek nodig. De cd's die ik heb zijn vooral dance.

De Matrix lijkt mij ook wel interessant, maar ik weet nog niet goed hoe ik deze ga gebruiken. Dat zal een beetje kijken en oefenen worden.

Als je dit niet nodig hebt is er inderdaad ook de Xone 42, heb ik ook al op gedraaid en is een uitstekende mixer. Hier heb je dan enkel een filter op en geen interne effecten maar dan kan je eventueel kiezen om dit uit te breiden met een externe effector. De Xone 92 kost dan weer bijna 200 euro meer dan de dn-x1600. Ik weet niet zoveel over deze mixer. Ik denk dat hij ook geen interne effector heeft, maar dat weet ik niet zeker. Misschien kan iemand anders hier nog iets over zeggen. Wat ik ook nog wel leuk vind aan deze 2 mixers is dat je 2 hoofdtelefoon uitgangen hebt. Dit is handig als je samen met iemand draait en kan je ook luisteren wat de andere doet tijdens het mixen.

Voor de denon dn-x1600 loopt er ook een interessante actie. Ik weet niet of het op alle webshops zo is, maar op deze krijg je tem 16 sept er een dn-hp1000 bij. Als je hier klikt zie je de actie. Hier heb ik hem ook besteld.

Ik hoop dan dat ik hem binnekort kan uitproberen.

Ondertussen is de mixer deze namiddag aangekomen. Ik heb hem nog maar heel even kunnen uittesten. Wat ik nu gevoeld en gehoord heb is al geweldig. Hij is van uitstekende kwaliteit en de effecten zijn ook zeer goed.
Het is nu alleen nog oefenen om de mixer beter te leren kennen.
User edit by SJven on 12-09-2010 @ 18:48:27 (32%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

87 Users online: 5 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 12.378
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.930.290