De nieuwe .... Synq SMX-2  (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastian    posted on 05-12-2005 17:59

Bron : www.aboutdj.nl

• 12 ingangen (2mic + 7line + 3phono) op 6 kanalen (5faders + 1DJ mic)
  • Speciale matrix ingangsschakelaars voor max. flexibiliteit: wissel in 1sec alle ingangen om!
  • 2 Master uitgangen: Master1 met signaalbegrenzing (symmetrisch op XLR + asymmetrisch op cinch/RCA) Master2 (symmetrisch op cinch/RCA)
  • Gain en 3-bands toonregeling met -30dB kill functie op alle kanalen
  • LED VU-meters met peak memory op alle kanalen + master
  • Gemakkelijk te vervangen, VCA gestuurde, faders met instelbare curve op alle ingangen
  • Gemakkelijk te vervangen, VCA gestuurde, crossfader met instelbare curve (soft à zeer scherp)
  • A/B kanaaltoewijzing voor de crossfader
  • Zeer complete sampler (16bit / 44,1kHz CD kwaliteit):
  • Werkt met SD-kaarten (meer dan 1 uur samples op 1 kaart!)
  • Max. 100 geheugenbanken met elk 5 samples op iedere SD kaart!
  • Polyfonie: samples kunnen samen worden afgespeeld
  • Naadloze loops met instelbare begin- en eindpunten
  • Snelheid van alle samples individueel instelbaar: perfect synchroniseren van beats.
  • Algemene +/-50% pitch controle in 0.2% stappen
  • Sampler in/uitgangen toewijsbaar aan elk kanaal
  • Volautomatische beat counters
  • Cross fader start voor compatibele CD-spelers
  • 2 Beat gesynchroniseerde Crossfader mix effecten
  • 8 Beat gesynchroniseerde digitale effecten met instelbare effect presets: Echo, Autopan, Flanger, Manual filter, Auto filter, Reverb, Trans, Pitch Shifter
  • Stereo effect send/return voor het aansluiten van externe effectapparatuur.
  • LCD display geeft informatie over effecten, sampler en beat counters
  • Effect Cue functie
  • Instelbare DJ micro talkover functie
  • Hoogvermogen voorbeluistering met “cue/pgm mixing”
  • Afmetingen: 320/W x 370/D x 89/H

Zelf vind ik het een mooi mengpaneel en ben benieuw wat jullie ervan vinden.
User edit by Bastian on 05-12-2005 @ 18:04:09 (6%)
Mod edit by Lead on 06-12-2005 02:28 (4%)
[MOD Edit] Layout

What do you think about De nieuwe .... Synq SMX-2 ??

Vote :   

djwillem    posted on 05-12-2005 18:04
mooi mixertje.
wie weet de prijs??:D:P
poazzz    posted on 05-12-2005 18:10
Ziet er top dingetje uit en goede faders neem ik aan VCA staat erbij dus .

Maar ik zit nu wel met een dilema wachten op deze of een Ecler nuo 3 welke zou het beste zijn?
Camino    posted on 05-12-2005 18:12
idd mooie mixer... beetje zelfde stijl als dej DJM 600, Nuo 5, x1500, enzovoort...
Bastian    posted on 05-12-2005 18:15
Eigenlijk vind ik zelf dat bijna elk (niet zo bekend of iets goedkoper) merk een kopie van de djm-600 maakt maar meestal is de djm toch wel beter maar deze synq is volgens mij de smx-1 in een djm-600 (+ een paar nieuwe features natuurlijkWinking my eye)
Camino    posted on 05-12-2005 18:19
lijkt een beetje of ze elementen van de x1500 gestolen hebben ook (plaatsing van het scherm bijvoorbeeld), en die met hun eigen smx1 samen hebben gebracht. weet iemand of deze in de cases die voor de DJM 600 gemaakt worden zal passen? vind alleen die VU meters wat kort van mij mogen ze wat langer..
mrtnt    posted on 05-12-2005 18:29
&zelf denk ik dat het zwaar werk is van fotoshop freaks , zeg nie dat het nie kan
User edit by mrtnt on 05-12-2005 @ 18:29:53 (42%)
mrtnt    posted on 05-12-2005 18:36
ok toch nie heb effe gecheckt bij aboutdj en da klopt dus , kdenk dat het rond de priijs zal liggen van de denon dn x 1500
Lead    posted on 05-12-2005 18:46
Dit is te duidelijk en te gedetailleerd voor een Photoshop projectje....
Let the BASS be louder
mrtnt    posted on 05-12-2005 18:49
daar heb je wel een punt, maarrja de dag van vandaag kzou nie verwonderd zijn.
heb nu de synq smx 1 maar zou toch nie deze kopen.
vind em veel te assymetrisch, het oog vraagt ook wat é
User edit by mrtnt on 05-12-2005 @ 18:49:52 (47%)
david87    posted on 05-12-2005 18:58
wow zeer mooi , synq is goed bezig
lolbroek    posted on 05-12-2005 19:31
zeker goed bezig, ik hoop dat hij eerlijk gezegd toch wat minder zal kosten dan 700 euro
RoyBeware    posted on 05-12-2005 19:46
Gaaf ding man. ZOu wel rond de 600 a 700 euries komme
Lukaz    posted on 05-12-2005 20:04
idd ziet er goed uit! en loops via het mengpaneel ben benieuwd (is nieuw voor mij)
Camino    posted on 05-12-2005 20:44
wel chille mixer, alleen die mmc vind ik nogal nutteloos ook; het is niet alsof ze deze in een discotheek zouden hebben staan, en dat je gewoon je samples mee kan komen. Als pioneer of A&H dit principe zouden toepassen, lijkt me dit wel handig, want dan zal je die wel in clubs tegen kunnen komen!

