De nieuwe .... Synq SMX-2  (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastian    posted on 05-12-2005 17:59

Bron : www.aboutdj.nl

• 12 ingangen (2mic + 7line + 3phono) op 6 kanalen (5faders + 1DJ mic)
  • Speciale matrix ingangsschakelaars voor max. flexibiliteit: wissel in 1sec alle ingangen om!
  • 2 Master uitgangen: Master1 met signaalbegrenzing (symmetrisch op XLR + asymmetrisch op cinch/RCA) Master2 (symmetrisch op cinch/RCA)
  • Gain en 3-bands toonregeling met -30dB kill functie op alle kanalen
  • LED VU-meters met peak memory op alle kanalen + master
  • Gemakkelijk te vervangen, VCA gestuurde, faders met instelbare curve op alle ingangen
  • Gemakkelijk te vervangen, VCA gestuurde, crossfader met instelbare curve (soft à zeer scherp)
  • A/B kanaaltoewijzing voor de crossfader
  • Zeer complete sampler (16bit / 44,1kHz CD kwaliteit):
  • Werkt met SD-kaarten (meer dan 1 uur samples op 1 kaart!)
  • Max. 100 geheugenbanken met elk 5 samples op iedere SD kaart!
  • Polyfonie: samples kunnen samen worden afgespeeld
  • Naadloze loops met instelbare begin- en eindpunten
  • Snelheid van alle samples individueel instelbaar: perfect synchroniseren van beats.
  • Algemene +/-50% pitch controle in 0.2% stappen
  • Sampler in/uitgangen toewijsbaar aan elk kanaal
  • Volautomatische beat counters
  • Cross fader start voor compatibele CD-spelers
  • 2 Beat gesynchroniseerde Crossfader mix effecten
  • 8 Beat gesynchroniseerde digitale effecten met instelbare effect presets: Echo, Autopan, Flanger, Manual filter, Auto filter, Reverb, Trans, Pitch Shifter
  • Stereo effect send/return voor het aansluiten van externe effectapparatuur.
  • LCD display geeft informatie over effecten, sampler en beat counters
  • Effect Cue functie
  • Instelbare DJ micro talkover functie
  • Hoogvermogen voorbeluistering met “cue/pgm mixing”
  • Afmetingen: 320/W x 370/D x 89/H

Zelf vind ik het een mooi mengpaneel en ben benieuw wat jullie ervan vinden.
User edit by Bastian on 05-12-2005 @ 18:04:09 (6%)
Mod edit by Lead on 06-12-2005 02:28 (4%)
[MOD Edit] Layout

What do you think about De nieuwe .... Synq SMX-2 ??

Vote :   

Reind    posted on 20-01-2006 19:06
Poster: deaf dj
alleen die mmc vind ik nogal nutteloos ook; het is niet alsof ze deze in een discotheek zouden hebben staan, en dat je gewoon je samples mee kan komen. Als pioneer of A&H dit principe zouden toepassen, lijkt me dit wel handig, want dan zal je die wel in clubs tegen kunnen komen!

Dan neem je gewoon lekker je eigen mixer mee...... mijn Nuo5 gaat mee naar iedere gig buiten de deur en door lekker mijn eigen vertrouwde mixer mee te nemen met mijn eigen instellingen voor de effecten die van te voren al helemaal in presets zijn gemaakt op de PC kom ik nooit voor onaangename verassingen te staan....
Reind    posted on 20-01-2006 19:10
Poster: lolbroek
jep, ik ben ook benieuwd

en en en Winking my eye binnen 2 weken krijgen jullie misschien het eerst verslag van mij :p
ik ga hem gaan testen op uitnodiging :D

hoi hoi hoi can't wait

Wat ik van de NL importeur hoorde is dat ze nog volop bezig zijn met de software van de mixer en dat er nog flink gesleuteld word aan het apparaat voordat de echte final klaar is. Het lijkt me dus stug dat jij nu al een exemplaar kunt gaan testen terwijl het apparaat nog in ontwikkeling is.

