waarom effecten op mijn mixer?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

luyten    posted on 19-08-2010 16:25
hallo iedereen,

ik ben dus van plan te beginnen...
maar ik vind sets waar de cd spelers en de mixer effecten hebben...
ik vroeg me af waarom de mixer opnieuw effecten nodig heeft... en soms zelfs dezelfde...

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

What do you think about waarom effecten op mijn mixer? ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 19-08-2010 16:30
Vraag ik me ook af. Moest ik moeten kiezen tussen effecten op mixer of op decks zelf, op de mixer dan!
dJORD    posted on 19-08-2010 16:31
Waarom?2 topics openen terwijl je makkelijk al je vragen in ??n topic kunt stellen?? maar je bent nieuw hier dus is het je vergeven:P

Sommige mensen willen liever effecten op hun mixer, andere mensen op hun decks en andere mensen hoeven helemaal geen effecten. Je moet dus gewoon voor jezelf vragen waar je liever je effecten wil hebben
Vassilli    posted on 19-08-2010 16:31
De effecten op mixers zijn veel beter dan de effecten op Cd spelers... Die klinken erg slecht.
ElVrieso    posted on 19-08-2010 16:35
Poster: Vassilli
De effecten op mixers zijn veel beter dan de effecten op Cd spelers... Die klinken erg slecht.

Klopt, en ik vind ook dat een cd speler goed overzichtelijk moet zijn. Ik heb dan zelf wel effectjes op me cdj 400 maar dat zit niet in de weg. Sowieso is het k*t om met je jogwheel een effect er in te gooien.
Bruno de Vries - @djelvrieso
Estacy    posted on 19-08-2010 16:47
probeer eens een effectje over de master te gooien als ze alleen op je cd spelers zitten! of met draaitafels. kun je beter op mixer hebben. Als je net begint zou ik geen dingen met effecten kopen. om de doodsimpele reden dat fatsoenlijk mixen belangrijker is dan met effectjes kloten.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mixt-Ape    posted on 19-08-2010 16:48

^
Wat hij zegt
DJADMIN    posted on 19-08-2010 16:50
En welke cd spelers hebben nu effecten he...de denons, maar als je op de pioneer serie wil gaan werken (800 - 850 - 900 - 1000 - 2000) daar zitten ook geen effecten op...Denon heeft redelijke effecten, de beste voor het segment in ieder geval, en veel anders zal meuk zijn...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
luyten    posted on 19-08-2010 16:51
ik was eigenlijk vooral naar reloop aan?het kijken...
Estacy    posted on 19-08-2010 16:53
die hebben effecten, maar je hoeft ze niet te gebruiken. dat ze effecten hebben maakt ze niet meteen slechte spelers.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Anonymous    posted on 19-08-2010 17:01
Je kunt ook voor de rmp1 gaan. Die heeft geen effecten en kost een stuk minder dan de rmp2 en 3.
luyten    posted on 19-08-2010 17:26
oke, eigenlijk was ik geintereseers in de reloop rmp3, vooral vanwege zijn usb...
Nu ik dacht er een reloop blackfire (3kanalen) mixer bij te kopen, maar blijkbaar koop ik beter reloop iq2?
owkee...

alvast bedankt!
TheDutchDecks    posted on 19-08-2010 20:06
hoeft niet want als je voor de rmp3 gaat heb je de effecten op je cd spelers. dan?zou je inderdaad voor een mixer kunnen kijken die geen effecten heeft, zoals je zegt bijvoorbeeld de rmx-30.
XMatiC    posted on 19-08-2010 20:11
Ik vind de effecten op het mengpaneel beter.

Dan kan je nog gelijk leggen en effecten met je mengpaneel doen.
Het is ook handiger dan met je hand over je jogwheel te draaien.

Want stel je wilt een effectje leggen en je merkt dat je off-beat gaat dan moet je eerst je effect afzetten
en dan kan je dat pas doen en anders heb je dat niet.

Ik vind effecten niet echt heel leuk altijd.
Misschien eens een flanger of filter net voor de qlimax maar voor de rest moet je er vanaf blijven.
Want je hebt ook van die verkloters die de hele tijd met hun flanger en filter zitten te spelen.

www.youtube.com/LennertDJ
EleMentcp    posted on 19-08-2010 20:57
Poster: XMatiC
Ik vind de effecten op het mengpaneel beter.

Dan kan je nog gelijk leggen en effecten met je mengpaneel doen.
Het is ook handiger dan met je hand over je jogwheel te draaien.