Mifex    posted on 05-12-2005 22:27
Poster: Lead
Dit is te duidelijk en te gedetailleerd voor een Photoshop projectje....

Ik dacht het niet! Lees newline forum. Er is daar een forumlid die bij synq werkt en die zei paar maanden terug dat het een uitgelopen verhaal was en dat hij er nog niets over mocht vertellen. Nu is het dan zo ver, nu is het geen geheim meer, maar deze mixer bestaat echt!
Camino    posted on 05-12-2005 22:57
dan zijn jullie toch akkoord
Tekhead    posted on 05-12-2005 23:33
Een beetje groter en waarschijnlijk meer feat. als de Akiyama MC-FX, wat ik ook een mooie mixer vindt, maar deze is ook wel mooi ! Toch ff afwachten, zullen wel enkele OEM's opduiken.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mrtnt    posted on 05-12-2005 23:35
zoals de patenspelers van synq zoals tekhead hierboven zzei zullen weer oems opduiken van alle kanten eueh merken: reloop, citronic, akiyama ,....

HannuZ    posted on 05-12-2005 23:45
ziet er leuk uit, heeft alleen wel wat korte VU meters.
PimSaint    posted on 05-12-2005 23:48
Ik denk het niet. Synq is toch een merk dat zich af wil scheiden van de rest van de OEM fabrikanten. Althans, ze willen nét dat ene beetje meer leveren. Volgensmij wordt er daar heel hard gewerkt aan "eigen" apparatuur, en hebben ze een soort van geoefend met OEM producten. Jammer eigenlijk, want zo zal het de komende tijd niet gezien worden als volwaardig alternatief voor A-merken als Pioneer, Technics, etc. Misschien wel onterecht, want als ik de specs van deze mixer lees wordt t toch een flink beestje...
mrtnt    posted on 05-12-2005 23:49
ik vind de synq persoonlijk (persooonlijk) :p de beste oem van allemaal, van uiterlijk vooral.
Reind    posted on 06-12-2005 00:27
Jaja dat was vandaag mijn eerste echte primeur in de geschiedenis van de aboutdj site.

Nieuws gaat overigens wel keihard, ik kom de foto + specs ondertussen al overal tegen en de stats schoten vandaag ineens richting de 1000 unieke bezoekers...... dat zijn er gewoon pak hem beet een kleine 400 meer dan normaal.

En het nieuwsbericht kwam echt van Synq zelf dus het is echt geen geintje. (als het wel zo was had ik me helemaal kapot gelachen maar die streek komt ooit nog wel eens een keertje )
greup    posted on 06-12-2005 00:46
hij oogt wat druk, iets wat bij de djm veel minder is, maar ik hoop dat dit een mixer wordt die Minstens zo goed is als de djm! het is algemeen bekent dat de djm kwalitatief matig is, maar in gebruiks gemak scoort die super hoog! ik hou persoonlijk ook erg van dit formaat mixer.

hopelijk komt er sel meer nieuws over dit product, ben erg benieuwd!

Lead    posted on 06-12-2005 02:30
2 Bastian : graag de volgende keer bronvermeling als je iets post wat letterlijk van een andere site komt, da's wel zo eerlijk voor de schrijver Winking my eye

Maar ziet er inderdaad uit als een grappige mixer. Ik ben benieuwd hoe snel hij zal komen... wie weet voor de kerst Happy, laughing
Let the BASS be louder
lolbroek    posted on 06-12-2005 13:47
ik twijfel eraan, maar het zou wel super zijn

tblijft toch een mooie x1500... oops SynQ
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

65 Users online: 11 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 36.984
Most visitors online this month : 97
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.004.463