Zodra het eerste exemplaren van de band af rollen komt er direct 1 deze kant op voor een review overigens.... gelukkig een goed contact met de mensen van Synq/JB Systems dus daar valt nog eens een review primeur weg te halen Winking my eye
Collin    posted on 20-01-2006 19:16

Hey hoeveel kost deze mixer

en waar is die al o.a verkrijgbaar
Reind    posted on 21-01-2006 00:53
Poster: DjCollinBosgraaf

Hey hoeveel kost deze mixer

en waar is die al o.a verkrijgbaar

Als je mijn bovenstaande post nou nog eens even door leest........... Winking my eye

Exacte prijs is ook nog niet bekend overigens.
Deetek    posted on 21-01-2006 15:31
Poster: Reind

Als je mijn bovenstaande post nou nog eens even door leest........... Winking my eye

Exacte prijs is ook nog niet bekend overigens.

Idd, hahahaha... als iedereen nou eens goed leest zou een hoop overbodige post's schelen Winking my eye
ceesietopc    posted on 22-01-2006 13:34
Als de kwaliteit net zo is als van de vorige Synq, dan wordt dit imo toch een flinke concurrent voor andere mixers uit de prijsklasse.

En het is al eerder gezegd: De mixer is nog mooi ook. Ik denk dat we Synq-Grijs nu wel als officiele kleur kunnen beschouwen
Jorrit    posted on 22-01-2006 15:44
Ik kan me niet voorstellen dat ze de kwaliteit ineens verlagen tot onder synq smx-1 niveau Winking my eye Verder ben ik erg benieuwd naar de effecten, die waren op de 1 al erg goed maar er waren nog wel puntjes wat beter kon.
DJ-Emotion    posted on 22-01-2006 16:03
Mixer ziet er in iedergeval wel goed uit.... als het de kwaliteit heeft van de OEM krijgen de gevestigde merken denk ik nog wel een uitdaging
Reind    posted on 23-01-2006 04:03
Poster: ceesietopc
De mixer is nog mooi ook. Ik denk dat we Synq-Grijs nu wel als officiele kleur kunnen beschouwen

De kleur is zelfs vast gelegd en word door geen enkel ander merk gebruikt. Overigens is de SMX2 geen OEM mixer maar een door Synq Audio ontwikkelde mixer, zijn ze geloof ik al ruim 2 jaar mee bezig. (tis in ieder geval ruim 1,5 jaar geleden dat mij werd gevraagd ideeén aan te dragen die het model zouden kunnen verbeteren in het opzicht van gebruiks gemak voor dj's/de lay out)
ceesietopc    posted on 23-01-2006 12:44
@Reind
Hoe hebben ze die kleur genoemd dan.. ik neem aan dat het niet gewoon SYNQ grijs heet :P

Ik denkt trouwens dat het Synq er puur om gaat kwaliteit producten te maken.
In hun ogen is de perfecte TT de oem, dus daar doen ze aan mee.
De mixer en de cd speler konden ze nog wel verbeteren, dus dat hebben ze gedaan

DJ-Emotion    posted on 23-01-2006 14:36
Ze zijn in iedergeval goed bezig!
svenR    posted on 24-02-2006 00:28
ben ik ff blij dat ik heb gewacht met het kopen van een home setje, wordt deze supersexy synq smx-2 +2 cdj 800mk2 en over een tijdje 2 super OEM's dr bij
DJMaiK    posted on 28-02-2006 20:36
egt mooie mixer wou dat ik heb op mun kamer had staan ..

greup    posted on 11-05-2006 18:14
hij komt er bijna aan. De prijs is al bekend, en god o god wat een prijs. Dat je daar een mixer voor kan bouwen!

ik heb hem al zien staan voor 619

in juli wordt hij verwacht

Camino    posted on 11-05-2006 19:52

Dan neem je gewoon lekker je eigen mixer mee...... mijn Nuo5 gaat mee naar iedere gig buiten de deur en door lekker mijn eigen vertrouwde mixer mee te nemen met mijn eigen instellingen voor de effecten die van te voren al helemaal in presets zijn gemaakt op de PC kom ik nooit voor onaangename verassingen te staan....

ja ok... maar als je je hele mixer meeneemt dan heeft de MMC nog steeds geen nut, toch Winking my eye
Reind    posted on 12-05-2006 00:35
Poster: DeafDJ

ja ok... maar als je je hele mixer meeneemt dan heeft de MMC nog steeds geen nut, toch Winking my eye

Jawel hoor.... kun je op verschillende memory cards loops en samples opslaan die je nodig denkt te hebben bij verschillende sets.