Want stel je wilt een effectje leggen en je merkt dat je off-beat gaat dan moet je eerst je effect afzetten
en dan kan je dat pas doen en anders heb je dat niet.

met de reloop kan je met het jogweel je effect manipuleren maar dat staat standaard uit en kan je aanzetten dus dat is niet zo een heel groot probleem. Ik heb zelf reloop rmp2 maar ik wil nu mixer met effecten erop zodat ik het over de master kan gooien maarja ik vermaak me ook wel zonder effecten:P
Dolivieira    posted on 19-08-2010 23:43
Daarom ben ik nog steeds tevreden met me CDJ1000MK3 lekker kale CDspeler op Loops en Hotcues na. Neemt niet weg dat de RMP3 gewoon een goede speler is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
dj-zero    posted on 20-08-2010 00:05
Wat een leuke oplossing is: de rmp3 met usb etc... en als je perse wilt ook de effecten..
En dan i.p.v. de rmx30/iq2+ een xone:22(als je toch al in die prijsklasse kijkt qua mixer).
Heb hem nu zelf sinds anderhalve week naar enorm veel reviews,forums, en ook even aanvoelen in real...
Damn wat een heerlijk ding.. er zit een low pass filter op en een highpass.. en daar heb ik nog even genoeg aan aangezien ik vooral ?bezig ben met beatmixen te leren.
Het fijne aan mijn xone vind ik vooral dat er een send&return op zit die ik per kanaal kan instellen. Daardoor kan ik wanneer ik maar wil een extern effect apparaat aansluiten! Dit was ook een belangrijk argument voor mij om deze mixer aan te schaffen.?
Heb 'm zelf nog niet onder 'extreme'omstandigheden (enorm luid/ heel lang in gerbuik) getest, maar ieder review laat zien hoe geweldig mensen de kwaliteit van deze mixer vinden.
Voor mij is het enige nadeel dat er geen uit-knop op zit, maar achja wat is het voor moeite om af en teo die stekker er uit te halen.
Ik zou er zeker even naar kijken als ik jou was!
TH3llC    posted on 20-08-2010 00:28
ik heb ze liefst allebij,
de cd spelers zijn moeilijker snel in te stellen als een mixer dus meestal op de cd spelers redelijk licht (niet fel hoorbaar) en op de mixer kun je dan gemakkelijk doen wat je wilt zo kan je wel mooie overgangen maken
en je kan 2 effecten tegelijk gebruiken
maar dan nog, ik gebruik niet veel effecten, hou het liever 'natuurlijk'
hoewel het soms wel vet klinkt en wat meer jezelf ind e mix kan stelen
luyten    posted on 20-08-2010 09:44
en de Rmx-40 blackfire DSP?? is dit een goeie mixer? die heeft toch ook effecten en ik kan er een externe effectenbox bij aanhangen...
Tiemen    posted on 20-08-2010 13:09
De Rmx-40 DSP is een erg goede mixer, let er wel op dat deze mixer binnen het midden segment valt. Dit houdt in dat deze mixer over veel goede functies beschikt, maar qua afwerking is hij niet 100% perfect. Voor on the road gebruik zou de mixer het niet zo 123 begeven, maar als je vaak in clubs gaat draaien is de Rmx echter niet geschikt, maar in deze prijsklasse blijft het wel een geweldige mixer!
Naar eigen mening zou niet beginnen met effecten, bij beginners zie ik vaak dat ze zich verschuilen achter de effecten, maar daardoor niet goed leren van hun fouten. Al blijft het natuurlijk wel leuk om met effecten te spelen, maar je moet eerst goed weten hoe je met de muziek moet omgaan wil je effecten goed kunnen toepassen.
XMatiC    posted on 20-08-2010 13:22
Poster: Dolivieira
Daarom ben ik nog steeds tevreden met me CDJ1000MK3 lekker kale CDspeler op Loops en Hotcues na. Neemt niet weg dat de RMP3 gewoon een goede speler is.

Ja dat vind ik ook !
Ik speel er nog altijd graag op !
& ik heb niet zo een goede ervaring met de Pioneer CDJ 2000,?
En daarom verkies ik de CDJ 1000MK3 erboven.
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 20-08-2010 @ 13:23:18 (64%)
Sebasz    posted on 20-08-2010 13:33
omdat mixer handiger is dan cd speler imo
dj-zero    posted on 20-08-2010 14:07
Poster: XMatiC

Ja dat vind ik ook !
Ik speel er nog altijd graag op !
& ik heb niet zo een goede ervaring met de Pioneer CDJ 2000,?
En daarom verkies ik de CDJ 1000MK3 erboven.

Mag ik vragen wat je precies bedoelt met niet zon goede ervaring met de cdj 2000?
Niet dat ik van plan ben deze aan te schaffen maar vraag me af wat er dan mis is met deze speler, aangezien hij qua looks en features er volmaakt uitziet...

This is an old Topic

No new postings for 5.285 days.
 Post CommentThat would be 176.2 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 12 Guests (201 Unknown)
Pages generated today : 52
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.530.125