Ik werk liever met 10 kaartjes van 64MB bij zulke dingen dan 1 van een gigabyte. Het nadeel van grote kaarten is namelijk dat er veel op past en dat is in mijn geval altijd weer een reden tot paniek als ik weer eens iets niet kan vinden Winking my eye
Niels325    posted on 21-07-2006 12:40
Ik heb de smx 2 maandag getest!!
Echt een prachtige bak, eerst twijfelde ik, maar nu ben ik toch wel overtuigd om hem te kopen!. De effecten klinken goed, maar ik denk dat ik toch wel wat tijd zal nodig hebben tot ik zal verstaan hoe alles werkt. Kheb namelijk nog nooit een effectenmixer gehad. Eind augustus koop ik hem!
Is er iemand die hem al heeft en er wat over kan vertellen? Een sample bijvoegen mss?
Niels325    posted on 21-07-2006 12:41
Prijs staat nu écht vast: 656€, valt nog goed mee voor wat je krijgt hoor!

gethigh    posted on 21-07-2006 13:13
ik vindt de knopjes toch maar prul, zal die mixer niet rap kopen, werkt niet gemakkelijk, hoe fantastisch de functies ook mogen zijn, als de knopjes niet meewerken heb je er niet veel aan
Reind    posted on 21-07-2006 13:30
Poster: gethigh
ik vindt de knopjes toch maar prul, zal die mixer niet rap kopen, werkt niet gemakkelijk, hoe fantastisch de functies ook mogen zijn, als de knopjes niet meewerken heb je er niet veel aan

Wat is er mis met de knopjes dan? Ik heb hier een prima werkende SMX2 staan waar alle knopjes prima van werken.

Potjes voelen goed aan (netjes op subchassis gemonteerd), faders zijn ok, druk knoppen zijn goed..... welke zijn prul dan?
soundcollector    posted on 21-07-2006 13:37
Poster: gethigh

ik vind dat je gelijk hebt ik. Ik heb hem uitgeprobeerd in een dj shop, mijn eerste indruk: de look is heel strak, mooi afgewerkt, mooie kleur. Hij heeft soepele faders maar wat gethigh zegt klopt echter wel. Ze zijn van hard plastiek gemaakt en voelen aan als speelgoed.... ik zeg niet dat het rommel is maar het voelt zo aan. De knopjes voor de gain mid high en low
Giallorosso    posted on 21-07-2006 13:51
Net zo plastick als de knopjes van djm600?
Reind    posted on 21-07-2006 23:03
Poster: Giallorosso
Net zo plastick als de knopjes van djm600?

Ja en van de Nuo5, A&H etc etc etc.

Grappig dat men daar over begint, ik kan zo even uit mijn hoofd geen mixer opnoemen die wat anders gebruikt als plastic voor die knoppen.....

Knopjes voelen prima aan en ik kan die mening dus absoluut niet met jullie delen. Als dat goedkoop aan voelt kunnen we 99,9% van de mixers af gaan schrijven als goedkope zooi.

Nog grappiger, net even getest en ik kan de mixer gewoon oppakken aan 1 knop. En die mixer weegt 7kg....... als ze zo cheap waren geweest was ie wel afgebroken Winking my eye

Ik vind het een beetje een onzin verhaal, maarja ik kan natuurlijk een andere SMX2 hebben als de rest van de wereld Winking my eye
robbert    posted on 22-07-2006 00:33
Plastic hoeft daarnaast helemaal niet slecht te zijn. Het is namelijk wel een materiaal wat nauwelijks slijt en erg stevig is. Ik weet nog niet of ik bijvoorbeeld liever metalen knopjes zou willen ipv plastic..
Giallorosso    posted on 22-07-2006 01:52
Ja en van de Nuo5, A&H etc etc etc.

Grappig dat men daar over begint, ik kan zo even uit mijn hoofd geen mixer opnoemen die wat anders gebruikt als plastic voor die knoppen.....

Niet zozeer dat plastick uberhaupt zo nep aanvoelt, maar bijv. bij de djm400/800, technics mz 1200, vestax 275 ect. voelt het wat steviger aan dan bij de djm 600.
En ik vroeg me af of dat ook het geval is bij de smx2.
User edit by Giallorosso on 22-07-2006 @ 01:53:46 (5%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

61 Users online: 4 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 6.485
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.715